Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Surullinen tarina
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
Liisa
Tämän olisi voinut laittaa kyllä myös tuonne kasvattajafoorumille, mutta täällä tämä nyt on. Lukekaa, vaikka onkin aika pitkä juttu. confused.gif

En muista paljoakaan synnyinpaikastani. Siellä oli ahdasta ja pimeää, eivätkä ihmiset koskaan leikkineet kanssamme. Muistan äitini ja hänen pehmeän turkkinsa, mutta hän oli usein sairas ja hyvin laiha. Hänellä oli vain vähän maitoa minulle ja sisaruksilleni. Muistan monien sisaruksieni kuolleen ja kaipaan heitä niin.
Muistan myös päivän, jolloin minut vietiin pois äitini luota. olin niin surullinen ja peloissani, maitohampaanikin olivat juuri puhjenneet. Minun olisi pitänyt pysyä äitini luona pidempään, mutta hän oli niin sairas. Niin meidät pantiin laatikkoon ja vietiin johonkin outoon paikkaan. Vain me kaksi.
Olimme peloissamme ja painauduimme kiinni toisiimme, yksikään ihminen ei silittänyt eikä rakastanut meitä. Niin paljon nähtävää, ääniä ja hajuja! Olemme kaupassa, jossa on paljon erilaisia eläimiä! Jotkut vaakkuvat! Jotkut naukuvat ja toiset piipittävät!
Minut on lukittu siskoni kanssa pieneen häkkiin, voin kuulla muiden pentujen ääniä täältä. Näen ihmisten katselevan minua. Pidän erityisesti "pienistä ihmisistä", lapsista. He näyttävät niin suloisilta ja hauskoilta, ihan kuin he haluaisivat leikkiä kanssani!
Kaikki päivät vietämme pienessä häkissämme, joskus ilkeät ihmiset lyövät ikkunaan pelotellakseen meitä. Silloin tällöin meidät viedään ulos ihmisten nähtäväksi. Jotkut ovat helliä mutta toiset satuttavat meitä. Saamme aina kuulla "Ne on niin söpöjä! Tahdon tuollaisen!", mutta koskaan emme pääse kenenkään mukaan.
Siskoni kuoli viime yönä, kun kauppa oli pimeänä. Painoin pääni hänen pehmeälle turkilleen ja tunsin elämän jättävän hänen pienen, laihan ruumiinsa. Olin kuullut ihmisten sanovan, että hän oli sairas ja minutkin pitäisi myydä alennushintaan, että pääsisivät minusta äkkiä eroon. Luulen pehmeän ininäni olleen ainoa (ääni), joka suri häntä kun hänen ruumiinsa aamulla otettiin pois häkistä ja heitettiin roskikseen.
Tänään tuli perhe ja osti minut! Voi onnen päivää! He ovat todella mukava perhe ja he todella, todella halusivat minut! He olivat ostaneet kupin ja ruokaa minulle ja perheen tyttö piti minua hellästi sylissään. Rakastan häntä niin paljon! Tytön äiti ja isä kehuvat minua suloiseksi ja hyväksi pennuksi! Minut nimetään Angeliksi (Enkeliksi).
Rakastan nuolla uusia ihmisiäni! Perhe pitää minusta hyvää huolta, he ovat helliä ja rakastavat minua. Hellävaroen he opettavat minulle oikean ja väärän, antavat hyvää ruokaa ja paljon rakkautta. Haluan ainoastaan miellyttää näitä ihania ihmisiä! Rakastan pikku tyttöä ja pidän leikkimisestä hänen kanssaan!
Tänään kävin eläinlääkärillä. Se oli outo paikka ja minua pelotti. Sain pari rokotusta, mutta paras ystäväni, pikku tyttö piti minua hellästi ja sanoi sen olevan OK. Niinpä rentouduin.
Eläinlääkäri varmaankin sanoi surullisia sanoja rakkaalle perheelleni, koska he näyttivät kamalan onnettomilta. Kuulin vakavasta lonkkaviasta ja jotain sydämestäni... Kuulin eläinlääkärin sanovan jotain "epämääräisistä kasvattajista" ja siitä, että vanhempiani ei varmaankaan oltu kuvattu. En ymmärtänyt eläinlääkärin puheita, ainoastaan sen, että minua koskee nähdä perheeni näin surullisena. Mutta he silti rakastavat minua ja minäkin rakastan heitä hyvin paljon!
Olen nyt kuusi kuukautta vanha. Siinä missä useimmat muut pennut ovat vankkoja ja riehakkaita, minuun sattuu kauheasti jo pelkkä liikkuminenkin. Kipu ei koskaan hellitä. Minuun sattuu leikkiä ja juosta rakkaan pikku-tyttöni kanssa ja minun on myös vaikea hengittää. Yritän parhaani ollakseni se vahva pentu, mikä minun pitäisi olla, mutta se on niin vaikeaa.
Sydämeni särkyy kun näen pikku-tytön niin surullisena ja kuulen Äidin ja Isän sanovan: "nyt on varmaankin aika".
Useita kertoja olen käynyt eläinlääkärillä, eivätkä uutiset ole koskaan hyviä. Aina puhutaan synnynnäisistä ongelmista. Haluan vain tuntea lämpimän auringonpaisteen, leikkiä ja helliä perhettäni.
Viime yö oli pahin. Kipu on nyt ainainen olotilani, juominenkin koskee. Yritän nousta, mutta voin ainoastaan inistä kivusta. Minut viedään autoon viimeisen kerran. Kaikki ovat niin surullisia, enkä tiedä miksi. Olenko ollut tuhma? Yritän aina olla hyvä ja rakastettava, mitä olen tehnyt väärin? Voi kun tämä kipu vain menisi pois! Kunpa vain pystyisin pysäyttämään pienen tytön kyyneleet. Yritän nuolla hänen kättään, mutta voin vain valittaa kivusta.
Eläinlääkärin pöytä on kovin kylmä. Minua niin pelottaa. Ihmiset kaikki halaavat minua ja itkevät pehmeään turkkiini. Voin tuntea heidän rakkautensa ja surunsa. Onnistun nuolemaan pehmeästi heidän käsiään. Eläinlääkärikään ei näytä niin pelottavalta tänään. Hän on hellä ja aavistan jonkinlaista helpotusta kivulleni.
Pikku-tyttö pitää minua pehmeästi ja kiitän häntä kaikesta antamastaan rakkaudesta. Tunnen pienen piston etujalassani. Kipu alkaa hellittää ja tunnen rauhan laskeutuvan ylleni. Voin nyt nuolla pehmeästi hänen kättään. Oloni muuttuu nyt unenomaiseksi ja näen äitini ja sisarukseni kaukaisessa vehreässä paikassa. He kertovat minulle ettei siellä ole kipua ainoastaan rauhaa ja onnellisuutta. Jätän hyvästit perheelleni ainoalla tuntemallani tavalla, pienellä hännän heilautuksella ( ja hellällä kuonon tökkäisyllä).
Olin toivonut viettäväni monta vuotta heidän kanssaan, mutta niin vain ei ollut tarkoitettu.
"Nähkääs", sanoi eläinlääkäri: "eläinkaupasta ostetut pennut eivät tule kunnon kasvattajilta".
Kipu poistuu nyt ja tiedän, että tulee kulumaan monta vuotta kunnes näen rakkaan perheeni uudelleen.

Tätä tarinaa saa julkaista ja levittää toivoen,
että se pysäyttää moraalittomat kasvattajat ja ne jotka kasvattavat pentuja vain rahan eikä rodun parantamisen vuoksi.
Copyright 1999 J. Ellis
virpi
Vaikka jutun olen lukenut monet kerrat, aina se koskettaa..
Pisara
Tämän tarinan olen nähnyt monellakin kotisivulla, ja nyt täällä. Koskaan en ole lukenut tätä. Nyt luin, ja todella tiedän, miksi tätä levitetään. Se on oikein, toivottavasti tämmöinen eläinten huono kohtelu loppuu.
Tuo tarina oli niin kaunis, mutta samalla niin surullinen. Koskettava. cry.gif
Coolcat
Lopussa alkoi itkettää kun pentu piti lopettaa. Luin tuon ensimmäistä kertaa, mutta en jätä tätä varmasti viimeiseksi kerraksi crybaby.gif
-Milli-
Kosketti,ja todella syvältä! cray.gif
wiltsu01
Tämä tarina muuten löytyy jo kahdesti täältä rolleyes.gif
Mutta silti koskettava tarina cray.gif
Kituli
Lukenut myös monen, monen monta kertaa. Aina koskettaa. Surullista, hirveää.
pips_a
Niin surullinen tarina crybaby.gif
Kaptah
Niin surullinen, että todennäköisesti ei tietenkään totta!
Vain ihminen voi keksiä näin nyyhkyn tarinan; tarkoituksensa varmaan on silläkin, mutta miksi palstalle, jossa on lukijoina pelkästään eläinrakkaita ihmisiä.

Jospa kivetkin itkeä vois! cry.gif
Buuhacas
voi..hirveen surullista..pystyin kuvitteleen tuon kaiken omassa päässä ku luin tota.. cry.gif
Liisa
LAINAUS(wiltsu01 @ 8.1. 2006, 20:59)
Tämä tarina muuten löytyy jo kahdesti täältä rolleyes.gif
Mutta silti koskettava tarina cray.gif

Oho, minä yritin kattoo haulla, mutta en löytäny. lookaround.gif
~Wanda~
Luin tämän juuri muualla. Surullista, mitä ihmiset saavat aikaan pelkästä rahasta.. cry.gif
Kettis
Tämän oon lukenukkin jo aikasemmin, mutta silti sen on niin surullinen. cry.gif
_berni_
Lukenut olen myös monen monta kertaa. Aina koskettaa cry.gif cray.gif
cavalier
Kauhea cry.gif
Lopussa minuakin rupesi itkettämään ihan pakosti.
KAMALA se kohta kun sen koiran sisko heitettii ROSKIKSEEN!!! crybaby.gif cray.gif
Nelli <3
Oli kyllä todella surullinen tarina crybaby.gif
pisti kyllä hiljaiseksi ja miettimään että miten jotkut ihmiset voivat olla noin julmia cray.gif
#sohvi#
surullinen tarina, kosketti kovasti cray.gif crybaby.gif
~Lotta
Toi oli jossain koirauutisissakin joskus. Silloinkin lukiessa itketti, nytkin valuu kyynel poskea pitkin. Surullista miten ihmiset on niin tyhmiä.
HetaK
Olen lukenut monesti, surullinen juttu cray.gif
Hugis
LAINAUS(Kaptah @ 8.1. 2006, 23:54)
Niin surullinen, että todennäköisesti ei tietenkään totta!

Kylläpä tälläistä sattuu ihan jokaikinen päivä tosielämässä. Tällainen tarina on ihan totta liian monen pentukoiran kohdalla. Valitettavasti... cray.gif
Kaptah
LAINAUS(Hugonmami @ 14.1. 2006, 23:04)
Kylläpä tälläistä sattuu ihan jokaikinen päivä tosielämässä. Tällainen tarina on ihan totta liian monen pentukoiran kohdalla. Valitettavasti... cray.gif

Tämä tarina VOISI olla totta! Siihen on kerätty kaikki pateettiset ja tunteisiin vetoavat elementit, joihin me ihmiset syyllistymme eläimiä (tässä erikoisesti PENTUJA!) käsitellessämme (en siis sano HOITAESSAMME).

Mutta asiaan; en vain ymmärrä mitä valtavan hienoa ideaa on levittää tätä "tilaustyötä" esim. nuorten eläinystävien tunne-elämän nousuja ja laskuja vahvistamaan? Hehän antaisivat vaikka toisen kätensä yhdenkin pienen puolesta.

TÄMÄ ON SIIS TARKOITUSHAKUINEN TARINA, johon on koottu kaikki tunteisiin vetoavat elementit. Mutta en rupea asiasta tämän isommin uhoomaan, nythän sen on taas kerran 4040 puskislaista ja saman verran vierailijoita jälleen kerran lukenut!

(Tätä tarinaa saa julkaista ja levittää toivoen,
että se pysäyttää moraalittomat kasvattajat ja ne jotka kasvattavat pentuja vain rahan eikä rodun parantamisen vuoksi.
Copyright 1999 J. Ellis)
-Else-
surullinen tarina. silmät kostu tuota lukiessa cray.gif
Kati
Hirmu koskeettava, ihan vesi tuli silmään kun luki tuota. cray.gif
kolmikko
Monesti olen lukenut aiemminkin, mutta silti aina koskettaa. cray.gif
-Emmi-
Surllista... Onn lukenu aikasemminkin, nyt ei voi kun rupeisin muuten pillitää (oon koulussa)
peikkovuorelainen
Pisti todella hiljaiseksi tää tarina... miten julmia jotkut ihmiset voivat olla.... todella surullinen sad.gif
Paimenkoirat
Olen lukenut aijeminkin, mutta ei tohon koskaan totu...
Ronde
Monta kertaa ennenkin lukenut, aika ikävä uskoa se tosiasia, että jotkut ihmiset oikeasti tehtailee pentuja vaan rahasta. crybaby.gif Tyhmiä kun on..
Buuhacas
kyllä tämä tarina koskettaa ja surettaa aina.. cry.gif saatoin mielessäni kuvitella tämän tarinan koiranpennun vaiheita.. sad.gif
koira_hullu
Monta kertaa olen sähköpostina saannut tuon saman tekstin,mutta viikko sitten luin ekan kerran.Nyt en viitsi lukea.
Alkaa aina itkettämään ja mietityttään miten ilkeitä ja tyhmiä ihmiset voi olla.Mutta ei sille mitään voi. crybaby.gif cray.gif Jos jotaan voisin tehäniin tekisin
bellfegor
No ainakin jokainen voi valistaa kanssaeläjiään siitä, ettei koskaan kannata ostaa pentua säälistä. Sillä tavoin vain tukee pentutehtailua.
-iina-
Oon lukenu ennenkin mutta on se vaan niin koskettava ja surullinen.. Ihan kun ite eläis tän tarinan mukana cry.gif Kyllä taas itku tuli tätä lukiessa cray.gif
Flavia
cray.gif Taas tuli kunnon vollotus kun tuota luki. Varsinkin nyt, kun itsellä on 6 viikkoisia vauvoja.. Miten joku voi..
minelan
"TÄMÄ ON SIIS TARKOITUSHAKUINEN TARINA."

Tämä on tarina, mutta erittäin hyvä sellainen. Sen tarkoituksenhakuisuus on erittäin tarpeellinen.

Ei elänystävä sulje silmiään ja korviaan surullisilta asioilta, vaan pyrkii tekemään jotain niiden hyväksi.

Täytyy olla melko tietämätön, mikäli kuvittelee että tällainen tai paljon pahemmatkaan tarinat eivät voisi olla totta.
Charlie
Vaikka olen lukenut aikaisemmin niin aina vaan tulee olo et tekisi mieli itkeä. crybaby.gif cray.gif
Seriliini
Monilla kotisivuilla taitaa tuo tarina kulkea "Lean tarinana". Surettava kohtalo, mutta valitettavasti myös tosielämässä välillä totta.
Himpula
Olen lukenut varmaankin kymmeniä kertoja tuon tarinan, ja silti aina alan itkemään. cray.gif
pikopiko
Olen lukenut tarinan tosi monta kertaa, mutta aina sen lukeminen on yhtä surullista.. Tuollainen on kauheaa kun jotkut kasvattajat eivät ajattele yhtään koiran terveyttä, vain rahaa. Kunpa kaikki sellaiset vain alkaisivat ajatella muutakin kuin omaa napaansa. Hyvä on, tiedän toivovani ihmettä.
pikkuessi
koskettava tarina, ja surullinen. crybaby.gif cray.gif
Maanaa
Toi on oikeesti ihan hirveen surullinen tarina sad.gif cry.gif crybaby.gif
shelam
Koskettava tarina. Saa kyllä miettimään. cry.gif
-p1njja
oon lukenut ton ennenkin ja nyt luin pari lausetta ja... cray.gif No, ajatelkaa kuitenkin, että kaikki te koirien omistajat, olette antaneet kodin yhdelle tai usemmalle onnelliselle karvakorvalle, enempää emme voi tehdä, vaikka yrittäisimme.
Itse nuorempana (kun ei älynnyt rahan arvoa) haaveilin, että yritän pelastaa parhaani mukaan kaikki kodittomat/huonosti pidetyt koirat itselleni. Ei se kuitenkaan onnistu, kun meiltä jo koiriakin löytyy, eikä talokaan isoimmasta päästä ole. cray.gif
Jennnna
Itsekkin olen monia kertoja ja vaikka missä tuohon tarinaan törmännyt.. Ja toisia toisten: Surullinenhan se on, eihän siitä mihinkään pääse..
-p1njja sanoi mielestäni hyvin "No, ajatelkaa kuitenkin, että kaikki te koirien omistajat, olette antaneet kodin yhdelle tai usemmalle onnelliselle karvakorvalle, enempää emme voi tehdä, vaikka yrittäisimme."
Olin viimeviikon tetissä Onnentassussa (eläinsuojelukeskus) ja siellä eräs juliste jäi mieleeni.. Sanatarkkaan en sitä muista, mutta ajatus oli se ,että "kaikkia maailman eläimiä et voi auttaa, mutta auttamalla yhtä ,autat koko maailmaa."
Mielestäni aika hienosti sanottu smile.gif

cry.gif smile.gif
jenna-
Aina tuo koskettaa! crybaby.gif
Henna-
Ei ollu eka kerta kun luin ton, mutta kyllä laittaa kyyneliä valumaan. Vaikka tiedän, että se on vain tarina. Silti.
cry.gif

Ois se hienoa, jos voisi pelastaa jonkun eläimen, joka meinaa kuolla turhaan, esim terveen ja älykkään hevosen, joka on menossa teuraaksi tai espanjalaisen kulkukoiran...
Swi
LAINAUS(Henna- @ 11.9. 2008, 16:55) *
Vaikka tiedän, että se on vain tarina.

Se ei todellakaan ole vain tarina, valitettavasti.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.