Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Salukit
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 10: Vinttikoirat
Sivuja: 1, 2, 3
>tinja<
Ihana karvakorva wub.gif

nuo puolivuotiaat salukit osaa sitten olla uskomattomia biggrin.gif
Avispa
Ihana tuo Dali! Ja tuo väritys on aivan upea! wub.gif
Diikeri
Jollain toisella palstalla oli puhetta jostain salukin erimuunnoksesta. Sillä oli lyhyt turkki ja väiettiin ainakin olevan pieni kokoeisempi (kuvista ei myöskään ollut apua, näyttivät aivan salukin kokoisilta)
Tietäisikö joku mistä on kyse? wink.gif
>tinja<
"sileää" salukiako tarkotat? smile.gif Suomessa ainakin kennel Wallaby's:llä on syntynyt näitä lyhytturkkisia salukeja, samoin El hamrah kennelillä on tällä hetkellä sileän salukin pentu smile.gif
agathar
kuulostais mullekin sileältä salukilta. ne on kai vähän pienempiä? en tiiä tuosta tosin.
Diikeri
Kiitos smile.gif
Eroaako näiden kahden salukin luonne sitten jotenkin toisostaan vai ovatko ne eroavaisia vain turkiltaan?
agathar
ei ole oikeastaan eroa. yksilökohtaset erot on tietysti asia erikseen.
¤janette¤
Viime sunnuntaina meille saapui vaalea sileä saluki uros Nabil wub.gif Virallista nimeä en muista mutta venäjältä sä tuli meille muutamaks kuukaudeks hoitoon ja sen jälkeen se menee ruotsiin..sitten kun sen rokotukset on ok smile.gif
Himpula
Onneksi olkoon Janette!
shaairah
Sen verran täytyy korjata että sileiden salukien koko vaihtelee siinä missä hapsullistenkin smile.gif

Mulla ompi 5 sileää ja 3 hapsullista smile.gif
shaairah
Janette: Nabil on kuulemma ihana smile.gif Sen emän oon nähnyt erkkarissa, aivan upea ilmestys wub.gif
¤janette¤
Nabil on ihana wub.gif Se syö ku hevonen biggrin.gif . Oon joskus yrittäny opettaa sille näyttely seisontaa mut eipä tuo poika montaa sekuntia paikalla pysy biggrin.gif koko ajan pitää olla menossa biggrin.gif Uffiksen ja Nipan kanssa se päivät pitkät leikkii smile.gif
Avispa
Hiljaista keskustelua. tongue.gif

Kuinka monta salukia kuuluu teidän perheeseen? Mikä on parasta salukin omistamisessa? smile.gif
>tinja<
on tosiaan vähän hiljaista biggrin.gif
shaairah
Affe: Hämärä mielikuva et tää on ollu jossain täällä aiemin, vaan mitäpä tuosta smile.gif

Meidän perheeseen kuuluu 8 salukia.

On kolme urosta:
-Hapsullinen "aavikkosaluki" Muhafhaf täyttää toukokuussa 5 vee
-Sileä Syyrian tuonti Khattaf on 17 kk
-Sileä "aavikkosaluki", oma kasvattini Nadim, on 8,5 kk

Ja viisi narttua:
-Hapsullinen länsimainen saluki Asheerah on 8 vee
-Sileä Israelin tuonti Farha täyttää kesäkuussa 7 vee
-Sileä Qatarin tuonti Lublub täyttää toukokuussa 4 vee
-Hapsullinen, typistetty Syyrian tuonti Basma on 3 vee
-Sileä "aavikkosaluki", oma kasvatti Nujaima, on 8,5 kk

wub.gif

Parasta salukin omistamisessa...ööh, emmä tiiä - kaikki! wub.gif
Avispa
LAINAUS(shaairah @ 3.3. 2006, 15:57)
Affe: Hämärä mielikuva et tää on ollu jossain täällä aiemin, vaan mitäpä tuosta smile.gif

Sitä mäkin muistelin että olis ollu keskustelua asiasta aikasemmin. Mutta pitäähän sitä nyt jotain saada tännekki pulinaa, ettei kokonaan palsta unphdu kaikilta. tongue.gif
¤janette¤
Meillä asustaa 7 salukia smile.gif

Taikuri: Aziz Jadugar
Mirri: Aziz Namyande
Kaija: Aziz Nehayat
Omppu: Aziz Omani
Bäksi (joka kylläkin asuu veljeni luona smile.gif ) Daxlore Baksheehs
Uffis: Aziz Ushnisha
Nippa: Aziz Xanom

ja hoidossa meillä on venäläinen sileä uros Nabil jonka oikee nimeä en muista biggrin.gif

Parasta salukin omistamisessa?....saluki osaa kyllä yllättää ja keksii kaikenlaisia kujeita wub.gif
Sundae
Kuinkas moni salukin omistaja on tulossa Tampereen KV'hen kisaamaan? wink.gif
¤janette¤
Me tullaan ainakin Nipan ja Uffiksen kanssa..varmaan Omppukin tulee.
>tinja<
kumpanas päivänä salukit on tampereella? voisi ainakin yrittää tulla katselemaan jos vaan aika antaa myöten smile.gif
zwiebel
LAINAUS(>tinja< @ 10.3. 2006, 11:41)
kumpanas päivänä salukit on tampereella? voisi ainakin yrittää tulla katselemaan jos vaan aika antaa myöten smile.gif

Sunnuntaina, Tinja-rakas.
¤janette¤
Olettekos te tampereelle tulijat kuulleet siitä että siellä riehuisi parvo epidemia? äsken luin "kehän raunalla" palstalta että Ikaalisissa ja Tampereella olisi parvoa. Vaikuttaako tämä teidän tulemiseen tampereen näyttelyyn? Minä taidan kyllä varmaan jättää junnukoirani kotiin.
>tinja<
Juu, kyllähän sitä tuli luettua. Ei kyllä varmaan vaikuta meidän reissuun, ei nyt rotukehiä jätetä sen takia väliin ja junnukoira tulee varmaan olemaan sama kuin rotukehässäkin eli.. ja rokotetut koirathan aika hyvin ovat turvassa. smile.gif
¤janette¤
Keskustelu lopahti biggrin.gif

Kuinkas pitkiä lenkkejä koirienne kanssa teette ja monta kertaa viikossa?

Äiti ja iskä tekee pari kertaa viikossa jos sää on hyvä tyttöjen kanssa lenkin. Minä teen sitten koulun jälkeen jonkun kanssa sitten pidemmän. Mulla on täällä semmonen vakio reitti jota pitkin aina kävelen smile.gif
>tinja<
näyttää juu olevan aika pientä tämä keskustelu lookaround.gif
Mutta kun en salukia omista niin vaikea vastailla noihin kysymyksiin happy.gif Onkos Lahteen viikon päästä lähdössä saluki-ihmisiä? smile.gif
¤janette¤
Lahteen tullaan juu, niinkuin aina biggrin.gif Taikuri, Omppu, Uffis ja Nippa lähtee mukaan smile.gif
>tinja<
lauantaina vai sunnuntaina? biggrin.gif mä olen junnuihin tulossa sunnuntaina salukin kanssa wub.gif lauantaina sitten oman Naomin kanssa. smile.gif
Avispa
LAINAUS(>tinja< @ 18.4. 2006, 21:30)
lauantaina vai sunnuntaina? biggrin.gif mä olen junnuihin tulossa sunnuntaina salukin kanssa wub.gif lauantaina sitten oman Naomin kanssa. smile.gif

Nelsonin kanssako olet menossa kisaamaan? smile.gif
¤janette¤
LAINAUS(>tinja< @ 18.4. 2006, 21:30)

Lauantainahan me, sillon on salukit biggrin.gif Junnuihin tulen Taikurin eli Aziz Jadugarin kanssa smile.gif milläs salukilla sinä tulet?
>tinja<
ookei biggrin.gif Tuon Nelsonin kanssa olisi tarkoitus tulla smile.gif wub.gif (E-H Rammah-Sahir) smile.gif
Avispa
LAINAUS(>tinja< @ 20.4. 2006, 07:55)
ookei biggrin.gif Tuon Nelsonin kanssa olisi tarkoitus tulla smile.gif wub.gif (E-H Rammah-Sahir) smile.gif

Eikös Nelson ollutkin Lpr: Bis 4? Vai muistankohan väärin?

Mutta kumminkin onnea Nelsonille omistajineen onnea! Ja Pirjolle, El- Hamrahille Kasvattaja ryhmästä! wub.gif
Terhi
LAINAUS(Affe @ 20.4. 2006, 14:55)
Eikös Nelson ollutkin Lpr: Bis 4? Vai muistankohan väärin?

Oli. smile.gif
¤janette¤
Huomenna mennään sit lahteen! smile.gif Just pesin 3 koiraa biggrin.gif kohat pitäs rueta föönaamaan niiden korvia smile.gif
>tinja<
tsemppiä yritykselle biggrin.gif
>tinja<
Hyvinhän teillä Janette meni siellä Lahdessa wink.gif Meillä meni myös ihan kivasti junnuissa, mitä nyt vähän tuli sählättyä biggrin.gif oon kuitenkin tyytyväinen että n. 15 parhaan joukkoon päästiin, kun kuitenkin sijoittujissa oli aika paljon näitä ns. "kontaktirotuja" smile.gif eikä muutenkaan ollu mun paras kisa Nelsonin kanssa, vaikka aina se poika on yhtä ihana wub.gif biggrin.gif
¤janette¤
>tinja<: Niin meni smile.gif

Junnuissa meni mullakin Uffiksen kanssa hyvin. Uffiksen suoritus oli todella hyvä! Ei se aina noin hyvin mene biggrin.gif Juu tosiaan huomasin itsekkin että siellä ne vapaasti esitettävät meni smile.gif , yritä nyt salukia saada ottamaan kontaktia tai seisomaan vapaasti laugh.gif
>tinja<
Niin, onhan se periaatteessa jotenkin mahdollista, muttei missään tapauksessa kovin rodunomaista esittämistä loppujen lopuks biggrin.gif
¤janette¤
Tässä viikko sitten varmistu että meidän Omppu ( Aziz Omani ) saa pentuja kesällä! wub.gif ja ehkä meidän Mirrikin ( Aziz Namyande ) saa myös smile.gif
shaairah
Onnea! thumbup.gif Meilläkin Basma synnyttää parin viikon päästä thumbup.gif
Sundae
Uii, salukipentuja wub.gif Muistakaahan sitten laittaa tännekin paljon kuvia pikkuisista! wub.gif
Avispa
Vitsi en älynny tulla kattoo salukeja tänää aptuksessa. sad.gif tongue.gif
>tinja<
mäkään en ehtiny confused.gif
_berni_
LAINAUS(¤janette¤ @ 5.5. 2006, 17:21)
Tässä viikko sitten varmistu että meidän Omppu ( Aziz Omani ) saa pentuja kesällä! wub.gif ja ehkä meidän Mirrikin ( Aziz Namyande ) saa myös smile.gif

oi ihanaa wub.gif
¤janette¤
Ompun laskettu aika on sitten ens viikon sunnuntaina smile.gif Mutta periaatteessa pennut voi syntyä ens viikolla ihan millon vaan biggrin.gif
Avispa
Aika kuollutta saluki keskustelua? Jokos kaikki saluki ihmiset on lähteneet mökkeilemään ilman nettiä? smile.gif
¤janette¤
Niinpä biggrin.gif Ketksä kaikki olivat erkkarissa? tuloksia voisin tässä kohta laitella jos kerkiän smile.gif
-Mimi-
Laitellaanpas nyt noita v-lopun näyttelytuloksia...

EUV 9.6:

ROP + cacib Int Ch Amiyat Ants In The Pants

Urosten cacib: Int Ch Tazillah Rajaah Al-Rubin
Urosten vara-cacib: Int Ch Badavie Quen Moriquendi
Urosten sert + mva: El-Ubaid´s Kalimantan
Urosten vara-sert + JEUV-06 Aziz Yavar
EUVV-06: Int Ch Aziz Kabir

Narttujen vara-cacib + sert: Aziz Xanom
Narttujen vara-sert: Kirman Vidya
JEUV-06: Aziz Yagane
EUVV-06: Int Ch Aziz Mavaddat

ROP-pentu: El Hamrah Adivah
ROP-kasv. Kennel Aziz

ja sitten erkkari 10.6:

BIS: Int Ch Aziz Qahraman
VSP: Int Ch Aziz Mavaddat

PU-2 + sert Aziz Xerxes
PU-3 Int Ch Aziz Jadugar
PU-4 Int Ch Al Khabara Babbar
sert: Tasia Eminence
sert-mva: Aziz Uzziah
vara-sert: Aziz Ushnisha

PN-2 + sert Dyanitos Junuena
PN-3 + sert Kuriirin Erana May
PN-4 Ch Abu Hakim Ismat
sert + mva. Aziz Qaside
vara-sert: El-Ubaid´s Kheditzah

BIS-pentu: Shafaq Sterling Red Queen
VSP-pentu: El Hamrah Aqil

BIS-vet: Int Ch Aziz Mavaddat
VSP-vet: Int Ch Aziz Jadugar

BIS-sileäkarvainen: Ch Wallaby´s Valiy Al-Ahdi
VSP-sileäkarvainen: Wallaby´s Yolanda As-Sira

BIS-kasv. Kennel Aziz

Korjailkaapi joku jos löytyy virheitä, osaa loppukilpailuista kun en kunnolla ehtinyt katsoa.. smile.gif

Itse olin aivan turistina, muutamia koiria handlaamassa molemmissa näyttelyissä ja tulipahan taas perinteiseen tapaan poltettua kivat aurinkorajat.. tongue.gif Joku kun ei ikinä opi..
Ehdinpä siinä sivussa myös seurailla afgaaneja molempina päivinä, kehät kun vierekkäin olivat..

No, kaikenkaikkiaan mukava v-loppu ja onnea kaikille pärjänneille! smile.gif
>tinja<
onnea paljon viikonloppuna menestyneille!! smile.gif
¤janette¤
Ketäs on tulossa nyt viikonloppuna mustialaan ryhmikseen ja erkkariin? me tullaan kumpanakin päivänä. Ja sitten me tullaan Kartano Weekendiin rotukehään ja junnuihin ja sitten Saluki Showhun smile.gif
Xenju
Minä tulen Kartano weekendiin Afgaanin kanssa biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.