Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Voitokas kettis
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 3: Terrierit
Heemoka
Niin että tänään teki ruotsalainen karkeakarvainen kettis historiaa voittamalla kaksi näyttelyä samana viikonloppuna biggrin.gif

Kukas on teidän mielestänne voitokkain terrieri?
pips_a
Terriereistä en nimeltä tiedä moniakaan... aina jää vain jotain näyttelyissä (yleensä ryhmissä) nähtyjä terrierejä mieleen, mutta nimiä ei vain tahdo muistaa/tietää...
mutta täytyy mainita että upea oli tuo BIS kettuterrieri ! wub.gif
Rochas
Tuo kettuterrierihän asui Italiassa, ainakin kuuluttaja sanoi ja omistajan nimikin sinne viittaa.?

Aivan upean hieno koira oli, mutta melko lähellä jo yliliioiteltua. Kannustin itse myös lauantaina koiraa BIS-kehässä, sunnuntaille olisin toivonut uutta voittajaa.

Voitokkain vakituisesti Suomessa asuva terrieri on vetreä aussiveteraanimme Bluepepper's Woody Woodpecker. smile.gif
minni
Olen samaa mieltä Rochasin kanssa Suomen voitokkaammasta terrieristä, ehdottomasti se on Jaska thumbup.gif
Ida K
Tuo molempien päivien BIS-koira oli hieno blush.gif Ja se esittäjä oli ruotsalainen, koira tuotu Italiasta. Muuten en tietäisi, mutta esittäjän mies istui meidän vieressä ryhmissä ja kertoi biggrin.gif Mutta, Woodpecker on mielestäni voitokkain xsmile.gifx
Varga
Telkkarista näin. Oli kyllä iloinen otus, häntä heilui vähän väliä ja kauniit liikkeet oli.
pips_a
Onhan se Woody Woodpecker pärjännyt hyvin, eikä turhaan.... mutta enemmän pidän esimerkiksi tästä messarissa lauantain ryhmissä olleesta silkistä wub.gif oi että kun on kaunis... sitten myös mieleen on jäänyt todella kauniit Finnsky skyenterrerit wub.gif
australianpaimenkoira
voitokkain terrieri on ehdottomasti jaska! wub.gif
<Iida>
LAINAUS(Rochas @ 19.12. 2005, 15:37)
Tuo kettuterrierihän asui Italiassa, ainakin kuuluttaja sanoi ja omistajan nimikin sinne viittaa.?

Kummankin päivän BIS Ash Grove Highwaystar kettis asuu Ruotsissa ja on kuulemma tuttuni (pitkäaikainen kettisharrastaja) mukaan Ruotsin voitokkain näyttelykoira xwink.gifx . Netissä surffaillessani sain selville, että "Golon" kasvattaja on italialainen.

Kennel AshGrove

Löytyi muuten komeita kettuterriereitä ja airedaleja tuolta kennelin sivuilta ^^
Omppo
Niin kuin Iida sanoi, voitokas kettu on Ruotsista, kasvatettu Italiassa.

Mä olen eri linjoilla muiden kanssa (toki Woodpeckerkin on makea), mutta mielestäni upein terrieri, samalla paljon voittanut on superpersoona "Timi", Curiosity Luxyry of Silk.
Miki*
LAINAUS(Rochas @ 19.12. 2005, 15:37)
Voitokkain vakituisesti Suomessa asuva terrieri on vetreä aussiveteraanimme Bluepepper's Woody Woodpecker. smile.gif

Mäki tykkään kyseisestä koirasta wub.gif :xsmilex:
Ida K
LAINAUS(Omppo @ 22.12. 2005, 15:56)
Niin kuin Iida sanoi, voitokas kettu on Ruotsista, kasvatettu Italiassa.

Mä olen eri linjoilla muiden kanssa (toki Woodpeckerkin on makea), mutta mielestäni upein terrieri, samalla paljon voittanut on superpersoona "Timi", Curiosity Luxyry of Silk.

Timi on kyllä upea blush.gif Ja myös Franco, joka oli sunnuntaina ryhmän 3 smile.gif Yleensäkin Curiosityt ovat mieleeni wub.gif
pips_a
LAINAUS(Omppo @ 22.12. 2005, 15:56)
mielestäni upein terrieri, samalla paljon voittanut on superpersoona "Timi", Curiosity Luxyry of Silk.

Kuten myös minä tarkotin Timiä (tuolla lauantaina menestyneellä silkillä)...
ja poika on kuulemma tällähetkellä menestynein silkkiterrieri ja sen "tittelin" arvoinen onkin wub.gif
Miki*
LAINAUS(<Iida> @ 22.12. 2005, 14:54)
Kummankin päivän BIS Ash Grove Highwaystar kettis asuu Ruotsissa ja on kuulemma tuttuni (pitkäaikainen kettisharrastaja) mukaan Ruotsin voitokkain näyttelykoira xwink.gifx . Netissä surffaillessani sain selville, että "Golon" kasvattaja on italialainen.

Kennel AshGrove

Kun katsoo tuon sivun uutisia, huomaa että tuo messarinkin voittaja koira on ollu MONTA kertaa Best In Show -koira. blink.gif wub.gif
-Tintti-
LAINAUS(Miki* @ 23.12. 2005, 12:50)
Kun katsoo tuon sivun uutisia, huomaa että tuo messarinkin voittaja koira on ollu MONTA kertaa Best In Show -koira. blink.gif wub.gif

Siis niinku aikasemminkin on todettu ko. koira on vuoden näyttelykoira Ruotsissa. Ja kun on jonku verran lukenut noita Ruotsin näyttely tuloksia, kyseinen koira on kyllä ollut BIS monen monta kertaa cool.gif
Miki*
LAINAUS(-Tintti- @ 23.12. 2005, 14:17)
Siis niinku aikasemminkin on todettu ko. koira on vuoden näyttelykoira Ruotsissa. Ja kun on jonku verran lukenut noita Ruotsin näyttely tuloksia, kyseinen koira on kyllä ollut BIS monen monta kertaa cool.gif

Joo mutta silti xbiggrin.gifx
Omppo
LAINAUS(pips_a @ 22.12. 2005, 23:55)
Kuten myös minä tarkotin Timiä (tuolla lauantaina menestyneellä silkillä)...
ja poika on kuulemma tällähetkellä menestynein silkkiterrieri ja sen "tittelin" arvoinen onkin wub.gif

Menestynein silkkiterrieri on monipiippuinen asia. Tänä vuonna Timi on rankinglistalla kolmantena vai neljäntenä - tosin vain kolmella näyttelyllä! Onhan Timi käsittääkseni ainoa silkki, joka on voittanut vuoden näyttelykoiratittelin kaikkien rotujen puolella, joten sitä kautta ajatellen tuo menestyksekkäin silkki -maininta on ihan arvoinen. Noh, oli miten oli, silti kyseinen koira on yksi upeimmista rotunsa edustajista.

Tosin sitä on Francokin (Lonely Tunes Shalee Priority) - ja sitä paitsi, herra on aika persoona! biggrin.gif
pips_a
LAINAUS(Omppo @ 25.12. 2005, 12:24)
Menestynein silkkiterrieri on monipiippuinen asia. Tänä vuonna Timi on rankinglistalla kolmantena vai neljäntenä - tosin vain kolmella näyttelyllä! Onhan Timi käsittääkseni ainoa silkki, joka on voittanut vuoden näyttelykoiratittelin kaikkien rotujen puolella, joten sitä kautta ajatellen tuo menestyksekkäin silkki -maininta on ihan arvoinen. Noh, oli miten oli, silti kyseinen koira on yksi upeimmista rotunsa edustajista.

Tosin sitä on Francokin (Lonely Tunes Shalee Priority) - ja sitä paitsi, herra on aika persoona! biggrin.gif

Okei... hyvän kaverini Main (joka omistaa Francon) kanssa puhuttiin silkeissä tuossa muutama päivä sitten tai oikeestaan Mai kertoi minulle (tälläiselle silkeistä suht tietämättömälle) kaikkea ja mainitsi myös kun puhuttiin Timistä siitä kuinka pärjännyt Timi onkaan.. ja mainitsi juuri samaa kuin sinä siitä että poijan voisi luokitella menestyneimmäksi.

Franco onkin oikein komea poika smile.gif ja niinkun mainitsit Herra on melkoinen persoona wub.gif
Omppo
Jepjep, Main tunnen minäkin, itse asiassa juuri Francon kautta (monet kun tuntee Francon Main kautta wink.gif ), ja Mai varmasti nämä asiat haltsaa huomattavasti paremmin kuin meikäläinen, silkkien seassa kyllä pyörinyt jo jonkin aikaa, mutta itse silkitön ihminen.
zennu
Tuo kettuterrieri oli kyllä upea, ei voi sanoa että väärä koira olisi pärjännyt smile.gif .

Silkeistä sen verran, että Timi on tänä vuonna silkeissä rankinglistalla loppusijoituksella 3. ja vain muutaman pisteen päässä kärkikoirista smile.gif , todellakin melkoinen saavutus vain 3 näyttelyllä, joista saldona BIS1, Ryp4 ja Ryp3 smile.gif . Kyllä minä sanoisin Timiä tällä hetkellä edelleen menestyneimmäksi silkkiterrieriksi, onhan se ollut Vuoden koira,Coc ja sijoittunut Cruftsissa ryhmässä. Timi on myös tuonut silkkejä paremmin tunnetuiksi Suomessa ja muualla maailmassa smile.gif .
Stockholm
Jaska on toki voittanut paljon, mutta sehän on JÄTTIMÄINEN. Aussin säkäkorkeus pitäisi olla 25 cm ja paino reilut 6 kiloa. Ko. yksilö taitaa olla lähempänä 35 senttiä.
pips_a
LAINAUS(Omppo @ 25.12. 2005, 16:42)
silkkien seassa kyllä pyörinyt jo jonkin aikaa, mutta itse silkitön ihminen.

Juuh... mäkään en omista (enkä usko että tulen omistamaankaan wink.gif ) silkkiä ja silkeistä oikeestaan tiedäkkään mitään... mutta Main kanssa kun paremmin tutustuttiin se on kertonut silkeistä paljon... eli vähän niinkun minä olen kertonyt shelttitietämättömälle shelteistä ja Mai on kertonut silkkitietämättömälle silkeistä biggrin.gif
Omppo
LAINAUS(Stockholm @ 26.12. 2005, 11:50)
Jaska on toki voittanut paljon, mutta sehän on JÄTTIMÄINEN. Aussin säkäkorkeus pitäisi olla 25 cm ja paino reilut 6 kiloa. Ko. yksilö taitaa olla lähempänä 35 senttiä.

Australianterrierin rotumääritelmä

Mistä moinen senttimäärä? Rotumääritelmä ei puhu kyseisestä mitasta yhtikäs mitään, siispä missä vaiheessa kyseisestä koirasta tehdään virallisesti ylikokoinen?

Toki ihannekokoja on, mutta ennen kuin virallisiin papereihin on mitään merkitty ainakaan koon takia ei tule koiraa hylätä, miksi siis jättää sijoittamattakaan. Kyllä kyseinen koira on suurehko jopa urokseksi, mutta virallisestihan mitään todisteita rotumääritelmän puitteissa ei ole.

Mitä ausseihin tulee, niin ehkäpä jopa Jaskan ohi kiilaa mielestäni upea herrasmies Black Back Please Please Me "Mökö" smile.gif
<Iida>
LAINAUS(Omppo @ 26.12. 2005, 19:43)
Mistä moinen senttimäärä? Rotumääritelmä ei puhu kyseisestä mitasta yhtikäs mitään, siispä missä vaiheessa kyseisestä koirasta tehdään virallisesti ylikokoinen?

^Näin sanoo australianterrierin rotumääritelmä:

"KOKO JA PAINO
SÄKÄKORKEUS: Toivottava säkäkorkeus on noin 25 cm, nartuilla hieman vähemmän.
PAINO: Toivottava paino on noin 6,5 kg uroksilla, nartuilla hieman vähemmän."

wink.gif
Omppo
Woow sleeping.gif Sorry epämääräinen näsäviisauteni ja pätemiseni, kyseinen rotumääritelmähän meni näköjään toiselle sivulle lookaround.gif oops.gif

Sorry. Elikkä siis näiden todisteiden valossa Woodpecker olisi todellakin liian iso. Aussi-ihmiset, puututaanko kokoon yleisesti?

Meitsi rupeaa myyräksi
lhasa apso
juu olihan se tosi upea teehee.gif

mutta myös timi ja franco ovat yhtä komeita!!! thumbup.gif
Terhi
LAINAUS(Omppo @ 26.12. 2005, 22:05)
Sorry. Elikkä siis näiden todisteiden valossa Woodpecker olisi todellakin liian iso. Aussi-ihmiset, puututaanko kokoon yleisesti?

Ahaaa...Tämäpä onkin varsin mielenkiintoista.... huh.gif shifty.gif
Vastailkaahan ausseista tietävät! baa.gif
jussipussi
Kyllä koirien kokoon kiinnitetään enenevissä määrin huomiota sillä aussit ovat entistä suurempia. Toivottava säkäsorkeus on uroksella korkeintaa 30 cm, mutta tämä ei kuitenkaan ole määräävä tekijä, kyllä kokonaisuus ratkaisee. Jaska ja Mökö ovat kumpikin siis tittelinsä ansainneet, upeita koiria.
wenakko
Samoilla linjoilla, eli Jaska, ja sitte mut on hurmannut Finnsky Xcalibur! Upea smile.gif

Myös Finnsky Blackrose on mieleeni smile.gif wub.gif

//.muoks eli Finnsky.
mammanpoika
Aussien koosta sen verran, että omat aussini on mitattu täsmälleen kerran ja sekin tapahtui ClubShowssa. Oikeissa näyttelyissä aikataulut taitaa olla niin tiukkoja, ettei mittauksiin ole mahdollisuuksia. Muista mittauksista en tiedä, eikä ainakaan yhdessäkään näyttelyssä, jossa olen ollut omiani esittämässä, yhtäkään koiraa ei ole mitattu.

Ruotsissa sikäläisen aussikerhon erikoisnäyttelyssä koirat mitataan. Täältä näkee vuoden 2005 Ruotsin tulokset: http://www.australianterrierikerho.fi/tulos051U.htm#12.6 2005 Australianterriereiden erikoisnäyttely Ruotsissa/Aussie Special, Sweden

Kerran olin kotimaassa yleisönä, kun yksi suomalainen (mies)tuomari lähes riitaantui esittäjän kanssa, kaivoi mittatikun esiin ja totesi koiran oikean kokoiseksi, mutta tästä on jo useampia vuosia aikaa. Kina koski silloin koiran kokoa niinpäin, että koira olisi ollut liian pieni.

Tällä hetkellä luonnollisesti toivon, että kokoon ei kiinnitettäisi huomiota... Minulla on 5 kk:n ikäinen pentu, josta saattaapi tulla aikamoinen jättiläinen smile.gif
minni
Otanpa sitten minäkin asiaan kantaa...
Itselläni on aussi ja minusta aussit ovat kyllä nykyään aika isoja. Oma koirani on noin rotumääritelmän kokoinen, mutta näyttelyssä varmaan pienin aussiedustajista... Ja aussien kokoihin ollaan puuttumassa nykyään, en kyllä tiedä miten, mutta jostain olen tälläistä kuullut
mammanpoika
LAINAUS(minni @ 4.1. 2006, 16:49)
Ja aussien kokoihin ollaan puuttumassa nykyään, en kyllä tiedä miten, mutta jostain olen tälläistä kuullut

Jalostuksen tavoiteohjelmaan tuo on ainakin kirjattu yhdeksi tavoitteeksi, muistaakseni, koon tarkkailu.
.~Laura~.
Mielestäni upein terrieri aikoihin on kyllä Jaska ( Woodbecker ) .
Eikä myöskään pidä unohtaa Janettan Alexanderia ! Santtu ja Jaska kyllä terästä, näyttää, että kummatkin vain paranevat ja paranevat vanhetessaan !

Huh ! Upeaa aina katsella näitä koiria.
Tästä koosta, Cairneissa on myös yleisesti koko suurentunut, mutta eiköhän se kokonaisuus kuitenkin ratkaise.
Itsekkin omistan hieman kookkaanpuoleisan Cairnin, eikä se ole menetystä estänyt, hyvin on meidänkin poika voittoja napsellut ( aikoinaan ) innocent.gif
Daraaa
Sanokaa mitä sanotte, mutta mun mielestä suomen upeimmat terrierit ovat silkit Bombix Moren Amron's TopCopy "Topy" ( tällä hetkellä vielä tsekeissä, tulee kuitenkin takasin. Kaikkien aikojen voitokkain silkki siellä, ja CH of CH terrieri ) sekä Bombix Moren Par Nobis "Lotta" ( Lottakin ulkomailla vielä nly kierroksella). Sekä Lotan lapset Bombix Moren Ex Bona Fide "Teemu" ja Bombix Moren Ex Improviso "Nitro" ovat mielettömän hienoja koiria ! Irma Leino on Vuolasvirta palkintonsa ansainnut.

Lotta

Teemu

Nitro

Topy
lhasa apso
Curiosity koiratkin on tosi voitokkaita ja kauniita wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.