Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Swappauksesta vol 2
Puskaradio > Keskustelua näyttelyistä > Junnut
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Jennina
Tein uuden kun tuo vanha oli jo niin täys. rolleyes.gif

Mitä swappailu on?
Swappailu on siis erilaisten vihkosten lähettämistä postin kautta toisille. Koiraswappailus on se etu, että usein niitä vaihdellaan myös esim. näyttelyissä jolloin postimaksuilta säästytään.wink.gif

DECO

Vihko johon jokainen osallistuja koristelee eli decoilee oman sivun. Koiraswapeis koristellaan koiramaisesti, voi olla teemoja esim. ylläolevassa kuvassa on mustaterrieri-deco eli siihen decoillaan mustaterrierin kuvilla.smile.gif

SLAM

Slam on vihko, johon tekijä on kirjoittanut kysymyksiä. Jokainen osallistuja osallistuu slamiin osallistumissivulle ja sen jälkeen vastaa kysymyksiin. Koiraslameissä kysymykset liittyy luonnollisesti koiriin, näissäkin voi olla erilaisia teemoja esim. Näyttelyslam, jossa kysymykset liittyy näyttelyihin.smile.gif

Sit viel lisää kuvia

Kultainen noutaja-deco>> osallistutaan siis kultaisten noutajien kuvilla

Vehnäterrieri-deco, johon osallistutaan vain vehnäterrierien kuvilla

Puudeli-decoon vain puudelin kuvin
Sundae
Olisit pistänyt numeron 2 tuon otsikon perään wink.gif Mutta jees, pistän tänne uudestaan tuon asiani.

Eli haluaisko joku ottaa multa vastaan swappia? Olis kiva päästä noista eroon nimittäin. Roskiin en todellakaan ole heittämässä, mutta en haluaisi, että noi lojuvat mulla liian kauan confused.gif

//edit. Nyt on parempi, tack wink.gif
Jennina
LAINAUS(Sundae @ 5.1. 2006, 13:13)
//edit. Nyt on parempi, tack wink.gif

wink.gif

mietein et pitäiskö saada joku parempi selostus tohon alkuun vai ku mun mielestä se on vähä tönksö biggrin.gif

hassua olla viel täs tekemises mukana vaik en enää koiraswappaakkaa biggrin.gif mut se tulee viel jotenki niin luonnostaan xD

Laitan tähän nyt muutaman kuvan lisää, ei mitn hyvää laatua ku digillä otin ja pimeä valastus ja ja.

täs 2 kuvaa palautuneesta afgaani-decosta, kuvia osallistuneiden sivuista.

Sundae
LAINAUS(Jennina @ 5.1. 2006, 15:17)
wink.gif

mietein et pitäiskö saada joku parempi selostus tohon alkuun vai ku mun mielestä se on vähä tönksö biggrin.gif

hassua olla viel täs tekemises mukana vaik en enää koiraswappaakkaa biggrin.gif mut se tulee viel jotenki niin luonnostaan xD

Mun mielestä toi selostus on aika hyvä smile.gif Vaikka asiaa auttais vielä enemmän se, että jos sais kuvia jonkun decon sisältäkin wink.gif Mutta on tämä parempi kuin ei mitään.
Mitähän muuten mahtaa kuulua niille koiraswappaajien kotisivuille..? lookaround.gif

Ja tuntuu tosiaan hassulta vieläkin säätää täällä, mutta on tää ollut niin tärkeä harrastus ainakin mulle, että ei tästä noin vaan irrottauduta biggrin.gif Tän avulla löysin monta uutta ihanaa ystävääkin wub.gif
Jennina
LAINAUS(Sundae @ 5.1. 2006, 13:24)
Mun mielestä toi selostus on aika hyvä smile.gif Vaikka asiaa auttais vielä enemmän se, että jos sais kuvia jonkun decon sisältäkin wink.gif Mutta on tämä parempi kuin ei mitään.
Mitähän muuten mahtaa kuulua niille koiraswappaajien kotisivuille..? lookaround.gif

Ja tuntuu tosiaan hassulta vieläkin säätää täällä, mutta on tää ollut niin tärkeä harrastus ainakin mulle, että ei tästä noin vaan irrottauduta biggrin.gif Tän avulla löysin monta uutta ihanaa ystävääkin wub.gif

Mä olisin voinu ottaa kuvia sisältäkin mut ne on jo kuoris. shifty.gif

Mikä noiden kotisivujen osoite olikaan?

On tosi ettei tästä voi niinvain irrottautua. muistan vielki ku alotin tän koiraswappailun, tuntui niin hienolta ku oli tämmönen. cray.gif ja noista ystävistä, mulla ei varmaan olis ku pari kaverii ellen tätä olisi harrastanut. alotinki koiraswapit jo ennen ku Kille tuli taloon, junnujakaan en olisi varmaan koskaan tajunnut harrastaa ellen olis swapeis tähän lajiin törmännyt. rolleyes.gif samoin tämä puska tuli esiin koiraswapeista ja ja. on kyllä semmonen harrastus joka on muuttanut paljon mua.smile.gif
ssaana
Paula: Ootko tulossa Turkuun? Tai muutenkin, mulle voi pistää jotain swappia... smile.gif
Sundae
LAINAUS(Hopeinen @ 5.1. 2006, 15:49)
Paula: Ootko tulossa Turkuun? Tai muutenkin, mulle voi pistää jotain swappia... smile.gif

Turkuun yritän tulla, jos vaan mahdollista wink.gif Jos tulen, niin sunnuntaiksi ja mukana on tuo meidän pikku "Sputnik". Mutta mä voin laittaa sulle swappia tuleen postin kautta nyt jo, mulla kun on vielä vaikka kuinka noita H-kuoria smile.gif
phard
Liittyykö tää swappaus jotenki junnuihin? kun täällä junnupalstalla kuitenki on.
Sundae
LAINAUS(villis. @ 5.1. 2006, 15:57)
Liittyykö tää swappaus jotenki junnuihin? kun täällä junnupalstalla kuitenki on.

No ei oikeastaan biggrin.gif Aika monta junnua on swapannut, mutta silti tämä aihe ei liity oikein mitenkään itse junior handler-harrastukseen biggrin.gif
phard
LAINAUS(Sundae @ 5.1. 2006, 17:00)
No ei oikeastaan biggrin.gif Aika monta junnua on swapannut, mutta silti tämä aihe ei liity oikein mitenkään itse junior handler-harrastukseen biggrin.gif

jaajoo. sitäse minäki..
Jennina
laitoin pari kuvaa osallistumisesta tonne ylemmäs.. rolleyes.gif
Lanttu
tota ois ihan hauska kokeilla joskus .. biggrin.gif noi jotku nimittäin on tosi hienoja mitä oon nähny kavereilla!! wub.gif
Jennina
LAINAUS(Lanttu @ 5.1. 2006, 14:22)
tota ois ihan hauska kokeilla joskus .. biggrin.gif noi jotku nimittäin on tosi hienoja mitä oon nähny kavereilla!! wub.gif

Kannattaa kokeilla jos vähääkää kiinnostaa.smile.gif
tuunanen
Voishan tota kokeillakkin.. En kyllä ihan tajunnut juttua, mutta kuulostaa tosi hauskalta.. lookaround.gif Voiko kuvia leikata esim. Koirammesta? Vai pitääkö niitten olla "ihan oikeita"? Miten pääsen mukaan?
Sundae
LAINAUS(tuunanen @ 5.1. 2006, 17:20)
Voishan tota kokeillakkin.. En kyllä ihan tajunnut juttua, mutta kuulostaa tosi hauskalta..  lookaround.gif  Voiko kuvia leikata esim. Koirammesta? Vai pitääkö niitten olla "ihan oikeita"? Miten pääsen mukaan?

Kuvat on yleensä leikattu koiralehdistä juu smile.gif Varmaan kukaan ei käytä oikeita valokuvia, sillä keneltäpä löytyisi niin paljon valokuvia monesta eri rodusta wink.gif Mukaan pääset pyytämällä ihmisiä swappaamaan kanssasi.
// Niin ja minä voin lähettää sinulle muutamia decoja, että näet livenä millaisia nämä decoset ovat smile.gif
tuunanen
Voi kiitos! flowers.gif Sitten vielä yksi kysymys (ainankin): Mistä tietää kenelle swappi pitää lähettää? lookaround.gif
Jasmin
LAINAUS(tuunanen @ 5.1. 2006, 17:27)
Voi kiitos!  flowers.gif Sitten vielä yksi kysymys (ainankin): Mistä tietää kenelle swappi pitää lähettää?  lookaround.gif

No juu. Täyden decon tai slamin lähetät tietysti sen omistajalle (joka ei aina ole sama kuin tekijä wink.gif ), mutta sellaisen, jossa on vielä vapaata, voit lähettää oikeastaan kenelle vain, joka ei siihen ole vielä osallistunut. smile.gif Eli vastaanottajaksi kelpaa Suomessa asuva (kukaan tuskin haluaa omia decojaan maailmaa kiertämään...) swappaaja. smile.gif 'Kenelle tahansa' (=ei-swappaava ihminen) ei siis kannata lähettää, sillä toivomus on, että swapit menevät eteenpäin ja palautuvat joskus omistajalleen. wink.gif

Eli jos minä saan decon, jonka on tehnyt Jenni, jonka omistaja on Paula ja siihen ovat osallistuneet esim. Nelli ja Eeva, voin lähettä sen vaikkapa Annulle. stupid.gif laugh.gif
tuunanen
okei.. teehee.gif Pikkuhiljaa rupeaa selviämään.. :xsmilex: Lukeeko omistajan osoite siinä swapissa vai saako sen esim. täältä yksärillä? lookaround.gif
Sundae
LAINAUS(tuunanen @ 5.1. 2006, 17:45)
okei.. teehee.gif Pikkuhiljaa rupeaa selviämään.. :xsmilex: Lukeeko omistajan osoite siinä swapissa vai saako sen esim. täältä yksärillä? lookaround.gif

Omistajan osoite ainakin pitäisi lukea swapissa (joskus se saattaa unohtua biggrin.gif), sillä kaikki swappaajat eivät käy täällä Puskaradiossa, mutta täältä Puskasta voi kuitenkin kysellä ihmisten osoitteita yksärillä, jos ovat päässeet unohtumaan tai jos osoite on vaihtunut smile.gif
Jennina
Niin ja tosta et kelle voi lähettää niin yleensä on ne vakioswapparit et vaihdetaan vuorotellen postia.smile.gif esim. mulla oli Paula niin Paula laitto mulle kuorellisen swappia ja ku ne tuli perille niin mä laitoin sit Paulalle ja se mulle jne. rolleyes.gif
Sundae
LAINAUS(Jennina @ 5.1. 2006, 18:46)
Niin ja tosta et kelle voi lähettää niin yleensä on ne vakioswapparit et vaihdetaan vuorotellen postia.smile.gif esim. mulla oli Paula niin Paula laitto mulle kuorellisen swappia ja ku ne tuli perille niin mä laitoin sit Paulalle ja se mulle jne. rolleyes.gif

Niin ja sitten on olemassa "kertapostit", eli kaksi swapparia vaihtavat keskenään yhden kuorellisen swappia ja that's it. Sama voi tietysti toistua myöhemminkin, mutta ideana on tosiaan, että kumpikin lähettää toiselle vaan yhden kuorellisen swappia wink.gif

Sitten on tapana vaihtaa swappia kaikissa tapahtumissa (yleensä näyttelyt & mätsärit), koska silloin ei tarvitse pelätä, että kuori tulee liian painavaksi, koska kuoreen voi tunkea swappia niin paljon kuin haluaa biggrin.gif
Lanttu
Hei no jos joku voi lähettää mulle swappia ni mäkin voisin näin kokeilumielessä testata toimiiko mun kohalla tää juttu biggrin.gif
Sundae
Lanttu, minä voin smile.gif Senditkö mulle osoittees yksärillä?

Saanalle yritän laittaa sitä postia tulemaan ensi viikolla lookaround.gif
Jasmin
Mulla olisi vaihteeksi älytön kasa tuota tavaraa. blink.gif Haluaisiko joku kertaswapin?

Nelli, mä en saa sulle laitettua mitään, eikä laatikko tyhjene. Paria lukuunottamatta sä olet jo KAIKISSA, ja noita siis on paljon. lookaround.gif
Lanttu
sundae: mie pistin sulle sitä yksärii :9
~Lotta
LAINAUS(Lanttu @ 8.1. 2006, 12:49)
Hei no jos joku voi lähettää mulle swappia ni mäkin voisin näin kokeilumielessä testata toimiiko mun kohalla tää juttu biggrin.gif

Entä minulle? Kiinnostaa ja noita koirauutisia ja koirammejakin on tooodella paljon. smile.gif
Tai Slamin. biggrin.gif Voin antaa osoitteeni yksärillä, jos joku voi lähettää.
tuunanen
samat sanat.. wink.gif
Punkki
Aww, olen joskus harrastanut "tavallista" swappailua, mutta tää koira swappailu kiinosti ^___^ Voisinpa koitaakin : P
Dommie
Oi, monta uutta swapparia tulossa? biggrin.gif Lähettäisin mielelläni, mutta ei oikein ole H-kuoria tällä hetkellä kauheasti. lookaround.gif

Jasmin: Miten mä voin olla kaikissa? innocent.gif
Lanttu
LAINAUS(Lotti|| @ 8.1. 2006, 14:57)
Entä minulle? Kiinnostaa ja noita koirauutisia ja koirammejakin on tooodella paljon. smile.gif
Tai Slamin. biggrin.gif Voin antaa osoitteeni yksärillä, jos joku voi lähettää.

no hei kunhan saan noita swappeja ni mä voin sit sendii sulle? smile.gif smile.gif
Dommie
Ja hei, mä voin kyllä tuoda näyttelyihin swappia, säästyypähän postikulut. Ainakin Tampereelle maaliskuussa ja näillä näkymin Turkuunkin.
Ama
Kiva kun uusia swappareita on ilmaantunut smile.gif. Mäkin voisin laittaa jollekin tai vaikka muutamallekin kertaswapin kun noita vihkosia on taas kerääntynyt aivan mahdoton määrä. (Jenniltä juuri tuli pari kuorta toissapäivänä biggrin.gif) Jos haluatte postia niin lähettäkää osoitteenne mulle yksärillä.
Jasmin
LAINAUS(-Riepu- @ 10.1. 2006, 15:49)
Jasmin: Miten mä voin olla kaikissa? innocent.gif

No kun vaan olet osallistunut kaikkiin. Mulla on valehtelematta viisi kuorellista swappia, ja sä olet jo kaikissa. blink.gif Apua, joku?
~Lotta
LAINAUS(Lanttu @ 10.1. 2006, 16:15)
no hei kunhan saan noita swappeja ni mä voin sit sendii sulle? smile.gif smile.gif

Joo joo joo. w00t.gif
Sundae
Mä pistin muuten postia tulemaan Lantulle ja Anniinalle, pitäisi olla perillä perjantaina smile.gif Pitikö mun vielä Saanalle laittaa? Musta vaan tuntuu, että olet jo osassa noista lopuista swapeista, haittaako? lookaround.gif
ssaana
LAINAUS(Sundae @ 12.1. 2006, 22:08)
Pitikö mun vielä Saanalle laittaa? Musta vaan tuntuu, että olet jo osassa noista lopuista swapeista, haittaako? lookaround.gif

Piti, eikä haittaa. biggrin.gif

Ja Jasmin, mä taidan liittyä kerhoon... rolleyes.gif Kovin on harvinaisia mullakin ne swapit, joissa Nelli ei olisi.

Muuten Nelli, jos mun posti tuli tänään, niin edellisistä lauseista johtuen oli hiukan paljon mun huippulaadukkaita decoja. blush.gif
Jennina
hehee, sain tällä viikolla koiraslamin palautuksen. rolleyes.gif vois väsätä kiitosta niin saa välillä decoilla ja sais noita koirankuvia johonkin.smile.gif

ette pääse musta eroon ihan helpolla. biggrin.gif
Lanttu
paulalta tuli postia kivaa biggrin.gif
phard
LAINAUS(Lanttu @ 13.1. 2006, 17:08)

mulle tuli kans biggrin.gif kiitos.
Flavia
kertokaa joku tyhmälle, kun olisin kiinnostunut tuosta, ja suunnitelmissa onkin vihon lähettäminen jollekkin, kunhan vaan löytyisi joku henkilö.

Millainen vihon pitäisi olla?

Mitä mun ite pitää siihen tehdä?

Kun vihko on täynnä, lähettääkö viimeinen kirjoittaja sen mulle?

Mitä kaikkee mun pitäis sinne kirjottaa jne...
Jennina
LAINAUS(Flavia @ 13.1. 2006, 17:18)
kertokaa joku tyhmälle, kun olisin kiinnostunut tuosta, ja suunnitelmissa onkin vihon lähettäminen jollekkin, kunhan vaan löytyisi joku henkilö.

Millainen vihon pitäisi olla?

Mitä mun ite pitää siihen tehdä?

Kun vihko on täynnä, lähettääkö viimeinen kirjoittaja sen mulle?

Mitä kaikkee mun pitäis sinne kirjottaa jne...

öö.. se on vähän vaikea selittää. helpompaa olis nyt pyytää joltain swappia niin näkee mallia niistä mitä ja miten tulee tehdä. rolleyes.gif
Dommie
LAINAUS(Hopeinen @ 13.1. 2006, 15:59)
Ja Jasmin, mä taidan liittyä kerhoon... rolleyes.gif Kovin on harvinaisia mullakin ne swapit, joissa Nelli ei olisi.

Muuten Nelli, jos mun posti tuli tänään, niin edellisistä lauseista johtuen oli hiukan paljon mun huippulaadukkaita decoja. blush.gif

baa.gif

Joo, postisi tuli tänään. Ne oli hienoja. wub.gif
villistyttö
Toi vois olla kyl ihan hauskaa!! biggrin.gif Täytyy täsnyt kattoo miten kerkeäis.. smile.gif
villistyttö
Vielä tosiaa siitä että jos ite sen alottaa niin lähettääkö viimenen sen mulle takasin?? lookaround.gif
Sundae
LAINAUS(villistyttö @ 14.1. 2006, 09:50)
Vielä tosiaa siitä että jos ite sen alottaa niin lähettääkö viimenen sen mulle takasin?? lookaround.gif

Siis jos sinä tees esim. sen decon, niin olet silloin sen omistaja, jolloin viimeinen decoilija sendii sen sulle täytenä "kotiin". Mutta jos teet sen decon jollekin muulle henkilölle, niin silloin se toinen henkilö on sen omistaja ja silloin deco lähetetään hänelle, kun se on täysi smile.gif
Punkki
Haluisko joku lähettää mulle swappia ? : )

Aww, eilen (yöllä) sain pienen tekemisen puuskan ja tekaisin kaksi decoa (:
Dommie
Näin Aman tänään ja sain swappia, siellä oli yksi palautuskin, kiitos. <: Teen sulle kiertoon jotain kiitos-swappia.
~Lotta
LAINAUS(Lanttu @ 13.1. 2006, 16:08)

Nyt kun siis sait paulalta niin lähetätkö sitten mulle? wink.gif voin antaa osoitteen yksärillä- laitankin saman tien. smile.gif
Lanttu
LAINAUS(Lotti|| @ 14.1. 2006, 17:36)
Nyt kun siis sait paulalta niin lähetätkö sitten mulle? wink.gif voin antaa osoitteen yksärillä- laitankin saman tien. smile.gif

ooko, pistännoisit sulle kun kerkeen wink.gif
Dommie
Saana, niin mie en ookaan tulossa Turkuun, että pistän sitten kuoren postissa jossain vaiheessa, kunhan saan vastailtua. smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.