Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kotisivuntekijät
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Kotisivut
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Liewec
Hyvin monella on olemassa internetsivut ja toisilla jopa useammat. Aina sitä silti näkee jotain hienoja ulkoasuja, joista ei sitten kirvelläkään keksi, että miten itse voisi toteuttaa samalla idealla (tekijänoikeuksia unohtamatta) itselleen sivut.

Sitä varten on tämä ketju. Täällä voit kysyä, vastata, neuvoa ja huutaa apua jos joku asia askarruttaa. Tai jos kuvankäsittelyohjelma temppuilee tai muuta pulmatilanteita tulee eteen.

Toivoisin kuitenkin, että tähän topiccii osallistuisivat vain ne, joilla on jo jonkinmoinen pohja kotisivujen tekemiseen. Netissä on nimittäin kymmeniä sivuja aloitteleville kotisivuharrastajille ja osassa niissä on hyvinkin tarkat ohjeet. Ainakin Copyzonesta löytyy perukoodeja, ja sivut kannattaa lukasita läpi. Mutta ei täältä ketään aloittelijaakaan pois heitetä smile.gif

Ja jos kuulut niihin, jotka tekevät ulkoasuja tai kuvamuokkauksia innokkaasti myös muille, niin mainostus olkoon sallittua. Ja miksi ei tietysti täällä voisi mainita omilla kotisivuillaan olevista kilpailuistakin jos osallistujapula uhkaa.

Toivottavasti tästä on apua kaikille. :xsmilex:
Soen
Mahtava idea tehdä tälläinen thumbup1.gif

Itse voin sanoa, että autan mielelläni ulkoasujen ja koodien kanssa, sen minkä osaan. Tällä hetkellä ulkoasujen osalta ei ole näyttöä kuin vain koirani Jeren sivuilta, joita pääset tutkimaan tästä. Ulkoasuja teen ilmaiseksi, mutta vain sen mitä aikani ja innostukseni sallii (innostusta löytyy, enemmän silloin kun vaan itse käyttää "luovuuttani").
Minuun voi ottaa yhteyden joko lähetillä tai sähköpostitse taikka sitten ihan mesen kautta. Kaikki pitäisi tuosta alhaalta löytyä.

Koodi hommeleihin voisi sanoa vielä, että myös Menthal 27 on todella hyvä paikka, paljon koodeja, niin hmtl- kuin css-koodeja. Sieltä kannattaa etsiä ^^.

Mainostanpa sitten tässä myös saman tien. Jeren sivuilal on award käynnissä, jossa on kyllä, osallistuja pula. Osallistujia otetaan niin paljon kuin osallistujia on. Eli kaikki innokkaat mukaan! Sivuilta saa lisä infoa. whistling.gif
Liewec
Minäkin osaan auttaa koodeissa jonkun verran, lähinnä FrontPagea koskevissa, sillä käytän sitä. Tosin aikoinani tein geocitiesillekin, joten HTML sujuu.

Kuinkas usein vaihtelette yleensä ulkoasuja? Aikaisemmin vaihtelin useammin, mutta nyt olen ottanut tavaksi uudistaa myös tekstit joka kerta, joten menee hieman kauemmin. Tavoitteena olisi, että uusi ulkoasu julkistettaisiin mahdollisimman pian. Koko marraskuun olen väsännyt, mutta koeviikot ovat vähän pätkineet sitäkin sitten..
Soen
Ulkoasuja vaihtelin joskus melekin joka viikko. Sitten se vaihtui vähän harvemmaksi, koska rupesin kirjoittelemaan uusia tekstejä.

Mutat nyt olen päättänyt, että ulkoasuja vaihtelen mielummin hieman harvemmin, koska aika ei riitä ja on se muutenkin kivempaa kun on välillä vähän pidempään sama ulkoasu ja usein kun päätän tehdä uuden ulkoasun, samalla sivut menevät usein päivitystauolle ja silloin se venyy, niin käsi viimeksikin. Tauko kesti päälle kaksi kuukautta, koska olin niin hirmuisen saamaton oops.gif
Cerasi
Millä ohjelmalla ihmiset ovat tehneet sivunsa? Millainen ko. ohjelma on käyttää? Mitä maksaa/ saako esim. ladattua ilmaiseksi netistä?

Meikällä kun noiden kanssa "hieman" ongelmia... Ihan ok sivut osaan tehdä (voi vilkaista esimerkiksi noita Nikin sivuja. Ne olen tehnyt "käsin"), mutta en vaan onnistu minkään editorin kanssa. Front Pagen kanssa tappelin melko kauankin, mutta eipä juuri onnistunut. Paria jotakin muuta editoria olen myös kokeillut, nimiä en nyt muista (jotain ilmaisia ohjelmia olivat kuitenkin), mutta heikoin tuloksin.
Soen
Kuvien muokkaamisessa, ulkoasujen tekemisessä jne. käytän GIMP 2.2. Oiekin hyvä ohjelma, suomenkilinen ja suht helppo käyttöinen. Vei kyllä aikansa kunnes opin sitä käyttämään, mutta nykyisin onnistuu ihan suht hyvin.
Tuon GIMPin saa ladattua ilmaiseksi netistä. Eikä se lähde koneelta pois, ennen kuin itse sen poistat. Siis tarkoitan, että siinä ei ole mitään tylsiä 30 pv. kokeiluja. Kannattaa mennä googleen vaan ja sieltä hakea nimellä GIMP ja etsiä sieltä, jos tahtoo ladata.

Koodaamisen teen ns. käsin, eli en mitänä koodi ohjelmia käytä (onko sellaisia?). Tietenkin joitakin koodeja katson tuolta Menthal 27 tai jostain muualta, mutta jotkut tulevat jo ihan ulko muistista, kun niitä on niin moneen otteeseen tullut tehtyä shifty.gif
Sandra
Minäkin olen (isoveli auttoi alkuun) tehnyt jonkulaiset kotisivut itselleni. Sinne pääsee klikkaamalla tota AK:n kuvaa. Käytän muokkaukseen PSP X:ää tällä hetkellä. Minun tekemiseni on pientä väkertämistä, eli en oikeastaan muille ole ulkoasuja tehnyt, paitsi kavereille... Omille kotisivuille olen juuri suunnittelemassa uutta, toimivampaa ulkoasua, ja myös osoite luultavasti vaihtuu.
Lory
Ulkoasujen tekemisessä ja kuvien muokkaamisessa käytän maanmainiota PSP 8-ohjelmaa, myös Adobe Photoshop CS 7.0 (tai 6.0) on kovassa käytössä, varsinkin kuvien pienentämisessä, sillä kun saa pienennettyä ilman, että kuvasta tulee täyttä pikselimössöä. Ihan aitoja versioita kummatkin <3 ^^

Koodamisessa minulla on vielä paaaaljon opettelemista, mutta perusjutut menee helposti, olen hirveän laiska opettelemaan uusia juttuja, mutta olen jo viisi vuotta tavallisilla koodeilla pärjännyt joten enköhän vielä vähän aikaa pärjää. Tällä hetkellä koodailen sivuja ihan vain tylsin, yksinkertaisin koodein, int2000.netin webftp:llä. Ihan kiva on kuitenkin. Koodaamisen teen myös itse, ns. käsin, joitakin katson Menthalista tai sitten ulkomuistista tai joitakin pieniä ja yleisiä koodinpätkiä katselen muiden lähdekoodeista, niistä oppii paljon smile.gif

Oma domain <3 Ah. Kauan käytin mm. Geocitiestä, mutta sitten vihdoin ja viimein noin vuosi sitten suostuttelin äidin hommaamaan minulle domainin ja webhotellitilan, int2000:netistä hankittiin, nyt haluaisin vaihtaa palvelinta futuronille tai johonkin.

Pidän sivujen tekemisestä hirmuisesti, uusia ulkoasuja sivuillani näkee aika usein, tällä hetkelläkin on layout tekeillä kun on tauko meneillään Paavoni sivuilla.
Kettis
Hei, kertokaapa te jotka ootte kuvankäsittelyohjelman netistä ladanneet, että tuleeko paljon viiruksia mukana?
mammanpoika
Kettis: miksi niitä tulisi? Ainoo riski on laittomien ohjelmien lataaminen, ne sivustot yleensä pyrkivät pläjäyttämään päin näköä pilvin pimein erilaisia popupeja, ja ilman mitään torjuntaohjelmaa, joku onnistuu hyvässä lykyssä myös asentamaan koneellesi jonkin soittosarjan tms. Shareware- ja freeware -kirjastot on suht turvallisia, bit torrent -kamassa voi olla omat riskinsä...
Kettis
Ookoo. Sitten voi kai turvallisin mielin jossain vaiheessa ladata jonkun kuvankäsittelyohjelman...

Kun jotkut on sanonut, etä tulisi paljon viiruksia, mutta ei kaikkea sitten kai kannata uskoa. wink.gif
Soen
Joo, noita juttuja, että tulis paljon viruksia kuulee kyllä. Ite en oo vielä kertaakaan saanut kuvankäsittely ohjelman mukana virusta. GIMPin mukana ei ainakaan tullut. Ei kyllä niiden PSP:eiden jotka on ollut sivuilla. Mutta kuitenkin, meille ei ainakaan ole tullut viruksia, josta voi olla ihan iloinen :xsmilex:
JennaS
Kun en itse ole mikään tekniikan ihmelapsi niin sellaista kyselisin että miten saa freewebsin valmispohjalla tehtyihin sivuihin (en osaa käyttää html -kieltä vaikka kokeillut olen monet monituiset kerrat) sellaisen linkin esim. jos koirauutiset linkitäisi (ensimmäinen paikka joka tuli mieleen) niin siihen tulisi vain teksti Koirauutiset ja kun sitä painaa niin pääsee koirauutisten sivuille?

Anteeksi epäselvä kysymys.. blush.gif Niin, keskeneräiset sivuni löytyvät muuten osoitteesta www.freewebs.com/tupujajenna

Ja jos joku haluaa niin ihan vapaasti saa tehdä minulle sivut.. lookaround.gif
Jessie
Tämähän on kätevä pulina. xsmile.gifx Itse tykkään kotisivujen väsäilystä, tosin en ole niin lahjakas, että voisin vielä muille tehdä. Ja nuo koulukiireet rajoittaa sen verran, ettei omia sivujakaan kerkeä/jaksa päivitellä aina. Mutta silloin kun on aikaa ja innostusta, niin sivujen parissa saa kyllä ajan kulumaan.

Sitten kysymys. Sivuni (tai siis koirani sivut) ovat tällä hetkellä Geocitiesillä ja Geon mainokset & sivujen ruuhkautuminen ovat viime aikoina alkaneet pännimään pahan kerran ja haluaisin vaihtaa ne jonnekin muualle. Mutta minne? Missä teidän sivunne ovat ja kuinka sait ne sinne? En kuitenkaan haluaisi maksullista vaihtoehtoa. teehee.gif Mutta kertokaa ihmeessä.

Ja toinen kysymys liittypi sivujen ulkoasuun. I-framen pieni koko on ruvennut mietityttämään viime aikoina (meillä on siis sellainen). Haluaisiko joku kertoa drop down menusta jotain? :xsmilex:
-anna-
Itse oon jonkun verran tehnyt kotisivuja, Php:lla, ja html:llä.. front pagea en ole tähän mennessäkään oppinut käyttämään.. liian vaikea, ja kun on itse oppinut aina koodaamaan veljen avustuksella, niin se luonnistuu ihan normaalista..

Olen tehnyt kotisivuja, pientä korvausta vastaan.. Tällä hetkellä, päivittelen ja korjailen hienohelman kennelin kotisivuja ( http://www.hienohelman-afghans.info ) ja teen heidän kasvatilleen Plutolle kotisivuja, jotka eivät vielä ole netissä smile.gif

Omasta domainista, haaveilen.. mutta maikkari on tähän mennessä kelvannut! wink.gif
Liewec
LAINAUS(Jessie @ 22.12. 2005, 17:55)
Sitten kysymys. Sivuni (tai siis koirani sivut) ovat tällä hetkellä Geocitiesillä ja Geon mainokset & sivujen ruuhkautuminen ovat viime aikoina alkaneet pännimään pahan kerran ja haluaisin vaihtaa ne jonnekin muualle. Mutta minne? Missä teidän sivunne ovat ja kuinka sait ne sinne? En kuitenkaan haluaisi maksullista vaihtoehtoa. teehee.gif Mutta kertokaa ihmeessä.

Ja toinen kysymys liittypi sivujen ulkoasuun. I-framen pieni koko on ruvennut mietityttämään viime aikoina (meillä on siis sellainen). Haluaisiko joku kertoa drop down menusta jotain? :xsmilex:

Onkohan teillä laajakaistaa? meillä ainakin tuli sen mukana kotisivutilaa ja on kyllä toiminut aivan loistavasti.

JOs joku tarvitsee apua sivujen siirtämisestä soneran tai elisan palvelimelle, niin multa löytyy jotain vinkkejä. Itse olen siirtänyt kummallekin ja on ihan yksinkertainen kun sen tekee edes sen yhden kerran.

olen toistaiseksi tehnyt vain Narupallo sivut jotka ovat koirani omat ja sitten Nallehukan kennlin kotisivut, jotka kuuluvat Vilman kasvattajalle.

Drop-down-menusta sen verran, ettei ne toimi kaikilla. Suurimmalla osalla toki, mutta sitten on niitä joiden kone ei jostian syystä suostu niitä näyttämään, vaikak kuinka olisi java-tuki tai mikälie onkaan päällä. Mutta suurimmalla osalla toimii, joten sen takia ei kannata jättää käyttämättä.
Jessie
LAINAUS(crim @ 22.12. 2005, 19:23)
Onkohan teillä laajakaistaa? meillä ainakin tuli sen mukana kotisivutilaa ja on kyllä toiminut aivan loistavasti.

Joo on meillä laajakaista, ei tosin Soneran tai Elisan. Kattelin niitä papereita tossa vähän aikaa sitten ja tajusin, että meillä ei lue siinä ollenkaan sähköpostin salasanoista tai käyttäjätunnuksista mitään vaikka ne kuului k.o. liittymään. blink.gif Pitää varmaan pirauttaa joku päivä tässä sinne. Nimittäin ilman sitä tunnusta ja salasanaa en voi siirtää sivujani sinne. xtongue.gifx

Jos joku on muuten kovin innostunut tekemään ulkoasua tms... Niin meille toki saa kyllä sellaisen suunnitella. shifty.gif Nykyiset sivut näyttävät tältä: Jessin sivut . Itselleni sivujen toimivuus on tärkeintä ja jotenkin nuo nykyiset sivut ei sitä täytä. Ulkoasua tai siis sitä taustakuvaa en ole sitten itse tehnyt.

crim: Teilläpä muuten hianot sivut on. :xsmilex:
Kettis
Jessi:

Kannattaa siirtää sivut esmes Freewebsille tai jonnekkin koska Geocities on ihan pyllystä.
<Iida>
Tosi hyvä topicci, vaikkei itselläni sivuja vielä(kään) ole thumbup1.gif . Monta ulkoasua on tullut tehtyä, mutta mihinkään en ole ollut täysin tyytyväinen, vaikka ihan hyviä ovat periaatteessa olleet... Nyt olisi oikeastikin ihan kelpo ulkoasu valmiina, pitäisi vaan jaksaa tekstiä väsätä innocent.gif . Ja hyvä ja helppo kotisivutilakin olisi kiva löytää.
HetaK
Itse olen himo tekemään kotisivuja sekä ulkoasuja. Grafiikat teen PSP 9:llä, koodaukset ihan vaan muistiolla wink.gif
---
Mä olen myös ihan riippuvainen kotisivujen teosta.
Kuvien muokkauksesta vastaa PSP 7.04 *tarkasti tarkasti* wink.gif
Koodauksen teen suoraan pohjalle, kun ei ole semmoista "kunnollista" palvelinta joten kyllä toi Freewebs nyt saa kelvata. Helppoa sinne tehdä.
lookaround.gif

Olemassa on varmaan muutamat (tuhannet) kotisivut, pian tulee Pipsan kotisivuille uusi versio, jos ja kun saan inspiksen uuteen ulkoasuun :xsmilex:

Johan tuli. xtongue.gifx
Soen
Jessi (& muutkin):
Henkilö kohtaisesti suoittelen koti.roundexia. Todella hyvä paikak tehdä sivut, ilmainenkin kaiken lisäksi. Tsoin sinne ei saa php sivuja ja sivut pitää siirtää FTP-ohjelmalla nettiin.
Itseltäni meni hetki kunnes opin ftp:n käytön, ei ihan sitä maailman helpoista, joillekkin, muttei minulle, mutta nyt osaan sen ihan hyvin :]
---
LAINAUS(Soen @ 22.12. 2005, 22:19)
Jessi (& muutkin):
Henkilö kohtaisesti suoittelen koti.roundexia. Todella hyvä paikak tehdä sivut, ilmainenkin kaiken lisäksi. Tsoin sinne ei saa php sivuja ja sivut pitää siirtää FTP-ohjelmalla nettiin.
Itseltäni meni hetki kunnes opin ftp:n käytön, ei ihan sitä maailman helpoista, joillekkin, muttei minulle, mutta nyt osaan sen ihan hyvin :]

Ouh. Oikun löytäisi netistä FTP ohjelman... teehee.gif
Soen
LAINAUS(-Vappana- @ 25.12. 2005, 08:54)
Ouh. Oikun löytäisi netistä FTP ohjelman... teehee.gif

SmartFTP
Tuota FTP-ohjelmaa itse käytän, ilmanen on ^^. Oiekin hyvä ohjelma kaiken kaikkiaan, kannattaa kokeilla. Enkun kielinen, mut helposti oppii käyttämään. Eikä meille ainakaan mitään viruksia tullut mukana. lookaround.gif
ssaana
Itse teen sivuni vanhalla rakkaalla Muistiolla, ja siirrän nettiin liittymän mukana tulleella ftp-ohjelmalla, nyt kun vihdoin senkin käyttö onnistuu. rolleyes.gif Tällä hetkellä on hoidossa vain omat sivut, mutta teen kyllä (innostuksen riittäessä) muillekin sivuja.

Kuvankäsittelyohjelmista on eniten käytössä Adobe Photoshop Elements 3.0, jolla kyllä saa ihan ok jälkeä - saisi varmaan parempaakin jos osaisi pitemmälle englantia. rolleyes.gif Mulla on myös milloin mitäkin kokeiluversioita, joiden kanssa tulee leikittyä, mutta oikeastaan vaativimmat tuolla Adobella.

Koodejen kanssa olen väkerrellyt varmaan yhteensä pari vuotta, ja varmaan on tosi virheellistä koodia vieläkin, mutta kuitenkin olen siihen tottunut joten sillä mennään.Omat sivut ovat siis tällä hetkellä liittymän kautta saadulla kotisivutilalla.

Yleensä vaihdan ulkoasuja omille sivuille niin harvoin, että samalla kun uutta vaihtaa, niin kirjoitan tekstit uudestaan ja äkkiä onkin ulkoasunvaihdoksessa mennyt hetki jos toinenkin. whistling.gif Niimpä suunnittelin viimeksi ulkoasun, johon saa uuden ilmeen yksinkertaisemmin, ja vihdoin alkoi myös ulkoinen css-tiedosto vääntyä uskottavaan muotoon.Saa nyt nähdä kauanko jaksan nykyistä ulkoasua katsella, mutta kyllä sekin saa varmaan pari kuukautta pysyä paikallaan, kuten edeltäjänsä. wink.gif
¤janette¤
Mun sivut olen ottanut janvieri layotseista. Ihan kivat sivut ne on. Otsikon oon tehny paintilla..eipä parempaakaan ole. rolleyes.gif Koodit laitoin suoraan sivuille. Freewebsistä oon tykänny ite hirveesti, helppo tehä eikä oo niitä ärsyttäviä mainoksiakaan.
Soen
En tahdo olla mitenkään epäkohtelias tms. Mutta tyypillisesti kaikista töistä huomma jos ne on tehty paintilla. Mutta ei missään tapauksessa saa aliarvioida painttia! Itsekkin käytän painttia, rajatessani esim. joitan juttuja, koska GIMillä en vielä rajaus juttuja ole löytänyt, en kyllä ole kauheammin etsinytkään ^^.
Paint on oiekin hyvä, mutta sen jälki näkyy yleensä aika nopeasti, varsinkin jos on tehnyt kokonaan. oops.gif
Rochas
Paintin jälki näkyy kyllä aika helposti, jos .jpg:ksi tallentaa. Siksi tallennan omat paintilla muokkaamani kuvat .bmp tai .png -muotoon, silloin kuvaan ei tule sitä paintin rosoa vai miksikä nimittäisi. rolleyes.gif Ja usein vaihdan päätteen takaisin .jpg:ksi Adobella tm.

Nykyään, kun olen adobe elementsiäni oppinut paremmin käyttämään, en Paintia enää niin käytä, paitsi niissä joita en osaa /ei pysty Adobella tekemään.
Soen
Totta. Paintilla kannattaa tallentaa johonkin muuhun muotoon kuin .jpg. Mutta en myöskään ihan ensimmäisenä suosittele .bmp:tä, varsinkaan jos tarkoituksena ei ole vaihtaa sitä takaisin jollakin muulla ohjelmalla esim. .jpg:ksi. Tyypillisesti .bmp lataa hirmuisen kauan, joka ei ole hauskaa. Joskus myön .bmp saattaa paintilla tehdä tepposensa. rolleyes.gif
Rewel
Itse omistan kaksi domainia, suomalaisella Int2000.netillä. Ennen kun käytin Windowsia, koodasin aina muistiolla. Nyt olen siirtynyt täyspäiväisesti Linuxiin, konka Bluefish editoria olen nyt vähän käytellyt, koska koukkuunnuin niihin kivoihin väreihin, jotka näyttävät erityypiset koodit eriväreillä. Helpotti pikkuvirheitä <3___<3

Kuvan käsittelyyn välillä Psp ja sitten enemmän Gimp. Kuvien tallennusmuodoissa kätän yleensä .png-muotoa ja .gif-muotoa. Jpg-muodosta on varsin ikäviä kokemuksia sneaky2.gif
Soen
Kuuluisin varmaan tuonna kotisivun tarjoajia juttuun. Mutta laitan nyt kuitenkin tänne.

Osaisiko kukaan suositella minkään näköistä kotisvu paikkaa, joka olisi ilmainen? Meillä ei ole kohta viikkoon näyttänyt mitään elonmerkkejä tuo koti.roundex. Jos omistaisin domainin niin tekisin tietenkin sinne, tai jos joku ystäväni omistaisi domainin, pyytäisin ystävällisesti häneltä vähän sivu tilaa. Mutta asia ei nyt ole näin, että voisin tehdä, niin tietääkö joku jonkun muunkin paikan kuin geo tai freewebs?
Kettis
Kellari.org
50webs
Envy

Tossa on joitain kotisivutiloja, itelläni ei oo noista minkäänlaista kokemusta, mutta kannattaahan aina kokeilla....

Ja olisiko teistä ihan kamalaa käydä sellasisilla sivuilla jonka taustaväri olisi musta ja tekstit valkoisella? Kun ajattelin tehdä seuraavaksi sellaisen yhdistelmän, mutta en tiedä uskallanko. lookaround.gif
Soen
LAINAUS(Kettis @ 5.1. 2006, 09:54)
Kellari.org
50webs
Envy

Tossa on joitain kotisivutiloja, itelläni ei oo noista minkäänlaista kokemusta, mutta kannattaahan aina kokeilla....

Ja olisiko teistä ihan kamalaa käydä sellasisilla sivuilla jonka taustaväri olisi musta ja tekstit valkoisella? Kun ajattelin tehdä seuraavaksi sellaisen yhdistelmän, mutta en tiedä uskallanko. lookaround.gif

Kiitos Kettis smile.gif

Mustaa ja valkosta? Eipä paha yhdistelmä. Ainakaan minun mielestä. Valkonen ei kuitenkaan ole niin kirkasväri. Asia olisi aivan eri jos tekisit mustan taustan ja kirkaankeltaisen tekstin. Sehän on oikeastaan melkein sama kuin musta teskti valkoisella pohjalla, toistepäin vain. Kannattaa kokeilla thumbup.gif
Kettis
LAINAUS(Soen @ 5.1. 2006, 11:59)
Kiitos Kettis smile.gif

Mustaa ja valkosta? Eipä paha yhdistelmä. Ainakaan minun mielestä. Valkonen ei kuitenkaan ole niin kirkasväri. Asia olisi aivan eri jos tekisit mustan taustan ja kirkaankeltaisen tekstin. Sehän on oikeastaan melkein sama kuin musta teskti valkoisella pohjalla, toistepäin vain. Kannattaa kokeilla thumbup.gif

Ookoo. Kun oon kai jostain joskus lukenut, että se olis kauhen silmiä rasittava yhdistelmä, mutta en sitten tiedä. Kohta olisi julkaisu valmiina ko. yhdistelmällä tehdyt sivut, kattoo nyt että julkaisenko ne. cool.gif
Jessie
Haluaisikos joku viisaampi taas neuvoa? Pidemmän aikaa minua on jo mietityttänyt, kun monet sanovat tekevänsä sivuja Front Pagella. Niin mikä se tarkalleen ottaen on ja mistä sellaisen saa ja kuinka käytetään? lookaround.gif

Niin ja Soen, nyt näyttävät Jeren sivut taas toimivan. smile.gif
Soen
LAINAUS(Jessie @ 5.1. 2006, 13:45)
Niin ja Soen, nyt näyttävät Jeren sivut taas toimivan. smile.gif

Luojan lykky että toimii. Olin saada jo kauheita kohtauksia kun ei toiminu blush.gif

Kettis: Muistaakseni olen itekkin kuullu siitä että se olis silmiä rasittava yhdistelmä, mutta löytyyhän niitä sivuja missä on valkoista mustalla. Riippuu paljon ihmiseltä, mutta innolla odotellaan mitä samasi pitää! thumbup.gif
---
Ulkoasu meni ihan pyllyllensä kun tämän neidin oli pakko väkertää se loppuun iMacilla, kun Windows on tossa viirus hyökkäyksen kohteena, kun onita kuvia minä sieltä olisin tarvinnut biggrin.gif

http://www.freewebs.com/junnusivuni
<Iida>
Voisko joku ystävällinen neuvoa miten noita netistä ladattuja brusheja pystyy käyttämään? blush.gif . Olen ladannut ja purkanut tiedoston, mutta nyt olen hukassa..
mammanpoika
LAINAUS(Jessie @ 5.1. 2006, 13:45)
Haluaisikos joku viisaampi taas neuvoa? Pidemmän aikaa minua on jo mietityttänyt, kun monet sanovat tekevänsä sivuja Front Pagella. Niin mikä se tarkalleen ottaen on ja mistä sellaisen saa ja kuinka käytetään?  lookaround.gif

Niin ja Soen, nyt näyttävät Jeren sivut taas toimivan.  smile.gif

FrontPage on Microsoftin tuote, kaupallinen, valitettavasti sad.gif Pikaohjeita olen siihen väsännyt, eka osa löytyy täältä . Tiedosto on .pdf -muodossa, ja se on Readerin versioon 5 saakka alaspäin yhteensopiva.

Täältä taas löytyy käyttöohjeita Microsoft FrontPage Expressiä varten.
Jessie
LAINAUS(mammanpoika @ 5.1. 2006, 22:02)
FrontPage on Microsoftin tuote, kaupallinen, valitettavasti sad.gif Pikaohjeita olen siihen väsännyt, eka osa löytyy täältä . Tiedosto on .pdf -muodossa, ja se on Readerin versioon 5 saakka alaspäin yhteensopiva.

Täältä taas löytyy käyttöohjeita Microsoft FrontPage Expressiä varten.

Arvelinkin sen olevan kaupallinen. confused.gif Ja hinta ei varmaan mikään kovin vähäinen? Hauskaa kuitenkin, että joku on jaksanut väsäillä noin selkeitä ja pitkiä ohjeita. smile.gif

Mutta mikäs tämä Front Page Express sitten on? lookaround.gif Miten se eroaa varsinaisesta Front Pagesta? Kiitos vastauksista jo etukäteen. biggrin.gif
mammanpoika
LAINAUS(Jessie @ 5.1. 2006, 22:51)
Ja hinta ei varmaan mikään kovin vähäinen? Hauskaa kuitenkin, että joku on jaksanut väsäillä noin selkeitä ja pitkiä ohjeita. smile.gif

Mutta mikäs tämä Front Page Express sitten on? lookaround.gif Miten se eroaa varsinaisesta Front Pagesta? Kiitos vastauksista jo etukäteen. biggrin.gif

Front Page Express tuli noitten vanhempien Windows -käyttisten mukana, tais olla muistaaksein ainakin Win95, Win98 ja Windows ME, joissa se oli mukana. Se oli aika pitkälle samanlainen, kuin tämä kaupallinenkin versio, ihan kaikkia samoja ominaisuuksia siinä ei ollut. Jos sinulla on jossain jokin vanha Windowsin asennusromppu, sen saattais pystyä asentamaan sieltä rompulta. En ole itse kokeillut, mutta ...

Verkkokauppa.comissa tuo MS FP:n hinta on 236.90 €, eikä sitä näytä olevan opiskelijalisenssillä saatavissa, en ainakaan löytänyt. Oppilaitoslisenssillä hinta on noin puolet tuosta suositushinnasta.
Kettis
Kökkö, kökkö, kökkö.

Tulin siihen tulokseen, että se ulkoasu on liian synkkä ja haluan jotain pirteämpää ja vastaanottavampaa.

Ideoita?
Soen
LAINAUS(Kettis @ 6.1. 2006, 18:39)
Kökkö, kökkö, kökkö.

Tulin siihen tulokseen, että se ulkoasu on liian synkkä ja haluan jotain pirteämpää ja vastaanottavampaa.

Ideoita?

Tuo "Ideoita?" kuulostaa jotenkin jo niin tutulta. Itselläni on tuo aivan sama ongelma. Olen ulkoasua tekemässä Jeren sivuille, ja tahtoisin sellaisen jonka voisi olla reippaasti parikin vuotta tai ainakin pitkään, ettei tarvitsisi koko ajan olla tekemässä. Olen monilta koirasivuilta löytänyt paljon kivoja ulkoasuja joihin olen tykästynyt wub.gif Mutta en kuitenkaan viitsisi ryhtyä kopioimaan töysin. Joten yritän keksiä jotain kivaa.

Pari olenkin saanut tehtyä, mutta jotenkin en vain pitä niistä teehee.gif
Kettis
Mullakin on vaikka kuinka monta ulkoasua jotka jossain vaiheessa tuntuivat todella hienoilta ja hyviltä, mutta niissäkin sitten oli joku "vika" jonka huomasin ennen kuin sain ulkoasun edes julkaistua. dry.gif

Nyt sain kyllä melko hyvän idean erilaisia sivuja sellaillessani, mutta katsoo saanko sen toteutettua. smile.gif
Soen
LAINAUS(Kettis @ 6.1. 2006, 19:21)
Nyt sain kyllä melko hyvän idean erilaisia sivuja sellaillessani, mutta katsoo saanko sen toteutettua. smile.gif

Toivotaan että saat. Tsemppiä kokeiluun! thumbup.gif
Itse pitä ävielä miettiä ja pähkäillä.
---
Soen: Jeren sivuille voisi olla vaaleansinistä, merensinistä ja beigeä, ja vaalensininen hieman harmaaseen päin... lookaround.gif

Kettis: Hmm... Vaaleanvihreää, keltaista, vaaleansinistä. Niin että ehkä iframe tai table olisi sitä vaaleansinistä ja tausta sitä vaaleanvihreää. Ja reunukset keltaiset... teehee.gif

no joo. Mitähän sitten itselle keksisi? sleepy.gif huh.gif Ideoita? laugh.gif
Soen
LAINAUS(-Vappana- @ 6.1. 2006, 19:46)
Soen: Jeren sivuille voisi olla vaaleansinistä, merensinistä ja beigeä, ja vaalensininen hieman harmaaseen päin... lookaround.gif

Niin. Värit ei kyllä oikeastaan ole ongelman nimi. Enemmänkin ulkoasun tyyli. oops.gif
---
Oiei, siinä en kyllä osaa auttaa, toi on mulla se sama iänikuinen ongelma... sneaky2.gif
Soen
LAINAUS(-Vappana- @ 6.1. 2006, 21:02)
Oiei, siinä en kyllä osaa auttaa, toi on mulla se sama iänikuinen ongelma... sneaky2.gif

Se on varmaan melekin kaikilla. sneaky2.gif
Itekkin haluisin sellasen siistin ulkoasun jonka vois pitää ihan hyvin niin ku silleen hyvän aikaa, päälle puolisen vuotta tms. Mutat kun en osaa tehä sellasta blush.gif
---
Et ole ainoa lookaround.gif
Itsellä sattuu noi ulkoasut pysyä vain kuukauden ja sitten taas vaihtoon teehee.gif Onneksi jotkut tauot kestää n.20 minuuttia kun ulkoasu on sivuilla biggrin.gif Freewebsillä kun teen...

Kannattaa kokeilla näitä "perusperus" asetteluja johon sitten lisäät muotoja ja jännittäviä värejä. innocent.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.