Kyllä ongelmat ovat ihan muualla kuin Firefoxissa.
Ensiksi CSS ei tunne sellaista valitsinta (property) kuin scrollbar, joten selain joka tukee CSS standardia ei voi sitä oikein esittää, koska sellaista ei ole olemassa. Se, että Microsoft on sellaisen lisännyt IE:n ja omilla sivuillaa selittää, miten se toimii ei tee siitä standardia CSS:ää. Microsoft on itse mukana W3C:n työryhmissä, jotka kehittävät standardien määrittelyjä, joten olisi toivottavaa, että se itse myös niitä jotenkin noudattaisi, eikä jatkuvasti yritä käyttää omaa määräävää markkinaosuutta kaapatakseen koko internetin omakseen. Nettiä selataan nykyään - ja tulevaisuudessa yhä enemmän - laitteilla, joilla ei ole mitään tekemistä tietokoneiden kanssa. Olisi toivottavaa, että netin selaaminen onnistuu myös näillä muilla laitteilla ja silloin ei voida tehdä IE:n standardin mukaisia sivuja, vaan sivuja, jotka noudattavat yleistä standardia ja joka siis mahdollistaa useiden erilaisten laitteiden käytön sivujen lukemiseen.
Toisaalta, jos käyttää Microsoftin ohjelmia sivujen tuottamiseen lienee mahdotonta saada aikaan sivuja, jotka toimivat oikein muilla selaimilla, jos ei itse tarkista ja korjaa sivujensa lähdekoodia. Microsoft on selvästi osoittanut esim. omilla sivuillaan, että se ei halua muiden selaimien toimivan kunnolla, vaan on lisännyt joillekin sivuilleen selaimen tunnistavan JavaScriptin, joka sitten valikoi kyseiselle selaimelle sellaisen CSS-tiedoston, joka ei toimi kunnolla. Myös sinun sivuillasi on selaimen tunnistava JavaScript, jonka FronPage on sinne tunkenut...
Navigointilinkkisi on tehty JavaScriptillä, mikä sinällään on harmillista, sillä samanlaiset, mutta varmemmin toimivat ja paljon kevyemmät olisit saanut aikaan CSS:llä. Tekstin sisällä olevat linkit toimivat Safarilla, Firefoxilla ja IE:llä ihan niin kuin CSS-tiedostoon olet kirjoittanut. Mainittakoon, että
bold ei ole font-style, vaan font-weight ominaisuus.
En jaksa uskoa, että .srollbox-luokka toimii kunnolla, jos annat sen kappaleen (<p>) luokaksi. Lähemmäs oikeaa tulosta pääsisit, jos käytät sitä <div> -tagin luokkana, mutta se voi lisätä jo monta muuta mutkaa. Tai voisit ehkä kokeilla sitä taulokon soulun luokkana. Sivusi on kyllä varsin massiivisesti täytetty taulukon-taulukon-taulukoilla, miten enää itse pysyt perässä noissa?
Sitten huomautettava on, että sivuiltasi puuttuu <!DOCTYPE ...>, joten selaimet voivat vain arvailla, miten haluat sivusi tulkittavan.
CSS-tiedostosi on sellainen sillisalaatti, että on kiitettävää, miten hyvin selaimet selviävät sen lukemisesta. On varsin ihmeellistä sulkea lähes kaikki tyylimäärittelyt html kommenttien sisään.
KOODI
<!-- tähän väliin voi kirjoitettaa kommentin, jonka selain yksinkertaisesti jättää huomiotta eikä esitä sitä sivulla. Tämä näkyy vain, jos kurkistaa sivun koodiin. -->
Keskellä CSS-tiedostoa sinulla on muutakin html-koodia sekoitettuna, sieltä löytyy orpoja luokkia, tyylin loppumerkintöjä ilman alkumerkintää... Eli siistisin ensin tuon tiedoston ja tekisin standardien mukaisesti enkä vaatisi selaimia tulkitsemaan CSS-tyylitiedostosta sellaista, mikä ei sinne kuulu, ja vasta sitten ryhtyisin pohtimaan eikä joku selain tue CSS-tyylitiedostoja. Fakta nimittäin on, että nykyisten selainten uusimista versioista IE tukee CSS-tyylitiedostoja kaikkein heikommin, mutta mikään selain ei tue niitä sata prosenttisesti.
Sivun lähdekoodissa ja CSS-tiedostossa olisi siis paljon petraamista, mutta täällä Firefox esittää sivun oikein mallikkaasti, vaikka ei mitään scrollbareja esitäkkään, mikä minun silmissäsi on todennäköisesti vain etu sivuillesi. Minä en kahta sekuntia kauempaa katsele sivua, jolla monta scrollbaria, kullä selaimen omilla scrollbareilla täytyy selvitä.
Sen sijaan IE (!!) ja Safari molemmat hieman rikkovat navigointi palkkiasi ja syy siihen on "tyhjä.gif", joka on eksynyt viesraskirja linkkisi "viekku.gif" -kuvan jatkoksi samaan soluun. Ongelma ratkennee poistamalla tuo ylimmäräinen kuva.