Mä tein tollaset tässä yks päivä,eihän noi nyt oikeen priimat ole,mutta passaa meille.
Seriliini
7.7. 2007, 10:17
Noihan on just hienot!
thinkthat
10.7. 2007, 10:19
Mistä Silja oot nuo esteet hankkinu? vai teeks ite? kuinka paljon n.suunnilleen maksaa?
Meillä on ikeasta kaksi putkea yhdistettynä ja aitoja joissa alustana ämpärit ja sauvat siihe päälle
Seriliini
13.7. 2007, 11:03
LAINAUS(thinkthat @ 10.7. 2007, 11:19)

Mistä Silja oot nuo esteet hankkinu? vai teeks ite? kuinka paljon n.suunnilleen maksaa?
Meillä on ikeasta kaksi putkea yhdistettynä ja aitoja joissa alustana ämpärit ja sauvat siihe päälle

Miulle teki noi esteet meijän ukki kaikenlaisista remonteista jääneistä laudoista ja sääntökirjojen mukaan. Itetehdyt
Aivan yli hienoja esteitä teillä :>
Mieki tänään leiki vähän puu seppää ja tekkiin sellasen yhen perusaida, siitä tuli ihan kiva :>
Seriliini
2.8. 2007, 13:12
Kävin eilen rahulan rehussa ja sieltä ainakin löyty sellanen putki jolla halkasija oli 40 cm ja pituutta kaks metriä hintaa oli jotain 30 euroa. IKEAsta kanssa saa. Sitten siellä oli myös sellanen muovinen hyppyeste, jos jotain kiinnostaa niin siksi kerroin. merkki näytti olevan sellanen, että luulis löytyvän muistakin lemmikkieläin liikkeistä, jos jollakin ei oo mahdollisuutta puusta alkaa tekemään...
Pitkä putki (tuolla on muitakin esteitä mm. hypyt, pussi, rengas ja kepit.. + oma putki pienille koirille
Ikean putkiLyhytNo tylsänä hetkenä googletin jos joku sattuu joskus tarvitsemaan...
Teille jotka ovat tehneet A:an tai keinun: Meillä olisi nyt tarvittavat aineet näihin, mutta mietin, että eikös vaneri ole aivan liian liukasta, meidän koirahan liukuu taaksepäin. Tai siis totta kai laitamme "askelmat" Aahan mutta kun meidän koira ei aina astu askelmille, niin mitä laittaisimme askelmien väliin, ettei liukuisi ? maalaan kyllä esteet, mutta maali ei varmaan siihen auta, vai ? neuvoja :'DDD
Agility ABC:n esterakennusosiossa taisi olla jotain "hiekkamaali" ohjeita... En nyt tarkkaan muista, kannaattaa varmaan lainata se kirjastosta tarkastelua varten. Kuitenkin joku tapa, jolla saatiin maalipinnasta karkeaa.
Villikset Fanny ja Linus
26.8. 2007, 19:27
LAINAUS(Greenvilma @ 26.8. 2007, 20:07)

Teille jotka ovat tehneet A:an tai keinun: Meillä olisi nyt tarvittavat aineet näihin, mutta mietin, että eikös vaneri ole aivan liian liukasta, meidän koirahan liukuu taaksepäin. Tai siis totta kai laitamme "askelmat" Aahan mutta kun meidän koira ei aina astu askelmille, niin mitä laittaisimme askelmien väliin, ettei liukuisi ? maalaan kyllä esteet, mutta maali ei varmaan siihen auta, vai ? neuvoja :'DDD
Mä oon kuullu, että ensin maalataan, sitten laitetaan hiekkaa, jossa pieniä kiviä maalin päälle. Kivet kiinnittyy maaliin ja lopuksi maalataan uudelleen.
Seriliini
28.8. 2007, 07:08
Meillä ennen maalausta sekotettiin hiekkaa maaliin ja maalattiin kahdesti. Musta se hiekka tai ihan normaalia olla. Hyvin on kestänyt pinnalla.
JIM:ltä tulee ohjelma nimeltä Koiralle koppi. Siellä kerran tehtiin kopin sijaan australianpaimenkoiralle agilityrata. Ohjeet olivat helpot ja selkeät ja paljon paremmin ymmärtää kun näkee tv:stä kuinka ne tehdään. Tämä jakso tosin tuli jo, mutta kerroin jos kuitenkin joku ystäväsi on ottanut tämän nauhalle tms.
Suosittelen myös kirjaa: AGILITY ABC. Kirja on aika vanha, mutta tieto ei ole vanhentunut. Kirjaa saattaa löytää kirjastosta. Itse näin kyseisen kirjan yhdessä osto ja myyntiliikkeessä, vaikken sitä ostanutkaan kun kirja jo oli, mutta jälkeenpäin harmittaa kun en sitä ostanut. Kirjaa tuntuu olevan nykyään aika harvassa ja muillakin olisi sille käyttöä.
pystykorva
6.9. 2007, 19:30
Juu.. Eli rakensin oman agi-radan. Hyppyja tein jostain sopivasta materiaalista ja sit vain jtn keppejä sinne päälle, toimi erinomaisesti.
Puomi: Maalasin lankkuja ja sit kiinitin kantoon, n. 40 cm korkeudelle. toimi ihan hyvin
Putki: Hakkasin maahan keppejä ja niiden päälle joku kangas, sekin toimi tosi hyvin (paitsi ku tuuli tai satoi)
Kepit: Sama periaate kuin putkessa; eli hakkasin maahan keppejä ja sit ei kun pujottelemaan.
Rengas: Puomin kannossa kiinnitetystä tikkaista tuli erinomainen "rengas-teline" eli joku tuki sinne väliin vaan ja rengas kiinni tikkapuihin.
Jos joku ymmärtää tästä edes jonkun kohtan niin oon kyllä hyvä selittämään
LAINAUS(Indy @ 31.8. 2007, 13:01)

Suosittelen myös kirjaa: AGILITY ABC. Kirja on aika vanha, mutta tieto ei ole vanhentunut. Kirjaa saattaa löytää kirjastosta. Itse näin kyseisen kirjan yhdessä osto ja myyntiliikkeessä, vaikken sitä ostanutkaan kun kirja jo oli, mutta jälkeenpäin harmittaa kun en sitä ostanut. Kirjaa tuntuu olevan nykyään aika harvassa ja muillakin olisi sille käyttöä.
Mä olenki tota AGILITY ABC kirjaa ettiny, mut en oo löytäny mistää O.O
LAINAUS(Greenvilma @ 7.9. 2007, 21:49)

Mä olenki tota AGILITY ABC kirjaa ettiny, mut en oo löytäny mistää O.O
Eikö kirjastostakaan?
Täältä ainakin voi tilata.
Pujottelu on vaan kepit maassa. Putki on ostettu samoin keinu...
jes, meille on tehty nyt tosiaan aita, ja rengas :'))
Leopolda
27.10. 2007, 12:24
Jees jees, iskä rakens mulle kaksi hyppyestettä.

Kuvaa ei nyt löydy, täytyy käydä joskus räpsimässä.
Mekin saatiin pari päivää sitten lisää agi esteitä! Ennestään meillä oli kepit, putki ja yksi hyppy. Nyt sitten tehtiin neljä hyppyä lisää. Noista tuli kyllä aika hienot

tehtiin niistä vain vähän penemmät, että ne mahtuisi tuohon pihalle.
Laitan vielä kuvia, kun tässä kerkeän...
Joo, kätevää tehä ite. Itse en ole ennen harrastanut agia, eikä ole koiranikaan. Olen jonkinverran kiinnostunut ja ajattelin jos iskä rakentelis pari estettä mun kaa viikonloppuna. Mulla on nyt piirretty mitat ja aion tehdä A esteen, kaks aitaa ja pujottelukepit. Koirani on kyllä jo 4v, onko liian myöhäistä alottaa? En varmaan kilpaile, ihan vaan aktiviteetiksi koiralle ja minulle. Rotu on kyllä Shih tzu, ei kamalan nopea, mutta jos hyvin sujuu voisin jopa kokeilla kilpailla, mutta uskon etten kilpaile. Sisällä olen rakentanut huvikseen parista tuolista esteen, silleen että tungen jonkun narun tuolien väliin jonka yli Rosa hyppää. Hyvin on sujunut, mutta aita taitaa olla ainoa jota kokeiltu.

Pitäisi varmaan joululomalla viettää enemmän aikaa isäni kanssa niin tehtäis ne esteet, vaikka ei se ymmärrä mitään lajista, mutta osaa se tukevia tehdä. Haluan kyllä tietää, mitä mieltä olette kun alotan nyt vasta agilityn harraste mielessä vaikka koira on 4v?
V33tu, ei neljävuotias koira ole mielestäni liian vanha. Kannattaisi ehkä kuitenkin aloittaa agility jonkun kokeneemman opastuksella, jos sinulla ei ole siitä kokemusta. Kokemattoman on helppo opettaa esteet väärin, ja sen jälkeen virheitä on vaikea korjata. Eli vaikkei edes aikoisi kisaamaan, neuvoisin silti menemään jollekin kurssille.
Olen kyllä lukenut kaiken mailman agility kirjoja, mutta sen perusteella olisi kyllä huono aloittaa. Tiedän kuitenkin aika paljon, olen kisoja kattonut ja käyn miltei joka loma virossa, jossa on yksi tuttuni joka pitää kenneliä ja harrastaa agilityä. Olen ollut mukana ja hypytellyt koiria, ja se tuttu aina sitten opetti korjaamaan virheet. Siis tarkoitin tuossa alussa ihan että oman koiran kanssa en ole harrastanut, enkä tiedä voiko tuota mitä kirjoitin äsken kutsua harrastamiseksi.
Meille tuli nyt syksyllä esteitä, elikkäs 4 hyppyä, kepit, rengas ja pituus. Ihan hyvin on toiminu, ihan vaa silleen järjellä rakennettiin, eli osat vaan kiinni toisiinsa. Renkaan rengas on pyörän vanha rengas. jotain kuvia leiriltä, missä oli siis meidän esteet:
rengas:
http://i16.tinypic.com/8b6nh4x.jpgkepit:
http://i11.tinypic.com/6utu793.jpghyppy:
http://i1.tinypic.com/85w7wiw.jpg ( oma koira<3 )
putki ( royal caninin, kuvassa kaksi yhdistettynä ):
http://i4.tinypic.com/7w5zk8m.jpgpituudesta ei oo kuvaa
Maavi, ihanat esteet

! Nostaa kummasti omaakin motivaatiota esteisen rakenteluun kun näkee muiden upeita esteitä. Keväällä pitää laittaa isi hommiin
Teittekö kepitki itse? Mua kiinnostaisi se pystytys, nuo kun näyttävät aika tukevilta... Miten ne pysyy pystyssä? Meillä on kepit rakennettu, mutta niihin ei ole mitään telinettä, joten ne melkein huojuvat puolelta toiselle
Seriliini
20.11. 2007, 08:44
Meillä on teline kepeille; keppejen väli pysyy aina samana ja kepit on helppo laittaa paikoilleen ja hyvin on pysyneet, tosin nyt on pientä löysyyttä telineessä niin pitäisi hieman fiksata. Kyllä on muuten meidän käytössä kestänyt.
Tuossa näkyy hieman telinettä:
KUVAMaavi: Hienot esteet!
LAINAUS(Seriliini @ 20.11. 2007, 08:44)

Meillä on teline kepeille; keppejen väli pysyy aina samana ja kepit on helppo laittaa paikoilleen ja hyvin on pysyneet, tosin nyt on pientä löysyyttä telineessä niin pitäisi hieman fiksata. Kyllä on muuten meidän käytössä kestänyt.
Tuossa näkyy hieman telinettä:
KUVASilja onks siul omat agiesteet? Mie tuun sitte sen pennun kaa teille treenaa! Voishan sitä Lempinkin kaa kokeilla
Pitää kysyä vielä, kun tuota telinettä olen juuri pohtinut... Miten saatte ne kepit pysymään kiinni siinä telineessä?
Seriliini
21.11. 2007, 16:37
Lempo: Juu, omat esteet on olleet meillä kesästä asti.
Siuwi: Siihen pohjaan on porattu jollain (Jota en tiedä) keppien kokoiset reiät, joihin keppi sadan laitettua. Kepeissä päässä on sellainen metallinen ympärys.. Hoh. En osaa oikein selittää, joten tuosta ei varmaan paloa saa irti

Siihen sitten koloihin kepit aina tökätään...
Kiitos
Seriliini, luulen että ymmärsin

.
Metallinen ympärys ei vaan kuulosta lupaavalta

... Vähän liian haastavaa mulle, ja sen verran kovatöistä, että isän lahjomisessa olisi urakkaa
Sirkku
22.11. 2007, 08:50
Upeat esteet Maavilla! :)
Meiltä löytyy vain muutamia hyppyjä. Kesällä oli vielä rautatikun avulla maahan tökätyt harjanvarret keppeinä, mutta ne oli niin heikkoa tekoa, että rusahtelivat ja lentelivät kun tollerin kokoinen koira niistä vauhdilla meni. Pikkukoiralla ne toimi vielä ihan hyvin kun ei ole massaa millä keppeja rusikoida, mutta isommalle tarvitsisi varmaan tuollaiset telineelliset. Taitaa vaan olla vähän liian vaativa juttu mulle sellaiset tehdä :D
kiitos!
Kepeille meille on semmonen teline, minkä isä teki raudasta. siinä on kepeille sopivat reiät
Meillä on säälittävät esteet.

Itsekyhättyjä (mä ja pikkuveli ollaan vaan tehty). Nyt pitäisi saada iskä suostumaan siihen, että rakentaisi aitoja lisää (ennestään vain kaksi), A-esteen, pujottelukepit (ennestään risuista kyhätyt o.o). Ja olisha puomi ja keinulautakin kivoja, mutta noi kolme vois olla ensihätään. Ja rengas olis myös saatava.
Manteli
10.6. 2008, 23:23
LAINAUS(crim @ 15.3. 2006, 16:39)

Ok, eli sivusto on nyt netissä, joskisn ihan keskeneräisenä. Eli tervetuloa vain tutustumaan. Otsikkoa na nimea sivustolle saa keksiä kaikessa rauhassa.
http://koti.terrieri.net/crim/Miksi mä en saa toto sivustoa näkyviin?!?

Tahdon sen näkyviin

Antakaa neuvoja miten näkyviin
raylene
11.6. 2008, 10:30
^voi olla, ettei se enää ole toiminnassa. :[ Mullakaan ei se toimi...
Meillä on kotona tällä hetkellä vain yksi aita, ja pujottelukepit, 6 kpl, ne on tehty sellaisesta sähköputkesta. Hyvät kepit!
LAINAUS(Manteli @ 11.6. 2008, 00:23)

Miksi mä en saa toto sivustoa näkyviin?!?

Tahdon sen näkyviin

Antakaa neuvoja miten näkyviin

Linkki on kuitenkin yli 2 vuotta vanha... Eivätkä sivut olleet silloinkaan vielä valmiit.
Virginia
17.6. 2008, 16:06
Meillä on neljä hyppyä, pituus, rengas, kepit ja keinu. Olis hienoa saada lisää hyppyjä, mutta ehkä tässä kesän aikana niitä alkaa valmistua kun iskä pääsee lomalle.
BlackFlatt
19.6. 2008, 20:15
Meiltä löytyy 5 hyppyä, kepit, pöytä ja pieni puomi, ei kovin häävi mutta oppivatpa koirat idean. Ja viime kesänä oli vielä rengaskin, mutta se vähän lahosi talven aikana...

Täytyisi yrittää sitäkin korjata... Kepitkin on kyllä vain maahan pistettyjä tikkuja, en tiedä mistä isä ne löysi. Kuulemma jonkun vanhan teltan tukirankoja tai jotain, mutta kun ne on metallia ja sisältä ontot niin ne on helppo vain työntää maahan.
Nyt tosin ostettiin tuo Agilityn ABC-kirja, jossa on esteiden oikeat mitat, kuvat yms, niin nyt vain isälle kirja käteen ja saa ruveta tekemään.

Keinun ja kunnollisia aitoja se ainakin lupasi väsätä, sitten jos saisi vielä pituuden ja renkaan ja......
LaRa & Olli
20.6. 2008, 09:45
Tuossa videolla näkyy meidän esteet keväältä. Tuon lisäksi on ilmestynyt kaksi
IKEAn speja putkea - kaksi siksi, että ne yhdistämällä saa vähän pidemmän

. Kontaktiesteet on vähän huonolla edustuksella, mutta eipä tuon niin ole väliksi vaikka oltaisiin ilman, kun muutaman kerran kesässä omaksi ja koiran iloksi pidetään hauskaa - kilpailutavoitteita ei siis ole
Eilen lähti tilaukseen putki terrieri.netistä. 2 metrinen, ja leveys tais olla 40cm. toisessa paikassa makso sama putki melkeen kuusikymppiä! :0 oisin mielelläni tilannu sielt muitakin esteitä, mutta ku ei ole omaa pihaa, niin pitää vähän rajottaa.
Mikä putken leveyden täytyy olla, jotta säkäkorkeudeltaan max 70cm koira mahtuu hyvin läpi?
Kiinnostaisi kovasti hankkia oma putki, mutta koiran olisi tosiaan hyvä mahtua kulkemaan kunnolla.
^Sääntöjen mukainen putki on 60 cm, joten siitä on mahduttava

. Sitä isommat koirat menevät sen sitten matalampana. Jos tuon 60 cm putken haluaa, saa varautua myös maksamaan, pikkukoirille soveltuvia leikkiputkia saa halvemmalla. Isompaa kuin 60 cm tuskin löytää eikä ole oikein ideaakaan
Meillä tehtiin putki markiisikankaasta tai jostain sen tapasesta, on kestävää ja tukevaa. Äiti ompeli ja teki sellaset "tunnelit" n.20-50cm välein, ja niihin pujotettiin sitten rautalankaa. Menee pieneen tilaan ja mutkille ihan kätevästi.
Aitoja helppo tehdä itse, renkaan tein kun kummitädin luota "ryöstin" vanhat varaston ovenkarmit, tuet alas ja rengas roikkumaan ja valmista. Meidän esteet löytyy siis rengasta ja keppejä lukuunottamatta petsiestä
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=21947&a...&setid=7397Kaikki itse tehtyjä, virallisissa mitoissa ja hyvin toimivat. Keinun saa rosoiseksi kun maalaa ja ripottelee hiekkaa pinnalle ja kun kuivunut, irtohiekat pois ja vielä maali päälle. Kun noita tukirimojahan ei saa keinussa olla
Kyllä olis kiva kun ois vähän omaa pihaa!

Hieman ahdasta nyt kun takapihalle mahtuu just ja just 6 keppiä.
Oii, ois niin ihana saada omia esteitä tänne pihalle. Kepit ja muutama hyppy ainaskii... Ja sitten tokohyppykii pitäs saada! Kun tähän mennessä oon vaan väkertäny sankoista, jostai harjanvarresta ja peitosta tokohypynkii... Tulis nyt jo se kevät !!
Meillä on ollut keppeinä sellasia metallisia kukan tuki keppejä jotka on tökätty vaan maahan ja hypyksi olen laittanut kahden puutarhatuolin väliin taas sellasen kukkakepin.
Vähän isompi piha olis kiva niin sais jotain muutakin.
Jos joskus vierailette Ruotsissa, niin koittakaa etsiä kauppoa nimeltä Rusta. Sieltä löytyy koirien agilityesteitä ja ainakin pujottelukepit ovat kivanoloiset (maahan tökättävät tosin) ja putkea löytyy myös 60cm halkaisijalla (pituus 5m). Hinta ei oo mikään kovin paha.
http://www.rusta.se/tillbehor_husdjur_djur...r_c78_sc78.htmlNoista hinnoista saa suunnilleen euroja kun ottaa viimesen numeron pois, eli esimerkiks 300 kruunua on noin 30 euroa. Ei oo ihan tarkka kurssi, mutta aika lähelle pääsee. Noita liikkeitä sijaitsee Tukholmassakin kuutisen kappaletta, että jos siellä suunnalla liikuskelee niin voi poiketa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.