Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: berninpaimenkoiria?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 2: Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsinpaimenkoirat
Sivuja: 1, 2
_berni_
ei meille nyt sitten tullutkaan riccarrosta pentua sad.gif kahdesta pennusta joista kasvattaja olisi valinnut meille koiran , niin toisella häntämutka ja toisella sininen silmä... sad.gif
-Milli-
LAINAUS(_berni_ @ 5.5. 2006, 15:24)
ei meille nyt sitten tullutkaan riccarrosta pentua sad.gif

Voi voi, harmi juttu, tiedän miltä tuntuu kun ei saakkaan odotettua kakaraa. *kokenut saman tänä keväänä*

Vähän jäskättää, meen meidän Moppe bernivaarin kanssa [7v] sunnuntaina mätsäriin,se menee ekaa kertaa veteraaniluokkaan, ja kehäkäyttäytyminen on jotain kamalaa whistling.gif
Helky
Meiltä löytyy kotoa kaksi berniä: Niki 10v ja Typy 3,5v sekä kaksi sijoitusnarttua Nova ja Tara lähes 9kk asustelevat tässä lähistöllä...
Finca
LAINAUS(_berni_ @ 5.5. 2006, 12:24)
ei meille nyt sitten tullutkaan riccarrosta pentua sad.gif kahdesta pennusta joista kasvattaja olisi valinnut meille koiran , niin toisella häntämutka ja toisella sininen silmä... sad.gif

Voi harmi!! sad.gif Noh, hyvää kannattaa odottaa, vaikka odotus välillä tuntuisikin pitkältä... (Sanoo tosiaan tyyppi, joka on sen 12 vuotta odotellut otollista tilaisuutta ottaa oma berni... Ehkä sä et kuitenkaan joudu ihan niin pitkään odottelemaan! wink.gif )
_berni_
LAINAUS(Finca @ 1.6. 2006, 23:19)
Voi harmi!! sad.gif Noh, hyvää kannattaa odottaa, vaikka odotus välillä tuntuisikin pitkältä... (Sanoo tosiaan tyyppi, joka on sen 12 vuotta odotellut otollista tilaisuutta ottaa oma berni... Ehkä sä et kuitenkaan joudu ihan niin pitkään odottelemaan! wink.gif )

juu eihän sille mitään mahda.. mutta kyllä taas näkyy vähän valoa tunnelin päässä smile.gif wub.gif
Niksu
Meiltä löytyy 7kk:n ikäinen bernineiti. Olisi hauska kuulla onko muiden bernit olleet penskana innokkaita syömään kaiken kivan mikä tielle osuu? Meidän yksilö tuntuu olevan supersyömäri, kaikki mahdollinen pitää maistella. Lenkillä saa olla tosi tarkkana ettei neiti ehdi napata suuhunsa mitä sattuu. Ruoho, kukat, kivet, kävyt, roskat ja risut on aivan ihania. Kotona sukat pitää olla visusti piilossa, koska ne tuntuu olevan erikoisen ihania. Muutaman kerran on niitä jostain kaivanut ja syönyt sad.gif Toivottavasti tämä on ohimenevä vaihe rolleyes.gif
-Milli-
LAINAUS(Niksu @ 16.6. 2006, 15:12)
Olisi hauska kuulla onko muiden bernit olleet penskana innokkaita syömään kaiken kivan mikä tielle osuu?

Mä olin aika pieni silloin kun meidän berni oli pentu, mutta sen vaan muistan että Moppe ei kauhesti syönyt kiviä yms. mutta Sukkia söi! Siis söi, monta kertaa tuli sukkia kakan mukana,ei onneksi aiheuttanut siis mitään pahempaa.
Mutta meillä täll hetkellä oleva pentu (ei berni) söi luovutusikäisenä kaikkea mahollista,nyt jo rohmuaminen on vähentynyt (ikää 4kk). Ihmettelen että pentusi syö vielä noinkin "vanhana" kaikkea. Mutta uskon että se menee ohi smile.gif
hattara
Meidän Vilman mielestä muurahaiset tulisi tuhota syömällä... lookaround.gif
-Milli-
LAINAUS(hattara @ 17.6. 2006, 19:16)
Meidän Vilman mielestä muurahaiset tulisi tuhota syömällä... lookaround.gif

Meidän berni "vanhuksen" (ikää 7,5v) mielestä muurahaiset on pelottavia,eli niit' pitää mennä karkuun. Eli makuupaikan etsintä kesällä on vaikeaa,siksi paras onkin nukkua kuistin penkillä w00t.gif
Finca
LAINAUS(-Milli- @ 16.6. 2006, 15:54)
Mä olin aika pieni silloin kun meidän berni oli pentu, mutta sen vaan muistan että Moppe ei kauhesti syönyt kiviä yms. mutta Sukkia söi! Siis söi, monta kertaa tuli sukkia kakan mukana,ei onneksi aiheuttanut siis mitään pahempaa.
Mutta meillä täll hetkellä oleva pentu (ei berni) söi luovutusikäisenä kaikkea mahollista,nyt jo rohmuaminen on vähentynyt (ikää 4kk). Ihmettelen että pentusi syö vielä noinkin "vanhana" kaikkea. Mutta uskon että se menee ohi  smile.gif

Muistaakseni luin aikoinaan ihan artikkelinkin tosta "berneille yleisestä sukkaholismista". Oiskohan siitä ollut juttua Koiramme-lehdessä tms... Aika mielenkiintoinen asia, jolla herkutella... blink.gif

(Meidän foxi on vaan erikoistunut kukkiin...)
Crista
Mä ängen tänne mukaan, kaksin kappalein löytyy herroja Jói ja Taavi. Jói täytti just 4v ja Taavi on 6½v. Mummelin virkaa hoitelee hoffin ja bernin sekoitus 8v
-Milli-
Tosta sukkien syömisestä vielä... meillä siis tää nykyinen pentu (paimenkoira sekin) on alkanut syömään sukkia. Vielä ei ole saanut yhtään kurkusta alas mutta yritystä on ollut. Oisko tämä joku paimenkoirien juttu? blink.gif Kun meillä toi ei-paimenkoira ei ole edes yrittänyt syödä sukkia..
wenakko
Mä olin viimekesänä bernin kanssa leirillä, ja ko. koiran tyttären pentuja hoitamassa muutaman viikon wub.gif On bernit kyllä niiiin ihania otuksia että smile.gif
sahku
Kaverilla on berni, eilen synty 8 tervettä pikkuista wub.gif
~Blacky~
Heissan!!

Tänne tulin kurkkimaan ja mitä löytyikään, just mulle sopiva aihe!

Meillä on siis berninpaimenkoira uros nyt vuosi ja 6kk vanha energia pakkaus. Vienyt sydämet mennessään tämä herra, koko perheeltä. Pentu kuume vaivaa ja haaveissa olisi toinenkin uros berni kotiin saada, mutta haaveiden toteutusta ei voi ajatellakkaan ennen ensi kesää, niin kakara on Blacky vielä itsekkin.

On ne vaan niin ihania halli pehmo nalleja! laugh.gif wub.gif
koirahullu838
ihana
-iina-
Nyt on kyllä pakko jo hehkuttaa täälläkin, että meille tuli kesäkuun alussa uus pentu taloon smile.gif Bernipoika hänkin ja nimeks annettiin Aapo biggrin.gif Kyllä on kesällä riittäny tekemistä sen pikkusen kanssa, joka on nyt jo 4kk. vanha biggrin.gif wub.gif
Cairn.
Isän työkaverilla on ollut berninpaimenkoira Hulda. Mukava neito. :>
Avispa
Mitenkä berniväen joulu meni? Aika hiljasta pitelee täällä bernikeskustelussa. sad.gif
Szél
Täällä asustaa melkein 9kk vanha bernineiti Tira.

Meidän joulu meni ihan hyvin, tosin pentu ei oikein tajunnut lahjapakettiensa avaamista tongue.gif Mun piti sitten avata melkein kaikki paketit valmiiksi, kun ei millään suostunut repimään auki. Joulukuusikin sijoitettiin olohuoneeseen porttien taakse niin, ettei Tira voi hajottaa koko kuusta.

Mites muilla meni uusi vuosi? Pelkäsikö bernit raketteja?
Tira ei huomannut raketteja ollenkaan sisällä (tosin oltiin kaverilla "maalla" jossa ei näkynyt kuin muutama raketti) mutta kun käytiin nopeasti ulkona niin eiköhän se vain säikähtänyt vähäsen yhtä rakettia. Noo, juoksi takaisin kuistille turvaan mutta malttoi tulla tekemään vielä tarpeensa pihalle. Nyt vaan toivotaan että ei tullut paukkuarkaa vaikka olikin niin pieni säikähdys.
-iina-
Joulu meni oikein mukavasti. Nalle availi innokkaasti myös kaikkien muiden paketteja ja ajatteli että kaikki on vaan sille biggrin.gif Aapo sit vaan katto sellanen ilme naamallaan että "Voitteko ottaa ton paperin tosta pois, et mä voin syödä ton luun" biggrin.gif

Uusi vuosi olis ollu taas aivan karmee jos ei oltais saatu eläinlääkäriltä minkään näkösiä lääkkeitä. dry.gif Aapo tosin onnistu silti pelästyyn muutamaa rakettia sad.gif
-iina-
LAINAUS(Szél @ 3.1. 2008, 00:31) *
Täällä asustaa melkein 9kk vanha bernineiti Tira.

Mistäs kennelistä neitinne on? biggrin.gif
Szél
^ Tira on Momandanilta smile.gif

Kuinkas moni täältä harrastaa berninsä kanssa jotain?
Me keskitytään pennun kanssa näyttelyihin ja tokoon, tosin kaikkea mahdollista tullaan ainakin kokeilemaan biggrin.gif
Avispa
Heippa Szel ka näemmä olet uusi täällä niin tervetuloa joukkoon!
Onkos Tiran kuva päässyt komeilemaan sun avatar kuvaan? Nätti pentu. smile.gif
Näytätte asuvan proiilin mukaan asuvan vantaalla, niin tervetuloa vaan vantaan junnutreeneihin reenailemaan ( kunah nsaadaan taas porukkaa kasaan keväällä kun ei ole kovin kylmä) Tiran kanssa, vaikka ette junnuja harrastas niin hyvää harjotusta koiralle esiintymiseen muiden koirien kanssa!
Szél
^ Kiitos!
Joo, on se Tira. Sillä on kyllä ihan ihmeellinen (ja todella edustava) ilme tuossa biggrin.gif

Pitääkin miettiä noita junnuharkkoja, ehkä voitaisiin käydä jos vain saadaan kyyti. Tähän mennessä Tira on osannut käyttäytyä näyttelyissä (pentuluokat) ja mätsäreissä hyvin, toivottavasti jatkuu samalla tavalla. Meillä on eka junnuluokan näyttely nyt sunnuntaina Lahdessa, mä oon jo ihan paniikissa!
Maarit S
Meille taas syntyy ensi viikolla berninpentuja. laugh.gif
Dino_
Täältäkin löytyy yksi berni. smile.gif

Dino harrastaa pk-tottelevaisuutta ja jälkeä. Tykkää kovasti.

Dino on 3v 1kk ..

Tulevaisuudessa ehkä toinenkin berni.
Wellshe
Meillä asuu noin seitsemän kuukautta vanha berninarttu, Diana.
Se on ihan mukava koira, joskin vähän itsepäinen. Minä kuvittelin saavani laiskan sohvaperunen, mutta sainkin koiran, jossa on virtaa enemmän kuin pienessä kylässä. Korkeutta on tällä hetkellä reilut 62 cm ja painoa vaatimattomat 27 kiloa. Eli siis sellainen "pitkä ja solakka".
Dee tykkää erilaisesta puuhailusta, se osaa perus istumisten ja muiden vastaavien lisäksi etsiä kantarellejä. Ja ennen kuin joku rupeaa nauramaan, kyllä se on niitä sieniä ihan oikeasti löytänyt. Aika nopea oppimaan, tosin se oppiminen on ihan kiinni siitä, sattuuko sitä huvittamaan.

Pienestä pitäen ollaan käyty pentukurssilla, käytiin siellä aktiivisesti, joka viikko oli pakko päästä kavereita moikkaamaan. Ja mentiin myös "ekstaharkkoihinkin", of course. ;> Rotuyhdistyksen paikallisen alajaoston bernitapaamisissakin käydään aina kun vain päästään. Mätsäreissä ollaan oltu nyt kaksi kertaa, ekoissa tuli punainen nauha, ei sijoitusta, ja toisissa, jotka olivat viime viikolla, tuli sininen nauha, ei sijoitusta.
Eli ihan kivasti on mennyt.

Muuten, Szél, huomasitkos että Tirasta oli kuva uusimmassa Sennen-lehdessä?
Szél
Joo huomasin. Oli aika kauhea kuva vielä, en ehtinyt asetella takatassuja ollenkaan kun kuva jo räpsäistiin joten Tira seisoo vähän oudon näköisesti biggrin.gif
Hanne
Pentuja odotellessa.. thumbup.gif Kyllä tää odottavan aika on pitkä.. biggrin.gif
sulo
On täälläkin kaksi berniä,Jade ja Sulo...Kyllä vaan,aika itsepäinen rotu on paikoitellen.. thumbup.gif Meinaa tulla välillä tällanen tilanne: crybaby.gif Ei vaan,kiva rotu on!!:)
Fazerina
Multakin löytyy yksi 3-vuotias narttuberni.
Meillä on aikuisiän myötä bernistä tullut kyllä laiska, vaikka kotitokoilu maistuukin.
Mutta tuo varmaan jäisi mielummin kotiin, kun lähtisi lenkille, jos itse saisi valita rolleyes.gif
Vesileikkejä ja itsekseen vepeä kuitenkin harrastetaan kesäisin. Talvella vetää jonkun verran, ja kotipihalla tokoillaan ympäri vuoden.

Miellyttämisenhaluinen ja ihana murunen tuo on, vaikka seuraava rotu tuleekin olemaan hiukka aktiivisempi..heh..
No viimeinen berni tämä ei silti meille ole.
J&F
On meilläkin 4 berniä, mistäs kennelistä oikein teillä on, olis kiinnostavaa tietää dry.gif
Hanne
Tässä on meidän uusin vahvistuksemme: Ireen Vom Gipfelfeuer "Aino"

Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.