Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Valokuvaus
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
Jutta
Pian on ajankohtaista hankkia uusi kamera, joten.. Esille on noussut 3 melko samanlaista kameraa: Canon powershot s3 is, Sony Cyber-shot DSC-H5 ja Panasonic Lumix DMC-FZ7. Jokaisessa miellyttää pitkä zoomi ja pikselimäärät. Kameralla tulisi pystyä kuvaamaan halli olosuhteissa (messukeskus..jne.) ja mielellään ilman jalustaa, mutta kuva ei saisi siitä kärsiä (epäselvyys). Canonista ainakin löytyy kuvanvakaaja. Ennen kaikkea haluaisin kuvata ilman salamaa, ilman että kuva tärähtää, tai on todella sumea/pimeä ja että pystyisin ottamaan kuvan myös liikkuvasta "asiasta". Kuvista pitäisi myös tulla mielellään hyvälaatuisia ilman kohinaa.

Canonissa epäilyttää pattereiden kestävyys, edellinen kamera kun kulutti niitä tuhottomasti. Miten herkkiä kys. kameroissa ovat näytöt? Tämän hetken kamerasta jo kertaalleen näyttö mennyt ilman mitään putoamista tai osumia. Paljon asiaa, mutta tällä eteenpäin ;>
Löytyykö muista merkeistä vastaavia malleja, nikon?

// Fuji FinePix S6500fd, 10,7 x zoomi. Mitä mieltä, riittääkö koiranäyttelyissä jos kuvaa katsomosta ryhmäkehiä? Yleisesti
Pisara
Panasonic Lumix DMC-FZ7 on kamera, joka löytyy toffeetassulta. Hän käykin täällä suht usein, joten häneltä kannattaa varmaan kysellä tarkemmin smile.gif
Jokatapauksessa itse olen nähnyt useita tuolla kameralla otettuja kuvia, erittäin hyvälaatuisia, eivät lainkaan tärähtäneitä tai pimeitä. Jopa Kajaanin tamminäyttelyssä, jossa tunnetusti on pimeää ja sieltä otetut kuvat usein aivan surkeita, tuolla samaisella kameralla sai erittäin tarkkoja ja ennenkaikkea selkeitä kuvia niinkin huonovaloisesta paikasta kuin, pallohalli.
Myöskin kuvien värit ovat hyvät, niitä ei tarvitse juurikaan muokkailla. Suosittelen toffeetassun puolesta happy.gif .

Itseltäni löytyy Canonin kamera, ixus 900, erittäin hyvä kamera sekin. Tosin en tiedä etsitkö pokkaria vai tuollaista vähän isompaa, kuten järkkäriä tai just tuota panasonicin.
toffeetassu
Juu, kyllä mikä kamera mulla on (eli siis tuo Panasonic dmz fz7), on tosi hyvä. Hyvin saa liike kuvia ( http://i16.tinypic.com/44b7ynk.jpg ), hyvin saa vaikkapa taivaalta kuvia jos haluat kuvata kuuta ja tähtiä (mutta suosittelen mukaan jalustaa), kun tuossa kamerassa on ainakin tähtikuvaus ja pimeä maisemakuvaus. ( http://i13.tinypic.com/314yt6c.jpg )
Kyllä tuolla kamerallakin tulee joskus tärähtäneitä, se tosin riippuu hirveesti missä valossa kuvaa. Jos on sopiva valo, niin silloin yleensä kuva ei tärähdä, mutta jos just tälläsissä vaikkapa, jos menet liikkuvaa kohdetta kuvaamaan sisätiloihin, esim. koiranäyttelyitä niin salamavalolla saa hyvin kuvattua sitten sisätilassa olevat kuvat.
Jaja, tuossa on 12 optinen zoomi (+ mikä lie lisäzoomi, joka riittää x48 kertaiseksi, mutta tulee jo vähän huononpaa kuva laatua.) Megapikseleitä on 6, ja todella tarkkoja tulee jo sillä.
Kuvissa ei paljoa ole edes kohinaa, tai saatika muutakaan epäselvyyttä ellei ota silleen ISOa käyttöön. Itselläni ainakin tulee jonkilaista epätarkkuutta jos otan ISOn käyttöön.

Suosittelen smile.gif
ellien
Taas vähän kaivelin kovalevyn kätköistä kuvia ja tällainen osui silmään viime kesältä smile.gif . Hitusen harmittaa kun tuo propellien(onks se nyt ees se sana?) liike on melkeen pysähtynyttä, mutta ehkä mä vielä senkin opin joskus saamaan kuosiin.

<Iida>
Tää nyt ei ole mitenkään taiteellinen eikä edes valokuvauksellisesti mikään huippu (toi käsi rolleyes.gif ), mutta jotenkin hauska biggrin.gif . Isompana näytti kyllä paremmalta.

Pisara
^Hauska biggrin.gif . Just tuommonen tilannekuva.
toffeetassu
http://kuvablogi.com/blog/4689/
tuolla on ottamiani kuvia..
HetaK

Kohde on söpö, entä itse kuva? biggrin.gif
Pisara
^Hieman sulonen wub.gif . Minkä rotunen?
HetaK
LAINAUS(Pisara @ 23.2. 2007, 15:51) *
^Hieman sulonen wub.gif . Minkä rotunen?

Saluki smile.gif
ShanDong
Haa, nythän te ammattilaiskuvaajat voitte neuvoa minua; Sain juuri uuden kameran, digijärkkärin merkiltään Canon PowerShot S3 IS:n ja siinä on minulle yksi ohjelma jota en saa toimimaan (kuvaajassa siis vika wink.gif).

En muista kuollaksenikaan kuvaustoiminnon nimeä, mutta tarkoitus olisi siis saada sellainen efekti aikaan kuin että tausta kuvassa on sumea ja esim. koira taustan edessä on terävä, muistaakseni sitä sanottiin ohjekirjassa (joka oli mielestäni huono näin bwt:nä)) henkilökuvaksi tai jotain.

Miten kuva täytyy ottaa, että saan tämän efektin toimimaan?
Lottie
^ Esimerkiksi manuaali-/puolimanuaalitoiminnolla (aukon suuruus eli säädöissä lyhenteenä Av) sen saa säädettyä käsin itse. Mitä suurempi aukko on (pienempi luku säädössä!), sitä enemmän se erottaa taustan kohteesta eli tulee tuo efekti. smile.gif Saattaa olla mahdollista myös jollain erikoissäädöllä kamerassa, mutta noin sitä voi itse säädellä.
osku^^
^^Kamerasi ei ole digijärkkäri vaan tavallinen digikamera. smile.gif
Lottie
Tai nk. puolijärkkäri. smile.gif
ShanDong
Joo joku puolijärkkäri se on smile.gif Järkkärinä sen ostin mutta ei tuo sitä ole, onneksi edes puolikas sellainen
Maniac-
Nyt sain viimeinkin ostettua järkkärilleni tuon kauan kaivatun repun. Näin 2kk joulun jälkeen. blushing.gif

Tuollainen se miun reppuni nyt sitten on. Toi yläosa on muille tavaroille varattu, alaosaan menee kamera + pari objektiivia yms. sälää. Uskon ton olevan paras mulle, kun teen usein päiväretkiä, niin ei tartte muuta kun toi reppu ottaa mukaan. smile.gif

//muoks. Ja valmistaja on siis Tamrac ja malli Adventure 7.
toffeetassu
Jutalta tiedustelisin, että saikohan minun yksäni minkä lähetin?

viikolla otettuja:

http://i13.tinypic.com/4ct07pj.jpg
http://i13.tinypic.com/2vruafq.jpg
Seriliini
^^^ Vau! Vähän hieno kameran reppu (:

Ja oma kysymys kehiin:

Onko kokemuksia puskalaisilla tälläisista kameroista:

- Olympus SP-510 Ultra Zoom
- Panasonic Lumix DMC - FZ7
- Kodak EasyShare Z710 zoom
- Sony Cybershot DSC-H5

- Canon IS Powershot

<--- Toki vois lisää ehdottaa jos löytyis sellasia edukkaita kameroita, mieluiten noiden ylläolevien tyylisiä (puoljärkkäreitä ym..)

Laittakaas viestiä ((( ja mahdollisesti tuollaisilla kameroilla otettuja kuvia ))) jos omistatte jonkun noista (;

Kits. biggrin.gif
Jutta
LAINAUS(Seriliini @ 25.2. 2007, 15:45) *
Onko kokemuksia puskalaisilla tälläisista kameroista:[/u]

- Olympus SP-510 Ultra Zoom
- Panasonic Lumix DMC - FZ7
- Kodak EasyShare Z710 zoom
- Sony Cybershot DSC-H5

- Canon IS Powershot

<--- Toki vois lisää ehdottaa jos löytyis sellasia edukkaita kameroita, mieluiten noiden ylläolevien tyylisiä (puoljärkkäreitä ym..)

Itsellä myös osa noista kameroista harkinnassa tai sitten fujin vastaavanlainen kamera. Ehkä vielä vähän enemmän järkkäriä muistuttava käsikäyttöisen zoomin takia :>
Lottie
Canon Powershot S3 IS on ainakin hyväksi havaittu, meillä on se ollut nyt pari kuukautta. Se 12x zoomi on todella hyvä ja muutenkin kuvanlaatu vastaa ihan järkkäriä. wink.gif Voin laittaa sillä otettuja kuvia esille jossain vaiheessa..
Seriliini
^^^ Okei. Sitä kävinkin eräässä valokuvausliikkessä katselemassa. Enitenhän siinä plussa olisi se että kuvat olisivat laadukkaita erilaisilla kuvausolosuhteilla ja zoomi (>

Jutta:  Tuokin ois hyvä mulle! Mitäs hintaluokkaa kamera on?  thumbup.gif
Jutta
^
Kamera maksaa n. 340 eurosta ylöspäin. Munkin piti aluksi ostaa kys. canon, mutta vertaillessa löysin tälläisen kuvan:
yökuva, ISO 400:
Fuji: http://www.dcresource.com/reviews/fuji/fin...ightshot400.jpg
Canon:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/po...ightshot400.jpg

Ton perusteella fuji olis parempi. Canon myös kohisee sisätiloissa jonkin verran kuvien perusteella. Fujissa salaman kanto n. 8 metriä kun taas canonissa n.5 metriä. Periaatteessahan niinkin pitkästä zoomista ei siis ole hyötyä sisätiloissa kuvaajalle kun salama ei riitä niin pitkälle kuin zoomin avulla pääsisi? Canonissa siis. Korjatkaa jos olen väärässä. Mä etin ns. koiranäyttelykameraa, jolla voisin kuvata sisätiloissa ja tän perusteella oon kallistumassa fujiin, mutta kun se on niin "tuntematon" merkki, niin miten käy jos tarvitseekin kameraan varaosia eikä niitä enää muutaman vuoden päästä löydy? blink.gif

// Miten olympuksessa tuo sisätiloissa kuvaaminen? Onko kellään kokemusta.
Seriliini
^^ Oho mikä ero! Mietin kanssa että kun on mulla tää lista niin että miten sitten noi tuntemattomaat merkit. Ne näyttäis (siis ei ulkonäöllisesti vaan toiminnolisesti) paremmilta sekä hinta-laatu 
suhteeltaan, että toiminnoiltaan, mutta saisko niihin loppujen lopuks tosiaankaan 
iitä 
varaosia mistää. Kuitenkin houkuttelis enemmän noi 
tuntemattomat suuruudet ku sellaset kamerat jotka on vaan sellasia "merkki" Kameroita. Mutta tosiaan ois mukaava ettei se kamera tekis niistä kuvista sellasia suhi sotkuja.

No pitää varmaan tutkailla lisää...
wenakko
Tässä mun laukku. Ei kyllä oo noita muita remppeitä mitä kuvassa esiintyy.

Tossa sisältä.

Eli toi on Lowepro Nova 3 AW.

Tonne mahtuu hyvin runko, 2 objektiivia, salama, vastavalosuojat, johdot, laturit ja kaikki tulevatkin jutut. Sopiva mulle. smile.gif
Kituli
Olympus SP-510UZ, tämän juuri sain synttärilahjaksi. Minulle täysin passeli, saa hyviä kuvia ja helppo käyttöinen. Loistava peruskamera.
Lottie
Me tehdään koulussa nyt projektityötä, tarkoituksena kertoa Suomen luonnosta romanialaisille. Romaniaan menemme maaliskuun puolivälissä, ja työn pitäisi olla valmis maanantaina. Tiedän, että teillä on hienoja kuvia ja tarvitsisimme kuvia Suomen luonnosta, eläimistä, kasveista ym. Sivulle tulee tietysti asianmukaiset tekijänoikeusmerkinnät, ja olisi kiva saada erilaisia kuvia kuin vain noita mun ottamia. smile.gif Voi lähettää maililla/laittaa linkkejä, mielellään täysikokoisina, mutta pienemmätkin käyvät. Kiitos! flowers.gif
Tiia
Tulinpa mäkin nyt näyttämään kuviani smile.gif
Metsää ja peltoa
ja toinen
Tuulimylly

Viime kesänä kuvattuja.
---
Huhhuh.
Eilen sain taas valmiiksi tuon Risuinen -sivuston. Kauhea taistelu divien kanssa.
Kuvia löytyypi täältä: http://www.freewebs.com/risuweb/kuvia.htm
happy.gif

Tickli: Hienoja kuvia Tiia! Ensimmäinen on ihana, tosi tarkka ja pilvet näkyy hienosti.
wenakko
Tickli:

Onko noi raakileita noi kuvat vai ootko muokannu jotenkin?

Tossa ekassa kuvassa mua häirittee tos vasemmalla toi tumma puu. Ja pilvien reunat ovat osittain puhki palaneita. Puiden väreistä tykkään tosin, kivan raikkaita ja kirkkaita.

Tossa tuulimyllyssä on kans kivan värisiä puut ja muu luonto. Toss häiritsee vähän toi vasemmasta yläkulmasta tuleva oksa ja siinäki puhki palanut toi taivas.

Nämä on sitte vaan mun näkemyksiä. wink.gif
Tiia
Wenakko: Olen muokannut blush.gif Mietinkin, että koska joku uskaltaa sanoa biggrin.gif
Ylempää kuvaa olen muokannut. Kuva oli täysin tumma, joten päätin hiukan käytellä laadukkaita muokkausohjelmia.... Mutta itse kuvassa minua häiritsi myös tuo puu.
Voin vaikka huomenissa laittaa ylemmästä kuvasta muokkaamattoman version smile.gif

Kiitos vielä kommenteista & kehuista smile.gif
Kääpiö-
Löysin tietokoneen kansion syövereistä tälläisen kuvan elokuulta -06

auringonnousu (klo n. 5 aamulla)

tuo aurinko kyllä hieman häiritsee ainakin omaa silmääni, mutta menköön..
Lottie
^ Hieno kuva! smile.gif Samoin toi Ticklin eka kuva oli nätti.

Oi vitsi, tänään oli yhellä myyntipalstalla Canonin objektiiveja 2 kappaletta myynnissä tosi hyvään hintaan ja oltaisiin ostettu ne mut ne meni jo. cry.gif
HetaK
Olin tänään ottamassa valiokuvat pariin lehteen yhdestä tollerista, onnistuivat todella hyvin mitä niitä olen kamerasta katsonut, voin laittaa näytille kunhan pääsen kotiin ja saan siirrettyä ne omalle koneelle happy.gif Sävytkin on loistavat, todella luonnolliset jne., itse säädin ensimmäistä kertaa aukot, ISOn, valkotasapainon yms. ^^
ShanDong
Niin tosiaan, osaisiko joku siis neuvoa miten sillä Canon Eos ISsällä saa sen taustan kuvasta epäselväksi ja pääkohteen tarkaksi? smile.gif
Lottie
ShanDong, edellisellä sivulla selitinkin sen jo. smile.gif

LAINAUS
^ Esimerkiksi manuaali-/puolimanuaalitoiminnolla (aukon suuruus eli säädöissä lyhenteenä Av) sen saa säädettyä käsin itse. Mitä suurempi aukko on (pienempi luku säädössä!), sitä enemmän se erottaa taustan kohteesta eli tulee tuo efekti. smile.gif Saattaa olla mahdollista myös jollain erikoissäädöllä kamerassa, mutta noin sitä voi itse säädellä.
<Iida>
Pari tämän päivän otosta:

1
2
3
HetaK
Tässä lupaamani kuvat Tuikusta:

Rakennekuva ei varmaan ole ihan parhaimmasta päästä noiden kräkien takia, mutta meneehän se noinkin ^^ Pääkuvaan rakastuin itse heti wub.gif

Kamerana siis Nikon D50 ja putkena ihan toi huonohko Nikkor 70-300 mm 4-5.6. Ensimmäiset kuvat täysin käsisäädöillä, ja omasta mielestäni onnistuivat hyvin. Mitäs mieltä?
Tiia
^On todella kauniita Heta smile.gif Pääkuva varsinkin. Koiran turkin väri on ihana, mutta mietin juuri, että onkohan liian tumma?
Ei se kyllä haittaa noin tyrmääviä kuvia, kun katselee happy.gif
Mites muuten sulla meni se valokuvauskisa? smile.gif
HetaK
LAINAUS(Tickli @ 4.3. 2007, 16:03) *
^On todella kauniita Heta smile.gif Pääkuva varsinkin. Koiran turkin väri on ihana, mutta mietin juuri, että onkohan liian tumma?
Ei se kyllä haittaa noin tyrmääviä kuvia, kun katselee happy.gif
Mites muuten sulla meni se valokuvauskisa? smile.gif

Kuvat ovat värien osalta muokkaamattomia, joten turkin väri on todella lähellä sitä mitä se oikeastikin on ^^

Sijoituksia ei kisasta tullut ^_^
Tiia
LAINAUS(HetaK @ 4.3. 2007, 16:08) *
Kuvat ovat värien osalta muokkaamattomia, joten turkin väri on todella lähellä sitä mitä se oikeastikin on ^^

Sijoituksia ei kisasta tullut ^_^

Ok. Ajattelin vain kun noita tolloja on 'monen' värisiä smile.gif
Harmi, ettet sijoittunut kuvasi olivat hienoja smile.gif
Lottie
Tosi nättejä kuvia Hetalla, etenkin tuo pääkuva on ihana! wub.gif

Sain vihdoin nyt näitä helmikuun kuvia ladattua koneelle ja nettiin, tässä jotain:
http://www.ananaspurkki.net/gildatiuhti/036.png
http://www.ananaspurkki.net/gildatiuhti/037.png
http://www.ananaspurkki.net/gildatiuhti/038.png (inhottavasti kaula katkennut)
http://www.ananaspurkki.net/gildatiuhti/039.png
http://www.ananaspurkki.net/gildatiuhti/040.png

smile.gif
<Iida>
HetaK: tuo pääkuva on hirmu nätti! Seisomakuvassa on mun mielestä kaks ongelmaa: 1) koiran tassut uppoaa hankeen --> katkaisee jalat nilkasta 2) kuvakulma on jotenkin vinksallaan. Muuten kelpo kuvia smile.gif
Quéta
HetaK, tuo pääkuva.. wub.gif Molemmat kuvat aivan mahtavia! smile.gif
Kääpiö-
Upeita nuo HetaK:n kuvat! flowers.gif Varsinkin tuo pääkuva smile.gif
-Emmi-
Hienoja kuvia ootte ottaneet. Mieki haluisin kuvata, agikisoja ja tällasii (tottakai myös maisema kuvii jne)... Mut kun ei oo kameraa (paitsi sellanen vammane digi vuodelta 1 ja 2 dry.gif )
-Paupi-
Sain vaihteeks kuvia koneelle kissoista, täytyy tänne laitta muutama biggrin.gif

Kuva 1
Kuva 2

Toi kuva 2 on otettu aikalailla "vahigossa" siksi ehkä hieman epäselvä...
-Emmi-
^Paupi:Miulla ei aukee kumpikaa kuva! Tulee vaa teksti "Sorry, the link that brought you to this page seems to be out of date or broken." huh.gif
-Paupi-
LAINAUS(Flatpower @ 5.3. 2007, 15:44) *
^Paupi:Miulla ei aukee kumpikaa kuva! Tulee vaa teksti "Sorry, the link that brought you to this page seems to be out of date or broken." huh.gif

Nyt pitäis toimia.. smile.gif
-Emmi-
No nyt toimii! wink.gif Hienoja kuvia...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.