Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Grey porukat tänne!
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 10: Vinttikoirat
Sivuja: 1, 2
_berni_
mahtava kuva thumbup.gif
Avispa
Käyttäytyykös teillä greyt sisätiloissa rauhallisemmin kuin ulkona? Oppiko teillä nopeasti greyt sisäsiisteiksi? Tuhosiko paljon pentuna?

Olis mukava kuulla myös pentuajan kommelluksia ja muita tilanteita mihin olette greyn kanssa joutuneet. smile.gif *Eloa tännekkin palstalle. wink.gif *
Lazer
Voi jeesus mikä kuva laugh.gif laugh.gif
Avispa
wub.gif Näin tänään kannelmäessa aivan IHANAN 4kk mustan grey vauvan! Että se oli ihana!! *Tahtoo myös*
Ida K
Itse pääsin vähän lähempään kontaktiin greyhoundien kanssa Högbo bruk-näyttelyn aikaisena viikonloppuna. Näyttelyn ajan meillä yöpyi Jet`s-kasvattaja Espen Engh kahden greynsä kanssa ja itse näyttelyssä myös esitin yhden greyhound nartun blush.gif

Mahtava rotu tuokin!
laukka aavikolla
LAINAUS(Iida @ 21.7. 2006, 17:46)
Itse pääsin vähän lähempään kontaktiin greyhoundien kanssa Högbo bruk-näyttelyn aikaisena viikonloppuna. Näyttelyn ajan meillä yöpyi Jet`s-kasvattaja Espen Engh kahden greynsä kanssa ja itse näyttelyssä myös esitin yhden greyhound nartun  blush.gif

Mahtava rotu tuokin!

Ketkä Espenilä oli mukana?
Gustav? wub.gif
Sisun wub.gif pentu J. Red Hot'n'ready (tai joku sellainen, en muista kutsumanimeä)?
Ida K
LAINAUS(laukka aavikolla @ 25.7. 2006, 08:42)
Ketkä Espenilä oli mukana?
Gustav? wub.gif
Sisun wub.gif pentu J. Red Hot'n'ready (tai joku sellainen, en muista kutsumanimeä)?

Sillä oli se Suzie joka on Ågen kanssa puoliksi ja toinenki narttu, jonka nimeä en muista, mutta se ei tainnu olla Espenin oma koira wink.gif
laukka aavikolla
^^ok
Ida K
Espen tulee myös tänä iltana meille koiralauman kanssa kun huomenna lähetään mariefrediin smile.gif
laukka aavikolla
LAINAUS(Iida @ 28.7. 2006, 15:52)
Espen tulee myös tänä iltana meille koiralauman kanssa kun huomenna lähetään mariefrediin smile.gif

Kiva!

Kerro tervesiä että kasvattinsa voitti kotkassa ryhmän thumbup.gif
Ida K
LAINAUS(laukka aavikolla @ 29.7. 2006, 19:21)
Kiva!

Kerro tervesiä että kasvattinsa voitti kotkassa ryhmän thumbup.gif

Jep, sille joku soitti Suomesta ja kertoi, varmaankin omistaja wink.gif

Nyt Espenillä oli mukana Gustav & Suzie (Jet`s It`s All Up To Me), molemmat niin kauniita wub.gif
zwiebel
LAINAUS(Iida @ 1.8. 2006, 00:43)
Jep, sille joku soitti Suomesta ja kertoi, varmaankin omistaja wink.gif

Nyt Espenillä oli mukana Gustav & Suzie (Jet`s It`s All Up To Me), molemmat niin kauniita wub.gif

Ja Kustaavihan on siis Jet's Something In The Way U Smile wink.gif

Suloisia tosiaan molemmat ja Espen ja Ågekin tosi mukavia, mitä nyt tuli vähän mulla Espenin kanssa kränää miten lausutaan Jasonin kennelnimi (Statuesque) ph34r.gif
Ida K
LAINAUS(zwiebel @ 5.8. 2006, 20:24)
Suloisia tosiaan molemmat ja Espen ja Ågekin tosi mukavia, mitä nyt tuli vähän mulla Espenin kanssa kränää miten lausutaan Jasonin kennelnimi (Statuesque) ph34r.gif

Eihän se nyt mitään kränää ollut rolleyes.gif
noble
heippa vaan... täältä löytyy yks greyharrastaja lisää. cool.gif

Itselläni on yksi grey, heinäkuussä 2005 syntynyt Tiuku (Daiga Doo). Saman katon alla asustelee toki tännekin kirjoitteleva rggka, sekä Loke, Roo, Code, ja Gypsy. teehee.gif

Tässä kuva Tiuku-neidistä erään lempiharrastuksensa parissa.

s-ml
^olitkin vaihtanut nimimerkkiä, enpä ensin tunnistanut smile.gif juu ja ei täällä greyporukat käy, eikä keskustelua sanan varsinaisessa muodossa synny, mutta voidaanahan me aloittaa; aloitetaanko sopiiko ratagrey maastoihin tai rataprofiilista:D
noble
^ Haa, heti pistetään tiukka aihe! laugh.gif

Minusta jotkut greyt sopii maastoon, jotkut ei.
Ajatellaanpa vaikka hyvin treenattua puhdasta sprintteriä, joka on kova sana 280 metrillä radalla, mutta ei oikein jaksa 480 m matkoja vaan hyytyy. Sellaselle voisi käydä hassusti pitkällä maastoradalla...

Lisäksi toiset greyt ovat herkempiä loukkaantumaan kuin toiset, koska eivät hallitse kroppaansa oikein hyvin. Esim todella nopeat, mutta raskasrakenteiset yksilöt. Olen kyllä sitä mieltä, että siinäkin kyllä suurin syy on siinä, ettei koiraa ole totutettu pienestä pitäen vaikeisiin maastoihin.

Sitten on nämä hirvittävällä early pacella varustetut koirat, joiden kiihtyvyys on ihan omaa luokkaansa. Mutkat menisi herkästi pitkiksi, ihan jo fysiikan lakien vuoksi. Vika ei välttämättä ole maastossa itsessään, vaan maastoradan profiilissa joka on liian syheröinen ja tarkoitettu hitaammille koirille. Itse ainakin näin tälläisiä ratoja, joka alkaa suht pitkällä kiihdytyksellä ja päättyy neulansilmä mutkaan... siihen kun lyödään päälle sade ja liukas ruoho niin loukkaantumisriski kasvaa suureksi.

Mun mielestä ihanteellinen grey maastoon olisi tälläinen:
- ei liian nopea kiihtymään
- pieni, kestävä yksilö (keskimatkan koira tai stayeri) joka hallitsee hyvin kroppansa
- armoton ajovietti, tottakai

Sen lisäksi maastoratojen suunnittelussa pitäisi ottaa paremmin kaikkien nopeiden koirien (whippet, saluki, grey) turvallisuus huomioon. Turvallisuus ylipäänsä... niissäkin muutamassa kisassa missä olen käynyt, näin monta tosi pahaa kaatumista. Sydänalasta otti joka kerta... sad.gif
s-ml
Joo-o, mä tiesin tuon, justhan siitä väännettiin parin ketjun verran tuolla toisella palstalla smile.gif Vähän vitsinä sen heitin. Ei silti, hyvähän se on tännekin laittaa, jos joku asiasta kiinnostunut eksyy tännekin.
Niissä kisoissa, joissa nyt olen kesän aikana käynyt ei onneksi yhtään kaatumista ole ollut ja, luojan kiitos, emme päässeet emm-kisoihin, siellähän sitten jo tapahtuikin.

zwiebel, ihmettelsin, jos Espen noin turhasta riitelisi, ei ole kuulunut hänen tapoihinsa koskaan rolleyes.gif
noble
s-ml: joo, mut mulla on jääny niin veriin toi väittely tuolta toiselta palstalta, että mulla naksahtaa väittely-vietti heti päälle laugh.gif
Ida K
LAINAUS(s-ml @ 16.8. 2006, 09:53)
zwiebel, ihmettelsin, jos Espen noin turhasta riitelisi, ei ole kuulunut hänen tapoihinsa koskaan rolleyes.gif

No siis toivottavasti ymmärsit, ettei Inka tuota ihan tosissaan sanonut wink.gif Kuhan istuttiin iltaa ja luettiin koiralehtiä ja tuli vain puheeksi ko. nimen lausuminen ja se siitä rolleyes.gif Ja on kyllä tosi hauska tyyppi, en uskokkaan että rupeaa minkään kenneltyttöjen kanssa tappelemaan.
s-ml
Noble, sinähän oot vaalallinen kaveli, noin kova vietti laugh.gif
Lenkillä tuli pikkupoika vastaan ja huusi kaukaa; mä oon sit vaalallinen kaveli! Tais pelätä vähän koiria, mutta pithän nyt varmuudeksi poikaa väistää, tiedä, kuinka vaarallinen olikaan biggrin.gif

Iida, noin sen kuvittelen olevankin, mutta ei ole kivaa antaa hänestä väärää kuvaa palstoilla, että tuollaisista mitättömyyksistä kinaa. Sen verran hyvin hänen tunnen, koirani kasvattajan. Siksi vain mainitsin.
noble
joo... mä oon tosi vaalallinen! ph34r.gif
Ida K
LAINAUS(s-ml @ 16.8. 2006, 11:27)
Iida, noin sen kuvittelen olevankin, mutta ei ole kivaa antaa hänestä väärää kuvaa palstoilla, että tuollaisista mitättömyyksistä kinaa. Sen verran hyvin hänen tunnen, koirani kasvattajan. Siksi vain mainitsin.

No infoan Inkalle että vaikka poistaa tuon viestin. Itse kun sen luen, kirjotustyylistä jo huomaan ettei se ole ns. tosissaan kirjotettu.

Kukas koira sinulla häneltä on? Saas nyt nähdä, Espen pyysi mua kenneltytöksi smile.gif
s-ml
Joo, no ei sitä nyt poistaa tarvitse, johan se tuli selväksi. Tiedänpä vaan nämä piirit, ettei jää vääriä käsityksiä, siksi sanoin.

Mene vaan kenneltytöksi, tosin paikka voi olla nuorelle vähän yksinäinen ja tylsä. Oslon keskustaan pääsee suht nopeasti, ja siellähän nyt löytyy vaikka mitä.
Ei mun koirilla ole väliä, ja tuo on jo edesmennyt.
Ida K
LAINAUS(s-ml @ 16.8. 2006, 14:49)
Ei mun koirilla ole väliä, ja tuo on jo edesmennyt.

Siis ajattelin ihan vain virallista nimeä udella smile.gif

No olin tämän kesän Espenin&Ågen hyvillä ystävillä ruotsissa hoitamassa 9 koiran suuruista vinttarilaumaa, ja yksin olin koirien kanssa omistajien ollessa töissä eikä kyllä ollut yhtään tylsää. Mutta saa nyt nähdä smile.gif
zwiebel
Voi herranjestas "tuli kinaa" vaihtui nyt sitten kauheaan riitaan? Sanonta vain ihmiset, haloo .. laugh.gif
Ida K
LAINAUS(zwiebel @ 18.8. 2006, 09:11)
Voi herranjestas "tuli kinaa" vaihtui nyt sitten kauheaan riitaan? Sanonta vain ihmiset, haloo .. laugh.gif

Onneksi olin paikalla thumbup.gif
noble
Tässäpä Loke, meidän tulevien pentujen (toivottavasti) isukki biggrin.gif
Loke on isä myös noille 9-viikkoisille, joista on oma topic alempana...

Gypsy-emosta löytyykin rggkan laittama kuva tuolla kasvattajapuolella.

Loke yrittää astua meikäläisenkin... sillä jäi "vähän" päälle tuo touhu rolleyes.gif

-maria-
Tänään oltiin mätsäreissä vihreiden 4.
Nauhat olivat tällä kertaa näin:
vihreä = sininen
oranssi = punainen

Todella tyytyväisiä ollaan sijoitukseen. Eteenkin kun Suppis ujosteli kovasti tuomaria rolleyes.gif
rggka
Täältä löytyy kuvia yllä esiintyvän Loke-äijän toisesta pentueesta. Ensimmäisestä kuvat täällä. wink.gif
rggka
Pari kuvaa 5-viikkoisista greypupeloista smile.gif

Maori the Man

Ulkoilemassa joukolla

Bree-neiti portailla

ja vielä mamin kanssa wub.gif
<Aino>
Eikä!! Ihania pentuja wub.gif wub.gif etenkin Bree.. wub.gif
Himpula
Tosi suloisia otuksia wub.gif En arvannutkaan että noin pörheä turkki ton ikäsillä greyllä.
Avispa
Oi ihania! *pentukuumetta* wub.gif wub.gif
paola_
LAINAUS(-tuikku- @ 30.3. 2006, 18:49)
Eddie on vielä pikkupoika, täyttää tänä vuonna 3-v. ^^

Eddie taitaa olla meidän Taran velipoika?
noble
Pentuset on vähän kasvanu sitten viime näkemän rolleyes.gif
Oli ns. jälleennäkeminen pentumiitin merkeissä. Ikää lapsilla 4 kk.

Tässäpä kaikki kuvat mitä sinä päivänä tuli räpsittyä (47 kuvaa) http://www.beevalegreyhounds.com/gallery/DD_1

Mukana menossa oli myös Sergej happy.gif

Tässä me ollaan

Sergej ja Sora

Nää ui liiveihin!

-maria-
Meillä päin heräteltiin tokoiluja talven jäljiltä henkiin..

.. kaiken tämän jälkeen oli mielenkiinto liian suuri päästä rallille ja ylimääräisiä energioitaan kävi ulos päästämässä, jonka jälkeen homma taas jatkui cool.gif
Liewec
Tällainen kysymys tuli mieleeni, että onko käytäntö todellakin niin, että ratalinjaista greytä sanotaan greyhoundiksi ja näyttelylinjaista englanninvinttikoiraksi? Periaatteessa kai sama asia, mutta käyttöpuolella vian osui silmään kun joku sanoi näin.
paola_
LAINAUS(crim @ 10.4. 2007, 20:52) *
Tällainen kysymys tuli mieleeni, että onko käytäntö todellakin niin, että ratalinjaista greytä sanotaan greyhoundiksi ja näyttelylinjaista englanninvinttikoiraksi? Periaatteessa kai sama asia, mutta käyttöpuolella vian osui silmään kun joku sanoi näin.

Ainakin meillä on näin. Tara on juoksulinjainen ja siis greyhound. Sailan Camee puolestaan on näyttelylinjainen ja siis englanninvinttikoira.

Kyseessä on sama rotu, mutta rata/näyttelylinjaiset koirat ovat kyllä fysiikaltaan erilaisia. Jos noita kahta tyttöä vertaa, huomaa että Cameella on matalampi rinta ja takakintuissa syvemmät kulmaukset. Ja jos näkee tytöt luonnossa, huomaa että Cameen koko takakropan asento on hyvin erilainen kuin Taran. Tara on suorempi ja pystypyllyisempi kuikelo, Cameella taas kankku ja takaselkä ovat kyyrymmät ja tytöllä on enemmän massaa. Lisäksi Tara on luppakorvainen dumbo ja Cameella taas on sievät! pikkuiset taaksepäin taittuvat ruusukorvat, mutta se on ihan sattumaa. Emäntä kadehtii, kun Camee saa molemmat korvat pystyyn ja välillä korvat piiloon pään sivuille, Tara nostaa korvat vuorotellen ja koskaan ne eivät katoa näkyvistä wink.gif
PEK
LAINAUS(crim @ 10.4. 2007, 20:52) *

LAINAUS(paola_ @ 12.4. 2007, 07:51) *
Ainakin meillä on näin. Tara on juoksulinjainen ja siis greyhound. Sailan Camee puolestaan on näyttelylinjainen ja siis englanninvinttikoira.

Tällaista nimitysjakoa käyttää osa ratalinjaisten harrastajista, näyttelylinjaisten harrastajista ei käytännössä kukaan. Englanninvinttikoira on vain suomenkielinen käännösnimi rodulle, jonka alkukielinen nimi on greyhound. Jos rodun harrastaja on ruotsinkielinen, olkoonpa kyse kummasta tahansa "linjasta", tällainen erottelu ei ole edes mahdollista, koska ruotsinkielellä rotu on greyhound eikä ruotsinnosta ole.
hennu_
LAINAUS(paola_ @ 22.12. 2006, 11:26) *
Eddie taitaa olla meidän Taran velipoika?

Juu, niinhän se on. smile.gif
snella
Täältä löytyy uusi greyharrastaja. Meiltä löytyy 13 viikkoinen Usva neiti, josta löytyy kuvia kotisivuiltamme http://www.freewebs.com/tanjankoirat. Käykää ihmeessä kurkkaamassa ja jättämässä merkki käynnistänne vieraskirjaan. smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.