Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Tokoeste
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > TOKO
-Nekku-
Niin että tietääkö kukaan mistä tokoesteen vois hankkia? Ja että paljonko semmonen mahtais maksaa? huh.gif wink.gif
Omppo
Jos pysyy vasara yhtään kädessä ja saat lautaa käyttöösi niin kyseinen ei ole vaikea rakentaa ja tulee huomattavasti halvemmaksi.
Nelet
Juu helppo rakentaa, meillä isäpuoli teki hyppy esteen...
-Nekku-
Juu smile.gif Ei kun lautaa ostamaan wink.gif happy.gif
_berni_
meillä tällänen (itse tehty) tässä
Kituli
LAINAUS(_berni_ @ 22.3. 2006, 18:11)

Wau, upea! smile.gif

Omppoa ja muita komppaan, itse saa tehtyä kyllä tarvittavan esteen.
~Wanda~
Tosi upea tokoeste _berni_ !! Juu tosiaan, itse saa tehtyä loistavan toko esteen, katso vaikka tuota _berni_:n tokoestettä.. wink.gif
_berni_
kiitos kehuista smile.gif ei se nyt niin kummallinen oo rolleyes.gif
Kituli
LAINAUS(_berni_ @ 22.3. 2006, 21:04)
kiitos kehuista smile.gif ei se nyt niin kummallinen oo rolleyes.gif

Ei kummalinen, vaan täydellinen biggrin.gif
_berni_
LAINAUS(Kituli @ 22.3. 2006, 21:07)
Ei kummalinen, vaan täydellinen biggrin.gif

hah
hanna.

Toihan on aivan loistava, voisitte kyl meillekkin sellasen tehä. ;D Meillä on nyt talvella ollut lumesta tehty este, kun ei ole niin hypyssä ollut ongelmia. Hyvin on toiminut sekin. smile.gif
arado
Upea tokoeste oli, kuvassa:)

Itse olen ostamassa tai teettämässä sellaista, koska treenata pitää dogrun.gif
<Iida>
Meiltä löytyy tämän näköinen este:

Metalliosa teetettiin tuttavan metallialan firmassa ja laudat sahattiin itse. Varsin simppeli juttu siis wink.gif
Kituli
<Iida> : Ai että teidän immeisten kanssa kun pitää osata taituroida noin hyvin! biggrin.gif
Nyt iskää kiusaamaan, se on sentään metalli jutussa töissä...
takkutukka

Todella hieno! thumbup.gif
_berni_
LAINAUS(takkutukka @ 15.4. 2006, 20:58)
Todella hieno! thumbup.gif

kiitos smile.gif
Diikeri
Aika helppo tehdä itse. smile.gif Jostain vaan etsii ohjeet käsiinsä ja vasaran, lautaa ja nauloja.
Charlie
meillä este (itse tehty) mutta koiralla katse pitäiskö toi niinku mennä yli? ainakun ollaan kentällä niin esteet liidellään yli, mut sitä estettä mikä on kotona ni katsoo *en mene hypi ite*
Luttana
Nojoo, en taida enää kehdata laittaa kuvaa meidän tokoesteestä biggrin.gif
Mutta kyllä se toimii näin kotikäytössä hyvin
Suzy
_berni_: kertakaikkisen hieno este, ei voi muuta sanoa. Sellaista piti kysyä, että jos katsoin oikein kuvasta, niin eikös tuo ole metallikehikossa? ja sitten tietysti heräsi kysymys, miten te teitte sen? esim on vaikeampi saada tässä nopeasti nyt mitään hitsausvälineitä ja materiaalia, kun ei ole edes mitään kokemusta metallijutuista biggrin.gif siksi kiinnostaa.

Sitten taas jos ei puhuta noista upeista esteistä, jotka ovat jo melkeen kuin kokeissa. Niin omalla kokemuksella (vaikka en vielä virallista estettä omista) niin ei sen esteen tarvitse oikeasti olla mikään piirus. Tarkoitan, että se ei estä harjoittelemasta hyvää hyppyä, vaikka sellaista ei olis. Mutta.. en kiellä ettenkö haluaisi biggrin.gif
Liewec
Meillä harjoitellaan tokohyppyä joskus vaikka ämräien päälle laitetun harjanvarren kansa. Jos se koira osaa sen sillä, niin en usko että se tajuaa että "Iik, erilainen este, en osaakaan enää".
Suzy
crim: yhdyn.. eli siis tottakai sellainen kunnon este olis aivan mast, varsinkin jos koira on herkkä erilaisilla asioille ja kiinnittää huomioita pikkuseikkoihinkin. Ada on onneksi koira joka ei kauheasti kainostele pienestä. Tarkoitus olisi saada aikaan ihan kunnollinen este, mutta muistan kun meillä ei ole tällä hetkellä estettä, että siirtyminen ALO luokasta kävi heti ekan kokeen ja 1 jälkeen AVO luokkaan ja sitten en tiennytkään, että pitää mennä joukkuetta heti edustamaan, eikä oltu vielä AVO liikkeiden osalta valmiita. Ei muuta ku tuolit pystyyn ja keppi väliin ja siinä sitten Ada oppi AVO hypyn ja osaa vieläkin wink.gif kentällä onneksi päästään aina harjoittelemaan oikeaa estettä.
Laurlia
LAINAUS(crim @ 6.8. 2006, 13:58)
Meillä harjoitellaan tokohyppyä joskus vaikka ämräien päälle laitetun harjanvarren kansa. Jos se koira osaa sen sillä, niin en usko että se tajuaa että "Iik, erilainen este, en osaakaan enää".

Tipo ainakin katsoi tota meidän estettä "WTF?!!"-ilmeen kanssa kun valmiiksi saatiin. Piti tutkia este ennen hyppyä..
Oltiin aiemmin harjoiteltu vain tyyliin ämpäreillä ja jollain rimalla.

Kuvaa ei ole..
Liewec
LAINAUS(Laurlia @ 6.8. 2006, 14:18)
Tipo ainakin katsoi tota meidän estettä "WTF?!!"-ilmeen kanssa kun valmiiksi saatiin. Piti tutkia este ennen hyppyä..
Oltiin aiemmin harjoiteltu vain tyyliin ämpäreillä ja jollain rimalla.

Kuvaa ei ole..

No joo,jos mun koira tekisi noin, niin ajattelisin varmaan ettei se ole oikeastisitä hyppyä oppinukaan..
<Iida>
LAINAUS(crim @ 6.8. 2006, 16:21)
No joo,jos mun koira tekisi noin, niin ajattelisin varmaan ettei se ole oikeastisitä hyppyä oppinukaan..

Onhan se tietysti niin, että jos on opettelut hyppyä vain rimalla niin kyllä pehmeämmät/herkemmät koirat saattavat aluksi ihmetellä kiinteää lautaestettä, josta ei näe läpi.
tuunanen
Belgi ja sheltti ovat luonteeltaan (noin yleensä) melko erilaisia..
walesi!!!
meillä ei kanssa ole kunnollista toko estettä, mutta agility aitoja pihassa on parikin kappaletta ja kun vilma on juuri sellainen pehmeä ja tosi herkkä koira niin eihän se sitten halunnut hypätä kun ei nähnyt kokonaan esteen taakse. Laitoin sitten agiesteen päälle pyyhkeen ja treenasin sillä tokon hyppyä ja se on ainakin meillä toiminut tosi hyvin, ainoa vaan että meidän esteissä on vain maksi (55cm) korkeus niin se on sitten vähän korkeampi kuin kisoissa kun Vilma on 46cm korkea.
Nyt sitten olisi tarkoituksena tehdä ihan tokoeste kun pitäisi hyppynoutoa ym. alkaa treenaamaan. Miten onko joku tehnyt kokonaan puista estettä tokoon? jos on niin miten se on toteutettu?
Omppo
Meillä on täyspuinen. Pystylaudat on kiinnitetty jalkoihin, joina on myös lautalistat (n. 5*5 cm), pystylautojen väliin on naulattu laudat, jotka on kiinteästi kiinni (ei korkeuden säätömahdollisuutta). Ihan näppärä, ei tämän kokoiset enempää vaadikaan.
Swi
Meilläkin on puusta, vaikkakin ihan säädettävä. Tai oikeastaan ei ihan täyspuinen, pystyssä se pysyy metallisten hyllynkannattimien varassa. Koko este näkyy profiilissani, tässä kuva suoraan ylhäältä (huom. varpaat biggrin.gif )

Ja tämä on tosi söpö biggrin.gif .
Cottoni

Eikä hyppy este ole agility este?
Hiipivä Siiseli
LAINAUS(Cottoni @ 19.5. 2008, 17:58) *

Eikä hyppy este ole agility este?

Juu, tokossa on eri este, mutta Walesi tuolla kertoikin laittaneensa sen takia pyyhkeen keppien päälle, että se koiralle näyttäisi tokoesteeltä. Mekin olemme oman koiran kanssa harjoitelleet laittamalla sählymailan kahden ämpärin varaan ja maton siihen mailan päälle, ja hyvin tuo osaa hypätä wink.gif
Cairn.
Vau, onpas täällä hienoja esteitä.
Ite laitan lattialle kaks jtn. laatikkoa tms. ja sitte jonkun sählymailan siihen päälle ja peitto/matto/lakana viellä siihen ja siinä se sitten onkin. Meijän karvakasalle on kyllä kelvannu, kunhan ei nää näitä teijän muiden hienompia esteitä. :DD
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.