Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kultaisten omistajat!
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Summer.
Mulla on "keskivärinen" 5 kk:n ikäinen kultainennoutaja tyttö ja olisi kiva käydä joskus näyttelyssä. Tosin koiranäyttelyitä en ole harrastanut ja kaipaankin teidän neuvojanne, erityisesti kultaisennnoutajan esittämisestä, pesusta, trimmauksesta.
Eli näyttelykultaisten omistajat ja jos koirasi on vielä keskivärinen tai tumma niin neuvokaahan minua. Golden Info- kirjassa sanottiin, että koira pitäisi trimmata aina puhtaaseen, pestyyn turkkiin ja keskivärinen tai tummempi vielä paria viikkoa aikaisemmin, jotta mahdolliset sävy erot ehtivät tasaantua. Mutta koira pitäisi pestä näyttelyä edeltävänä iltana. Pitäisikö se siis pestä ennen trimmausta paria viikkoa ennen sekä näyttelyä edeltävänä iltana? Meneekö trimmi pilalle, jos sen pesee sitten vielä?Miten te teette? Ajattelin tämän vain myöhempää varten ja olen todellakin aivan ensi kertalainen, koska edellistä koiraamme ei voinut viedä näyttelyihin. JA voiko aloittelija leikata koiran turkin itse esim, juuri Golden Info- kirjan mukaan vai kannattaisiko viedä trimmaajalle? Käytetäänkö kultsun trimmauksessa trimmikonetta (minulla on sileät- ja kaksipuoliset ohennussakset)?
Voisitteko vielä kertoa jotain kultsun esittämisestä. Osaan kyllä seisottaa koiraa ja Aida seisookin ihan nätisti, mutta kun yritämme harjoitella juoksemista nätisti näyttelyhihnassa niin Aida innostuu kiskomaan ja hyppimään. Neuvoja?
~Wanda~
Kröhöm.. Tässä ihan etusivulla oli kultsu keskustelua, että ehkä kannattaisi sinne laittaa, linkki alla.
http://www.koirauutiset.com/forums/index.php?showtopic=11275 Itse en nyt muuta viitsi kommentoida, mutta et tarvitse trimmikonetta, sileät ja ohennussakset riittävät.. wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.