Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Valokuvaus
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
Netta
LAINAUS(Lory @ 31.1. 2006, 15:57)
Olettekos kokeilleet noita ihan tavallisia filmijärkkäreitä? wub.gif Vaatii kyllä paljon harjoitusta, ainakin minulla kun tälläinen amatööri olen. Mutta kyllä noista kuvista sen järkkärin 'kädenjäljen' huomaa. Se romu vain on niin pirun painava, etten jaksa raahata joka paikkaan biggrin.gif

Suosikkikamerani on nimenomaan Nikonin vanha filmijärkkäri, vähintään parikymmentä vuotta vanha. Ainoa vain, että olen hurjan laiska kehittämään kuvia (kehitän siis kuvani itse), kun filmin on saanut kehitettyä niin kärsivällisyys ja aika loppuvat (lähinnä siksi, etteivät nämä kotoisat varustukset ole niin hyviä kuin esimerkiksi koulumme pimiössä). Kesällä tulee yleensä kuvattua enemmän, nytkin vanha Nikon viettää talvilomaa (lähinnä filminpuutteen vuoksi... kauppaan on pitkä matka wink.gif)
Tavallista digikameraa en ole käyttänyt aikoihin, aina tulee kuvattua järkkärillä (filmi tai digi). Digijärkkärin kanssa on hyvä myös treenata manuaalisäätöjä ja käden vakautta (iso ongelma meikäläisellä), jotta ei tarvitse oikeaa filmiä kuluttaa sähläykseen. Onneksi on isä, joka myös kuvaa, joten kaikki pelit ja vehkeet löytyy (jalusta myös, kullanarvoinen kapistus...) teehee.gif
ellien
LAINAUS(Lory @ 31.1. 2006, 15:57)
Olettekos kokeilleet noita ihan tavallisia filmijärkkäreitä? wub.gif Vaatii kyllä paljon harjoitusta, ainakin minulla kun tälläinen amatööri olen. Mutta kyllä noista kuvista sen järkkärin 'kädenjäljen' huomaa. Se romu vain on niin pirun painava, etten jaksa raahata joka paikkaan biggrin.gif

Kyllähän meiltä sellainenkin löytyy, mutta sitä ei niin paljoa tule käytettyä. Se kun on tuollainen Canonin halpis muovilelu...tahtoisinkin Canonin AE-1:n, muttamutta, vaikka niiden valmistus lopetettiin jo 70-luvulla niin silti niistä saa pulittaa edelleen sen parisen sataa euroa. Se on kyllä paras kamera ikinä, jolla olen kuvannut ja sen kautta sainkin ensimmäisen kosketuksen järkkäreihin. Ehkä vielä joku päivä wink.gif ...ja se oma pimiökin olisi kiva.
<Iida>
Meiltä löytyy myös Nikonin filmijärkkäri ja on se kyllä paras kamera tähän mennessä millä olen kuvannut. Ainoa vaan, että a) filmi maksaa cool.gif epäonnistuneita kuvia ei voi poistaa (ja niitä kun riittää) c) tettäminen maksaa. Koiria ei siis tuolla kameralla tule kuvattua, nykyään lainaan koulusta digijärkkärin aina kun on mahdollista wink.gif
Noel
Otin taanoin pari sika makeeta photoo filmijärkkärillä ja oon kyl viel toistaseks sitä mieltä et taso niis on parempi kuin digis mut saahan digiä aina hiukan enemmän manipuloitua..
Netta

teehee.gif

(sivuilta löytyy muutama talvinen otos)
Hiipivä Siiseli
Mä olen koulusta saanut lainata sellaista filmijärkkäriä, ja sitä oli kyllä tosi kiva käyttää. Saan sitä lainaksi kun teen lopputyön kuviksesta koirastani, kunhan kouluun saadaan hankittua uusi filminkelausvekotin (ope kadotti vanhan) biggrin.gif
Joandy
Argh kun olette jotkut saaneet hyviä kuvia :/ Mulla on tollanen perusdigi, Canon PowerShot A520, enkä saa sillä mitään hyviä tarkennuksia otettua ja kuva menee pilalle pienemmästäkin heilahduksesta. (jokujokaeiosaasäätääniitäasetuksia)
toffeetassu
hienoja kuvia on. smile.gif

laittaisin tässä itse pari. ei mitään erikoisen hienoja.

http://i1.tinypic.com/n4uq6p.jpg kuu siellä kaukana.
http://i1.tinypic.com/n4uq8g.jpg tästä tykkään, vaikka siinä onkin ihminen. mummu se siinä. aika pimeä on.
http://i1.tinypic.com/n4uqef.jpg parvekkeelta kuvattua maisemaa.
http://i1.tinypic.com/n4uql3.jpg koirani smile.gif
http://i1.tinypic.com/n4uqsw.jpg jaffapullo, kattokaa lunta. se kimaltelee.
http://i1.tinypic.com/n4ur00.jpg nuotiota
http://i1.tinypic.com/n4ur6p.jpg tonttu ja lyhty biggrin.gif

kamera on mukana missä sattuu, milloin vain, missä vain. tykkään kuvata.
osku^^
Laitanpa minäkin pari uusinta ja itseäni miellyttävää otosta.

toffeetassu
LAINAUS(Noel @ 9.1. 2006, 14:36)
jiroi
Oon valokuuvaaja ja media-assistentti ammatiltani.. cool.gif
Husky on erään mummun englannissa

voe. minäkin haluan isona samaan amattiin.
haluaisin sitten vähän isompana valokuvaajaksi.
_berni_
osku^^ : tosi ihania kuvia biggrin.gif
---
LAINAUS(-netta- @ 3.2. 2006, 15:23)

teehee.gif

Ria wub.gif

Hienoja kuvia thumbup.gif
---
LAitampas minäkin muutaman:

http://tinypic.com/9thkwh.jpg->Pipsa ja Lilja, Lilja ja Pipsa. laugh.gif

http://tinypic.com/9u85y8.jpg->Pian tulee tippa linssiin:)

http://tinypic.com/in4llu.jpg->Eveliina? laugh.gif

baa.gif
ellien
Pistänpä nyt minäkin pari hieman uudenpaa otosta smile.gif .

Ensin tällainen aita, hieman tylsä aihe kyllä mutta mun mielestä tuossa on kiva tunnelma.

Sitten Korkeasaaren asukkeja

Tuohon vikaan en kyllä oikein ole tyytyväinen sillä värit ovat jossain muualla ja tuon ötskin kuono on ihan tärähtänyt confused.gif ...
Pisara
ellien

Tosi hienoja! smile.gif Kauniita eläimiä. happy.gif
Omppo
Kuva-arkistojen kätköistä:

Kultapiisku

Ja eiliseltä peltoreissulta:

Noel
Ihania kuvia omppo

Ollaan Italiassa niin voin laittaa tältäkin pari

Anna K
Hevosia tulee kuvailtua enemmänkin ja oma galleriasivustokin on heppakuville pystytetty. Kamerana ihan perus digivärkki, Canon PowerShot A75.

Jospa jotakin hevostelut kiinnostaa, niin saahan noita käydä kattelemassa! wink.gif

Hevoskuvagalleria
Noel
LAINAUS(toffeetassu @ 4.2. 2006, 15:19)
voe. minäkin haluan isona samaan amattiin.
haluaisin sitten vähän isompana valokuvaajaksi.

ja juuri tänään pohdin mitä ihmettä teen tässä ammatissa kun olessani niinkin ihanassa paikassa kuin Italia olen joka kerta sisällä koneen kanssa 12 tuntia ja näen vain aamun auringon ja illan laskun.. sleeping.gif sleepy.gif

Kuulostaa varmaan hienommalta kuin mitä on..
hairless
Pari tämänpäiväistä kuvaa... Opettelin käyttämään tota tarkennusta, kuvauskohteet on mitä on tongue.gif

raakel
mulla uutena kamerana panasonic lumix dmc-fz5
vasta opettelemassa kaikkia kikkoja, mutta jotain kuvia mitkä otettu tuolla uudella kamralla löytyy kotisivuilta ainakin uusimmat ja mielestäni hyvin onnistuneita turun Kv:sta , ainakin ryhmäkehistä sain tosi kaukaa otettua, kun on 12 kertanen zoomi biggrin.gif

eli -> Turku KV:n kuvat
sahku
Pitäisköhän munkin hankkia sellanen kamera, missä on todella hyvä zoomi, ainaskin 12x biggrin.gif Saako sillä muuten hyviä kuvia pimeässä ? Esim. Pimeähkössä hallissa ?
toffeetassu
LAINAUS(Pisara @ 5.2. 2006, 16:34)

O____O en tiennytkään että sinä kuvaat noin hyvin. 8> vaihetaanks kameroita? laugh.gif

ja kaikilla muillakin upeita kuvia taasen ohmy.gif
Omppo
LAINAUS(sahku @ 6.2. 2006, 23:07)
Pitäisköhän munkin hankkia sellanen kamera, missä on todella hyvä zoomi, ainaskin 12x biggrin.gif Saako sillä muuten hyviä kuvia pimeässä ? Esim. Pimeähkössä hallissa ?

Pitkäputkizoom on todellakin aika näppärä ja ihan hyvä "järkkärin pikkuveli". Itse olen ollut aika tyytyväinen, omassa Canonin S2 IS:ssä kun asetuksia saa säädeltyä oikeastaan kaiken mitä tarvii, eli niiltä osin yltää lähes järkkärin tasolle.

Mitä pimeässä kuvaamiseen tulee, niin mikään kamerahan ei valota itsestään hyvin vähäisemmällä valolla, vaan tähän tarvitaan ISO-arvon eri herkkyyksiä. Eri asia onkin sitten, että paljonko kuva kohisee liian isoilla arvoilla, tämä on kamerakohtaista. Mutta hämärässähän valotuksen ja suljinajan kanssa ei ihan hirvittävän paljoa ole säätövaraa, eli mm. agilitykuvat tuskin onnistuvat ihan täydellisesti.
ellien
Tänään tuli napattua tällainen kuva, johon olen itse sen verran tyytyväinen että on pakko jakaa teidän kanssa biggrin.gif ->

Laurlia
Tänään tai huomenna - Canon EOS 350D on täällä! wub.gif
metsämarja
mulla ois muutama kuvatus mutta mä en osaa laittaa niitä nettiin dry.gif
sahku
LAINAUS(Omppo @ 7.2. 2006, 17:00)
Pitkäputkizoom on todellakin aika näppärä ja ihan hyvä "järkkärin pikkuveli". Itse olen ollut aika tyytyväinen, omassa Canonin S2 IS:ssä kun asetuksia saa säädeltyä oikeastaan kaiken mitä tarvii, eli niiltä osin yltää lähes järkkärin tasolle.

Mitä pimeässä kuvaamiseen tulee, niin mikään kamerahan ei valota itsestään hyvin vähäisemmällä valolla, vaan tähän tarvitaan ISO-arvon eri herkkyyksiä. Eri asia onkin sitten, että paljonko kuva kohisee liian isoilla arvoilla, tämä on kamerakohtaista. Mutta hämärässähän valotuksen ja suljinajan kanssa ei ihan hirvittävän paljoa ole säätövaraa, eli mm. agilitykuvat tuskin onnistuvat ihan täydellisesti.

Mä kun en näistä kameroista niin paljoa tiedä, mutta hämärässä tilassa olis kiva saada kuvia, joista näkyis jotain biggrin.gif

Tänään tuli räpsittyä muutama kuva pojasta biggrin.gif

kiven kuningas

"kyllä se tänne meni"

tarkkana

"mihin sä jäit ?"
Laurlia
Jeij, kamera tuli! \o/
sahku
LAINAUS(Laurlia @ 10.3. 2006, 16:43)
Jeij, kamera tuli! \o/

Mä olen katkera dry.gif Ihastuin tohon kameraan ja ominaisuudet kyllä vei mun sydämeni aivan heti wub.gif Pitääköhän alkaa säästämään vaikka ylppäreitä varten, että voisin sellaisen hankkia ainakin muutaman vuoden kuluttua shifty.gif
Eve
Itse ostin oman kamerani viime kesänä koiranhoito rahoilla wink.gif. Canon PowerShot A520 on kamerana siis tällä hetkellä ja jossain vaiheessa olisi järkkärin hankinta edessä. Tässä muutamia tämänpäivän otoksia metsälenkiltä:

laugh.gif
~Wanda~
Itse rakastan valokuvaamista, mutta en tällä hetkellä edes omista digikameraa, koska ihana veljeni otti meidän "laatu" hp:n mukanaan. dry.gif Nyt on vain tollanen halpis videokamera, jolla saa myös digikuvia, mutta sanaa "laatu" ei voi laittaa samaan lauseeseen ko. kameran kanssa. tongue.gif
Hankinnassa on nyt digikamera, haaveena tottakai järkkäri, mutta taitaa olla mahdottomuus.. Olen vähän katsellut tota canonin PowerShot A620. Myös PowerShot S2 IS olisi haaveissa, mutta taitaapa olla sekin liian tyyris..
Noore
LAINAUS(Laurlia @ 10.3. 2006, 16:43)
Jeij, kamera tuli! \o/

Jotenki olen katkera itsekin shifty.gif Mutta en kuitenkaan ehkä vielä niin isoa kameraa tarvitse, vaikka kyllä sopisi mulle. smile.gif Haaveena olisi nyt saada jonkinlainen järkkäri tai sen tapaista, miettinyt juuri Canon Powershot S2 IS (sama mikä Ompolla, ihailinkin Turussa sitä kuola valuen innocent.gif).
Tosiaan, se haave taitaa kuitenkin kestää. Syy on se, että sain juuri viime viikolla aikaisen riparilahjan: Panasonicin DMC-FX9. Tosiaan, kameraan olen hyvin tyytyväinen! Kuvaan siis jonkin aikaa tuolla kameralla, ja joskus sitten säästän rahaa siihen uuteen... kunhan joskus rahaa olisi riittävästi ja säästössä biggrin.gif

Uudella kameralla otettuja kuvia tulee joskus, kunhan vain saan julkaisukelpoisia kuvia otettua.
Laurlia
Minäpäs rakastuin siihen heti opittuani perusjutut. wub.gif

Kiusaan teitä kuvilla kunhan saan asennettua nuo ohjelmat ja katsottua nuo testikuvat koneella ja otettua uusia kuvia joissa on jotain järkeäkin mukana. cool.gif

/Tässä olisi yksi "taiteellinen".

www.aliastee.org/IMG_0436C.JPG
<Iida>
Selittäkäähän joku, että mitä tuo kameran ISO-herkkyys tarkoittaa ja mihin se vaikuttaa? Millainen arvo pitäisi olla minkäkinlaisessa tilanteessa?
marih
LAINAUS(<Iida> @ 17.3. 2006, 07:43)
Selittäkäähän joku, että mitä tuo kameran ISO-herkkyys tarkoittaa ja mihin se vaikuttaa? Millainen arvo pitäisi olla minkäkinlaisessa tilanteessa?

ISO-herkkyyttä säätämällä voi ottaa myös hämärässä valoisia ja kirkkaita kuvia smile.gif. Mitä isompi arvo, sitä kirkkaampi kuvasta tulee.
Omppo
LAINAUS(<Iida> @ 17.3. 2006, 08:43)

ISO-arvo kuvastaa valoherkkyyttä samalla tavalla kuin filmeissä, eli mitä isompi ISO-arvo, sitä herkemmin valottuu. (eikös se nyt näin päin mennyt?)

Pimeässä ISO-arvot tulisi säätää mahdollisimman isolle ja valoisassa taas toisinpäin, eli pienemmätkin arvot riittävät. Kuitenkin liian isolle ei arvoja kannata säätää, kuviin tulee pahaa kohinaa.

ISO-arvot auttavat myös liikekuvien ottamisessa, eli ISOt kohtuullisen isolle ilman häiritsevää kohinaa ja sitten alat leikkiä valon mukaan suljinajalla.
Pisara
LAINAUS(toffeetassu @ 18.3. 2006, 11:51)

Kivoja, pidin alimmasta kuitenkin eniten. tongue.gif
tizzian
Toffeetassu se talvimaisema on suorastaan helmi! Hyviä ja tarkkoja otoksia nuo muutkin. smile.gif
~Lotta
^ upean (ja silti niin pelottavan ph34r.gif ) näköinen paikka. smile.gif
King
Minkälaisia objektiiveja teillä on tuohon Canon EOS 350Dhen?
Kertokeehan onko ollut hyviä, ja minkälaista suosittelisitte tämmöseen koirakuvaukseen.

Tuollaisen hankkimista olen miettinyt.
ellien
LAINAUS(King @ 3.4. 2006, 17:17)
Minkälaisia objektiiveja teillä on tuohon Canon EOS 350Dhen?
Kertokeehan onko ollut hyviä, ja minkälaista suosittelisitte tämmöseen koirakuvaukseen.

Mulla on ihan tuo kit-linssi ja kyllähän se menettelee, mutta parempi olisi kyllä haaveissa. Tai itseasiassa parikin, teleobjektiivi ja joku todella valovoimainen henkilökuvaukseen nyt ainakin. Tosin en yhtään ole katsellut noita malleja, joten niissä en osaa neuvoa.
<Iida>
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Kuva 5

Eilisiä otoksia. Latokuvia on lisää, mutten ole vielä jaksanut laittaa niitä nettiin.
Pilvi
http://www.nuvem.org/kisujen_kuvia/roumeo3.jpg
http://www.nuvem.org/kisujen_kuvia/roumeo.jpg
http://www.nuvem.org/kisujen_kuvia/roumeo4.jpg

Tänään kuvattuja, mallina toimi pk creme maatiainen Rome. Ja oma kissa on. wub.gif
riiT
Pilvi: Upeita kuvia! Etenkin pidin tuosta ensimmäisestä, olet onnistunut luomaan juuri sopivan hetken ja paikan. (:

Kaikille muillekin, teillä on upeita kuvia!! Varsinkin toffeetassu, se viimonen on aivan mahtavan upea! thumbup.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.