Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: saksanseisojien esittäminen?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 7: Kanakoirat
australianpaimenkoira
eli voisiko joku kertoa miten saksanseisojia esitetään näyttelyissä?
onko esim. karkeekarvasen ja lyhytkarvasen esittämisessä mitään eroo?
Ebony
Minun neuvojani ei nyt kannata tosissaan ottaa, kun itsekkin vasta harjoittelen ko. rodun esittämistä :'D
Mutta mitä nyt kyseisen rodun harrastajana ja omistajana sanoisin, niin saksanseisojat ovat vapaasti esitettävä rotu. Juoksuttaessa koiran tulee seurata hienosti, vaikka koko hihnaa ei olisikaan, koiran tulisi juosta kauniisti. (huomaa sana juosta. Pienemmät yksilöt ja nartut tosin voi joissakin tapauksissa pystyä esittämään ripeästi kävellen, mutta minun mielipiteeni on, että saksanseisojan liikkeet tulevat oikeuksiinsa vain melko kovassa vauhdissa ja takaan, että koiralle ei ole mikään ongelma ravata kauniisti sitä vauhtia kun sinä juokset/hölkkäät).
Koiraa seisottaessa koiran tulee seistä kauniisti paikoillaan, voit olla joko seisaallasi tai toinen polvi maassa koirasi takana tai siirtyä koirasi eteen. Joissakin tapauksissa jalkoja olisi hyvä asetella, elleivät ne jää luonnostaan kauniisti. Häntää voi myös kohottaa, jos se riippuu turhan alhaalla. Liika asettelu ja tälläys on kuitenkin pahasta, äläkä mene repimään koiraa huulista tai hirttämään sitä hihnalla.

Siinä kai ne oleellisimmat :'D Kannattaa myös katsoa kuvia näyttelyistä, koirani kotisivuilta Näyttely-sivulta löytyy kuvista sekä muiden että minun esittämiä koiria (pääasiassa omaa koiraani, mutta kyllä siellä joissain kuvissa muitakin näkyy ;D)
www.harhakuvia.net/elvis
Oona E
Tai sitten on kokonaan eri tapa joka minulle on
opetettu kun olen tuon karkkarin kanssa joskus
junnuillut.

Liikkeissä mennään ripeää vauhtia hihna joko
ns. "hirttäen" tai mielestäni parempi vaihtoehto
että hihna tulee siitä korvan alapuolelta (en ikinä osaa
selittää tätä kohtaa).
Seisotuksessa koiran kyljen puolella ja asetellen
jalat. Takajalat niin että kulmaukset näkyy.
Etujalat hiukan rungon alle vierekkäin.
Päästä voi sitten siitä leuan alta tukea ja
häntä suoraksi selkälinjan jatkeeksi.

Melko tökerösti selitetty mutta jos saisin
vaikka tuon Fannyn kertomaan tarkemmin
kun hän tämän minulle on opettanutkin xbiggrin.gifx
australianpaimenkoira
kyllä minä tuostakin selvää sain! teehee.gif
ansku
Itse rodun omistajana ja harrastajan esitän saksanseisojat näin:

Liikkeissä on minusta parempi että juostaan, seisoja on sen verran iso rotu, etten missään nimessä kävelisi sen kanssa ja hihna on on ns. hirttoasennossa.

Seisottaessa etujalat rungon alle ja takajalat niin, että kulmaukset näkyvät. Seisottaessa pidän myös leuan alta kiinni, ja toisella kädellä hihnasta, mikä on taas ns. hirttoasennossa. Häntään en koske ollenkaan.

Tosiaan toi oli vain minun tapa esittää seisojat. Ja mielestäni on se parempi, että koira esittämällä esitetään, kuin se ettei esitetä olleskaan! teehee.gif
veau
Tosiaan saksanseisojia voi todella monella eri tavalla esittää. Karkean ja lyhkärin esittämisessä on eroja, niinkin voi sanoa mutta kyllä niitäkin joskus esitetään ihan samalla tavalla.

Tuossa onkin tullut hyviä tapoja esittää saksanseisojaa, joten en ala mitään enään lisäämään.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.