Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kleinspitz ihmisiä?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
Sivuja: 1, 2
marska
Täällä on kyllä aika hiljaista. Meillä ei ole enää kleiniä, Pipsa menehtyi maanantaina. Uusi pentu on kyllä tänneppäin tulossa. tongue.gif
Retu -97
LAINAUS(marska @ 28.1. 2007, 17:54) *
Meillä ei ole enää kleiniä, Pipsa menehtyi maanantaina. Uusi pentu on kyllä tänneppäin tulossa. tongue.gif

Eikä, todella ikävää, otan osaa suureen suruusi! cray.gif Kävin lukemassa tapahtuneesta sivuillasi, todella surkea tapaus! Milloin uusi pentu on tulossa ja mistä?
marska
Luultavasti Tirhan kennelistä sijoitukseen tulossa narttu Mandyn ja Turon pentueesta. smile.gif
Razzle
Nostetaanpa tätä taas... smile.gif

Minkäs ikäisiä kleinspitziä teillä on? Meidän kleini Pate täytti viime lauantaina 2v. wub.gif
marska
Tänään haettiin uusi kleini pentu. Tirhan Added Value eli Candy tuli sijoitukseen. wub.gif
-Paupi-
LAINAUS(marska @ 3.3. 2007, 20:30) *
Tänään haettiin uusi kleini pentu. Tirhan Added Value eli Candy tuli sijoitukseen. wub.gif

Onnittelut uudesta sydämmenvaltaajasta wub.gif
Retu -97
LAINAUS(marska @ 3.3. 2007, 20:30) *

Onnittelut uudesta pennusta! wub.gif
Beloved
Onnea pennusta!

Minullakin on ollut sijoituksessa kleinityttö Tempore & Tirhan -tiimiltä, nyt jo oma. Tässä Hippu:

Meille on tulossa vauvoja viikon sisään, saksantuonti Heidille, jonka vauvamasussa rymistelee varmaan tusina melskeestä päätellen. Ultrassa niitä näkyi kyllä vain 2-3:

Kuva: Koivusaari
kuola
Voi miten ihan masu wub.gif
Odotan innolla aikaa, jolloin meillä vilistää pikku vauvoja ....mutta menee siihen vielä aikaa.
Beloved
Pennut syntyivät sektiolla samana päivänä kuin tuon massukuvan laitoin. Jännitysnäytelmän tulokset on tässä 11 vrk vanhoina!:

Beloved Ms Cappucino & Beloved Ms Espresso
-Else-
^ Tämmösiä kuvat on ihan hirveitä wub.gif noi ruskeet on mun syrämmeni viäny wub.gif
Retu -97
LAINAUS(Razzle @ 1.3. 2007, 13:41) *
Nostetaanpa tätä taas... smile.gif

Minkäs ikäisiä kleinspitziä teillä on? Meidän kleini Pate täytti viime lauantaina 2v. wub.gif

Meillä kaikki kleinit ovat syntyneet kesällä, joten laitan tähän tulevan iän (kesä- ja heinäkuussa synttäreitä). Niki 12 v., Retu 10 v., Wili 5 v. ja Topi 3 v. ja sitten nuo "hieman vääränrotuiset" mitteli-Timi 7 v. ja Rölli-pommi myöskin 5 v. thumbup.gif
Tipsunen
Tässä perjantaina kotiutunut Tempore True Colors eli tutummin Nelli 10 vk <3

Ja Sunpower's Tiara Tabitha eli Tipsu 4 v
-Paupi-
Hilde, et sä saa laittaa tänne tollasia kuvia ainakaan kun foorumi vilisee meitä koirattomia koirakuumeisia !! ohmy.gif biggrin.gif

Okei, ihana se on ja onnea vielä hug.gif
Jonna A.
Kiusaisinko minäkin teitä, no taidampa vähän!

Meille siis tulee 01.06.2007 (eli n. 9 päivän päästä) musta pieni n. 8 viikkoinen kleinspitz uros, Tempore&Tirhan kenneliltä sijoituspentu, jos nyt ne pallit tuntuvat, toivottavasti.

Ja sitten kuusiviikkos kuva:
Mikäs tää on?

Olen vähän onnellinen happy.gif
Olen jopa tehnyt sille jo valmiiksi kotisivut XD Tai siis alun......
-Paupi-
Onnea pennusta smile.gif
Jonna A.
Eilen saatiin taas uusi kuva, 7 viikkos, kohtahan se jo meillän4 päivän töpsyttelee, kuulemma pikainen seisotus kuva:
http://i116.photobucket.com/albums/o37/jon...oksittuUUSI.jpg

Se on sitten niin ihana <3
-Saara-
Itselläni ei ole kleinia mutta kleinia tulee aika paljon käytettyä kehissä - niin junnuissa kuin rotukehässäkin... Maatu tapasitkin meidät joensuun KV jh:ssa.
-Saara-
Oisko kellään kleinin esitys "kikkoja"? Itse olen ja vielä enemmän koira on tottunut että esitän sitä seisaaltaan... onko tää JH kehässä OK?
jennamari
LAINAUS(Puudeli @ 22.10. 2007, 15:52) *
Oisko kellään kleinin esitys "kikkoja"? Itse olen ja vielä enemmän koira on tottunut että esitän sitä seisaaltaan... onko tää JH kehässä OK?

Kyllä tuo kleinin seisaallaan seisottaminen on ainakin mun mielestä okei, melkeinpä jopa parempi kuin kyykyssä seisottaminen..smile.gif Ite oon melkeinpä aina tottunut ne niin esittämään, mut tietty riippuu se vähän koirastakin. parin sellasen kleinin kanssa oon ollut kehässä, jotka vaan esiintyy paremmin niin että itse on kyykyssä.
Mut tääkin tietty mielipide kysymys..smile.gif
Jaanasisesi
Luin keskustelut läpi ja mukana oli aivan upeita ja ihania kuvia ^^

Itselleni on nyt varattuna yksi Kleinspitz narttu. Luovutusikä on siinä vapun paikkeilla, joten tässä on nyt vielä odoteltava muutamia viikkoja! Olen lukenut useita tekstejä Internetistä, joissa kerrotaan Kleinspitzien luonteesta, hoidosta ja muusta olennaisesta. Olen saanut sellaisen käsityksen, että Kleinit haukkuvat luonnostaan paljon, mutta kuitenkin kasvatuksella voidaan saada aikaan merkittäviä muutoksia. Onko tämä totta? Kuulisin hyvin mielelläni erilaisia kokemuksia ja keinoja, joilla koiran voisi opettaa hiljaiseksi.

Luonteessakin on toki varmasti paljon eroja, mutta olisi silti hienoa kuulla omasta Kleinistä/Kleineistä. Myös muita olennaisia vinkkejä ja toimintatapoja kuulisin mielelläni. Onko koira kova lenkkeilemään? Viekö turkin hoito paljon aikaa? Entä sisäsiistiksi opettaminen? Käytännön vinkkejä kuulisin erittäin mielelläni.

E: Perheessämme on siis jo valmiiksi kaksi Suomenlapinkoiraa (+kissa), mutta tämä Kleini tulisi minulle omaksi. Lähinnä siis seurakoiraksi, kun muutan toiselle paikkakunnalle opiskelun ohessa.
kuola
Tässä meidän neidit.
Vasemmalla Aino 6kk ja oikealla Taimi 2v joka juuri valmistui valioksi. Samaisessa näyttelyssä Taimi oli ROP ja Aino oli ROP-pentu thumbup.gif

marska
Täältä löytyy kleinspitz neiti Candy, joka on todella kova haukkumaan. Aina kun vieraita tulee niin niitä haukkuu, mutta jos ollaan näyttelyissä tai harjoituksissa, niin aluksi haukkuu, mutta sitten lopettaa. Myös meidän edesmenneet kleinit ovat olleet kovia haukkumaan. Toinen haukkui vain autoja, ja toinen vain koiria.
Turkin hoito on todella helppoa, kerran viikossa harjaaminen riittää.
Kotona ovat kyllä mitä ihanaisempia seuralaisia. Pitävät rapsuttelusta paljon ja viihtyvät perheen parissa. smile.gif

Tässä vielä kuva Candystä
NooorA
Olen uusi keskustelia tässä keskustelussa. Kysyn heti,miten Kleinspitz seisotetaan ?? rolleyes.gif
mamelukkikala
Itselläni on suomenpystykorva, mutta siskollani on kleini ja sen kanssa touhuammekin paljon. happy.gif

Noodra
Täältä löytyy kleini ihminen. Kotona tallustaa 8 kk vanha kleini tyttö Ronja (valkoinen) sekä mittelspitz Arttu smile.gif
mamelukkikala
Millaista pantaa muuten pidätte näyttelyissä? O.o
Marika
^ Pannan kannattaa olla mahdollisimman ohut ja huomaamaton, ettei se muodosta mitään ikäviä rajoja kaulukseen. Muutoin se on ihan omistajasta kiinni millaisen koiralleen haluaa.

Hihna sitten mieluusti koiran turkin väriin tai "tyyliin" sopiva, esim. vanhemmalla oranssilla herrallani on valkoinen. Näyttelyhihnoja meiltä löytyy kolmea erilaista. Vanhemmalle ei kyllä kelpaa kuin se tavallisin, pyöreäpunoksinen näyttelyhihan missä on se hihna- ja pantaosa samassa, kun siihen se on tottunut ja siinä olen sen aina esittänyt. Nuoremmalla vaihtelen hieman noitten hihnojen kanssa, nykyisin ohut ketju ja lyhyt pyöreäpunoksinen hihna on meille se perus. Vanhempi Leevi poika ei puolestaan tykkää ketjusta lainkaan kun olen sille kokeillut, joten ketjun kanssa ei Leeviä tulla ikinä näkemään kehässä. wink.gif

Sitä uudistettua versiota tavallisesta panta-/hihnataluttimesta ollaan kanssa testattu, missä on levennetty osa siinä kaulan kohdalla, mutta eipä se nyt mitenkään muutoin siitä "raakaversiosta" eroa. Kannattaa vähän kokeilla mikä tuntuu sopivammalta itselle ja koiralle, niin löytyy se paras mahdollinen. smile.gif
mamelukkikala
Juuh. Täytyypä kokeilla. happy.gif Itellä kun ei ole ennen ollu kleinia ja nytkin se on siskon. smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.