En ole ihan varma onko tämä oikea paikka tälle jutulle mutta koska olen vinttikoiraihminen niin kirjoitan kuitenkin tänne.... Pakko avautua.
Arvatkaa oliko kiva alku aamulle, kun olin lähdössä tyttöjen (Oonan ja Millan) kanssa aamulla ulos, ni meidän pihassa seisoo joku iso pystykorva uros, eikä omistajaa mailla eikä halmeilla.... Oonalla on vielä juoksukin!
Mä itseasiassa vielä tiedän kenen koira se on; tässä lähettyvillä olevan paloaseman takana asuvien juoppojen, oon nähny sen kaks kertaa aikasemminki juoksentelemassa vapaana.
Onneksi se on sen verran epäluulonen että kun huusin sille ni sain sen kauemmaks siksi aikaa että tyrkkäsin koirat rappukäytävään takasin. Vähäksi aikaa se hävis näkyvistä et sain Millan (pennun) käytettyä talon nurkalla, vein sen sisälle ja lähin Oonan kanssa uudelleen. Kerittiin joen rantaan ni eiköhän se koira ilmesty taas!! Ei muuta ku Oona syliin ja kipin kapin kotia päin... ja se koira tuli mun persuksissa kiinni rapun ovelle asti!
Voi p*rkele, en paremmin sano!
Kiva jos se jää sinne päivystämään Oonan hajuja ni en pääse koko jouluna kunnolla ulos!
Soitin paikalliseen löytöeläin tarhaan, ni se Jaana (paikan omistaja) sanoi et "joo tuttu koira, ollut täällä monta kertaa ja aina ne juopot hakee sen pois ja sitte se taas juoksee vapaana" Poliisitkaan ei kuulemma puutu asiaan enää! Se koira jopa tuntee tarhan henkilökunnan niin ettei anna niille kiinni... Vihanen se ei kuulemma ole vaan tulee hyvin toimeen toisten koirien kanssa, mutta ei paljoa lohduta...
Yks työkaveri tossa sanoi että se voi kuitenki ihmiseen tikata kiinni. Et silleen...
Raivostuttavaa!
Onko ideoita miten voisin toimia?