LAINAUS(Bluebell @ 22.6. 2008, 20:42)

Joo täällä myös etsiskellään ittelle sopivaa kameraa. Mietinnässä Canon EOS 400D ja Nikon D60. Kumpi parempi kuvaajalle, joka kuvaa paljon eläimiä ja luontoa, eli vauhdikkaita kohteita. Vai eikö rungolla ole mtn väliä? Mihinkään kummempiin lisävarustuksiin ei kuitenkaan ole oikein "varaa", joten aluksi olisi tyytyminen siihen objektiin joka mukana tulee (sitten myöhemmin rikkaampana ostan

). Hinnan olisi nimittäin vanhempien mukaan pysyttävä 500€ kieppeillä.
Onko teillä kokemuksia kys. kamerista?
Mulla on tuo Canonin 400D, olen ollut siihen ihan tyytyväinen, ainut mitä moitin on juuri liikekuvia otettaessa se, että kameralla saa "vain" 3kuvaa/sekunti, siinä jaa koiran liikkeessä aika oleellinen osa pois. Mulla on kyllä nopealle tallennukselle tarkoitettu muistikortti mutta silti aika suuri osa liikkeestä jää pois, varsinkin jos on hämärää tai yritän ottaa käsisäädöillä niin kuvat/sec vähenee. Suosittelisin jotain 5kuvaa/sec, sellaista ainakin itse tällä hetkellä etsisin jos kameraa nyt ostaisin.
Muutoin olen olut tosi tyytyväinen tuohon kameraan, käsisäätöjen opettelussa menee tosin aikaa, tai ainakin itselläni on mennyt, niitä en vieläkään ihan kunnolla hallitse.. Pikselit riittävät todella hyvin myös julisteisiin (tosin täytyy ottaa isoimmalla kuvakoolla), putkia on todella monipuolisesti tarjolla ja niistä varmasti löytyy joka hintaluokasta ihan hyviä putkia.
Itsekkin kuvaan paljon luontoa ja eläimiä, tosin vaikka minulla on tuo 55-250mm putki, tuntuu se aika lyhyeltä luonnoneläimiä kuvattaessa, sillä harvoin pääsee tarpeeksi lähelle kohdetta, niitä joutuu aika paljon rajaamaan ja rajattuja kuvia ei oikein enään saa ison kokoisena teetettyä..
Putkeen kannattaa tosiaan enemmän investoida kun runkoon, noissa kaikissa järkkäreissä on melkeimpä samat ominaisuudet, tosin nyt on uutena tullut elävä etsinkuva näyttöön, sitä ei aiemmin ole ollut, jos vielä odotat esim puoli vuotta, niin varmasti canonin 450 d hinta laskee ihan siedettäväksi, se maksaa nyt saman verran mitä tuo 400d oli kun sen ostin.