LAINAUS(Lory @ 31.1. 2006, 15:57)
Olettekos kokeilleet noita ihan tavallisia filmijärkkäreitä?
Vaatii kyllä paljon harjoitusta, ainakin minulla kun tälläinen amatööri olen. Mutta kyllä noista kuvista sen järkkärin 'kädenjäljen' huomaa. Se romu vain on niin pirun painava, etten jaksa raahata joka paikkaan 
Suosikkikamerani on nimenomaan Nikonin vanha filmijärkkäri, vähintään parikymmentä vuotta vanha. Ainoa vain, että olen hurjan laiska kehittämään kuvia (kehitän siis kuvani itse), kun filmin on saanut kehitettyä niin kärsivällisyys ja aika loppuvat (lähinnä siksi, etteivät nämä kotoisat varustukset ole niin hyviä kuin esimerkiksi koulumme pimiössä). Kesällä tulee yleensä kuvattua enemmän, nytkin vanha Nikon viettää talvilomaa (lähinnä filminpuutteen vuoksi... kauppaan on pitkä matka
Tavallista digikameraa en ole käyttänyt aikoihin, aina tulee kuvattua järkkärillä (filmi tai digi). Digijärkkärin kanssa on hyvä myös treenata manuaalisäätöjä ja käden vakautta (iso ongelma meikäläisellä), jotta ei tarvitse oikeaa filmiä kuluttaa sähläykseen. Onneksi on isä, joka myös kuvaa, joten kaikki pelit ja vehkeet löytyy (jalusta myös, kullanarvoinen kapistus...)

.jpg)