verduli
22.7. 2006, 14:14
Meiltä löytyy kotoa muutama itse kyhätty hyppy.Muita esteitä ei ole,eikä kyllä voisikaan olla kun asutaan rivitalossa melko keskustassa eikä omaa pihaa varsinaisesti ole...
Kaksi päivää sitten sain valmiiksi putken. Se on tehty noilla crimin sivuilla olevien ohjeiden avulla (SUURET kiitokset crimille!

). Eli siis pressu johon on ommeltu "kujia" ja niihin kujiin sitten pujotettu 4mm paksua rautalankaa. Ja toimii muuten hyvin
Sitten onhan meillä kepitkin. Tosin ne on metsästä haetut puutikut joihin olen veistänyt terävät päät ja kun treenataan niin isken tikut vaan maahan ja valmista: rahaa meni 0e
Arvatkaapas vain, olinko onnellinen, kun iskä tuossa sanoi, että on valmis tekemään mulle vaikka kaikki agiesteet
wenakko
28.7. 2006, 19:29
Meillä olis kyllä puutavaraa, pitäis vaan ruveta kyhäämään
<Iida>: Upea Keinu! Meillekki tollaanen
Tähän asti hypyn virkaa on toimittanut 2 potkukelkkaa ja suksikeppi ja pituutta täysiä paperipusseja ja niinikään suksikeppejä ja kepit ovat nekin suksikeppejä
tuunanen
30.7. 2006, 19:37
Meillä on mökillä yks hyppyeste, rengas ja "pituus".. Ja kyllä on varmaan hauskan näköstä kattoa, kun me mennään Agon kanssa "rataa".
^^IiRa^^
30.7. 2006, 20:20
meillekkin on rakennettu muutama este..

Jokunen hyppy, putki, rengas ja keinu. Lisääkin on kai tulossa.
Kaikista mukavinta on kun meillä on nyt tuossa pihalla tyhjillään oleva halli missä on ihanasti tilaa harjoitella kesät talvet..
Meillä on vain yks hyppy, ja sellasia muoviputkia joista on tehty kujakepit. kepeistä ei vielä ainakaan kuvia..
Tässä Nasta itse tehdyllä hypyesteellä
LAINAUS(Essi @ 1.8. 2006, 11:34)
Just tommosen haluisin meillekin.
Meillä on rengas josta saa myös hyppy esteen... Ei mikään hieno mutta aika toimiva...
Kannattaa muuten lainata esim kirjastosta jos löytää niin tällainen kirja: Agility ABC, kirjoittanut Jarmo J Husso ja Kaj Gumpler. Kirjassa on agin historiaa, agin portaat(möllit, möllit ja kilpailijat), valmistautuminen harkkoihin, kenestä agikoira, agi ja perus tottis, käskyt, käskyttäminen, este harj. teoriaa, yleisharjoittelu, esteharjoittelu, säännöt, ongelmia esteillä?, rataharjoittelu, esteet, esteiden rakentaminen, esteiden täydelliset rakennus ohjeet, jne...
Itse omistan sellaisen ja hyödyllinen on ollut...
JennaS: viitsisitkö lähettää kuvan tuosta putkesta. Olisi kiva saada näytille kuvia esteistä jotka on tehty noiden ohjeiden mukaan.
Myös kuvia muiden ohjeiden mukaan tehdyistä esteistä olisi kiva saada.
LAINAUS(crim @ 3.8. 2006, 11:31)
JennaS: viitsisitkö lähettää kuvan tuosta putkesta. Olisi kiva saada näytille kuvia esteistä jotka on tehty noiden ohjeiden mukaan.
Myös kuvia muiden ohjeiden mukaan tehdyistä esteistä olisi kiva saada.
Viitsin viitsin

Kunhan saan taas vaan kameran käyttööni
Meille tuli eilen tälläset:
KuvaNoita tehtiin 2 paria. Pidikkeiden korkeudet on 30, 40 ja 60.
crimin ohjeella, kiitos, oli mainio ohje kyllä!
KuvaItse tekemäni rengas

Noiden jalkojen päälle kuuluu sellaiset painot, unohtui kuvasta
Hyppy käytössä
Sitten asiasta moottorisahaan, olisko jollaki puomin ja keinun mittoja? Isä innostu tekemään oikein urakalla noita esteitä. Eli korkeus, pituus ja leveys molemmista. Ja sitte puomista että kuinka pitkät ne kutkin osuudet (nousu, "puomi-osa" lasku).
Meilläkin ollaan rakenneltu esteitä. Viime kesänä tehtiin kaksi hyppyestettä ja pituuseste. Hyvin ovat pysyneet ehjinä

Lisäksi putki on hankittu sellaisesta pakkauksesta jossa on kaksi telttaa ja putki siinä välissä, käy kääpiösnautserille mainiosti. Kepit on vähän mitä sattuu, nyt on 8 eripituista keppiä tuola pystyssä. Tänään tehtiin kolmas hyppyeste paljon helpommalla tavalla, ihan kivan näköistä nyt kun esteitä on hiukan enemmän (jostain syystä 2 näytää vähältä ja 3 isolta joukolta esteitä). Oma kunnon keinu olisi unelma

Ja renkaallekkin olisi käyttöä.
Meillä on sellanen minipieni hyllylauta viritys halkon päällä keinuna, tai oli mutta isä pisti sen polttopuiksi.
Sitten on kaksi leikkimökin penkkiä hyppyesteenä ja yksi vähän isompi.
Ja sitten semmosia kukkakeppejä ulkokäyttöön tuossa 6 kpl pujottelukeppeinä, hirmu helppo siirtää eikä tee isoja reikiä maahan!
Nyt meillä on sitten esteiden perhe kasvanut 6 aidalla, muurilla ja pituudella. Sain erään yhdistyksen _vanhat_ esteet ilmaiseksi itselleni, tosin jotakin korjailtavaa toki noista löytyy mutta parin naulan ja laudan sekä maalikerroksen jälkeen ovat kuin uusia. Lisäksihän meillä on "kepit" sekä putki, ja nyt olisi tarkoitus tehdä myös toinen seuraksi (siis putki). Nyt olisi tarkoitus rakentaa kunnolliset kepit, joilla voisi harjoitella myös hiekkakentillä

. Ja myös pussiin mulla on pääkopassa teko-ohjeet jo valmiina

.'
// Kuvia lisäilen, kunhan saan kamerasta kuvat ulos

Miten te olette rakntaneet kepit (siis joita ei työnnetä maahan)? Mistä materiaaleista ym.
Voi ei , minäkin haluan esteitää nyyh
Crim, sinun avustasi, voin vihdoinkin pakottaa isäni tekemään tuollaisen ... Hyvä ohje!!! En unohda sivustoa!!
LAINAUS(acitaco @ 14.9. 2006, 15:26)
Voi ei , minäkin haluan esteitää nyyh

Samoin!
Isä lupasi tehdä muutaman hyppyesteen, mutta missähän nekin viipyy
LAINAUS(Pisara @ 21.9. 2006, 18:22)
Samoin!
Isä lupasi tehdä muutaman hyppyesteen, mutta missähän nekin viipyy

Sama se on mullakin!! Kun toi yks sohvaperuna ei jaks atehä mitään!!!
Meillä on parhaillaan agility-projketi

Eli rakennettaisiin kaikkia esteitä. Esim. Hyppyjä, keinu, rengas, pussi, A, puomi... Ja kepit tietty. Me saadaan meidän tutuilta putki
*Bamu*
16.10. 2006, 18:47
Me ollaan käytetty myös Etolasta ostettua lasten leikkiputkea

Keppeinä ovat toimineet ihan puutavarakaupasta ostetut kepit (240 cm) jotka ollaan sahattu puoliksi. Nyt olisi tarkoitus keksiä jokin "kehikko" kepeille, sillä maahan niitä on vähän inhottava tunkea, sillä ne menevät huonoon kuntoon ja syksyllä maa on niin kova ettei niitä saa pystyyn tekemälläkään

Tässä pari kuvaa eri esteistä:
AitaestePituusesteMuuri
LAINAUS(*Bamu* @ 16.10. 2006, 18:47)

Keppeinä ovat toimineet ihan puutavarakaupasta ostetut kepit (240 cm) jotka ollaan sahattu puoliksi. Nyt olisi tarkoitus keksiä jokin "kehikko" kepeille, sillä maahan niitä on vähän inhottava tunkea, sillä ne menevät huonoon kuntoon ja syksyllä maa on niin kova ettei niitä saa pystyyn tekemälläkään

Tässä pari kuvaa eri esteistä:
AitaestePituusesteMuuri Teillä on hienoja esteitä, vautsi! Voikun meillekin tulis tommosia piakkoin
Sheltti-fani
27.10. 2006, 15:31
LAINAUS(heklu @ 6.2. 2006, 11:46)
Pujottelukeppeinä oli tienvarsilta keväällä kerätyt muoviset heijastinkepit

Tuo on aika hyvä idea!!
itse olen kuumeisesti miettinyt että miten saan kotiin rakennettua jostain kepit ja nyt asia sitten ratkesi!! pitää mennä illan tullessa sitten keppi varkaisiin..
Hyppy esteitä voi varmaan aika pitkälle tehdä laudoista naulaamalla niitä yhteen. Se ei varmaan kovin vaikea ole.. Muut esteet on kyllä aika vaikeita tehdä itse..
Olen myös kuullut että monet tekee koiralle putken ostmalla lasten leluliikkeestä sellaisen lasten leikki putken joka myydään usein jonkun teltan yhteydessä. Varmaan ainakin pienille koirille se on ihan hyvä..
Sheltti-fani
27.10. 2006, 15:35
LAINAUS(*Bamu* @ 16.10. 2006, 18:47)

Teillä on tosi hienoja esteitä!! Teidän kotona taitaa olla joku joka kyllä todellakin taitaa tuon rakennus puolen!! Mistä tuo teidän muuri oli tehty?? oliko se ihan vain laudoista ja sitten maalattu??
*Bamu*
27.10. 2006, 22:52
LAINAUS(Sheltti-fani @ 27.10. 2006, 15:35)
Teillä on tosi hienoja esteitä!! Teidän kotona taitaa olla joku joka kyllä todellakin taitaa tuon rakennus puolen!! Mistä tuo teidän muuri oli tehty?? oliko se ihan vain laudoista ja sitten maalattu??
Kaikki esteet on minun omatekemiä. Mitä nyt olen joskus kesällä nikkaroinut

Muurissa olen käyttänyt vain vaneerilevyjä, kun varastossa niitä sattui olemaan. Ei mitään sen monimutkaisempaa.
Mistä olette rakentaneet ihan kepitkepit, ei siis maahantyönnettävät versiot vaan ihan "kunnon" esteen? Mistä tehty, miten tehty, mitä maksoi?
Olis tarkoitus satsata siis kunnollisiin kepakoihin kun tota nurmikkoa on niin vaatimattoman pieni läikkä käytettävissä, ettei siihen saa kuin tukalasti kuusi maahan työnnettävää keppiä pystyyn. Asfalttia ja kovaa hiekkakenttää kyllä olisi vaikka muille jakaa.. Ilomielin siis ottaisin rakennusohjeita vastaan
oisko lisää noita sivuja missä ois esteitten teko ohjeita ? meinaan mulla noi crimin sivut ei toimi

...
joo, kyllähän se meijänkin iskä lupas tehdä ne mutta...
Meidän seuran agi-esteet on itse tehtyjä. niiden rakentamiseen käytettiin apuna kirjastoista ssatavia agility-kirjoja. sieltä kannattaa käydä lainaan sellanen kirjanen missä on oheet...
Eli meiltä löytyy kepit, yksi aita (aika onnetonta...

), sekä toivon mukaan kohta lisää. Ei vain oikein pihan koko riitä

.
Kepit on ihan neliskulmaista noin kolme senttiä paksua puuta, joka sitten tökätään pystyyn nurmikolle. Aita on rakennettu Agility ABC-nimisen kirjan ohjeiden mukaan.
Seriliini
12.6. 2007, 16:38
Ihanaa.. Saan omat esteet...
Ukkini rakentaaa.. Tänä päivänä olen täällä isovanhemmilla vieraillut ja maalaillut noita esteitä. Valmistumassa ovat rengas ja kepit. Luultavasti saan muutakin esteitä, kontakteja etenkin oottelen...
Kuvia laittelen sitten kun valmistuvat :

Kepit ovat ihan kepit kepit, sellaset suht paksu (2,5cm) laudatsa sahatut ja niillä on sitten sellainen puinenpidin. 12 kpl yhteensö niitä löytyy ja huhhuuh sain ne kaikki maalattua (pun. ja valk.)
Rengas tulee puiseen kehikkoon ja sekin on tämän päivän aikana maalailtu. Hieman hieno säätöä kyllä vailla ja uusinta maalausta kuten kepitkin. Mie oon ilonen että sen enkaan saa sitten kääntää koiran korkeudelle.
Putki löytyy kotonat (lasten leikkiputki). Sitä pitäs vaan jotenkin korjailla kun se on revennyt... Kelpaa ihan hyvin mutta on vaan suht lyhyt...
Paimenkoirat
12.6. 2007, 16:44
Siulla Silja ne esteet taitaa valmistua hyvällä mallilla

. Miulla ei ole kuin kepit, rengas ja joitakin hyppyjä, joita olen itse väsäillyt

.
Seriliini
12.6. 2007, 16:47
Hyvällä mallilla ne taitaa olla pikkuhiljaa... Nyt taidan vielä saada pituuden, puomin, keinun ja hyppyjä.

Toivon mukaan.
Tässä kuva meidän putkesta. Mahollisimman epäedustava kuva, ja pressukin on niin rytyssä kuin olla ja voi

Ja
tässä vielä kuva meidän "talvikepeistä". Nykyään kepukat ovat laudoissa kinnii mutta kuvaa en tähän hätään saa. Takana näkyy pikkasen punakeltaisia aitoja, joita on se joku seittemän kipaletta. Täällä niillä ei kuitenkaan ole käyttöä kun ei tuossa parkkiksella mahdu kunnolla treenaamaan. Pitäisi varmaan osa myydä pois..
Seriliini
12.6. 2007, 17:49
^^Toi putki on tosi kiva!
Millä se on saatu tollakseks pysymään?
(jaahas... Ulkona olikin rakenteilla jo puomia tai keinu

)
Tuo on ihan yksinkertaisesti tehty pressusta ja 3-4mm paksusta rautalangasta. Pressuun on ommeltu 50cm välein "kujia" joihin on sitten pujotettu nuo rautalangan pätkät jotka on muotoiltu ympyröiksi ja lopuksi harsin tuon pressun paksulla langalla putkeksi. Tuulisen sään varalle mulla on hiekalla täytettyjä mehukattipurkkeja painoina jottei putki lennä taivaan tuuliin. Hyvin toimii ja halpakin oli
Seriliini
20.6. 2007, 10:25
Iiks! Eilen tuli omat esteet kotiiin. Niitä sitten olikin paljon enemmän ku osasin ees oottaa. Nyt takapiha on ihan täys niistä

Kuvia:
HyppyjäKepitKeinuKoko kokonaisuus
Oon ite kyllä noihin tosi tyytyväinen.
tuunanen
20.6. 2007, 10:51
^Me tullaan teille harjottelemaan.
Seriliini
20.6. 2007, 10:54
Tervetuloa vaan
Upeat esteet

.
lisäys: Mäki haluun tommoset!
Classy.Casanova
23.6. 2007, 12:38
<Iida> Upea tuo oma tekemä keinu!
Mielestäni ei ole mitään järkeä kerätä niitä oransseja keppejä teiden varsilta pois omaan käyttöön, kaupunki ne maksaa ja se on aina kaikkien verorahoista pois kun jotkut niitä agility kepeiksi keräilee ja sen takia täytyy ostaa uusia. Järki käteen!
tuunanen
23.6. 2007, 13:29
Meillä on keppeinä paimenpojan(oikea termi?) kepit. Saatiin ne tarpeettomina ja hyvin ovat toimineet, helppo laittaa maahan ja ottaa pois.
Paimenkoirat
24.6. 2007, 17:06
Hienot esteet Siljalla! Me sitten joskus tulevaisuudessa kelpien kanssa teille treenaamaan?
LAINAUS(Seriliini @ 20.6. 2007, 11:25)

Iiks! Eilen tuli omat esteet kotiiin. Niitä sitten olikin paljon enemmän ku osasin ees oottaa. Nyt takapiha on ihan täys niistä

Kuvia:
HyppyjäKepitKeinuKoko kokonaisuus
Oon ite kyllä noihin tosi tyytyväinen.
Silja! Millo myö voiaa tulla teille?
Vitsit kaikilla on aivan upeita esteitä! Iskältä oon kinunnu noita esteitä aika pitkään ja kun nyt ollaan jo alkeiskurssi käyty ja pihakin alkaa olla valmis, niin nyt kyllä tosiaan haluun niitä esteitä!

Meillä on jo putki, sellainen lasten leikkijuttu. (Tokoeste on myös...
kuva)
Seriliini
24.6. 2007, 21:39
LAINAUS(Flatpower @ 24.6. 2007, 20:32)

Silja! Millo myö voiaa tulla teille?
Ihan millo vaan myö Serin kaa ollaa koton, mut soita ensin
LAINAUS(Seriliini @ 24.6. 2007, 22:39)

Ihan millo vaan myö Serin kaa ollaa koton, mut soita ensin

Jes sinne siis! Sori ot.
Meille ei pahemmin voi esteitä rakennella. Tai ainahan niitä saa rakentaa mutta missäs säilytät ja reenaat ku asut kerros talossa.
Seriliini
26.6. 2007, 10:03
LAINAUS(jui25ce @ 24.6. 2007, 18:06)

Hienot esteet Siljalla! Me sitten joskus tulevaisuudessa kelpien kanssa teille treenaamaan?

No toki, jos sie haluut unelma linnun kanssa tulla
LAINAUS(Greenvilma @ 22.1. 2007, 16:29)

oisko lisää noita sivuja missä ois esteitten teko ohjeita ? meinaan mulla noi crimin sivut ei toimi

...
joo, kyllähän se meijänkin iskä lupas tehdä ne mutta...
Teko-ohjeista en tiedä, mutta täältä-->
http://www.geocities.com/agilityabc/ ainakin löytyy mitat...
muoks. Ovatko muuten Agility ABC:n mukaan...? Tai siis kirja on aika vanha, ja tuossa yhtä (vanhaa) painosta lueskelin, niin olivat jotkut mitat väärin.
Täältä löytyy myös mittoja:
http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/52...ity_saannot.pdfeli ihan suoria rakennusohjeita en ole vielä netistä löytänyt, mutta eiköhän "perus-isän" taidoilla noistakin selvitä
Vautsi vau Silja!!
Mahtavat harjottelumahikset ainaski teillä siellä, toisinku meillä...
Seriliini
27.6. 2007, 18:11
^^ Kiitos. Pihalta tuntuu välillä loppuvan tila
Seriliini
6.7. 2007, 11:32
Äskön tuli pihalle puomi ja pituus. Puuttuis vaan pöytä, A-este ja muuri (+ putki,pussi) Laittelen kuvia sitten kun saan otetua ja siirrettyä
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.