Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Valokuvaus
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
ellien
Tässä viime viikonloppuna otettuja->

Dixie
Nasu

Ja sitten tämä kuva joka oli Hesarissakin kerran smile.gif .

Lapset ja sorsat
WeKKu
LAINAUS(~Lotta @ 2.4. 2006, 20:58)
^ upean (ja silti niin pelottavan ph34r.gif ) näköinen paikka. smile.gif

Hrr. Niinpä. innocent.gif
Jettis
Kauniita kuvia kaikilla!:) Tuli taas innostu, etät lähtisi itsekin näpsimään..tongue.gif
ellien
Multa löytyy nyt valokuvausta käsittelevät kotisivut osoitteesta www.crebain.com , siellä saa vierailla wink.gif .
sahku
Onko kenelläkään kokemuksia panasonicin lumix dmc-tz1 kamerasta ? Tässä linkki kameran erittelyyn. Olisin erittäin vakavissani hankkimassa kyseistä kameraa, joten muiden kokemukset olisivat todella arvokkaat !

Muoks: Meikäläinen huopaa ja soutaa näiden kameroiden kanssa. Nyt on kolme vaihtoehto: Sonyn H5, Canonin S3 IS ja Panasonic lumix DCM-FZ7. Te viisaammat, mikä on teidän mielestä hinta-laatu suhteeltaan paras kamera ? Missä kamerassa kohina olisi mahdollisimman hyvin kurissa ? Niin, linkit :

Sony DSC-H5, Canon S3 IS ja Panasonic lumix dcm-fz7

Muoks: Täällä pystyy vertailemaan todella hyvin eri kameroiden kuvanlaatua. Sivu on tosin jonkun pienemmän yrityksen, joten ihan 100 % ei kannata luottaa, mutta hyvää osviittaa antavat smile.gif
wenakko
sahku: Kiitos tosta vertailu jutun linkistä! Tosi kätevä paikka, meni suosikkeihin biggrin.gif
sahku
LAINAUS(wenakko @ 14.5. 2006, 16:01)
sahku: Kiitos tosta vertailu jutun linkistä! Tosi kätevä paikka, meni suosikkeihin biggrin.gif

Ollos hyvä vaan biggrin.gif

No, nyt sitten on toi kameran hankinta vihdoinkin ajankohtainen, huomenna meen tilaamaan sen ! thumbup.gif Eli Canon S3 IS olis sitten tulossa, saa nyt nähdä, minkälainen on shifty.gif Pitkälti päätökseen vaikutti toi suomenkielinen valikko, tällainen huono-enkussa ihminen ja kaikenlisäks aloittelija tarvitsee valikot suomeksi biggrin.gif Ensi lauantaina kun pitäis jo kuvata kameralla siskon baletin harjoitukset rolleyes.gif
ellien
Taas muutama uus kuva smile.gif .

Perjantaina Kehä 3:lta->

Ja eilen kuvailin hieman lentsikoita->

sahku
Tossa äsken pojan kanssa olin ulkona ja kamera tarttui mukaan. Kuvat eivät ole ihmeellisiä, mutta oli kiva taas näpsiä kuvia smile.gif

puro
rentukka
oksia
kukka
oksa

Ovat pieniä, valitettavasti :/
Joy.
Jonkinlainen kuva koirastani metsässä. http://www.mustanpaimenenkennel.com/KATAmetsassa.JPG
Assi
Koiria kuvaan ahkerasti smile.gif Uuden kameran myötä olen vieläkin ahkerammin kuvannut kaikkialla, koska sillä saan otettua parempia kuvia. kamerana on nyt Nikon D50 digijärjestelmäkamera. Kuvia en sillä paljon ole koneelle saanut, koska koneeni käyttöjärjestelmä ei tunnista Euroopan ulkopuolelta ostettua kameraa xP Ja muistikortinlukijakaan ei toimi, joten harvoin saan siirrettyä eräällä toisella koneella kuvia confused.gif Toivottavasti pian saisin kaikki kuntoon.

Mm. meidän kotisivujen etusivulla olevan kuvan olen ottanut tuolla kameralla smile.gif
~Wanda~
No niin! Nyt on sitten tullut LÄHES varmaksi, että ensi viikolla haemme Panasonicin Lumix DMC-FZ7 kompaktikameran.. jos vihdoin pääsen ottamaan kuvia!! w00t.gif Kun tällä hetkellä meillä on vain erittäin surkea pikkuinen digi videokamera, jonka videoita ei saada edes koneelle, ja jonka kuvien laatu on aikas.... järkyttävä... dry.gif
-Else-
kyselisin, että millainen/minkä merkkinen ja lainen kamera on teidän mielestä laadukas.

Kun ongelma on sellaisen kun ollaan esim. näyttelyssä, ja otan kuvia niin kuvista tulee ihan ns "pimeitä" ja todella huono laatusia. Onko minun nykyinen kamera ihan huono vai muutenvaan en osaa kuvata oikeilla asetuksilla. Olen kylläkin kokeillut erillaisia asetuksia kamerassani.
Kun itse pidän todella paljon valokuvaamisesta mutta huono kamera tuntuu estävän sitä paljonkin ja innostus laskee.. nyt tulevilla kesätyö rahoilla olen ajatellut sijoittaa kameraan.. nykyinen kamera on siis joku canonin kamera,
marih
-Elsé-

Voisit ehkä kokeilla suurempia ISO-herkkyyksiä.
Meillä on myös Canonin A520 pokkarina, ja sillä olen suht. hyviä kuvia saanut (sisä)näyttelyistäkin kameraa vähän säätämällä.

Noista laadukkaista merkeistä kaikilla on tietysti oma mielipide, mutta henk. koht. tykkään Canonista ja Olympuksesta tongue.gif.
Olympuksilla yleensä ottaen tosi hieno värimaailma jne., sitä kohinaa joista niitä on moitittu, voi ainakin tiettyyn pisteeseen asti kuvankäsittelyohjelmalla poistaa, ja mulle Olympus oli senki takia kameraa ostaessa paras vaihtoehto, koska mä en isompia ISO-arvoja hirveästi käytä.
Canonista on yhden kameran verran vain kokemusta, mutta tuo menee pokkarista tosi laadukkaana, tykkään smile.gif
JennaS
Kateellisen katson teidän upeita otoksia. Itse en digikameraa omista, tavallisella nyt en mitään edes oikeastaan tee. Iskän digiä käytän välillä, mutta sekin on sellanen lehmän kakka, kuvista tulee surkeita. Kyseinen kamera on ihan näitä ensimmäisiä digejä suomessa suurinpiirtein, maksoi ihan järkyttävästi ph34r.gif ja laadusta ei puhuta. Haaveena olisi hyvä kamrea, muttakun tuo rahatilanne on mulla vähän huono. Joululahjaksi voisin pyytää, mutta siihen on niin pitkä aika tongue.gif . Kertokaas, mikä oisi hyvä mutta kuitenkin suhteellisen halpa kamera, jos sitä saisi vaikka rahaa säästettyä biggrin.gif
Ava Adele
Jei!

Meillekkin muutti nyt canon eos350d -kamera!
Tosi näpsäkän oloinen vehje kunhan oppisi ensin käyttämään...

Olisiko jollain lainata tai myydä SUOMENKIELISTÄ käyttöopasta tuohon kameraan? Mukana tuli italian, saksan ja ranskankieliset oppaat ja noista kielistä mikään ei luista tarpeeksi...

Voisin lainata sen verran, että kopioisin sen kirjan itselleni ja laittaisin sitten takaisin omistajalleen.

Laittakaa mailia, jos joku voisi auttaa!
ava@ava-adele.fi
Omppo
^ Mitä kautta hankit tuon kameran? Nettikaupasta? Mikäli palvelu on suomalainen, pitäis sulle toimittaa suomenkielisetkin ohjeet. Voit myös kysyä, josko joku kameraliikkeen myyjä suostuis sulle tuon opaskirjan hankkimaan.

Ulkomailta tilatessa on aina vaikeaa, kun noista ohjeista ei oikein ota selvää..
Ava Adele
Tilasin sen ulkomaisesta nettikaupasta... Joka kyllä siis toimii myös Suomessa. Heidän sivuillaan lukee, että sitä voi kysellä maahantuojalta. No minähän kysyin mutta eipä se oikein auttanut. Kirjanen siis edelleen hakusessa.

Eipä tuo nyt kauhean vaikea ole käyttää mutta varmasti jää ominaisuuksia käyttämättä jos ei pääse katsomaan sitä ohjekirjaa.
Ebony
http://www.harhakuvia.net/elvis/kuvat/bigjump.png
Rajauksesta ja pienennyksestä kärsinyt, mutta pidän kuitenkin biggrin.gif Tietenkin alkuperäinen versio on ladukkaampi, tuo kuva oli vain sivuja varten ^^'

Kuvan koira on siis omani, lk. saksanseisoja Eräaamun Elvis.
-anna-
LAINAUS(Omppo @ 5.6. 2006, 12:39)
^ Mitä kautta hankit tuon kameran? Nettikaupasta? Mikäli palvelu on suomalainen, pitäis sulle toimittaa suomenkielisetkin ohjeet. Voit myös kysyä, josko joku kameraliikkeen myyjä suostuis sulle tuon opaskirjan hankkimaan.

Ulkomailta tilatessa on aina vaikeaa, kun noista ohjeista ei oikein ota selvää..

Meillä tuttu on tilannut saksasta ihanan digijärkkärin ja sai sen yli 200€ halvemmalla smile.gif luultavasti meillekkin seuraava kamera tulee ulkomailta smile.gif
Omppo
Toki ulkomailta ostettaessa kameran saa useammin halvalla kuin suomalaisesta perusliikkeestä. Hinta on oletettavasti halvempi (ainakin teoriamielessä) ja tuote sama.

Nettitilauksessa on kuitenkin aina riskinsä ja se hinnanalennus voi tulla kalliiksi, koska ulkomaisiin kameroihin ei saa takuuta Suomeen (kameran korjauttaminen muuten maksaa, näin kokemuksen syvällä rintaäänellä) ja lähetyskuluihin sun muihin voi tulla ongelmia. Suomenkielisiä manuaaleja ja ohjekirjoja ei saa ja niitä joutuu metsästämään, eikä niitä välttämättä ole edes kaikkia saatavilla Suomessa. Harvinaisemmille merkeille voi olla vaikeaa löytää huoltoa tai edes paikkaa, mikä voisi kameran lähettää huoltoon.

Mutta jos on valmis ottamaan riskin ja selviää englanninkielisellä manuaalilla ja on valmis metsästämään ohjekirjoja, niin mikä ettei. Itse totesin, että maksan mielummin sen 200€ lisää, kuuntelen myyjän esittelyt ja palopuheet, otan kameraani takuun ja suomenkieliset ohjekirjat, merkkihuollon ja tiedon siitä, että aina löytyy liike, johon voin marssia kiukuttelevan kameran kanssa. Kaiken lisäksi, sain jo suomalaisesta liikkeestä kameraani 100€:n alennuksen. Tuon verran voi saada menemään jo postikuluihin.

Paljon kameroita tilataan ulkomailta ja ihan hyvällä menestyksellä, mutta aina löytyy noita huonojakin kokemuksia. Kokeilemallahan se selviää.

Itse suunnittelin Ranskasta kameran ostoa, jossa hinnat olivat hieman halvemmat, mutta taas tuli vastaan nuo kaikki takuuasiat sun muut. Kun pikkupokkarin kuorien kasaamisesta sain maksaa melkein satasen ja jouduin odottamaan kolmen viikon sijaan kaksi kuukautta, voin vain kuvitella, miten kauan menisi vähän paremman kameran kanssa ja kuinka paljon se korjaus maksaisi ilman takuuta pinch.gif

smile.gif

(suomen Y-tunnuksen alla toimivat nettikaupat ovat sitten jo jokseenkin eri juttu, vaikka nekään eivät välttämättä (esim. just Ava Adelen mainitsema ulkokielinen ohjekirja, jota ilman varmasti pärjää alkuun, mutta kaikkea ei välttämättä keksi) ole aina ihan kaikista palvelevimpia.)
ellien
LAINAUS(Omppo @ 5.6. 2006, 16:41)
Nettitilauksessa on kuitenkin aina riskinsä ja se hinnanalennus voi tulla kalliiksi, koska ulkomaisiin kameroihin ei saa takuuta Suomeen (kameran korjauttaminen muuten maksaa, näin kokemuksen syvällä rintaäänellä)

Tietääkseni Canonilla on ainakin sellainen takuu että voi viedä mistä maasta tahansa ostetun kamerankin Suomeen jos se ei vastaa odotuksia(pölyä objektiivissa,kamera rikki tms). Tai ainakin näin muistan jostain kuulleeni.

Mä olen nyt ens kuussa tilaamassa objektiivin Saksasta. Se tulee ainakin hieman halvemmaksi postikulujenkin kanssa kuin mitä se Suomessa maksaisi smile.gif .
Laurlia

En jaksanut laittaa kehyksiä ja rajaus voisi olla parempi, mutta olkoon noin.
Lory
Mulla on nykyisin kamerana Olympus C-750 Ultra Zoom. Aivan mahtava kamera! Kompaktikamera siis, mutta riittää mulle ihan hyvin, tässä saa asetuksissa melko vapaat kädet. Todella vanha malli, ei enää myydä missään kuin käytettyinä, tämä minun kamerani on kaverini vanha mutta hän on pitänyt todella hyvässä kunnossa. Kolmisen kuukautta olen nyt omistanut tämän.

Parhaita otoksia voitte katsella täältä, jos vain kiinnostaa smile.gif Kamerani on siis ollut minulla vajaa kolme kuukautta joten vielä riittää opeteltavaa sen käytössä wink.gif Tykkään noista kuvista erityisesti ric3.jpg, mutta photobucket näköjään pienensi... täältä se löytyy isompana. Ja koiranhan on tarkoitus olla melkein siluetti :> Ja toinen suosikkini kuvista on jokma12.jpg <3
-Else-
kyselisin tässä vielä, että minkä hintaisia kameroita teillä on? ja merkkisiä? itse kun haluaisin laadukkaan mutta en voi ostaa ihan älyttömän kallista...
Laurlia
Canon EOS 350D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + puolen gigan muistikortti + 2 x akku + laturi ja muu kit-paketissa ollut sälä + kameralaukku = n. 1000€.
Liewec
Mulla on joku Olympuksen digital 600 (en edes tiedä onko toi sen merkki). Ihan kiva taskukamera jolla saa kvoja kuvia kun on asetukset oikein jne. Järkkäri olisi silti haaveissa, mutta toistaiseksi tämä riittää minulle.
-anna-
Ainakin tuttavani kamera on toiminut moitteettomasti jo vuoden päivät.. ja minun mielestä siihen sisältyi sama takuu kun suomesta ostettuihin smile.gif

Meidän tuttavapiirissä on niin paljon vain hyviä kokemuksia.. Saa nähdä lähteekö amerikan matkallamme mukaan uusi kamera.. vai miten tehdään..
Laurlia
Jos vaikka jotain uudempaa laittais.. Kuukausi tai pari sitten otettuja taitavat olla.

Joskus talvella ois tarkoitus hommata teleputki.
Lory
Jaa, olen löytänyt uuden lempikuvani, siis minun itseottamista kuvistani, tämä otettiin Norjassa.

Kuvassa siis mummuni. smile.gif Ihana tunnelma, vaikka horisontti onkin vino.
lhasa apso
LAINAUS(Laurlia @ 6.6. 2006, 10:16)
Canon EOS 350D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + puolen gigan muistikortti + 2 x akku + laturi ja muu kit-paketissa ollut sälä + kameralaukku = n. 1000€.

mulla on sama kamera:)
<Iida>
Todella hieno kuva, Lory!

Toissapäiväisiä otoksia:

[img]http://img.photobucket.com/albums/v313/IidaKa/akuva.jpg[/img]

Pienentäminen ei oikein tehnyt hyvää laadulle, mutta menkööt tämän kerran wink.gif
Laurlia
Sain tänään gigan muistikortin. ^___^ Tarvitsi vain mainita Kolilla että tarvitsen sen jossain vaiheessa..
Pisara
<Iida>: kolmas kuva biggrin.gif laugh.gif ihana, tosi hauska. biggrin.gif
_berni_
tosi upeita kuvia iida! smile.gif
Julie
Sain vihdoinkin aikaiseksi pienentää kuvia, tässäpä siis muutama minultakin. smile.gif

ellien
Nyt on tullut kesän mittaan hommattua paljonkin uusia kameratarvikkeita, joista ehdottomasti tärkein tuo uusi putki(EF 70-200mm f/4L USM). Vihdoinkin pääsee kunnolla koiranäyttelyihin kuvaamaan ja myös lentokoneita. Ja se kahden gigan muistikortti myös oli hyvä ostos, ei se 130 kuvaa oikein riittänyt, nyt mahtuu viitisen sataa jpg:tä. Tässä nyt yksi ihan hyvä tuolla uudella putkella otettu otos->

Myös tämä maisema oli ihana(vaikka en ihan juuri sitä tunnelmaa saanutkaan kuvaan mukaan, jonka olisin tahtonut)

Julie
Ellien, tuo alempi kuva on upea! Todella kaunis. Olen käynyt muutaman kerran kotisivuillasi katsomassa kuviasi ja ne ovat kaikki myös todella hienoja.
ellien
LAINAUS(Julie @ 26.8. 2006, 16:27)
Ellien, tuo alempi kuva on upea! Todella kaunis. Olen käynyt muutaman kerran kotisivuillasi katsomassa kuviasi ja ne ovat kaikki myös todella hienoja.

Kiitos blush.gif .
Laurlia
Ellien hei, paljon tuo putki maksoi?
ellien
LAINAUS(Laurlia @ 26.8. 2006, 19:42)
Ellien hei, paljon tuo putki maksoi?

Saksasta tilasin ja postikuluineen oli n. 650e. Suomesta saa kaiketi n. 700 eurolla.
Laurlia
LAINAUS(ellien @ 26.8. 2006, 19:43)
Saksasta tilasin ja postikuluineen oli n. 650e. Suomesta saa kaiketi n. 700 eurolla.

Okei, kiitos.
Pisara
Julie: Ihania, varsinkin tuo keskimmäinen wub.gif
ellien: Hieno tuo alempi minustakin. wink.gif
Kääpiö-
Täälläkin yksi, joka harrastelee omaksi ilokseen kuvausta. eniten tykkään maisemia kuvata. Tällä hetkellä kamera on Olympus Digital 600, ei mikään kallein eikä parhaimmasta päästä, mutta minulle kelpaa. Tässä on muutamia kuvia, joista itse pidän:

joskus aamulla klo 4-5

kukka1

kärpänenkin päässyt kuvaan

whistling.gif
Julie
Kiitos Pisara. smile.gif

Nyt pääsin vauhtiin tässä pienentämisessä, tässäpä muutama lisää. smile.gif

Laitan tämän panoramakuvan vain linkkinä, koska kuvana se leventäisi sivua liikaa.
http://i86.photobucket.com/albums/k115/hel...pellot2006c.jpg
Varga
Julie

Wau hienoja smile.gif Varsinkin toi toka. Vesipisara on tosi tarkka.
Joy.
Tosi hienoja! ammattikuvaajia puska täynnä. laugh.gif
---
Värilliset kuvat
Kanervia
Jalat
Kaislat
Laiturilla

Mustavalko
Aallonmurtaja
Kaisloja
Auto varikolla
Köysi

Kommenttia toivoisin.. smile.gif

//Jotkut kuvat saattavat jumittaa, syypää on tinypic dry.gif
ellien
Eveln.: Tuo köysi-kuva oli hieno smile.gif . Mutta en saanut noita kaikkia näkymään, mm. jalat ja kaislat eivät näkyneet.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.