Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kotisivuntekijät
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Kotisivut
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Jettis
LAINAUS(-Vappana- @ 6.1. 2006, 19:46)
no joo. Mitähän sitten itselle keksisi? sleepy.gif huh.gif Ideoita? laugh.gif

-Vappana-, mua häiritsee noilla sun sivuilla noi linkit. Kun ne on tossa ihan eri rivissä ja niiden "reunat" näkyy. Jos noi on tarkotus ollu mapittaa, kannattais varmaan mapittaa huolellisemmin.
Soen
LAINAUS(-Vappana- @ 6.1. 2006, 22:25)
Et ole ainoa lookaround.gif
Itsellä sattuu noi ulkoasut pysyä vain kuukauden ja sitten taas vaihtoon teehee.gif Onneksi jotkut tauot kestää n.20 minuuttia kun ulkoasu on sivuilla biggrin.gif Freewebsillä kun teen...

Kannattaa kokeilla näitä "perusperus" asetteluja johon sitten lisäät muotoja ja jännittäviä värejä. innocent.gif

Niin totta. (heh. tästä on tullut kahden ihmisen keskustelua XD)

Monta hyvää ideaa on tullut, mutta aina ne tyypillisesti kaatuvat johonkin, joko siihen, etten saa mitään aikaiseksi, kun huomaan etten osaakkaan toteuttaa mitään. Sruuimpia ongelmiani on varmaan se, että en osaa leikata kuvia siististi, niistä tulee aina kunnon rösö reunoja blush.gif Ja monta hyvää ideaani kaatuvat juuritähän rösöreuna-ongelmaan.
---
Joo on ilmeisesti tullut biggrin.gif

Mulla tämä kaatuu siihen että on niin huono kuvienmuokkaus-ja piirrustusohjelma... Paintilla sitten joskus yrittäis.. sleepy.gif Mutta nytten ei mitään tule jos tällä iMacilla pitää tässä kököttää. Mä haluan windowsille! lookaround.gif

Jettis: Joo-o, toi on tämmöinen einiinhuolellinen ulkoasu, jäi vähän puolitiehen kun tuli häätö windowsilta...

Hmm. Miksihän mä täällä kokoajan purnaan tosta mun windowskatastrofista :xlolx:
Kettis
Tulevan ulkoasun pohja alkaa jo olla valmis, mutta saa nähdä tuleeko siitä sitten mitään.
Soen
-Vappana-
Ymmärrän että puunaat sun windouskatastrofia. Kuolisin jossen sais olla windoussilla, tosin ei meillä mitään muutakaan ole. Ja windousilla on kaikki meijän ohjelmat, kuvanmuokkaus ojhelmista lähtien smile.gif

Kettis
Eiköhän siitä tule smile.gif Toivotaan parasta. Täällä pidetänä peukkuja, että onnistut sen kanssa thumbup.gif

//muoks. Oonki tainnu jo ehkä keksiä minkälaiset sivut teen shifty.gif
<Iida>
Voisiko joku ystävällinen katsoa esim. psp:llä, että mikä on alla olevan otsikon vihreän värin koodi? smile.gif

Otsikko

// Siis tuon pohjavärin, ei tassujen väriä wink.gif
~Ninja~
LAINAUS(<Iida> @ 21.1. 2006, 19:35)
Voisiko joku ystävällinen katsoa esim. psp:llä, että mikä on alla olevan otsikon vihreän värin koodi? smile.gif

Otsikko

// Siis tuon pohjavärin, ei tassujen väriä wink.gif

#74915B smile.gif
<Iida>
LAINAUS(~Ninja~ @ 21.1. 2006, 19:38)
#74915B smile.gif

Kiitos paljon!
Kettis
Jes, vihdoinkin sain jonkinlaisen idean ja nyt alkaa olla kotisivujen uusi look jo hyvällä mallillaan. Näin nopeasti arvioituna sanoisin, että uudet sivut saan julkaistua 2 viikon sisällä. thumbup.gif

Kerrankin saan jotain jopa aikaiseksi, yleensä kun kaikki tuppaa jäämään siihen suunnitteluvaiheeseen...

//Kirjoitusvirhepaholainen
Weldon
Mullakin ulkoasut ongelma. Suunitelma on aina selkeä mutta se sitten kusee siinä vaiheessa kun alan piirtelemään. Nytkin mulla on koneella paljon vanhoja ulkoasuja, joita en ikinä saanut valmiiksi, juur niitä yks päivä poistelin täältä. Omaan ulkkaan olen nyt tyytyväinen, se varmaan pysyy vähän kauemminkin smile.gif Sit siin käy aina sillee et ne parhaat ulkoasut syntyy jollekin muulle tehdessä. Tuonkin tein tavallaan aluksi yhdelle toiselle ihmiselle ulkoasuksi, mutta hän halusi sitten erään toisen. Pidin tästä sen verran että "ryöstin" itselleni lookaround.gif
Lottie
Mä teen myös paljon sivuja, eläinten, kavereiden ja omia kotisivuja on ollut ja ono nytkin paljon ^^

Teen sivut Rackglobalin omalla File Manangerilla ja käytän myös ihan yksinkertaisia koodeja, ajattelin kyllä kohtapuoliin opetella jotain uutta. Sitten kun aikaa ja innostusta löytyy.

Kuvia muokkaan PSP 8:lla ja 9:llä, sekä joskus harvoin Photoshop CS:llä. Ennen latasin nuo ohjelmat (PSP:t siis) netistä, mutta nyt minulla on 9 aito versio ja 8 kokeilu. ^__^
HetaK
Teen parhaillaan kuvagalleriaani uutta ulkoasua, ja en osaa päättää laitanko siihen kuvaa vaiko en XD No, sen näkee sitten kun julkaisen sen cool.gif
Flavia
Minäkin aika monet sivut oon jo tehnyt, mutta silti tuntuu, että oon kokoajan kysymässä neuvoo.. biggrin.gif
Soen
JES! Taas sain tehtyä ulkoasun, se on jopa ihan hienokin ^^. Nyt pitää vaan lisätä tekstit siihen ja tollaset. tekstejä vois vähän muutella cool.gif
Lydia
Mäkin yritän aina silloin tällöin väkertää kotisivuja, vaikkein mitään osaakaan blush.gif ja sen kyllä jäljestä huomaa... Koodien kanssa tappelen ja ihan muistioon teen, kun en osaa käyttää koneeltani löytyviä webbieditoreja, kun BlueFishia ei enää ole (tahtoo sen takas cry.gif ) ja kuvien kanssa tappelu taphtuu Gimpissa.

Tässä vähän aikaa sitten sain uuden ulkoasun valmiiksi ja ainakin toistaiseksi olen ihan tyytyväinen. Yleensä mä kyllästyn nopeasti tekemiini ulkoasuihin, kun ne on niin huonosti tehty... saa nähä kauan tämä saa olla... varmaan kesällä on pakko vaihtaa viimeistään lookaround.gif
Soen
"Pitkän" uurastuksen jälkeen sain taas Jeren sivut valmiiks. Enkä oo viel kyllästyny ulkoasuun, joka on omasta mielestäni aika onnistunu cool.gif
Fasupala
Soen - vieraskirja ei toiminut....

Vuosi sitten väkräsin omat kotisivut. Päivitelty ollaan ja uutta ryhmittelyäkin ollaan tekemässä..., että kaikille koissuille olisi oma sivu ja siinä vähän harrastamisesta ja luonnekuvaus, jotta näkyisi "luonnekirjo"...

Vilkaiskaahan ja laittakaa ehdotuksia...positiiviset ja negatiiviset palauteet ovat tervetulleita wink.gif
HetaK
Tein juuri eräälle koiralle sivut, löytvät osoitteesta http://nuvem.org/iita
Joandy
Koodata osasin jotenkuten joskus, nyt ei tunnu onnistuvan mikään. Ulkoasujen väkertämisessä olen aivan surkea.
Jos Rickylle joskus kotisivut kehitän (tulevat varmasti, muttei nyt vielä, kun poika on meillä niiiiin vähän aikaa vasta ollut), niin kyllä ne koodaukset ja ulkoasu tulee varmaan pyydettyä joltain muulta sleepy.gif
Soen
Mieitn, tässä ja ajttelin sitten kysyä.
Onko teille erikseen jotain omia webdesing sivuja? Mä mietin kun ite on tässä aika monet sivut jo tullu tehtyä, niin pitäisköhän sellaset tehä, oikeestaan enemmän ajatellen itteäni, kuin kävijöitä, pysyis vähän laskuissa muakna monetko on tehny ja kenelle. rolleyes.gif
Kettis
LAINAUS(Soen @ 22.2. 2006, 11:42)
Mieitn, tässä ja ajttelin sitten kysyä.
Onko teille erikseen jotain omia webdesing sivuja? Mä mietin kun ite on tässä aika monet sivut jo tullu tehtyä, niin pitäisköhän sellaset tehä, oikeestaan enemmän ajatellen itteäni, kuin kävijöitä, pysyis vähän laskuissa muakna monetko on tehny ja kenelle. rolleyes.gif

No, olishan sellaset varman ihan kivat. JA jos sinne sit just vaikka laittais kuvia niistä ulkista mitkä oot tehny, niin niitä varmaan moni ihan mielenkiinnolla kattelis. cool.gif

Jos siis tajusin nyt oikein mitä tarkotit.
Ässä
Mulla on yhet sivut, freewebsissä. En millään jaksaisi pienentää ja ladata kuvia yksitellen.. Muutenkin oon aika onneton sivujen tekemisessä.. unsure.gif

--> Täällä <--
Soen
LAINAUS(Kettis @ 22.2. 2006, 11:45)
No, olishan sellaset varman ihan kivat. JA jos sinne sit just vaikka laittais kuvia niistä ulkista mitkä oot tehny, niin niitä varmaan moni ihan mielenkiinnolla kattelis. cool.gif

Jos siis tajusin nyt oikein mitä tarkotit.

Kyllä mä epäilen että sä älysit sen mitä mä tarkotin.
Niin voishan se olla ihan kiva juttu :] Pitää kattoa.
Kettis
Tää kotisivujenteko aiheuttaa oikeesti jotain riippuvuutta, viime yönä valvoin vaikka kuinka myöhään ja suunnittelin kotisivujen uutta ulkoasua. ( Vaikka nykyinen ulkoasu onkin vasta vähän yli viikon vanha laugh.gif ).Nyt oon sitten tänään väkertäny sivuja ja sain kun sainkin ulkoasun vlmiiksi.

Vielä kaikki tekstit, kuvat ym. Ihan sairasta. laugh.gif
Soen
LAINAUS(Kettis @ 23.2. 2006, 11:51)
Tää kotisivujenteko aiheuttaa oikeesti jotain riippuvuutta, viime yönä valvoin vaikka kuinka myöhään ja suunnittelin kotisivujen uutta ulkoasua. ( Vaikka nykyinen ulkoasu onkin vasta vähän yli viikon vanha laugh.gif ).Nyt oon sitten tänään väkertäny sivuja ja sain kun sainkin ulkoasun vlmiiksi.

Vielä kaikki tekstit, kuvat ym. Ihan sairasta. laugh.gif

Se on totta. Pitemmän päälle kotisivujen teko aiheuttaa kauheaa riippuvuutta rolleyes.gif . Joka ei ole reilua. Jotenkin sitä ei vain pysty lopettamaan. Koko ajan tekisi mieli tehdä uusi ulkoasu sivuille tms.
Kettis
Nii-in. Heti, kun on saanut sivuille ulkoasun ja ajattelee, että nyt ei tarvitse pitkään
aikaan tehdä uutta ulkoasua, niin kuitenkin iskee sellainen vimma ja alkaa tekemään taas uutta.
Ässä
Freewebs.. angry.gif Ärsyttävää. Freewebs aukeaa hirveän hitaasti eikä näytä kuvia kun olen kirjautunt sisään. Äh.. En osaa selittää, mutta kun yritän tehdä sivuja, se ei näytä kuvia.. Taitoni on muutenkin aika puutteelliset, ja sitten velä tämä.. ph34r.gif
Soen
LAINAUS(Kettis @ 24.2. 2006, 12:31)
Nii-in. Heti, kun on saanut sivuille ulkoasun ja ajattelee, että nyt ei tarvitse pitkään
aikaan tehdä uutta ulkoasua, niin kuitenkin iskee sellainen vimma ja alkaa tekemään taas uutta.

Totta. Nytkin mulla on kuhea vimma tehdä Jeren sivuille joku vähän vakavammin otettava ulkoasu, sellanen, ei tollanen. En osaa selittää rolleyes.gif
Mutta taitaa nyt ainakin vähäksi aikaa jäädä ihan vaan haaveeksi.
<Iida>
Mulle on käyny ihan samalla tavalla. Vielä kun en ole saanut yhtäkään versiota edes julkisuuteen, kun en ehdi edes tekstejä kirjoittaa, kun jo väkerrän jotain "vähän parempaa" ulkoasua... lookaround.gif Ulkoasuja olen tehnyt varmaan lähemmäs kymmentä, jospa tuo seuraava olisi se ensimmäinen julkaistava versio.
Soen
LAINAUS(<Iida> @ 25.2. 2006, 17:39)
Mulle on käyny ihan samalla tavalla. Vielä kun en ole saanut yhtäkään versiota edes julkisuuteen, kun en ehdi edes tekstejä kirjoittaa, kun jo väkerrän jotain "vähän parempaa" ulkoasua... lookaround.gif Ulkoasuja olen tehnyt varmaan lähemmäs kymmentä, jospa tuo seuraava olisi se ensimmäinen julkaistava versio.

Sitä odotellessa. Toivottavasti saat sivut nopeesti nettiin wink.gif
Kettis
Nostellaampas tätäkin, uhkaavasti tuntuu putoavan.

//Hihhih, nyt alkaa taas olla uusi ulkoasu tuloillaan. Tässä teille vähän esimakua. ^_^
Wupsu
mie tarvitsisin kyllä kotisivujen tekijää ja piävittelijää, kun itse en oikein osaa tehdä mitään..
ne sivut tulisivat RoPehahmoilleni, koiralleni ja varmaan kaikelle muullekkin krääsälle, mitä sinne nyt haluaisin...
tällä hetkellä miulla on hotmaililla sellaiset helpot sivut, kun en kerran osaa tehdä kunnonsivuja, mutta hotmaililla on inhottavan vähän sivutilaa.. ja haluiaisin sinne vähän enemmän tavaraa.. wink.gif

mutta jos jollakin olisi aikaa tehdä miulle kotisivut jonnekkin, missä olisi jonkun verran sivutilaa ja jos jaksaisi niin päivitellä niitä, tai opettaa vaikkapa miut päivittelemään.. blush.gif
-anna-
LAINAUS(<Iida> @ 25.2. 2006, 17:39)

Kiva kuulla että jollain muillakin on samoja ongelmia.. Minä kyllä monesti kerkeän tekstiäkin kirjoittamaan vähän, mutta sitten.. niin.. ei..

päässä kyllä pyörii monta erinlaista hyvää ulkoasua, mutta piirtämis vaiheessa tulee stop. baa.gif
Liewec
VINKKI
Ihan oikeasti, kirjoittakaa tekstit ensin wordilla ja tehkää ulkoasu vasta sitten. Sivut ovat valmiit 1-3 päivässä eikä siihen ehdi kyllästyä.

Itse olen käyttänyt tuota teksniikka, kun uusi ulkoasu on tulossa mutta koe versioita on jo.. kymmeniä..
-anna-
LAINAUS(crim @ 20.4. 2006, 18:20)
VINKKI
Ihan oikeasti, kirjoittakaa tekstit ensin wordilla ja tehkää ulkoasu vasta sitten. Sivut ovat valmiit 1-3 päivässä eikä siihen ehdi kyllästyä.

Itse olen käyttänyt tuota teksniikka, kun uusi ulkoasu on tulossa mutta koe versioita on jo.. kymmeniä..

asian laita on se, että en keksi mitä kirjoitat sivuille.. jotain tulee, mutta tuntuu että nekin on rauta kangilla väännetty.. kuvia pitäisi avrmaan pistää tekstin sijaan..
Liewec
Hei!!

Osaako joku neuvoa, kun haluaisin tehdä sellainen drop down-menun ilman javascriptiä? Löytyisikö joltain koodia
Ässä
LAINAUS(Kettis @ 21.4. 2006, 17:15)
Vähäsen teidän kommentia kaipailisin... Onkos tämä liian tyhjä? Ja muutakin kommentia saa tuosta antaa, ajattelin tuota meidän sivujen seuraavaksi ulkoasuksi, mutta ens itten tiedä... unsure.gif

Kaunis ulkoasu, mutta ehkä hieman tyhjä. Muutama kuva lisää vaikkapa?
Soen
Hei immeiset!
Noista kun mone ihminen käyttää sitä kaikille tuttua ja turvallista helppoa koodia fonttien kanssa:
KOODI
<font face="fontti" size="koko" color="väri">tekstiä</font>

Niin ihan vain vinkkinä pienoisena, se ei toimi kaikilla koneilla. Ainakin isäni koneessa kun on tuota fontin muokkaus tapaa käytetty muistuttaa teksti tämän kokoista eikä sitä ole mukava lukea!

Tuon tilalle voi hyvin käyttää CSS-koodien fonttien muokkaus juttua, sen avulla kaiketi pitäis kaikissa koneissa näkyä fontti samanlaisena. Koodi on:
KOODI
<font style="font-family: fontti; color: väri; font-size: kokopx;">

Se toimii ihan samanlailla, ja on minun mielestäni ainakin käytännöllinen.
Sen kanssa pitää vain muistaa kun laitat siihen kokoa, niin laitat valitsemasi koon, mutta sen perään on tultava px
Kettis
Joo, ja ihan vinkkinä tuohon edelliseen, että kun tossa "tavallisessa" koodissa hyvä fontin koko on 2 niin tuossa toisessa vastaava koko on 12. wink.gif
<Aino>
Mä oon kauhee perfektionisti tässä asiassa, ja kun en omasta mielestäni tarpeeksi kelvollisia sivuja pystynyt tuottamaan, jätin sen asian sen osaaville wink.gif Mutta nyt huvikseen alkoin näpertämään taas (kun yhtä kaveria opetin tekemään sivuja).. Tuli mieleen että mitä ohjelmia te käytätte? Omat sivuni ovat olleet aika järkyttäviä varmaan sen takia että teen niitä Frontpagella. Olisko mitään ehdotuksia että millä ohjelmalla kannattaisi tehdä? Ku en osaa Frotnpagella tehdä taulukoiden pohjalle sivuja, osaan tehdä vaan frame-tyyppisiä. blush.gif
Weldon
Jos on frontPage niin veikkaan, et se on melkeimpä paras. Tai ainakin yksi niistä biggrin.gif En sitten tiijä ku ei kokemusta muista ole. Mut se yhdistettynä johonki kuvankäsittelyohjelmaan on aika hyvä wink.gif
Omppo
Koodilla muistioon ja kuvankäsittelyt lisäksi - hyvin on pelannut wink.gif
<Aino>
LAINAUS(Omppo @ 9.5. 2006, 18:08)
Koodilla muistioon ja kuvankäsittelyt lisäksi - hyvin on pelannut wink.gif

Mulla ei riitä tollaseen hermot, ei ollenkaan ei biggrin.gif Mut mua ärsyttää ku en saa sellasia taulukoita ehtyä FP:llä ku muut, mulle tulee sellaset mustareunuksiset laatikot eikä niitä katkoviivajuttuja ja ähh dry.gif oon vaan blondi minkäs teet.
Ebony
LAINAUS(<Aino> @ 8.5. 2006, 17:36)
Tuli mieleen että mitä ohjelmia te käytätte? Omat sivuni ovat olleet aika järkyttäviä varmaan sen takia että teen niitä Frontpagella. Olisko mitään ehdotuksia että millä ohjelmalla kannattaisi tehdä? Ku en osaa Frotnpagella tehdä taulukoiden pohjalle sivuja, osaan tehdä vaan frame-tyyppisiä. blush.gif

Ei missään nimessä kannata käyttää FrontPagea! Se lisää koodeihin pitkät pätkän täysin turhaa kamaa, helpommalla pääsee, kun koodaa kaiken omin käsin, alusta loppuun. En siis suosittele kenenkään käyttävän mitään koodausohjelmia.
Harjoittelemalla sitä oppii.
Essi
Osaisikohan joku neuvoa mua tällaisessa tyhässä kysymyksessä..
Olen tehnyt sellasen taulukon agilitytuloksista, ja se fontin koko siinä taulukossa on liian isoa. Saako sen taulukon joka sarakkeeseen saman kokoista tekstiä millään koodilla? Laitoin siihen taulukon alkuun sen <font size...> jutun, mutta se muutti vaan yhden "laatikon" tekstin koon. Älysiköhän edes kukaan.... innocent.gif
Kettis
KOODI
<table style="font-size:12px;">

Laittapa tuollanen sinne niin eiköhän oo sopivan kokoista tekstiä. wink.gif
Essi
Mihinkä kohtaan tuo pitäsis laittaa, kun laitoin sen yhteen väliin, ja sitten siitä taulukosta katosi ne kehykset.. innocent.gif
Kettis
Ööh, voitko näyttää sitä taulukon koodia?
-Tintti-
Ebony: mulla ei riittäis ikinä järki tekemään sivuja koodaamalla, ei edes unissa! Sen verran blondi oon ettei semmonen voi onnistua multa!
Oon aina tehnyt kotisivut joko Frontpagella tai nykyisin Nvu:lla ja ainaski mä oon ihan tyytyväinen sivuihini smile.gif
Essi
Meillä on Elisan nettiliittymä, ja sen kautta saatiin tunnukset ja osoite (www.kolumbus.fi/....) , joilla voi siirtää sivut sinne. Mutta siellä lukee, että siihen tarvitsee FTP-ohjelman. Voisko joku viisaampi kertoa, mikä on tuo FTP-ohjelma, miten sitä käytetään ja mistä sen saisi? Meillä on jo joku FTP-tunnus, että jos siitä on jotain hyötyä..
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.