Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Grey porukat tänne!
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 10: Vinttikoirat
Sivuja: 1, 2
Untamo
Eli haluaisin tietää kenellä täällä liikkuvilla on Greyhound? olisi kiva jos ilmoittelisisit jos sinulla on. Kuvatkin olisi kivoja wink.gif
Himpula
Minulla ei ole Greyt:ä.. cray.gif Mutta olen ihastunut niihin! Siis aivan pimahtanut.. cool.gif Olisi kiva tutustua ko. rodun omistajiin/ko. rotuun.. wink.gif
Mutta varmasti tulee heti kunhan muutan omaan kämppään ja voin elättää sen..
Ida K
Tiedän yhden kasvattajan ja hänen koiriinsa ihastunut wub.gif Kauniita otuksia, niinku vinttarit onkin smile.gif
-maria-
Minulta löytyy melkein 6 vuotias greyhoundneiti, Suoma (Suppe, Suppis, Ipana jne. rakkaalla lapsella monta nimeä..).

Nyt en valitettavasti ehdi sen kummoisemmin kommentoida tähän, mutta kysykää, jos jotain kysyttävää on wink.gif

Sitten muutama kuva tongue.gif

Toinen kuva on sen verran isompi, etten viitsinyt tähän suoraan näköisälle laittaa.
Avispa
-maria- aivan ihan! Täällä myös yksi grey ihminen ilman greytä. Vinttikoriin olen ihastunut. Ehkä semmonen muuttaa sitten omaan kämppään afgaanin, salukin, borzoin tai whippetin seuraksi. wub.gif

Onko kenenkään grey tai tietääkö kukaan että joku grey harrastaisi agilityä? lookaround.gif
s-ml
No, meiltä löytyy pari smile.gif
-maria-
LAINAUS(Affe @ 11.1. 2006, 18:57)
Onko kenenkään grey tai tietääkö kukaan että joku grey harrastaisi agilityä? lookaround.gif

Suppis harrastaa w00t.gif
Samoin, kuin tokoakin.

Mutta, siis emme kilpaile.
Untamo
Minun Untoni taas harrastaa ratajuoksua. Mutta eläkkeelle jäi, vaikka viellä olisi saanut juosta kilpaa. Minulla oli kuusi Greitä mutta viis myytiin. cray.gif
Himpula
voi sinua untamo! Ihanaa että Greyn kanssa voi harrastaakkin agia ja sen sellaista. Mutta varmasti vien sen ratajuoksuihin.. Sitten kun se joskus tulee. cool.gif
Lazer
En omista mutta ole kisannut jh:ssa monesti greyllä (Jet's Pie In The Sky) ja greystä tykkään mutta ei mahdollisuuksia ottaa sellasta kun poikaystävä saa sätkyn jos näkee sellasen meillä... (sen mielestä ne ei ole koiria...) Ja haluisin Jet's kennelistä jos ottasin... Tai sit juoksu"linjasen" smile.gif
Untamo
Pie In The Sky
tuttu koiran nimi. wink.gif
Avispa
-maria- Oppiko Suoma helposti agilityn tarkotuksen?
Himpula
Greyn oppiminen agiityyn ja kaikkeen muuhunkin riippuu varmasti paljon yksilöistä. Mutta luulisin että kyllä oppi varmaan.. En omista tietenkään koiraa, enkä tiedä, enkä ole nähnyt sitä mutta näin oletan.. biggrin.gif
Avispa
lappari^^ Niinhän se on yksilöstä kiini. Mutta kysyinkin miten Suoma oppi agilityn. smile.gif Kun en oo kauheesti nähny tai kuullu greystä agi radoilla.
zwiebel
Itse olen ollut "kenneltyttönä" Kimsar-kennelissä parin vuoden ajan, en enää tosin ajanpuutteen takia. smile.gif Siellä ihastuin näihin suloisuuksiin ensimmäisen kerran ja on sitä joskus tullut greyn kanssa kehässäkin pyörähdettyä.
Heemoka
Entisen koulun rehtorilla on aivan ihana greyhound, Jet's Sometimes I Get The Blues wub.gif
Kuningascobra
Meiltä löytyypi kaksin kappalein..Molemmat jo vanhuksia eli 8,5v näyttelylinjainen herrasmies ja 10v ratalinjainen lady.
Himpula
Millainen rotu yleensä on Grey, siis luonteeltaan ja terveys.. smile.gif
-maria-
LAINAUS(Affe @ 12.1. 2006, 14:09)
-maria- Oppiko Suoma helposti agilityn tarkotuksen?

No nyt ihan tosissani halusin Suomalle opettaa sen, mitä agilityssä pitää tehdä, nin hyvin nopsaan oppi.
Aluksi olimme pomppineet kentän esteitäristiin rastiin ja se osasikin vasta vain pituusloikan, ne normaalit hyppy-esteet ja pujottelua jotenkin.
Nyt sitten sain sille opetettua hyvin nopeasti A-esteen ja puomin.

Yleensäkin kun treeneihin lähdetään, niin taskut täyteen makkaraa tmv. ja kentälle.
Ruokavietillä olenkin sille kaiken opettanut rolleyes.gif

Ja siis aluksi, ennen kuin otin ihan tosissani tämän agin sen kanssa, niin oltiin jo 1½ vuotta tottista harrastettu, joten se oli jo severran aktiivisempi noiden käskyjen perään, että agility alkoi onnistumaan tosi helposti. Mutta siis putkeen se ei ole menossa ja kerran kun se renkasta hyppäsi, niin sillä selkä kopahti siihen renkaan yläosaan ja siihen on Suoman kohdalta rengakin jäänyt.
Mutta kunhan vain kenttä sulaa, niin aion renkaan sille uudelleen opettaa wink.gif

//lis.

Unohdin vielä mainita, että Suoman kanssa saa olla varovainen niistä sen kintusta, kun muutenkin se itse pitää niin tarkkaa huolta ja on hieman aremman puoleinen jaloistansa.

LAINAUS
Millainen rotu yleensä on Grey, siis luonteeltaan ja terveys..  smile.gif

Grey on aivan ihana luonteinen.
Hyvin huumorintajuinen kaveri näin kotioloissa, mutta kun radalle päästään, niin se toinen luonne astuu kuvioihin ja silloin sille on ihan turha alkaa mitään toko-juttuja vääntämään, kun sen mielessä on päällimmäisenä vain tahto päästä radalle.
Ja greyhoundithan ovat hyvi terve rotu. Ne ovat kestäviä kilpureita ja niillä ei ole perinnöllisiä sairauksia.

Ja Suomasta ainakin huomaa, että jos sitä ei päästetä päivittäin ulos juoksemaan, niin kun sen illalla päästää ulkona käymään, niin tuon pyörätien urille vetää viimeistään ennen nukkumaan menoa. Niiltä kun sitä energiaa löytyy niin mahdottomasti.

Siinä nyt oli jotain rolleyes.gif
Himpula
Kiitos, voi, taas vaan tää greyt greyt.. grr.. ^^ No kyllä se kai tästä... cool.gif Minkä värisiä Greyta teiltä löytyy..??^^
-maria-
LAINAUS(lappari^^ @ 16.1. 2006, 15:21)
Kiitos, voi, taas vaan tää greyt greyt.. grr.. ^^ No kyllä se kai tästä...  cool.gif  Minkä värisiä Greyta teiltä löytyy..??^^

musta wub.gif

kuten siitä kuvasta näkyi rolleyes.gif

Tosin musta on kesäisin siinä mielessä huono väri, kun se imee kaiken auringon lämmön itseensä ja sitten koiralla on tukalat oltavat.
Toisaalta taas se lämmittää.. ja siitä huomaa hyvin, kun koira alkaa vanhenemaa <- valkoisia karvoja ilmestyy mustaan turkkiin w00t.gif
Himpula
OkE, mä olen ihastunut tiikerijuovisiin, vai miten se nyt kirjotetaan? ^^
~Lotta
LAINAUS(lappari^^ @ 16.1. 2006, 17:18)
OkE, mä olen ihastunut tiikerijuovisiin, vai miten se nyt kirjotetaan? ^^

brindle. wink.gif
Untamo
LAINAUS(Kuningascobra @ 15.1. 2006, 11:47)
Meiltä löytyypi kaksin kappalein..Molemmat jo vanhuksia eli 8,5v näyttelylinjainen herrasmies ja 10v ratalinjainen lady.

meillä musta valkoinen. Kuningascobra mikä on ladyn oikea nimi? vai onko lady ihan oikea nimi??? lookaround.gif
Kuningascobra
Meidän mustan ratalinjaisen ladyn nimi on kotoisasti Pitsi eli oikealta nimeltä Pretty Bitch.
Niin ja toinen greyhän on väriltään punabrindle.
Himpula
Ihana nimi! ^^
-maria-
Olettekos grey porukat koettaneet koirienne kanssa verijälkeä?
Mitä koiranne tykkäsivät?
Kuinka se kaikenkaikkiaan onnistui? Tuliko ongelmia vastaan?

Itseäni niiin kiinnostaisi Suppiksen kanssa lähteä jäljelle.. mutta äiti pitää sitä niin sotkuisena puuhana, ettei oikein tunnu päästävän blush.gif
rggka
Minulla jaloissa nukkuu ja pyörii 5 kpl ratalinjaisia greyhoundeja. Aivan seonnut olen tähän rotuun laugh.gif sekä greyhound racing:iin näiden kanssa. cool.gif

Kuvia ja lisätietoja otuksistani löytyy Kotisivuiltani smile.gif
Himpula
Millaisia luonteeltaan greyt yleensä on? Rauhallisia, vilkkaita, leikkisiä??
-maria-
No näin lyhyesti omat kokemukset kertoen kotioloista:
huumorintajuisia, leikkisiä, rauhallisia mutta toisaalta vilkkaita ;D

Mutta koska on nyt kiire, niin en ehdi takemmin kertomaan.

.. niin joo ne ovat melko roturasistisia whistling.gif
Himpula
Voih wub.gif englanninvinttikoiriin koko ajan kasvaa tämä kuume mutta pitää odottaa niin kuan kunnes omaan kämppään muutan.. biggrin.gif
-maria-
Täällä on taas vähän keskustelu jäässä.

Jatketaas juttuja..

Käytättekös koirianne näyttelyissä, radalla/maastossa vai ovatkos ne ihan vain kotikoiria?
Jos harrastatte jotain erikoista (siis erikoista ja erikoista) greyhoundienne kanssa, niin kuinkas olette pärjänneet?

Suoman kanssa kahdesti ollaan käyty mätsäreissä ja ensimmäisellä kerralla sinisten toinen ja toisella kerralla sinisen nauhan sai, muttei sijoittunut.
Sitten kerran minun aikanani (tai siis meillä ollessa) se päästettiin harjoitus juoksuun ja 280m / 18.00sek.
Ei minusta paha aika, kun ajattelee, että koppa takertui kulmureihin ja Suppis oli toisessa kaarteessa pysäyttää kokonaan vauhtinsa, kun se alkoi käymään niiin kipeätä, mutta urheasti se juoksi kuitenkin wink.gif
hennu_
Aah, minä suorastaan rrrrrrakastan greyhoundeja! Meille vaan ei sellaista voi tulla, kun vanhempien mielestä ne on liian isoja ja inhottavan laihoja. Ja PYH! Joskus sitten omaan kotiin kyllä otan.

Greyhoundeista (sekä ratalinjaisista että näyttelylinjaisista) on kokemusta dogsittertoiminnan kautta. Kimsar-kennelin koiria olen hoitanut jo reilut 2 vuotta ainakin, en oikeastaan enää edes muista että kuinka kauan.. Ratalinjaisia hoidokkeja ovat Eddie (Rabbit Rush Ben-Hur) ja Roni (Top Vision Rapid-Spark) sekä Perro (Top Vision Good Enough) ja Bono (Top Vision Frisby Bloke). Maaliskuussa menen taas hoitamaan Eddietä ja Ronia, jihuu!

Tässä vähän kuvia hoidokeista:
Roni
Eddie
Noriko
Hannele
Jenna
Nando

Kuten näkyy, greyhoundeilla on aivan mielettömät nuuskuttimet, ja niistä saa oikein edustavia kuvia. ^^ Perrosta ja Bonosta mulla ei valitettavasti ole digikuvia. :/
Avispa
-tuikku- Ihania kuvia. biggrin.gif Ja ihania neniä. laugh.gif
-maria-
-tuikku-: kenen luona siis käyt hoitamassa näitä ratalinjoja? Siis jos en nyt ihan omiani muistele, niin Kimsar kasvattaa geelejä? blink.gif
hennu_
-maria-: Joo, Kimsarilla on nly-linjaisia koiria.
Perro ja Bono majailee Keravalla, Eddie ja Roni Vantaalla. smile.gif Kahdesta eri perheestä ovat siis. Kuvia ja sukutauluja yms. löytyy esim. greyhound datasta ja EGUn sivuilta.
Lazer
Mie tykkään greystä ja, mut en ehkä ittelleni ottaisi. Liian vähän karvaa biggrin.gif Mut oon tosiaan kisannu eräällä menestyneellä greyllä pari kertaa junnuissa, mukavia otuksia smile.gif
-maria-
aah, kiitos tuikku selvennyksestä wink.gif

Kuinkas moni on seuraillut Brett Lee:n elämää? wub.gif
hennu_
LAINAUS(lappari^^ @ 28.1. 2006, 18:35)
Millaisia luonteeltaan greyt yleensä on? Rauhallisia, vilkkaita, leikkisiä??

Mitä nyt minulla on kokemuksia, niin greyt on melko hellyydenkipeitä. Kotioloissa aika rauhallisia, mahdollisimman pehmeät ja mukavat sängyt ja sohvat on kivoja nukkumapaikkoja. Ulkona (ja ruokaa odotellessaan) greyt virkistyvät kummasti.

Eddie, siis tämä yksi hoitogreyni, on erittäin reipas grey. biggrin.gif Aina kun olen sitä ja Ronia hoitamassa, vien ne päivälenkille yhden lammen ympäri. En osaa tarkalleen sanoa lenkin pituutta, mutta kyllä se kai jotain 3 kilometriä on.. No, Eddie alkaa usein jo puolessa matkassa punoittaa ja osoittaa väsymisen merkkejä. Välillä se pysähtyy ja sitä saa oikein vetää perässä, että se jaksaa kävellä lenkin loppuun asti. laugh.gif Vapaana Eddie jaksaisi kuitenkin juosta vaikka kuinka paljon, ja se onkin varmaan monien vinttikoirien suosikkipuuhaa.

Ja niinkuin -maria-kin aiemmin sanoi, greyt on roturasisteja. ^^
-maria-
LAINAUS(-tuikku- @ 25.2. 2006, 11:02)
No, Eddie alkaa usein jo puolessa matkassa punoittaa ja osoittaa väsymisen merkkejä. Välillä se pysähtyy ja sitä saa oikein vetää perässä, että se jaksaa kävellä lenkin loppuun asti.

Ei Suppis ainakaan ole koskaan mitään tuollaista näyttänyt kesken lenkin biggrin.gif
Tosin nyt astuu kuvioihin koiran ikä wink.gif
Suoma juosta ravaa innoissaan lenkin aina biggrin.gif

Minkäs ikäinen Eddie muuten on? rolleyes.gif
zwiebel
Henni: 2003 me taidettiin alkaa hoitaa prinsessoja.
hennu_
LAINAUS(zwiebel @ 28.2. 2006, 17:28)
Henni: 2003 me taidettiin alkaa hoitaa prinsessoja.

Ah, kiitos valaisemisesta. biggrin.gif
Untamo
Meiän Unto on juoksulinjainen mutta eläkkeellä. Top Visionin koirat jyrää! w00t.gif
hennu_
LAINAUS(-maria- @ 27.2. 2006, 22:15)
Minkäs ikäinen Eddie muuten on? rolleyes.gif

Eddie on vielä pikkupoika, täyttää tänä vuonna 3-v. ^^
rggka
Tässä yksi taloutemme otuksista wub.gif

Roo-prinsessa
Terhi
^Kerrassaan mainio kuva! laugh.gif
rggka
Aika hyvin tuo ukko osu kameran kanssa. thumbup.gif
Avispa
^
^
^

Aivan ihana kuva. biggrin.gif wub.gif
-maria-
LAINAUS(rggka @ 19.4. 2006, 13:36)
Aika hyvin tuo ukko osu kameran kanssa. thumbup.gif

No todellakin! biggrin.gif
Vitsi jos Suppis olis vielä tuollaisessa vireessä.. wub.gif heh, tuolla se nukkuu biggrin.gif
-maria-
Tuossa eilettäin kävin Oulun äitienpäivänäyttelyissä ja oli positiivinen yllätys, että näitä juoksijoita näkyi kehässä (eikä aina vaan niitä geelejä).
Tosin valitettavasti en ehtinyt sen enempää sitäkään kehää seuraamaan koska junnut alkoivat tongue.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.