Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Erikoisnäyttely
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Arkistoidut foorumit > FCI 2 (a): Molossit
Sivuja: 1, 2
auri leppä
Eli posti toi tänään tiedon Vantaan kaupungilta ja varauksemme Hakunilan Urheilupuistosta on varmistettu.

Lisäksi ;näyttelyssä arvostellaan myös dogo argentiinot,ja tuomari on hollannista Monfoort,ehdotus tuomarista on tullut dogoklubilta.
Olemme siis ainut rotukerho jaka saa jakaa sertit.

Kaikki siis toivotetaan tervetulleeksi,dogoja myöten.

Ja aikahan on 10 kesäkuuta.
Maire@
Voi ei, kylläpä aika menee vauhdilla. w00t.gif
Just oli 05 erkkari ja nyt seuraava on kohta jo tulossa. wink.gif No onhan siihen vielä onneks muutama kuukausi. whistling.gif

Hyvä paikka, ainakin tilava.
Mites muut tuomarit?
auri leppä
Bullmastiffeilla on Pamela Jeans Brown,vamaan väärin kirjoitettu,mutta on arvostettu bullmastifi nainen Englannissa.Ja sitten on vielä joku herrasmies italiasta.Pistetään kotisivuille kaikki tiedot.Ei voitu aiemmin laittaa koska paikka varmentui tänään.

Saimme moitteita kun info koppia ei ollut voittaja näyttelyssä,mutta nyt näyttää ettei ole euroopan voittajassakaan,KOKONAISTA YKSI VAPAAEHTOINEN ILMOITTAUTUNUT.
Me emme repeä joka paikkaan.
sahrami
Ihanaa! Tossa vieressä! thumbup.gif Jaksaako tässä odottaa!! biggrin.gif
auri leppä
No sehän on kiva kun asut lähellä.Voit tulla erkkarin talkoisiin. Auri
sahrami
En uskalla... whistling.gif
Olen kiltti ja hiljainen sivustakatsoja.. happy.gif
Aktiiviset yhdistys/järjestötyypit pelottaa... crybaby.gif
auri leppä
Hehhe ei me mitään järjestöpahiksia olla,niin että mukaan vaan.

Yhteishengen tekee kaikki,se ei ole minusta tai näyttelytoimikunnasta tai hallituksesta kiinni.
jos joku niin minä saan kuulla aika ihmeellistä palautetta,en anna sen vaikuttaa asioiden hoitoon,vaikka en voi jokaisen kaveri ollakaan

Koitetaan muistaa että tämä on yhteinen asia.

Niin ja minä en siellä infokopilla enää seiso.ettei tarvitse minua kestää.
päärynä
Wau!!!! Mahtaakohan olla niin että Cane Corsoilla on tuomari tuolloin Italiasta? Mielenkiintoista ja haastavaa rolleyes.gif .
Daybreaker
Jos yhdistyksen henki on huono, niin eikö olisi aika tehdä asialle jotain? Eikä vaan tuudittautua siihen että MEIDÄN YHDISTYKSEN HENKI ON OLLUT AINA HUONO JA SINÄ SE PYSYKÖÖN?

Eikö olisi aika, lyödä viisaat päät yhteen ja alkaa tehdä asialle jotain??

Lehti kaipaa kipeästi toimittajaa ja samoin vuosikirja bullmastiffien osalta. Ja silti kaikki kiukkuaa jos lehti myöhästyy. Missä vika??

Eikö presidentin vaalienkin virka ole se että saadaan aikaan muutosta? Miksi ei voi olla muutoksen aika yhdistyksessä nyt ja pannaat hihat tuulemaan?
Ja jos "vanhat" yhdistys hirmut pelottaa niin kerätään oma joukko joka tekee EUV-06 Ständin. Silloin ei tarvitse pelätä vanhoja jermuja.

Itseäni ottaa päähän että kaikessa vedotaan huonoon henkeen, mitä se huono henki oikeasti on?? Ja mitä konkreettisesti asialle on tehtävissä? Ei mitään jos kaikki ajattelevat samalla tavalla eivätkä tee asialle mitään! Kukaan ei käy kokouksissa ja sitten vain valitetaan , että kun ei tehdä mitään. ei voi tehdä jos kukaan ei ehdota mitään ja sit pitää löytyä myös ne asian toteuttajat. eivät asiat itsestään tapahdu.

Sorry tää mesoominen , mutta mua oikeesti V....taa jatkuva valitus eikä kukaan tee asian eteen mitään. Ja tää ei oo henkilökohtaista, kenenkään ei tarvi nyt vetää sitä koripalloa nenään. innocent.gif

Eli nyt kamppanja pystyyn, teemana EUV-06 ja Erkkari -06!
Lima Löllerö
Itsestäni tuntuu sille, etten voisi sanoa yhdistyksen "hengen" olevan huono. Esim niissä erkkareissa, missä olen mukana ollut, ihmiset on olleet ihan hyvillä fiiliksillä ja on ollut sangen mukava tunnelma. Ja aina jos on tarvinnut jollekin toimihenkilölle soitella, vastaanotto on ollut hyvä ja ystävällinen.Niissä yhdistyksen kokouksissa kai sitten tunteet taipuvat kuumumaan (ja hyvä niin, jos se vaan tuo mukanaan keskustelua, sehän on vaan merkki siitä että asioista välitetään!), mutta siitä ei minulla ole henk.koht. kokemusta kun en ole koskaan jaksanut täältä asti lähteä paikalle.. *hävetyshymiö blush.gif *
auri leppä
Lehti asia on kunnossa,kiitos molossi foorumin.Henki tulee meistä kuten edellinen kirjoittaja sanoi.
On teillä Päärynä tuomari italiasta,kuulemma on hyvä sellainen,älä kuitenkaan kysy nimeä,vanha ei muista.
¨steffy
ihanaa miten lähellä w00t.gif , mieki pääsen talkoisiin teehee.gif
auri leppä
Hyvä Steffy Sinuun voi luottaa,se on se sama Sanna johon olit viime kesänä yhteydessä kun olit Super Summerissa joka kokoaa yhteystiedot.

Yhteishengestä sen verran uskon tuntevani jäseniä jos en eniten niin ainakin lähes,jos ei oteta lukuun niitä muutamia riitoja jotka ovat kasvattajien välisiä,ei kukaan ole kanssani riidoissa tai huonoissa väleissä.
On ollut aina aikaa kuunnella rivijäsenen murheita.
¨steffy
mikä tuo EV- infokoppi oikein on ?? multa menny kokonaan ohi lookaround.gif
Daybreaker
Se on siis sellanen "info koppi" joita on aina Messarissa, eli rotuyhdistyksen tietopiste, jossa esillä esitteitä, esillä koiria ja ennenkaikkea TIETOA. Siellä yleensä "päivystää" 1-2 ihmistä näyttelyn ajan.
Kim
Pakko kirjottaa...

Mun mielestä meidän viime kesäisissä talkooporukoissa ei ollut mitään vikaa (vaikka meidän koirilla on ihan eri kasvattajatkin)?!?! Kaikki tultiin hyvin toimeen (vaikka meidän koirilla on ihan eri kasvattajatkin), kaatosateista huolimatta. Ja oikein mukavasti juttu lensi kaikkien kesken (vaikka meidän koirilla on ihan eri kasvattajatkin) ja saatiin paljon uusia kavereita (vaikka meidän koirilla on ihan eri kasvattajatkin)!

Olen Daybreakerin kanssa täysin samaa mieltä tuosta yhteishengestä. Missä vika? Mulla ainakin on ollut aina kivaa erkkareissa ja kaikissa muissakin yhteisissä tapahtumissa. Menkää hyvät ihmiset itteenne! Ja miten se sanonta nyt kuului, älä tee toisille sitä mitä et halua että itselles tehtäis tai osta koira.... w00t.gif

nimim. en osaa yhtään sanontaa
¨steffy
LAINAUS(Daybreaker @ 24.1. 2006, 18:21)
Se on siis sellanen "info koppi" joita on aina Messarissa, eli rotuyhdistyksen tietopiste, jossa esillä esitteitä, esillä koiria ja ennenkaikkea TIETOA. Siellä yleensä "päivystää" 1-2 ihmistä näyttelyn ajan.

no ei mulla kyllä sinne koiraa ole wink.gif , muuten olisin ainakin voinu osallistua siihen koppi touhuun smile.gif
Kim
En mä ketään piikitelly, kerroin vaan oman mielipiteen, eihän kukaan voi tietää millainen yhteishenki on, jos ei osallistu!

Hyvä steffy ja Maire! Tervetuloa talkoisiin, raahatkaa kaveritkin mukana... Myös koirattomat ihmiset kelpuutetaan!

thumbup.gif

Lisäyksenä vielä, että meillä oli oikeasti hauskaa viime kesänä talkoissa vaikka väristä ja rodusta ja kasvattajasta riippumatta, haluan nimenomaan korostaa sitä, että KAIKKI on tervetulleita, en tosiaankaan halua piikitellä asialla!!!!!
Daybreaker
Info kopille ei ole pakko olla omaa koiraa, vaan sinne käy myös muukin mallikelpoinen yksilö.

reippaasti vaan kaikki mukaan, rodusta tai kasvattajasta riippumatta! teehee.gif

Eikä se ollut piikittelyä vaan ihan fakta homma, kaikissa asioissa ei ole merkitystä kasvattajalla. Miten sit kävis jos bestis ottaiski koiran toiselta kasvattajalta loppuisko ystävyys siihen? Ainakaan mun mielestä ei, vaan motto olis : kasvattajasta riippumatta! laugh.gif
Lima Löllerö
Ehkäpä tämä asia meneekin niin, että bullmastiffiharrastajat ei ole veemäisiä kuten joskus luullaan, vaan bullmastiffiharrastajilla on erikoinen huumorintaju.. cool.gif

Ei vaan leikki leikkinä, luulen kyllä että tosi monessa muussa rodussa se yhteishenki on oikeasti melko paljon huonompi, tämä tällaisena mutu - tuntumana kun on kuunnellut ystäviä, joilla toisen rotuinen koira.
Daybreaker
yritetään käyttää näitä hymiöitä joten kuten. Ja aina varmasti saa soittaa ja ilmoittautua ihan henkilökohtaisesti. Jos kokee sen mukavammaksi tavaksi.

Mutta oikeesti, jos yritetään tehdä ens kesänä enkka ja vetästään kaikki päivät kunniallaläpi ja isolla porukalla! Kuitenkin pää asia on meidän rakkaat koirat ja yhdistävä tekijä on rakkaus niihin. wub.gif

Itse toivon näkeväni ensi kesänä innostuneen joukon Molossi- ihmisiä hymy huulessa tukka hulmuten kasaamassa yhteistä näyttelyämme.
Hugis
Olenko minä se ainut vapaaehtoinen joka on ilmottautunut ohmy.gif ? Vai olenko taas missannut jotain ja en ole osannut olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan... Mikä ei kyllä ole mikään uus asia... biggrin.gif

Joo, munkin mielestä meillä oli kivaa viime kesänä, sekä Super Summerissa että erkkarissa. Riippumatta kasvattajasta, rodusta tai mistään muista asioista. Kun vaan uskaltaa (/viitsii) lähteä mukaan touhuamaan, niin saa kyllä tutustua moniin mukaviin ihmisiin ja mikä parasta, ne juttelee sun kanssa loputtomasti sun lempiaiheesta elikkäs koirista. Onhan se tietysti ikävää herätä ennen sian pierasua ja lähteä haravoimaan nurmikenttiä, kun vois nukkua vielä pari tuntia, mutta kyllä on kannattanut cool.gif
Kim
LAINAUS(Hugonmami @ 24.1. 2006, 17:21)
Olenko minä se ainut vapaaehtoinen joka on ilmottautunut  ohmy.gif ? Vai olenko taas missannut jotain ja en ole osannut olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan... Mikä ei kyllä ole mikään uus asia...  biggrin.gif

Joo, munkin mielestä meillä oli kivaa viime kesänä, sekä Super Summerissa että erkkarissa. Riippumatta kasvattajasta, rodusta tai mistään muista asioista. Kun vaan uskaltaa (/viitsii) lähteä mukaan touhuamaan, niin saa kyllä tutustua moniin mukaviin ihmisiin ja mikä parasta, ne juttelee sun kanssa loputtomasti sun lempiaiheesta elikkäs koirista. Onhan se tietysti ikävää herätä ennen sian pierasua ja lähteä haravoimaan nurmikenttiä, kun vois nukkua vielä pari tuntia, mutta kyllä on kannattanut  cool.gif

Hugonmami: Joo, sä OLIT se ainoa, nyt on tullut jo kaksi muuta lisää wink.gif

Erittäin hyvä kirjoitus laugh.gif laugh.gif laugh.gif
auri leppä
Onneksi kesökuussa ei ole paljon väliä milloin herää.Aurinko paistaa ja linnut laulaa
auri leppä
Yhdistys touhu on sitä,että saadaan lehti tulemaan,se on työläin kallein ja mitä rivijäsen odottaa.Sitten on jtk jonka tehtäviin kuuluu ohjata ja valvoa rotua.Nettisivut,näyttelyt ,kasvattajapäivät,on meidän kaikkien tekemisista kiinni.Se on yhdistystouhua minkä teemme.
Sitten on tietysti kasvattajat ja niistähän ne suurimmat erimieliisyydet alkaa,kuka kenenkin mielestä osaa,tekee hoitaa hommansa.
Eri kasvattajilta koiran ostaneet eivät saisi tapella piikitellä toisiaan tai yhdistystä sen yksipuolisen tiedon takia mikä tulee aina siltä yhdeltä kasvattajalta.
Kukaan ei tietysti riitele yksin,en edes minä.

Maire osallistu pariin juttuun ja katsotaan sitten,onko suurin osa huonosta yhteishengestä vain liiottelua.
päärynä
cool.gif Kiitos Auri tiedosta, lupaan olla kysymättä tuomarin nimeä biggrin.gif ! Minulle riittää tieto siitä että Supo saa Italialaisen tuomarin mielipiteet paperille lookaround.gif , todella odotan innolla thumbup.gif !
tyyneläinen
Kun näin lähelle erkkari saatiin, niin lupaan olla talkoissa, sen minkä osaan/kykenen cool.gif
Mairehan vois potkasta aina ohikulkiessa, etten hyydy johonkin nurkkaan, niinku joskus käy innocent.gif
Olisi todella mukava tutustua uusiin ihmisiin.
auri leppä
Hienoa Homma Toimii
vahtinalle
ohmy.gif Pliiis! Täytyyhän meidän saada info-koppi EUV-näyttelyyn. Maalaan jo kolmatta viikkoa sitä taustalakanaa, joten minulta pääsee kyllä itku, jos sille ei olekaan käyttöä... crybaby.gif
Taffinaff
Olen valmis olemaan infokopilla seuraavassa Messarin näyttelyssä - jos joku muu tuo sinne koiran wink.gif

Maire on mielestäni oikeassa tuosta ilmapiiristä, kyllä siinä on parantamisen varaa.
AnneSal
Itse olen myös valmis päivystämään infokopilla kaikkina muina päivinä (no, en tosin koko päivää), paitsi silloin erkkaripäivänä, joten Sanna voi laittaa mun nimen jo listaan.

Sellaista puhetta on ainakin jossain yhteydessä ollut, että pidettäisiin se koppi auki siellä Euv-näyttelyssä kaikkina muina päivinä, paitsi silloin lauantaina, kun on erkkari. Mun mielestä ihan hyvä idea... Ja jos päivystäjiä löytyy myös lauantaille, niin silloinhan koppi voi tietysti olla auki joka päivä. Mutta joka tapauksessa se infokoppi mielestäni sinne kannattaa laittaa - johan meillä on "työryhmä" siitä huolehtimassa thumbup.gif
Daybreaker
Nyt alkaa kuulostamaan jo oikealta asenteelta! thumbup.gif
Ja sitten erkkarissa kaikki töihin lupautuneet tulevat myös paikalle, eivätkä jätä vain saapumatta.

-Riikka
sannukka
^ Niinkuin minä törkeästi tein viime erkkarissa. blush.gif blush.gif blush.gif (olin siis paikalla, mutta silti jossain muualla) Enkä taida päästä näihin tuleviinkaan auttamaan, vaikka koiraa en ilmoitakkaan. Mutta jos jotain olisi, mitä voisi täältä Ulvilasta käsin tehdä, niin mieluusti autan. Ei vain taida olla oiken tällaista etätyötä. Pelastustiimin arpajaisiin kai voi yrittää jotain kerätä?
Kim
Tämähän näyttää jo hyvältä!

Niin ja ne sitovat ilmoittaumiset mun sähköpostiosoitteeseen, joka löytyy mm. lehdestämme.

t. Sanna

thumbup.gif
Hugis
Tuosta osaamisesta vielä. Itselläni ei ole koskaan ollut näyttelykoiraa, joten kokemus näyttelytouhuista ennen viime kesää oli vain turistin näkökulma. Silti otaksun että minusta oli hyötyä, kun mut ilmeisesti edelleen kelpuutetaan mukaan talkooporukkaan... blush.gif Eli osaamisesta asia ei ole kiinni, kyllä siellä neuvotaan, vaan tärkeämpää olisi, että saadaan näyttelyihin riittävä määrä talkooporukkaa paikalle, että saadaan hommat sujumaan jouhevasti smile.gif

MUOKS: Ja vielä tuli tuolla lenkillä mieleen. Yhdistyksen tekevät sen jäsenet yhdessä, eivät yksittäiset ihmiset, siksi sen nimi on yhdistys. Eli jokainen meistä voi omalla käytöksellään vaikuttaa yhteishenkeen ja kaikkeen muuhunkin. Eli mukaan toimintaan vaan thumbup.gif
IIRIS
Kyllä susta Hugonmami oli enemmän hyötyä, kun osaat edes ajatella. thumbup.gif Ja mukavaahan meillä oli seisoa siellä lipunmyynnissä. teehee.gif Sateesta huolimatta.
Sanna
Juuri tuollaisista "näyttelykoirattomista" kuten Hugonmami on erittäin paljon hyötyä näyttelyiden talkooporukoissa sillä oma koira ei häiritse työn tekemistä. Aikoinaan ennen kuin näyttelykärpänen tosissaan puraisi, oli huomattavasti helpompi osallistua talkootyöhön itsekin ja niin tuli muutamassa erkkarissa tehtyäkin. Nykyisin kaikki aika menee omiin koiriin sekä myös muiden koirien esittämiseen ja se mikä yli jää, kuluu sitten tavallisesti näyttelyohjaajan tai kehätoimitsijan hommiin kuten EUV-06 näyttelyssä tullee käymään biggrin.gif

Yhteishengessä on aina kehittämistä. On kuitenkin ollut todella mukava huomata, että muutamissa bullmastiffiporukoissa homma toimii erittäin mukavasti riippumatta siitä keneltä on koiransa sattunut hankkimaan tai minkälainen koira on. Mielestäni tällainen on esim. meidän hakuporukka jossa ihmiset aidosti iloitsevat omansa ja toisten koirien edistymisestä ilman, että koiria tarvitsee kateellisena vertailla keskenään. Hyväksytään se, että koirat edistyvät erilailla ja yritetään parhaansa mukaan auttaa jokaisen koiraa eteen päin. Sen sijaan tuntuu siltä, että esim. näyttelytilanteissa tuossa yhteishengessä voisi olla parantamisen varaa. Mielestäni näyttelytilanteidenkin tunnelma on viime aikoina kehittynyt hyvään suuntaan mutta vielä on töitäkin wink.gif
Maire@
^Joo, onneks meillä on hyvänhenkinen hakuporukka, jossa homma toimii. Kaikilla on siellä mukavaa ilman sarvia ja hampaita. Ainakin minusta on siltä aina tuntunut. thumbup.gif
Kim
Joo, täytyy minunkin mainostaa, että meidän hakuporukka on ihan älykiva! Kaikki tekee kaikkensa toisten koirien eteen, varpaat paleltuu, vaatteet kastuu (useimmiten kuolasta) jne. blush.gif laugh.gif

Näyttelyt ovat kuitenkin kilpailuja, joten ehkä se kilpailuhenki sieltä tulee kuitenkin esille, vai mitä sanotte wink.gif?
¨steffy
LAINAUS(Kim @ 25.1. 2006, 13:45)
Tämähän näyttää jo hyvältä!

Niin ja ne sitovat ilmoittaumiset mun sähköpostiosoitteeseen, joka löytyy mm. lehdestämme.

t. Sanna

thumbup.gif

siis sulle mää ilmotan jos tulen erkkarin talkoo porukkaan w00t.gif

kelles mä ilmotan jos haluan sinne infokopille lookaround.gif baa.gif
IIRIS
Steffy voit ilmoittaa myös infokopille tulon Sannalle sähköpostiin. smile.gif
¨steffy
LAINAUS(IIRIS @ 25.1. 2006, 19:29)
Steffy voit ilmoittaa myös infokopille tulon Sannalle sähköpostiin. smile.gif

OK thumbup.gif
edi
Majoituspuoli kiinnostaisi wink.gif
Onkohan Hakunilan lähistöllä mitään mukavaa paikkaa, jossa voisi yöpyä ja iltaa istuskella?
auri leppä
Helsingistä ei ainakaan löydy helposti tilaa ,huomattiin kun tuomareille etsittiin hotellia,ja nyt kun on heti seuraavana päivänä iso näyttely niin suurin osa menee sinne,niin näyttelyillallinenkin on vähän niin ja näin,tuomarit täytyy tietysti viedä syömään ja kaikki halukkaat ovat tervetulleita.
Emme tiedä paikkaa varmasti ,mutta ilmoitellaan sitten kun tiedetään.
Jos tulette kauempaa niin Vuosaaresta on ainakin aiemmin löytynyt camping alue,muuta en osaa sanoa.
edi
^ok,kiitoksia smile.gif
tizzian
Tuolta löytyy myös muutamia majoitusmahdollisuuksia - enemmän ja vähemmän lähellä Hakunilaa... dogrun.gif
kikka
Onhan tuo Hotelli Vantaa aika lähellä Hakunilaa ja siellä on hyvä ruokaravintola Sevilla sekä muita ravintoloita.
-tanja-
Kaikki leirintäalueet hki-hml välillä on täynnä. Myös Bodomjärven leirintäpaikka on aivan täynnä.
Riihimäeltä olis saanu vaan to-su paketin ei yhtä yötä,kun siellä on erämessut samaan aikaan.
Yksityiseltä puolelta löytyy mökkejä.
Hottelimajotuksista en tiedä mitään,mökkiä haettiin ja se sitten loppujen lopuksi saatiin.
Sanna
Pääkaupunkiseudun hotelleihin tekee tosi tiukkaa tuona viikonloppuna varsinkin jos ja kun on liikkeellä koiran/koirien kanssa. EUV:n lisäksi on nimittäin erittäin suuri määrä erikoisnäyttelyitä ja porukkaa sitten sen mukaisesti liikkeellä ja majoittumista vailla... Yleensäkin kaikki mitä tarvitaan tuona viikonloppuna erikoisnäyttelyä varten kannattaa olla hyvissä ajoin varattuna tai hankittuna sillä esim. kehätoimitsijoista ja teltoista, pöydistä tai tuoleista joita aikaisemmin on vuokrattu HSKP:ltä on nyt todella kova kysyntä.
Avispa
Tonnehan vois tulla ihan vaan katselemaan ja auttamaan jos joku apua tarvii. biggrin.gif Kun on niin lähelläkin. tongue.gif

// edit. Sanat takasin. TOllon onkin afgaanien erkkari (muistaakseni) joten sinne täytyypi mennä. confused.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.