Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Pommin kanssa
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Koiratanssi
Snoxie
Voiko pomeranian kanssa harrastaa agilityä.? Ja koska kannattaa ruveta harjoittelemaan pennun kanssa? Vastauksia näihin smile.gif
Suvi
Olen selittänyt sulle ummet lammet mesessä... Riippuu täysin koiran koosta ja sen innokkuudesta. En suosittelisi agilitya kauhean pienelle pommille, voi jalat venähtää pahasti vaikka energiaa riittäisikin. Tottakai matalia esteitä (kotiagilitya) voi aivan rauhassa harjoittaa, mutta muista hei, koiran ehdoilla. wink.gif

Tämä on väärässä paikassa, joku voisi varmaan siirtää.
Snoxie
kirjoitin tuohon agilityn piti olla KOIRATANSSIA. biggrin.gif
*Sanni
Koiratanssi pommin kanssa,miksipä eì? wink.gif Rotu kuin rotu käy tähän hommaan,
jos vain koiralta löytyy innokkuutta. teehee.gif
HoneyDream
Mikäs siinä. Mukaan vaan. smile.gif Itselläni ei ole kokemusta pommeista kuin yhden oman koiran verran (no tietty tuntee ja näkee usein muita samanrodun edustajia piireissä ja näyttelyissä, mutta vertaan kuitenkin omiin koiriimme..), ja olen erittäin kiitollinen siitä energiasta,
minkä se omaa. wink.gif Jaksaa vaikka mitä, ja sopii moneen menoon.

Mutta en osaa sanoa muista sen enempää, mutta jälleen, miksipä ei? biggrin.gif Aina kannattaa kokeilla.
Liewec
LAINAUS(Suvi @ 20.1. 2006, 23:11)
En suosittelisi agilitya kauhean pienelle pommille, voi jalat venähtää pahasti vaikka energiaa riittäisikin.

Tota noin. Tämä kohta kiinnitti huomioini, sillä kai koiran pitäisi pystyä normaalisti esteitä hyppimään ja kiipeilemään, oli se sitten minä rotuinen tahansa. Kyllähän niitä pitkäselkäisiä rotuja on, joille ei agility sen takia sovi, mutta kai joka rodulla sentään jalkojen tulisi kestää? Ainakin pommilla, joka on muutenkin niin kevyt.
_berni_
samaa mieltä kuin crim
Suvi
LAINAUS(crim @ 31.1. 2006, 15:35)
Tota noin. Tämä kohta kiinnitti huomioini, sillä kai koiran pitäisi pystyä normaalisti esteitä hyppimään ja kiipeilemään, oli se sitten minä rotuinen tahansa. Kyllähän niitä pitkäselkäisiä rotuja on, joille ei agility sen takia sovi, mutta kai joka rodulla sentään jalkojen tulisi kestää? Ainakin pommilla, joka on muutenkin niin kevyt.

Siis tokihan pommin kanssa voi agilitya harrastaa jos vain tahtoo, mutta itse en ainakaan säännöllisesti siihen rupeaisi (tiedän, ettei moni muukaan agilitya aloittaisi noin pienen koiran kanssa kuin esimerkiksi meidän Milli).
Kyllä kai ne jalat kestääkin. Riski on silti suuri.
Snoxie
komppaan suvia wink.gif
hyrrä
jalat venähtää.... mielenkiintoista... rolleyes.gif

Myönnetään, itselläni ei ole kokemusta pommeista, mutta pienestä koirasta kyllä muuten... Samassa ryhmässä minikoirani kanssa agilitya harrastaa myös mäyräkoira, joka, kuten joku sanoi, on ehkä suuremmassa riskiryhmässä selkänsä takia. Omistaja on eläinlääkisopiskelija, eli tietää varmasti mitä puuhailee koiransa kanssa.

Tosi minikokoisen koiran kanssa en välttämättä näe muuta ongelmaa agilityssa kuin sen, että niiden hyppykapasiteetti ei välttämättä riitä, ainakaan pitkiä ratoja... Viime syksynä satuin olemaan kisoissa missä toyvillis ei päässyt renkaan läpi ensin hyppäämään vaan jäi roikkumaan siihen mahastaan... Eli ei välttämättä ihan oma laji... Mutta jalkojen venähtäminen....
Suvi
Minun puolestani kaikki saavat harrastaa kääpiökoiransa kanssa mitä haluavat. En kuitenkaan itse alkaisi harrastamaan noin pienen koiran kanssa agia, ja sehän on vain minun mielipiteeni. wink.gif Niitä kookkaampia ja, miten sen nyt sanoisi, jykevämpiä pommejahan löytyy aika paljon. Se on jo ihan eri asia kuin oma Millini, joka on aika siroa sorttia. Esim. HoneyDreamin Minni kyllä on selvästi agilitykoira, etujaloistakin näkee, ettei hän ole mikään pikkusintti biggrin.gif Ja puhtiakin riittää vaikka mihin.
Mutta eihän sitä koskaan tiedä, ennen kuin kokeilee... Minä en kyllä agilitykentille pyri, mieluummin sitten joskus tulevaisuudessa kun mittelin hankin.
Jettis
Kyllä niiden jalkojen pitäsii kestää, mun mielestä! Pienistä koirista en lähtisi (esim. chihu, chinit) koiran kanssa, jolla on lakiaukile (vai mikä nyt olikaan). Jos se on mennyt kiinni, niin sitten ei mun mielestä oo mitään miksi ei voisi.
Suvi
LAINAUS(Jettis @ 7.3. 2006, 16:36)
jolla on lakiaukile

.. Mitä tuo tarkoittaa? Siis että mikä tuo on? blink.gif
No ainakin pitää olla tutkitusti terveet polvet, eihän huonopolvisella koiralla saa agilityyn mennäkään.. Jos nyt olen yhtään perillä..
Jettis
LAINAUS(Suvi @ 7.3. 2006, 17:09)
.. Mitä tuo tarkoittaa? Siis että mikä tuo on?  blink.gif
No ainakin pitää olla tutkitusti terveet polvet, eihän huonopolvisella koiralla saa agilityyn mennäkään.. Jos nyt olen yhtään perillä..

Niin tietysti se polvi juttukin, mutta jos nyt rodusta puhutaan... Siis tarkoitan ettei nytr varsinaisesti ole jalostettu rotua, jolla polvet olisivat huonet. Se on yksilöllistä... Onhan niitä meinaan paljoooon muitakin miksi agia ei voisi harrastaa. Mutta jos roduista puhutaan, niin sitten toi lakiaukile juttu..

Siis noilla chihuilla ja chineillä (en tiiä onko muillakin) on jalostettu sellanen pää, että keskeltä kallo ei ole luutunut, vaan siinä on sellanen pehmeä kohta, missä ei ole aivoja ennen muuta kun jtn rusta ja nahkaa. Samanlainen kuin ihmisvauvoilla, mutta vauvoilla se menee umpeen. On tietty poikkeuksia, että jollain noittenkin rotujen edustajilla se on menny umpeen, mutta periaatteessa ei.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.