Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Onko koiraharrastuksestasi ollut koulussa hyötyä?
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sharon87
En jaksa nyt mitään esseetä ruveta kirjottamaan, lukuloma on alkanu ja pitäis mennä lukeen, mut tässä mun lista:

* näyttelykoirien ja muidenkin virallisista nimistä saa apuja + motivaatioo enkkuun! tongue.gif
* ruotsin ja enkun kappaleiden teksteissä ja yo-kuunteluissa koira-asioita
* ruotsin, englannin, saksankin taitoa tarvitaan näyttelyissä ja koirasivuilla surffatessa
* bilsassa koiraharrastus toi risteytystehtävien ratkomiseen uusia ulottuvuuksia: sain syksyllä reaalissa risteytystehtävästä täydet! Siinä risteytettiin labbiksia.
* psykassa klassinen ehdollistaminen pätee usein koirien koulutukseen, tai porkkana/keppi-jutskat
* maantiedossa tietää näyttelymatkojen takia paremmin kun keskivertolukiolainen esim. missä päin Suomea eri kaupungit on ja osaa ajatella kokonaisvaltaisemmin, kuin jos olis asunu ja ollu suunnilleen samassa kaupungissa koko ajan
* keskustelua vieraiden/puolituttujen/tuttujen kanssa voi täydentää koirajutuilla, jos ei keksi muuta puhuttavaa tai vaikka keksiskin
* ykkösen (lukion) alussa oli ärsyttävää kun kyseltiin harrastuksista: ratsastus ja koiranäyttelyt, mä vastasin. Onneks oli sentään kaks.
* näyttelyissä, elämässä ja koulussa täytyy oppia kestämään pettymyksiä, toimimaan ryhmässä ja olemaan hermostumatta
Reyal's
LAINAUS(Sharon87 @ 16.2. 2006, 19:52)
* näyttelykoirien ja muidenkin virallisista nimistä saa apuja + motivaatioo enkkuun! tongue.gif

Nuo on ihan totta. Mulle on monesti sattunut niin, että nään esim. näyttelyluettelossa jonkin kivannäköisen nimen. Sitten, jos en tiiä niin katon kotona sanakirjasta, että mitä se meinaa ja joskus enkun kokeessa kysytään jotain sanaa, joka on ollut koiran nimessä ja heti muistuu mieleen smile.gif

Sitten tuosta yo-kuuntelu- jutusta, niin tänäkin keväänä oli ollut enkun kuuntelussa koirankoulutukseen liittyvä osio, niin kyllä on koira-ihmisillä sanasto hallussa smile.gif Tosin nyt se ei hyödyttänyt mua, kun kirjotin enkun jo syksyllä...
Sharon87
LAINAUS(jossu86 @ 16.2. 2006, 18:15)
Sitten tuosta yo-kuuntelu- jutusta, niin tänäkin keväänä oli ollut enkun kuuntelussa koirankoulutukseen liittyvä osio, niin kyllä on koira-ihmisillä sanasto hallussa smile.gif Tosin nyt se ei hyödyttänyt mua, kun kirjotin enkun jo syksyllä...

Niin oli smile.gif heti tuli paremmalle mielellekin kun oli tärkeä aihe. En tiiä vaikuttiko tulokseen, koska en oo uskaltanu kysyy miten meni ph34r.gif

Ekaan viestiini lisäyksenä vielä, että myös liikunnassa koirista on hyötyä, varsinkin jos koirien kanssa lenkillä käyminen on ainoa liikunnallinen harrastus. Ja äikässä voisin kuvitella kirjoittavani jostain koiramaailman ilmiöstä tai esimerkistä, ei kyllä tuu nyt mieleen mitään mutta kai nyt jotenkin vois vedellä aasinsiltoja koirista johonkin.
Reyal's
LAINAUS(Sharon87 @ 16.2. 2006, 20:20)
Ja äikässä voisin kuvitella kirjoittavani jostain koiramaailman ilmiöstä tai esimerkistä, ei kyllä tuu nyt mieleen mitään mutta kai nyt jotenkin vois vedellä aasinsiltoja koirista johonkin.

Mä oon muuten kirjoittanut äikässä joskus kiitettävän aineen lakkauskiellosta smile.gif
_berni_
En jaksa nyt mitään esseetä ruveta kirjottamaan, lukuloma on alkanu ja pitäis mennä lukeen, mut tässä mun lista:

* ruotsin, englannin, saksankin taitoa tarvitaan näyttelyissä ja koirasivuilla surffatessa
* bilsassa koiraharrastus toi risteytystehtävien ratkomiseen uusia ulottuvuuksia: sain syksyllä reaalissa risteytystehtävästä täydet! Siinä risteytettiin labbiksia.
* psykassa klassinen ehdollistaminen pätee usein koirien koulutukseen, tai porkkana/keppi-jutskat
* maantiedossa tietää näyttelymatkojen takia paremmin kun keskivertolukiolainen esim. missä päin Suomea eri kaupungit on ja osaa ajatella kokonaisvaltaisemmin, kuin jos olis asunu ja ollu suunnilleen samassa kaupungissa koko ajan
* keskustelua vieraiden/puolituttujen/tuttujen kanssa voi täydentää koirajutuilla, jos ei keksi muuta puhuttavaa tai vaikka keksiskin
* ykkösen (lukion) alussa oli ärsyttävää kun kyseltiin harrastuksista: ratsastus ja koiranäyttelyt, mä vastasin. Onneks oli sentään kaks.
* näyttelyissä, elämässä ja koulussa täytyy oppia kestämään pettymyksiä, toimimaan ryhmässä ja olemaan hermostumatta

aika lailla totta pitää nuo kaikki!
Terhi

Aikalailla samoja kokemuksia mullakin. smile.gif
Minä olen kirjoittanut kaks ainetta koiranäyttelyistä, toisen faktatekstin lakkauskiellosta ja toisen kertomuksen kuvitellusta näyttelypäivästä. Molemmista sain kiitettävän. smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.