Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Upeita esiintyjiä
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
-Tintti-
Niin kun tuolla 7 ryhmässä oli aihe upeita liikkujia, niin aattelin et teen tänne samanlaisen smile.gif

Lisään oman vastauksen myöhemmin!
jööttifani
Jos katsotaan tyyliä niin oikean tyyppinen siperian husky. EHDOTTOMASTI !!
On muuten NIIN kevyttä menoa että !!
Ja nyt EN siis tarkoita sitä 90% näyttelyissä näkyvistä koirista vaan IHAN OIKEISTA huskeista, joita voi löytää mm. kennel Vargevassin sivuilta ! Harva näyttelyissä näkyvä koira pääsee edes lähelle noiden liikkumistapa.
(Poikkeuksena mainittakoon mm. Sleigh Ride's Destiny's Child joka on muutenkin upenaupea koira !!)
bluehusky
Siperian husky liikkuu oikearakenteisena todella kauniisti.
Wanssu
Tintti varmaankin tarkoitti ihan koiria, ei pelkkiä rotuja smile.gif

Itteni pitää vielä miettiä vastausta hetkisen..
-Paupi-
Minun mielestä yksi erinomaisita liikkujista ja muutenkin komea esiintyjä on Ikiliikkujan Ashley!
Kun Nea ravaa kehässä ei tarvitse kuin toivoa ettei Nea rupea laukkaamaan ta i haukkuman (tytön tyyli) blush.gif Ja muutenkin kun Ikiliikkujien kasvattaja ryhmä astuu isoon kehään, se on upeata katsottavaa rolleyes.gif Ja tottakai silloin vielä kivempaa jos Snowy tai Saana on mukana wub.gif
Oona E
Minusta todella kaunista katsottavaa on faaraokoira
tyttö Magicway's Min for Siphra "Minea" liikkeessä wub.gif
bluehusky
Arctic Soul Janka liikkuu todella kauniisti wink.gif
Sandra
Roduista huskyt tosiaan liikkuvat upeasti. "Oman" rodun edustajista pidän erityisesti koirani isästä Thomdy Dom's Viking Warriorista, jonka liikkuminen on energistä ja iloisen näköistä. Olen nähnyt myös muita upeita liikkujia mitteleissä, mutta kaikkien nimiä en muista. Pienenpolun Manolito ravaa myös ihan nätisti.
Rochas
En ole paljoa minkään ryhmän 5 rodun kanssa ollut tekemisissä, mutta kun koirani kasvattaja on alkanut pohjanpystykorvia harrastaa, niin mukana olen rotuun tutustunut.

Pohjanpystykorvakehiä seuranneena voin sanoa että suurin osa pohjiksista ei ole mitään upeimpia esiintyjiä koska pohjis on metsäatyskoira, joten jos kehässä näkyy esiintymään koulutettuja pohjiksia, ne kyllä erottuvat edukseen! Ja näitä on Joutsenvaaran Dave, poikaa esitettyäni voin sanoa että siinä vasta liikkuja. Sitä koiraa ei laukkaamaan kehässä saa, vaikka kuinka lujaa juoksisi. wub.gif
lhasa apso
faaraokoirat on tosi upeita kehässä wub.gif
Lovskars
Katsoitteko tv:stä kun tuli V/PMV näyttelyistä, en muista kumpana päivänä se oli, mutta siellä oli aivan upeasti esiintyvä husky, sitä esitti mies ja olivat ilmeisesti Ruotsista.
Sitä esiintymistä kun katsoi, niin w00t.gif se oli jotenkin upeaa. Niin saumatonta yhteistyötä.
-Else-
LAINAUS(Sandra @ 28.1. 2006, 13:37)
Pienenpolun Manolito ravaa myös ihan nätisti.

samaa mieltä.. wub.gif
Reyal's
Omasta rodustani, eli mitteleistä voin sanoa, että Damirazin Cherokee on yksi mahtavimmista liikkujista ja hitsin mahtava muutenkin! Sen vuoksi sitä meidän Taralle käytinkin ja Noelin jätin kotiin kasvamaan. Myös esimerkiksi Rossfort Sahne on hieno liikkuja smile.gif
-Else-
yksi upea liikkuja on suomenlapinkoria Lumiturpa Api... wub.gif niin näyttävästi ravaa kehässä ja on niin komee muutenkiii wub.gif
Wanssu
Sammareissa on hyviä liikkujia aika mukavasti ja hienoja liikkeitä on kuvista nähnyt (lähinnä askelpituutta). Mutta yksi hyvä liikkuja on Tuulian Vuononvaltias, tosin nyt alkaa jo hieman ikä painaan miehellä ja se välillä näkyy liikkeessä sad.gif
Diikeri
No mitä mä nyt kattelin joskus kasvattajaryhmää, nii siellä oli noita Ikiliikkujan kennelin samojedeja. Ne kyl jäi mieleen tosi hyväliikkeisinä. wink.gif
peikkovuorelainen
Else, mulla on Lumiturpa Apin puol veli ja aina on saanu kiitosta tuomareilta upeasta liikkumisesta...taitaa olla veressä biggrin.gif:
#sohvi#
yksi upea liikkuja on suomenlapinkoria Lumiturpa Api... niin näyttävästi ravaa kehässä ja on niin komee muutenkiii !

Samaa mieltä kuin -Else- upea koira... wub.gif
meillä on Lumiturpa Apin puolsisko. paitsi ei ole nyt kotona... confused.gif
Joy.
Samaa mieltä ollaan täälläkin muiden mitteli ihmisten kanssa Pienpolun Manolito ravaa tosi kauniisti. Toivon että oma koirani Kata (joka kuuluu Manoliton jälkeläisiin) perisi isänsä askeleet! dogrun.gif
peikkovuorelainen
#sohvi# terkkuja Pimulle veikalta thumbup.gif
Maatu
Yhdyn ihmisiin jotka ylistivät samojedeja biggrin.gif
Mielestäni juuri se Ikiliikkujan Ashley "Nea" on aivan upea koira! niin esiintyjänä kuin persoonanakin. wub.gif Myös Milady Melanie "Jenny" tulee hyvänä kakkosena perässä (; Vaikka itse sanonkin, pidän myös oman samojedini (Ikiliikkujan Snowy Mist) liikkeistä. Niin kevyet ja lennokkaat askeleet, juuri omaan makuuni.
Kuten jotkut tuolla sanoivatkin, huskyt ovat kyllä kaunista katsottavaa myös mikäli koiran saa liikkumaan oikein (:
Toisaalta "Kauneus on katsojan silmässä" biggrin.gif
gwyneth
mun täytyy nyt sanoa, etten ole ihan samaa mieltä kaikkien tälle palstalle kirjoittaneiden ihmisten kanssa. en ala osoittelemaan ketään nimeltämainituista koirista, mutta mun mielestä termiä "upeat liikkujat" käytettäessä pitäisi ensi kädessä muistaa miettiä ROTUTYYPILLISESTI OIKEITA LIIKKEITÄ, niitä liikkeitä, joilla tehdään töitä. lennokkaat show-liikkeet on toki pirun komeaa katsottavaa, mutta kaikilla roduilla eivät todellakaan oikeat.
Miraf
Tutustuin pari vuotta sitten ruotsalaiseen jämttiurokseen Norrbo-Stuang Stej:hin ja tykästyin erityisesti sen liikkeisiin. Muutenkin erittäin komea ja hyvännäköinen uros.
Lovebanshee
Ryhmä ja veteraanikehissä upea karismaattinen Chow Chow herra Tatam Odotettu Oskar. Arvonsa tunteva komea veteraaniherra wub.gif
Kettis
LAINAUS(Lovebanshee @ 17.4. 2006, 10:13)
Ryhmä ja veteraanikehissä upea karismaattinen Chow Chow herra Tatam Odotettu Oskar. Arvonsa tunteva komea veteraaniherra wub.gif

Jep, siinä vasta upea koira. wub.gif
Wanssu
LAINAUS(gwyneth @ 11.4. 2006, 14:16)
mun täytyy nyt sanoa, etten ole ihan samaa mieltä kaikkien tälle palstalle kirjoittaneiden ihmisten kanssa. en ala osoittelemaan ketään nimeltämainituista koirista, mutta mun mielestä termiä "upeat liikkujat" käytettäessä pitäisi ensi kädessä muistaa miettiä ROTUTYYPILLISESTI OIKEITA LIIKKEITÄ, niitä liikkeitä, joilla tehdään töitä. lennokkaat show-liikkeet on toki pirun komeaa katsottavaa, mutta kaikilla roduilla eivät todellakaan oikeat.

thumbup.gif
Ihan täysin samaa mieltä. Esim. oman rotuni kannalta pitäisi miettiä että millaisilla liikkeillä sitä rekeä on helppo vetää, liikkeessä pitää olla voimaa, draivia. Ei liian kevyttä ja lennokasta.
pips_a
LAINAUS(Wanssu @ 18.4. 2006, 16:34)
thumbup.gif
Ihan täysin samaa mieltä. Esim. oman rotuni kannalta pitäisi miettiä että millaisilla liikkeillä sitä rekeä on helppo vetää, liikkeessä pitää olla voimaa, draivia. Ei liian kevyttä ja lennokasta.

Myös minä olen samaa mieltä. Onhan ne hienon näköiset liikkeet kun koira juoksee kevyesti ja lennokkaasti, mutta kyllä rodunomaiset liikkeet ovat aina kauneimmat. Samojedinkaan ei kuulu olla kevyt.. mutta olen kuullut että nykypäivänä näkyisi aika paljon näitä kevyt luustoisia, kevyt liikkeisiä koiria, mutta en voi sanoa mitään koska en ole seurannut niin tarkasti samojedi kehiä eli tuo olivain kuulo puhetta. Näistä täällä mainituista koirista en osaa sanoa millaiset liikkeet näillä on, olen kyllä nähnyt monia samojedeija ryhmäkehissä, mutta tarkkaan en ole niitä katsonut. Täytyy mainita että itse olen sen huomannutkin että nykyään näkee kamalasti myös keltaturkkisia samojedeja sleepy.gif ne eivät myöskään ole miellyttävännäköisiä... mutta tämä nyt ei liikkeisiin liittynyt!
Sama juttu siperianhuskyn, malamuuttin jne. kohdalla, rodunomaiset liikkeet!
Nimeämään en pysty 5. ryhmän koirista ketään, kun ei ole niin paljon tullut 5. ryhmiä seurattua, mutta vastattakoon rodunomaiset liikkeet omaava siperianhusky, alaskanmalamuutti, samojedi tai lapinkoira.
Wanssu
Keksinväriä on jonkin verran ja eniten sitä ilmenee tietyissä sukulinjoissa, itse tykkään enemmän puhtaan valkoisesta koirasta jolla turkki muutenkin oikean laatuista, nykyään pehmeää ja makaavaa karvaa näkee. Myös kevytluustoisia sekä taas sit ääripäitä, liian raskaita koiria jotka ovat todella kömpelön näköisiä sad.gif Kuitenkin olen sitä mieltä, että Suomessa on paljon hyvä luustoisia samojedeja!
Tämä nyt ei kuulu tähän esiintymiseen/liikkumiseen kuulu, mutta sammareilta on myös johkin ihmeeseen kadonnut hyvät etuosat.
-Tintti-
LAINAUS(pips_a @ 18.4. 2006, 17:50)
Täytyy mainita että itse olen sen huomannutkin että nykyään näkee kamalasti myös keltaturkkisia samojedeja sleepy.gif

Niin tähän vielä.. en mä nyt tiedä onko sitä sillee hirveesti. Kyllä varmaan 20-40 vuotta taaksepäin oli vähemmän tätä kermaa turkeissa tai keksiä, ihan miten vaan. Mut on se varmaan lisääntynyt mut ei sitä virheeksi saisi luetella koska samojedin turkissa saa olla keksin / kerman väriä. smile.gif
Ja monilla on sitä hännän päässä, tassuissa, korvalehtien päissä tms...
Xenju
Basenjit ovat melko hyviä biggrin.gif
Suvi
Omassa rodussa ei ole oikein mitään erikoisia liikkujia (pommeista puhun siis), vaikkakin Linnanhaltijan Idoli liikkuu tosi nätistä ja arvonsa tuntevasti. biggrin.gif Samoin kuin poikansa Kerberos.

Yleisesti ottaen tykkään kyllä hirmuisesti vitosryhmän pitkäjalkaisten ja lyhytkarvaisten koirien liikehtimisestä. Esimerkkinä vaikkapa faaraokoira ja cirneco dell´etna. Kovin ovat mieleeni näiden rotujen liikkeet, sekä tietysti koirat itsessään ovat ihania.
snoproof
LAINAUS(Wanssu @ 18.4. 2006, 19:36)
Tämä nyt ei kuulu tähän esiintymiseen/liikkumiseen kuulu, mutta sammareilta on myös johkin ihmeeseen kadonnut hyvät etuosat.

Ei ne ole mihinkään kadonneet, kun ei niitä ole koskaan ollutkaan biggrin.gif

Ja väristä; sammarin ei tarvitse olla puhtaan valkoinen, vaikka se on se ihanne, kermanvärinenkin on sallittu kuten keksinväriset merkit. Kunhan koira ei muistusta vaalean ruskeaa kauttaaltaan. Joillekin sammareille keltaisempi sävy tai suuremmat keksinväriset läikät tulevat ikää myöten. Meilläkin on nyt 5-vuotiaat koirat saaneet sävyä turkkiinsa, nuorina olivat puhtaan valkeita kumpikin.

Mutta, tää meni taas ihan OT:ksi... rolleyes.gif
Jos esiintyjiä täytyy manita, niin oman koirani, Ronjan esiintymiseen olen todella tyytyväinen... whistling.gif
-anna-
todella hienon näköistä on se, kun hirvikoira kulkee hienosti ja esiintyy.. Upean näköistä..

Basenjikin kyllä liikkuu todella upeasti, ja farkku smile.gif

hienoja koiria kaikki rolleyes.gif
Suuski
Minun mielstä huskyissa tuo Sleigh Ride`s Destinyt Child (Saimi) on hieno koira, meillä on samasta kennelistä myös husky.
Sammareitten menoa myös ihastelen.

Toisella huskyllamme jonka juuret on tuolta Wintry kennelistä, silläkin on mielstäni hienot liikkeet, kunnon vetokoiran liikkeet.
-Juulia-
LAINAUS(Suvi @ 18.4. 2006, 22:03)
Omassa rodussa ei ole oikein mitään erikoisia liikkujia (pommeista puhun siis), vaikkakin Linnanhaltijan Idoli liikkuu tosi nätistä ja arvonsa tuntevasti. biggrin.gif Samoin kuin poikansa Kerberos.

Vähän menee OT:ksi, mutta tarkoitatko Linnanhaltijan Kerberosta? Hän on nimittäin Linnanhaltijan Gianni Versacen, ei Idolin poika wink.gif
Suvi
LAINAUS(-Juulia- @ 9.9. 2006, 10:45)
Vähän menee OT:ksi, mutta tarkoitatko Linnanhaltijan Kerberosta? Hän on nimittäin Linnanhaltijan Gianni Versacen, ei Idolin poika wink.gif

Jep, tarkoitin, ja näköjään olin muistellut väärin.. Vasta myöhemmin kun selailin jalostustietojärjestelmää, huomasin erehdykseni lookaround.gif

Nyt kun on Kanadasta tullut tämä Jenuwane Kool Running (pommista kyse), niin se liikkuu ja esiintyy mielestäni myös todella hienosti.
päivi
Sandra:Kiitos kohteliaisuudesta! biggrin.gif
Terv. Topi-iskä (TD Viking Warrior)
Veraa
Minusta upea esiintyjä on Biconty's Rock my world. Siis rodultaan pomeranian kaunis koira muutenkin vauhdikas koira rolleyes.gif
-Paupi-
Sammari Dasha Lucerne's Solo Act "Solo" wub.gif
-shiroi-
Tämä meidän Fia(Sternhimmels Festina Lente) kulkee kauniisti. Haminassa sunnuntaina PN-kehässä kasvattaja kehui Fiaa kun se kulkee pää suorana ylhäällä ja selkä suorana, toisin kuten muut kehässä sillä hetkellä olleet(ja silti tuloksena PN4... blink.gif )... Saattaa kuulostaa hieman "meidän muppe on maailman paras!"-puheelta.... oops.gif Haminassa näin sen samojedi-uroksen, Ikiliikkujan Eddie Of Voyagen, vitosryhmän kokoomiskehässä ja liikkui kyllä kauniisti. smile.gif En kyllä yleensä ehdi katsella hirveästi koirien liikkeitä...
HetaK
Sleigh Ride's -huskyt ovat kaikki upeita, mutta ykkönen on ehdottomasti Espen eli Escipión el Africano de Ciukci. Upea, ei voi muuta sanoa. Siitä haluan vielä itselleni pennun wink.gif
jenna-
Miun mielestä siperianhusky Jääsilmän MelodyMorning "Muumi" liikkuu todella kauniisti. Itse sitä kyllä esitänki, mutta kauniisti liikkuu wub.gif
Siva
^Tuttujaki wink.gif
Oulaisten näyttelyssä pisti ROP husky silmään, mahtava meno! Ja koira on Snow Team's Beverly.
Voi kun saisi tuon oman laiskamadon (Riina-laika) esiintymään tollasella vauhdilla...
Rodis
Faaraokoira Northgate's As You Like It on mieletön. smile.gif Sammari Ikiliikkujan Eddie Of Voyage on upea näky myös. Pomeranian Linnanhaltian Mystery on kanssa hieno.
Jospe
Kyllä täytyy komppailla edellisiä, siperianhuskyt ovat upeita oikein liikkuessaan. Tikkaavat liikkeet tai ylikulmautuneen koirat liikkeet (aika yleisiä siperialaisissa) eivät ole kaunista katsottavaa. Pakko hieman kehaista oman tyttösen liikettä
pipsapekkarinen
Basenjeissa löytyy monta upeaa liikkujaa, yksi on Kanjaras Thanos Tibalt, oon ite monta kertaa pojan esittänyt ja siinä liikkeessä on jotain niin kaunista ja upeaa että rolleyes.gif . Omissa kasvateissa parhaiten uroksista liikkuu Linnanportin Adhafera (uroksista) ja Linnanportin Ascella (nartuista).
Toki viitos ryhmässä on paljonkin rotuja jotka liikkuvat todella kauniisti ja rodunomaisesti. Faaraokoirat on toinen suosikki rotu.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.