Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Valokuvaus
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
Lempo
Kenelläkään kokemuksia Canonin Powerssx100-kamerasta?
Lempo
LAINAUS(Japsi @ 23.5. 2008, 12:52) *
Meillä on pienemmän kameran virkaa toimittamassa tuon 560:n edeltäjä Olympus SP-510 UZ, ja mun mielestä tuossa hintaluokassa on ihan hyvä vehje. Ultrazoom on hyvä ja sillä pääsee lähelle. Toki se osaltaan tekee kuvaa rakeisemmaksi (siis kuvattaessa täydellä 12xzoomilla, vai olikohan tuossa 10x..), mutta ulkokuvauksessa on tosi hyvä hintaansa nähden. Sisäkuvauksessa saisi olla enemmän valovoimaa, mutta ei tuon tasoiselta voi kuitenkaan odottaa täysdigijärkkärin ominaisuuksia. wink.gif Just latasin netistä päivityksen tuohon meidän vanhaan Olympukseen (tainnut olla meillä nyt 2 vuotta reilusti), ja heti huomasin eron kuvatessa.
Pääasiassa kuvailen itse jo nyt tuossa järkkärillä (Canon EOS400D), mutta jos pitää päästä tosi lähelle ja olla kevyt kamera mukana, niin Olympus on enemmän kuin omiaan siihen. Canonista kun puuttuu vielä varustusta (ehkä ylppärirahoilla vois sen pitkän putken ostaa..?) biggrin.gif

[edit.] Niin, ja mä tykkään tosta Olympuksesta siinä, kun makrotoimintokin on kohtuullisen hyvä happy.gif

Sitten oli viälä semmoista että onko olympuksessa hyvät aukon suurennus/pienennys mahdollisuudet? Vai voiko tehdä mitään? biggrin.gif Ja kuluttaako paljon pattereita?
Liipukka
Meillä kuvaillaan casio ex-z1050 -pokkarilla. Megapixeleitä löytyy 10. Kamera on ihan okei, haaveilen kyllä järkkäristä.. Joskus voisin pistää jotain matskua tänne, niin saisitte vähän käsitystä ottamistani kuvista.
Vanttu
otettiin naapurin koiruuksista vähän kesäkuvia, kommentteja?

Taavi
Taavi
Taavi
Lottie
Oi miten kivoja, varsinkin tuo missä partis kattoo kameraan pää vinossa! wub.gif
wenakko
Kivoja kuvia, olisin vaan esim. tässä toivonut vähän erilaista rajausta, kuva jää jotenki "tunkkaiseksi".

Itse toivoisin kommentteja

Tästä
ja
tästä. smile.gif
Flavia
LAINAUS(wenakko @ 11.6. 2008, 23:23) *

Tästä
ja
tästä. smile.gif

Ensimmäinen kuva on mielestäni hieno, rajaisin sitä ehkä vähän enemmän vasemmalle, koska nyt tuo katkennut takajalka vähän häiritsee, se pitäisi joko rajata kunnolla pois (jostain tuosta hännän kohdasta) taikka sitten sen pitäisi näkyä kokonaan.

Alempikin kuva on hieno, siinäkin vain siirtäisin rajausta ihan aavistuksen vasemmalle, koska nyt kuonon eteen ja takajalan taakse jää suunnilleen saman verran tilaa ja kultainen sääntö "Katseen suuntaan jätettävä tilaa" wink.gif

Noista kuvista tykkään ehkä enemmän alemmasta, siinä koira erottuu hienosti tuota vihreää nurmea vasten, värit näyttävät aivan upeilta, ylemmässä puolestaan tuo punertava hiekka nielee hieman koiran väriä.
Bluebell
Joo täällä myös etsiskellään ittelle sopivaa kameraa. Mietinnässä Canon EOS 400D ja Nikon D60. Kumpi parempi kuvaajalle, joka kuvaa paljon eläimiä ja luontoa, eli vauhdikkaita kohteita. Vai eikö rungolla ole mtn väliä? Mihinkään kummempiin lisävarustuksiin ei kuitenkaan ole oikein "varaa", joten aluksi olisi tyytyminen siihen objektiin joka mukana tulee (sitten myöhemmin rikkaampana ostan biggrin.gif). Hinnan olisi nimittäin vanhempien mukaan pysyttävä 500€ kieppeillä.

Onko teillä kokemuksia kys. kamerista?
HetaK
LAINAUS(wenakko @ 11.6. 2008, 23:23) *
Kivoja kuvia, olisin vaan esim. tässä toivonut vähän erilaista rajausta, kuva jää jotenki "tunkkaiseksi".

Tästä
ja
tästä. smile.gif

Valehteleeko mun silmät vai onko tuo alempi Remu? smile.gif
Lempo
Täytyy kyllä sanoa että niin saamaton olen etten vieläkään ole saanut kameraa ostettua biggrin.gif Vieläkin emmin siinä olympuksessa, tiedä että saako sitä enää edes. Päätin odottaa alennnusmyynteihin mutta tuntuu ettei enään mikään lehti sitä mainosta sad.gif

Sitten silmiin osui näitä malleja:
Panasonic DMC-FZ18
Canon PowerShot S5 IS

Tietääkö kukaan millaisia nuo ovat verrattuna olympus sp560uz kameraan? Hinta ym.
Lottie
"Puolijärkkäriä" aka bridgeäkö haet? Jos, niin voin lämpimästi suositella ainakin tuota Canonia! Meillä on se astetta vanhempi versio (S3 IS) ja todella tyytyväinen olen ollut. smile.gif Kätevämpi kuin järkkäri, kulkee helpommin mukana, laatu lähes järkkäritasoa ja zoomi ihan omaa luokkaansa. Provinssissa kun kuvailin, niin tuo oli kyllä kaikista paras vaihtoehto sinne mukaan!
Flavia
LAINAUS(Bluebell @ 22.6. 2008, 20:42) *
Joo täällä myös etsiskellään ittelle sopivaa kameraa. Mietinnässä Canon EOS 400D ja Nikon D60. Kumpi parempi kuvaajalle, joka kuvaa paljon eläimiä ja luontoa, eli vauhdikkaita kohteita. Vai eikö rungolla ole mtn väliä? Mihinkään kummempiin lisävarustuksiin ei kuitenkaan ole oikein "varaa", joten aluksi olisi tyytyminen siihen objektiin joka mukana tulee (sitten myöhemmin rikkaampana ostan biggrin.gif). Hinnan olisi nimittäin vanhempien mukaan pysyttävä 500€ kieppeillä.

Onko teillä kokemuksia kys. kamerista?

Mulla on tuo Canonin 400D, olen ollut siihen ihan tyytyväinen, ainut mitä moitin on juuri liikekuvia otettaessa se, että kameralla saa "vain" 3kuvaa/sekunti, siinä jaa koiran liikkeessä aika oleellinen osa pois. Mulla on kyllä nopealle tallennukselle tarkoitettu muistikortti mutta silti aika suuri osa liikkeestä jää pois, varsinkin jos on hämärää tai yritän ottaa käsisäädöillä niin kuvat/sec vähenee. Suosittelisin jotain 5kuvaa/sec, sellaista ainakin itse tällä hetkellä etsisin jos kameraa nyt ostaisin.

Muutoin olen olut tosi tyytyväinen tuohon kameraan, käsisäätöjen opettelussa menee tosin aikaa, tai ainakin itselläni on mennyt, niitä en vieläkään ihan kunnolla hallitse.. Pikselit riittävät todella hyvin myös julisteisiin (tosin täytyy ottaa isoimmalla kuvakoolla), putkia on todella monipuolisesti tarjolla ja niistä varmasti löytyy joka hintaluokasta ihan hyviä putkia.

Itsekkin kuvaan paljon luontoa ja eläimiä, tosin vaikka minulla on tuo 55-250mm putki, tuntuu se aika lyhyeltä luonnoneläimiä kuvattaessa, sillä harvoin pääsee tarpeeksi lähelle kohdetta, niitä joutuu aika paljon rajaamaan ja rajattuja kuvia ei oikein enään saa ison kokoisena teetettyä..

Putkeen kannattaa tosiaan enemmän investoida kun runkoon, noissa kaikissa järkkäreissä on melkeimpä samat ominaisuudet, tosin nyt on uutena tullut elävä etsinkuva näyttöön, sitä ei aiemmin ole ollut, jos vielä odotat esim puoli vuotta, niin varmasti canonin 450 d hinta laskee ihan siedettäväksi, se maksaa nyt saman verran mitä tuo 400d oli kun sen ostin.
Lempo
Kamera tuli siis tänään ostettua smile.gif
Olympus sp560uz ja ihan minulle sopivalta vaikuttaa. Opittavaa on paljon, eikä kuvat todellakaan ole onnistuneet viälä biggrin.gif kivan tuntuinen kädessä ja olin ihan että OHO kun näki millaisia juttuja siinä on biggrin.gif
Mona_
LAINAUS(HetaK @ 25.6. 2008, 20:45) *
Valehteleeko mun silmät vai onko tuo alempi Remu? smile.gif

Joo on se Remu biggrin.gif Maalahdessa tuo kuva otettu
Bluebell
Flavia: Kiitokset infosta. smile.gif Me nyt extempore käytiin torstaina ostamassa tuo Canon 450D. Siis esim. koirista saa todella nättejä pääkuvia, mutta liikekuvat on ainakin vielä aika kamalia kun juuri noista mainitsemistasi käsisäädöistä en ole edes murto-osaa saanut taottua päähäni. Mutta kait se vaan vaatii aikaa et oppii ottamaa kamerasta kaiken irti. happy.gif Niin ja tällä hetkellä ei ole kuin tuo järkkärin mukana tullut 18-55mm objekti, joka ei kyllä riitä mihinkään. rolleyes.gif No ehkä sitä joskus olis yhtä rikas ku Roope Ankka ja raaskis ostaa paremman putken.. thumbup.gif Haaveissa on ainaski hyvä elää, mutta ei se mtn ku tällä hetkellä nyt nuo varusteet riittää ihan hyvin. smile.gif
Lempo
Pari päivää on ollut kamera jatkuvasti kädessä biggrin.gif Seuraavat kuvat ovat aika kamalia tuota noin... ph34r.gif
Kommenttia saa laittaa jos siltä tuntuu.

[img=http://img262.imageshack.us/img262/1459/kuva419es8.th.jpg]
[img=http://img262.imageshack.us/img262/1691/kuva422no0.th.jpg]
Lempo
Jatkanpa siis yksipuheluani biggrin.gif
Tänään kävin metsässä kuvailemassa ensimmäinen hyvä lintukuva mielessä.
Aikani kuljeskelin kunnes menin suojaisalle kalliolle. Sitten huomasin tämän linnun(lajia en ole edes viittinyt selvittää baa.gif ) läheisessä puussa.
Aluksi ei meinannut onnistua sillä tarkennus osui aina oksiin ym. aikani paikkaa vaihdeltuani löysin kohdan jossa aurinko valaisi sopivasti lintua.
Kokoajan jännityksellä odotin milloin lintu lehahtaa pois, ja suuri kiitos linnulle kärsivällisyydestä(omani oli koetuksella). Viimein yhdestä kuvasarjasta löytyi siedettävä kuva. Hieman epätarkka tuokin, mutta kyllä siintä linnun erottaa wink.gif
Swi
Näyttäisi Lempon lintu viherpeipolta smile.gif

LAINAUS
Kokoajan jännityksellä odotin milloin lintu lehahtaa pois, ja suuri kiitos linnulle kärsivällisyydestä

Asioissa on aina myös hyvät puolensa; jos onnistut painamaan samaan aikaan kun lintu lähtee, saat hienon lehahduskuvan smile.gif . Tosin vaikeampaa kun miltä kuulostaa, siitä kertoo monet erittäin_epätarkat_lehahduskuvani, joissa saattaa näkyä linnusta korkeintaan puolet... thumbup.gif

Ettei mene ihan OT:ksi, voin laittaa yhden lokin viime viikolta:

Tiia
Lempo: Ootko käyttänyt tossa digitaalista zoomia? Nimittäin se näyttää ainakin siltä mun silmään smile.gif Ja jo "kokeneena" (melk. sama kamera ollut mulla jo 6 kuukautta biggrin.gif) sanoisin, ettei sitä kannata käyttää :S
Se tekee mun mielestä kuvasta tosi huonolaatuisen sad.gif

Siuwi: Waude mikä kuva ohmy.gif Sul taitaa olla melko hyvä objektiivi, vai olenko väärässä biggrin.gif

Sitten vielä pari mun mielestä kivaa kuvaani wink.gif

Kalatiira
Lintu
Tosi nättejä kukkia biggrin.gif
Lintu2
Lokki
Lokki2
Ja vesiputous smile.gif
Swi
LAINAUS(Tickli @ 1.7. 2008, 19:32) *
Siuwi: Waude mikä kuva ohmy.gif Sul taitaa olla melko hyvä objektiivi, vai olenko väärässä biggrin.gif

Olet väärässä biggrin.gif . Kuvailen tällä hetkellä Panasonic Lumix DMC-FZ8:llä, eikä siihen saa vaihdettua objektiivia ollenkaan lookaround.gif, kompaktikamera . Eli ihan vaan zoomaamalla saatu aikaiseksi cool.gif.

Josko joskus saisi sen oman järkkärin...
Noore
Hihihih, sain just koulujen loputtua niin lukion ekan vuoden kunniaksi Nikon D40:nen happy.gif Ei paha!!
Tiia
LAINAUS(Siuwi @ 2.7. 2008, 10:04) *
Olet väärässä biggrin.gif . Kuvailen tällä hetkellä Panasonic Lumix DMC-FZ8:llä, eikä siihen saa vaihdettua objektiivia ollenkaan lookaround.gif, kompaktikamera . Eli ihan vaan zoomaamalla saatu aikaiseksi cool.gif.

Josko joskus saisi sen oman järkkärin...

Aijaa ;o Mä kattelin myös tota kameraa, silloin kun mietin minkä kameran ottaisin.. Tosin toi näytti niin isolta ja laatikkomaiselta silloin. Ja taisi se olla kalliimpikin kuin tuo mihin päädyin biggrin.gif
Lempo
Tickli: Muistaakseni en käyttänyt dig. zoomia, koska kohde oli aika lähellä. Voisiko se että laitoin kuvan Imageshakin kautta vaikuttaa? Kun tuntuu että aina sitä kautta kuvien laatu huononee:D
Harhaluuloinenko`?
Voisiko joku suositella jotain toista paikkaa, josta kuvan saisi suoraan tähän viestiin/tai linkillä.
Flavia
Lempo: Mul ainakin joskus kuvan laatu huononee jos sitä pienentää, samaten juuri jotkut netin kuvajutut huonontaa laatua. Ite käytän nykyisin picasaa, se on omasta mielestä kätevä kun saa siirrettyä vaikka koko kansion kerralla nettiin..
Vanttu
eilen olimme naapurin kanssa kuvailemassa, mallina hippetti Toffo (Wiles Alias Snail) tässä muutama mielestäni onnistunut räpsy, mielipiteitä?

Toffo thö lippispää
koikkaloikkanen
poseerausta smile.gif
profiilikuva tongue.gif

ärrr.. nää kauheet pienennykset. klikatkaa kuva isommaks, näyttää muuten ihan kauheelta!
tuunanen
^Miksei Taavista ole kuvia? biggrin.gif

Muuten tykkäsin kuvista, mutta nuo koikkaloikka kuvat ovat harmittavasti koiran selästä.
Vanttu
tuunanen; Taavi on päässy malliks jo niin monta kertaa (kuvia siitä jo aiemmin näillä sivuilla, s 64)

ok, yleisön pyynnöstä pari etuperinkoikkaloikkakuvaa w00t.gif klikkailkaa taas isommaksi

Yenn
Ainiin täällä on tämäkin ketju ^^ Eli siis juu, täällä yksi harrastaja kanssa. Oma järkkäri pitäis hommata ens kuussa konffisrahoista, kauheeta ku en osaa päättää mikä. biggrin.gif Nyt toistaileks kuvailen siis Canon PowerShot A530:lla. Allaolevasta linkistä löydät joitakin kuvia mitä olen ottanut, osa otettu myös satunnaisilla järkkäreillä. Ja huom, ensimmäisistä kuvista osa on jo vuoden vanhoja, Jenna ekaa kertaa järkkärin kanssa enemmän.. ph34r.gif Ihmismallikuvat on otettu kuukauden sisään, punahiuksisesta mallista otetut eilen. Kommentteja? smile.gif

http://picasaweb.google.com/yennnan/Valokuvaus
Lempo
^^Hienoja kuvia smile.gif Tykkäsin tosi paljon siitä afgaanin juoksukuvasta.

Voisiko joku kertoa mistä johtuu että kuvista tulee haaleita ja värittömiä? Olin eilen kuvailemassa satamassa, (ilma oli pilvinen) ja tuntui että kaikki kuvat ovat harmaita.Joskus olin jotain lukevinani tuosta harmaudesta... sleepy.gif
Johtuiko vain ilmasta vai onko tähän joku "tieteellinen" selitys? biggrin.gif
Bluebell
Sääditkö tuolloin kameran asetukset sopiviksi pilviselle ilmalle? smile.gif
Lempo
LAINAUS(Bluebell @ 13.7. 2008, 15:46) *
Sääditkö tuolloin kameran asetukset sopiviksi pilviselle ilmalle? smile.gif

En biggrin.gif
Hyvä minä sleepy.gif
Bluebell
Tekevälle sattuu. biggrin.gif Ittekki viime ma. katoin et juu aurinko paistaa ja säädin kameran asetukset auringolle sopiviks. Siinä sitten Jenni kuvaili mei agiliitoo ja ihmeteltii et miks kuvat on nii tummii. En sit tajunnu tuolloin et reenattii varjossa.. dry.gif Noo pitää joku muu kerta kysellä josko kuvaaja tulis uudellee kuvaa mei reenei ni saatas ehkä vähän valosempii kuvii. rolleyes.gif
Lempo
Herätellään vähän tätä ketjua smile.gif Laittakaas kesäkuvia tulemaan wink.gif
Soen
Noin 2 viikon päästä tännekkin saapuu viimein se oma digijärkkäri thumbup.gif
Lempo
LAINAUS(Soen @ 18.7. 2008, 15:14) *
Noin 2 viikon päästä tännekkin saapuu viimein se oma digijärkkäri thumbup.gif

Mikäs malli/merkki tulossa?tongue.gif
HetaK

puhkipalanut, ainou, mut tykkäilen ite muuten.
Tiia
Vau^^ Toi on todellakin kiva. ;o
En usko, että siitä olisi tullut noin näyttävä, jos asetukset olisivat olleet kohdallaan.. Iso vau, tosi hieno kuva! thumbup.gif

Sitten muutama kuva mökkireissulta...
Kärpänen
Lokki Lokki2
Lokki3
Metsäkauris Metsäkauris versio 2
Metsäkauris2 Metsäkauris2 versio 2
Pisaroita
Lehmiä
Ja pöllö

Ai sanoinko mä muutama biggrin.gif Tuli vähän enemmän.. Noi kuvat metsäkauroista(?) on samoja, koska en tiennyt miten muokkaisin niitä.. Eka on aina se alkuperäinen, ja itseasiassa tolta ne näytti luonnossa, värittömiä ym. mut muokkausohjelma sai niihin lisää väriä biggrin.gif
Ja vielä pahoittelut huonosta laadusta, kaikki kohteet vain olivat niin kaukana.. blush.gif
Flavia
Tiia: Mun lajitunnistus kyl sanois että ainakin noi peura 2 kuvan eläimet olis metsäkauriita..?

Mut on kyl tosi hienoja kuvia!!
iino
Kaipa minäkin voisin tänne ilmottautua. Eli tällä hetkellä kuvaan Sony a100 järkkärillä, mutta haaveissa olisi oma canoni (mikäs muu biggrin.gif).

Tässä hieman tuotoksiani biggrin.gif

Kissanpentu
Aino - oma pieni kultani (Tämän laitoin, koska pidän kuvan väreistä)
Sorsa (laitan parempia sitten kun saan ladattua)
Suloinen pikkuponi
Varsa1
Yksi lempikuvistani
Labradori
Kukka1
Kukka2
Kukka3
Kukka4
Kiinanharjakoira
Koski
Kuu
Talitintti

Oho, tulipas niitä nyt paljon oops.gif.
Tiia
LAINAUS(Flavia @ 19.7. 2008, 13:40) *
Tiia: Mun lajitunnistus kyl sanois että ainakin noi peura 2 kuvan eläimet olis metsäkauriita..?

Mut on kyl tosi hienoja kuvia!!

Äh joo, mun piti korjata se noihin linkkeihin mut unohtu : DD
Ja kiitos wink.gif
Lottie
World Winner 2008 -kuvat, vihdoin alkaa olla suurin osa netissä! Mielestäni onnistuin ottamaan muutamia todella onnistuneita kuvia, tervetuloa katsomaan. smile.gif
Lempo
Kaikilla hienoja kuvia, varsinkin Iinolla!
Pitäisi itsekin laittaa niitä tuotoksia jos kerkeisi. Onhan tinypic ilmainen?
iino
LAINAUS(Lempo @ 20.7. 2008, 17:58) *
Kaikilla hienoja kuvia, varsinkin Iinolla!
Pitäisi itsekin laittaa niitä tuotoksia jos kerkeisi. Onhan tinypic ilmainen?

Kiitos vain kehuista. happy.gif
Ja on se ilmainen.
Lempo
Tässä vähän tämän kesän tuloksia smile.gif
Kuva1
Varis
Kurre
Mielestäni ensimmäinen onnistunut liikekuva
harmi ettei tarkennus osunut lintuun sad.gif
Soen
LAINAUS(Lempo @ 18.7. 2008, 18:25) *
Mikäs malli/merkki tulossa?tongue.gif

Canonin EOS 450D thumbup.gif
---
http://freewebs.com/frostbittencelesta
sain valokuvaussivuni valmiiksi (:
Lempo
Ötökkä
Swi
Wau Lempo, toi on hieno w00t.gif !
Lempo
Kiitos smile.gif
Otettu supermacrolla, mitenkään ei ole muokattu, pienennetty vain wink.gif
Seriliini
Toi kuva on viel upeemman näkönen koneella ku kameran näytösä pikkusena tuhruna biggrin.gif
Tosi hyvä kuva biggrin.gif

Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.