Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Valkosipuli
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Terveydeksi!
Sivuja: 1, 2
Lazer
Joops, elikkä kuinka moni syöttää koiralleen valkosipulia ja syökö koira sitä hyvin?

Mitä mieltä muutenkin olette valkosipulin antamisesta koiralle?

Meillä ollaan kahdesti syöty nappuoloiden ja kotiruoka mössön seassa valkosipulia ja hajusta huolimatta kuppi menny tyhjäksi ilman mitään mutinoia smile.gif
Metelimäki
Mulle ei ole tullut mieleenkään blink.gif , että koiralle voisi antaa valkosipulia. Pitäisiköhän kokeilla?
Odottelen kommentteja mielenkiinnolla, jos kellä on kokemuksia valkosipulista... Niin ja miksi olet ruvennut antamaan sitä koirallesi (ja onko ollut apua johonkin "vaivaan")?
Noodles
Tottakai valkosipulia... thumbup.gif

Meillä syödään päivittäin ruoan seassa valkosipulimuskaa jossa seassa yrttejä ja maitohappoa, puristan suoraan pullosta. biggrin.gif Erittäin hyvä tuote!

Parantaa immuniteettiä, iho-ongelmia, tulehduksia, turkin kuntoa, tiinehtivyyttä yms.
Reyal's
Minä oon kuullut vain, ettei valkosipulia saa antaa koiralle. Kasvattajakurssilla ainakin painotettiin, että valkosipuli on yhtä huonoa koiralle kuin keltasipulikin.
Pisara
En anna koiralleni mitään sipulia.
<Iida>
Tavallista sipulia ei saa antaa, valkosipulia kylläkin. Meillä heitetään valkosipuli murska suoraan kasvissoseen ja yrjölänpuuron sekaan.
Triad
Ainostaan kotiruuan seassa on valkosipulia joskus, eikä mitään allergiaa tai muuta vastaavaa olla huomattu, mutta taas pittää muistaa että kohtuu kaikessa biggrin.gif Enkä koskaan ole kuullut että sitä ei saisi antaa.. cool.gif
Norma
Kynsi päivässä menee valkosipulia (vajaa 40kg koira). Paitsi ihan aina ei tahdo muistaa laittaa. Toisinaan laitan valkosipulia joukkoon jo kasvissoseen tekovaiheessa, niin ei tarvii päivittäin muistaa sitä. lookaround.gif

Valkosipulihan on luonnon oma mato- ja loislääke ja se lisää koiran vastustuskykyä.

Kyllähän se lemuaa... laugh.gif
_berni_
en ole antanut koiralle mitään sipulia
Terhi
LAINAUS(jossu86 @ 19.2. 2006, 15:11)
Minä oon kuullut vain, ettei valkosipulia saa antaa koiralle. Kasvattajakurssilla ainakin painotettiin, että valkosipuli on yhtä huonoa koiralle kuin keltasipulikin.

Onpa kummallista. huh.gif
Valkosipulistahan on todettu olevan hyötyä mm. erilaisia viruksia, bakteereita ja jopa joitain loisia vastaan.

Meidänkin koirat saa valkosipulia aina silloin tällöin hiukkasen ruoan seassa, joko tuoreena tai hyppysellisen jauheena.
Erityisesti BARF-ruokinnalla olevat koirat kuulema saavat säänöllisesti valkosipulia. smile.gif
Reyal's
LAINAUS(*Tepa* @ 19.2. 2006, 19:10)
Onpa kummallista. huh.gif
Valkosipulistahan on todettu olevan hyötyä mm. erilaisia viruksia, bakteereita ja jopa joitain loisia vastaan.

Meidänkin koirat saa valkosipulia aina silloin tällöin hiukkasen ruoan seassa, joko tuoreena tai hyppysellisen jauheena.
Erityisesti BARF-ruokinnalla olevat koirat kuulema saavat säänöllisesti valkosipulia. smile.gif

Niin materiaalissahan lukee, että sipulia ei saa antaa ja meillä luennolla käskettiin lisätä papereihin, että ei saa antaa myöskään valkosipulia. Mäkin muistelin, että kyllä muillekin elukoille saa antaa valkosipulia. Tuli mieleen vaan, että sitä valkosipulijauhettahan me tallilla pistettiin hepojen ruuan sekaan smile.gif No, ehkä luennoitsijalla oli oma mielipide asiasta rolleyes.gif
Varga
Meillä syödään valkosipuli murskaa parikertaa viikossa ruuan seassa.
King of the Hill
En ymmärrä mitä haittaa valkosipulin antamisesta voisi olla?
Valkosipulihan on luonnon oma antibiootti, jonka hyödylliset vaikutukset on olleet tiedossa jo vuosisatoja.
Valkosipulia saa ostettua myös kuivattuna rouheena tai jauheena, jos siis maistuvuus tuottaa koiralle ongelmia.
Lazer
Meillä on nyt valkosipuli rouhetta ni ajattelin sitä alkaa säännöllisestä lisätä Castron ruokaan.
Meinaa se saa aamuruuan 7.00 ja syö sen ylensä 17.00 mennessä... confused.gif Eli ei syö aamuisin.
Yhessä vaiheessa kokeilin että annoin ruuan olla 2 tuntia et oppis ettei se ruoka siinä koko päivää pysy mut ei... confused.gif
s-ml
Valkosipuli pitkällä aikavälillä ja paljon yliannosteltuna aiheuttaa anemiaa. Sitä tosiaan sitten saa syöttää reippaasti yli ennen kuin oireita ilmenee. Eli kohtuudella, se on luonnon oma antibiootti ja nostaa koiran vastustuskykyä. Kannattaa toki antaa.
Ihmettele tuota luennoitsijaa, tekisi mieli kysyä, kukahan hän mahtoi olla..
Santtu
Valkosipulia laitan lähes aina kun teen pojille Yrjölänpuuroa. Eli suht säännöllisesti saavat sitä. smile.gif
Mansku
Meillä annetaan valkosipulirouhetta ruoan joukkoon. Hyvin menee alas, eikä oo ollu mitään ongelmia. smile.gif
belgit
Tiedän yhden koiran joka on syönyt kohta 12 vuotta valkosipulia ja on terve kuin pukki ja monta muuta koiraa jotka ovat nuorempia ja ovat täysin terveitä.
Olen itse kanssa käynyt kasvattaja kurssin, eikä siellä ainakaan kielletty valkosipulin syötämistä ja koulussa ruokinta tunneilla ei ainakaan kielletty valkosipulin antamista. Mutta nykypäivänähän kaikki on pahasta paitsi kuiva nappulat, jotkut harvat jaksavat taistella tätä ruokinta muotoa vastaan joka on melkein jokaisen koiran omistajan tapa ruokkia oma nelijalkaisensa. Ell. ym. toitottavat nappula ruokintaa kuinka hyvästä se on kun vitamiinit ym. on valmiiksi annosteltuina ei tarvi kuin nappulat heittää kuppiin.
wenakko
Tein Lolalle eilen kasvismössöä, johon laitoin 2 valkosipulin kynttä. Hyvin maistui ja hyvä oli ilmeisesti syöntinopeudesta päätellen biggrin.gif wub.gif
Lazer
Meillä vaan huono puoli se että koko kämppä haisee ihan valkosipulilta kun Castro sitä mutustaa laugh.gif
pikopiko
Enpä oo kokeillu.. pitäsköhän..? huh.gif
Nemi
Itse syötän valkosipuli rouhetta jota saa kennelrehusta.
En anna pelkästään nappuloita van laitan mukaan myös lihaa johon saan hyvin sekoitettua rouheen ja rouhe pysyy kasassa myös. Hyvin menee alas wink.gif
Koira on jo vanha joten tässä haetaan vastustuskyvyn ylläpitoa ja hyvin on näyttänyt ainakin tämän muutaman kuukauden osalta toimivan. Tuolla kun tuppaa sitä nuhaa olemaan talvisin, kun mussuttaa lunta aivan innoissaan kun silmä välttää sneaky2.gif
Toinen nuorempi koiramme haistattaa pitkät valkosipulille ja voi jopa paastota jos sitä tunkee mukaan, neiti nirsopylly taas vauhdissa sneaky2.gif
-Milli-
Miksei tavallista sipulia? ohmy.gif
Meillä kasvattaja aikoinaan sanoi että sipulia (paistettuna) voi lisätä risoton sekaan, ja niin ollaan tehty, ei ongelmia.
Valkosipulia laitetaan joskus...
virpi
Outoa että joku sanoo, ettei valkosipulia saisi antaa koiralle.
Jotkut nappulatkin sisältävät valkosipulia ja koirille tarkoitettuja valkosipuli tablettejakin on olemassa.

Meillä kaikki koirat syö valkosipulia lähes päivittäin.
Joyo
Tavallista sipulia ei saa antaa, koska se sisältää sulfidiyhdisteitä, jotka vahingoittavat koiran veren punasoluja ja voivat aiheuttaa anemiaa. Lisäksi sipulin syöminen voi aiheuttaa vatsavaivoja. Käsittääkseni sipuli ei kuitenkaan ole myrkyllistä koiralle, eli satunnaisesti, pieninä määrinä siitä ei pitäisi olla mitään suurempaa haittaa.

Itse annan koirilleni päivittäin valkosipulia. Raastan raa'an valkosipulin ruoan joukkoon ja hyvin maistuu. Pienemmälle (12kg) annan puoli kynttä ja isommalle (24kg) yhden kynnen päivässä. Edesmennyt koirani kärsi furunkuloosista, johon saimme valtavasti apua sekä raa'asta valkosipulista, että Dorwest Herbsin valkosipuli & kreikanherne -tableteista. Valkosipulinhan sanotaan nostavan luontaista vastustuskykyä ja ainakin edesmenneen koirani tapauksessa niin todella kävi.
-Else-
Ei ole tollanen juolahtanutkaan mieleen... Pitää vissiin kokeilla..
arado
Dogo syö valkosipulia tuoreena, se rakastaa sitä .
Mandi myös, aina kun teen pitzaa heitän niille valkosipulia.
Mutta eläinkaupasta saa jauhetta jota voi laittaa koiran ruokaan, siloin tällöin.
Itse olen juuri ostamassa sitä koirilleni.
lovechin
Eipä ole päähän putkahtanut antaa valkosipulia. Kokeillaan. ohmy.gif
Liewec
En todellakaan tiedä onko totta, mutta joku sanoi, että valkosipuli on yksi niistä aineista joita ei saa näkyä koirien dopingtesteissä.
Miksu
Meillä annetaan päivittäin nappuloiden sekaan valkosipulijauhetta, niin kovasti koirat tykkäävät siitä, että kippo nuollaan aivan puhtaaksi smile.gif

Ja hengitys tuoksuu raikkaalle thumbup.gif
cavalier
biggrin.gif ei oo tullu mieleen antaa sitä! kyllä varmaan koira sitä söisi smile.gifbiggrin.gif
Joy.
ei olla mekään annettu mitään sipulia. teehee.gif
~Wanda~
Olen lisännyt koiran ruoan joukkoon c-vitaminoitua valkosipulijauhetta, ja hyvin maistuu, eikä ongelmia ole ollut. Tavallista sipulia emme kyllä ole antaneet, koska se aiheuttaa anemiaa koiralle.. Ainakin näin olen useasti kuullut.. wink.gif
Avispa
LAINAUS(~Wanda~ @ 29.4. 2006, 18:01)
Olen lisännyt koiran ruoan joukkoon c-vitaminoitua valkosipulijauhetta, ja hyvin maistuu, eikä ongelmia ole ollut. Tavallista sipulia emme kyllä ole antaneet, koska se aiheuttaa anemiaa koiralle.. Ainakin näin olen useasti kuullut.. wink.gif

Niinhän se on että tavallinen sipuli aiheuttaa anemiaa. Mutta valkosipuli on täysin terveellistä. smile.gif
Pössöö
Meillä saa kumpikin neiti muutaman kynnen viikossa, hyvin maistuu.
bellfegor
kyllä valkosipuli varmasti on koiralle hyväksi, koska tuttavapiirini on kuulunut maksavikainen koira, jolle ei voinut sn vuoksi antaa normaaleja matolääkkeitä ja eläinlääkäri käski antaa valkosipulia. koira voi hyvin maksaviastaan huolimatta ja eli pitkän ja hyvän elämän, kunnes kuoli vanhuuteen. omat vinttikoirani ovat olleet aivan innoissaan valkosipulilla maustetusta ruoasta ja pysyneet terveinä. ei mahatauteja yms, jotka yleensä kiertävät koko naapuruston koirapopulaation.
-maria-
Meillä ei olla syötetty valkosipulia, kuin vain hieman ylivirille terrierille, jolla oli koko ajan melkoiset menohalut päällä. Luin jostain koirakirjasta, että valkosipuli vaikuttaa rauhoittavasti ylimaskuliinisuuteen ja en ole varma ehtikö se kovin vaikuttaa ennenkuin koira myytiin pois pitovaikeuksien vuoksi, nartut ja urokset kun eivät niin oikein loistavasti sopusointuun yltäneetkään..
Tessa, Romi ja Gia
Kuulostaa hyvältä tämä valkosipuli! Pitääpä kokeilla, etenkin tuolle vanhukselle voisi olla hyväksi. Mutta mites tuo doping asia? Onko muka VALKOSIPULIKIN kiellettyjen listalla?confused.gifexcl.gif
bellfegor
Enpäs osa kuvitella valkosipulin olevan dopinglistalla ja millä se sitten tutkittais. Tuomari ja eläinlääkäri haistelevat sessun henkeä. Sen mäkin haluaisin nähdä! Varsinkin, kun meillä ei ainakaan poikien henki juurikaan haissut valkosipulille. Ja sehän ravintoaine. Vanhemmalle koiralle vois olla hyväksi, jo sikäli että nostaa vastustuskykyä nyt kun on kaikenlaisia mahapöpöjä koirillakin liikkeellä ja tarttuvat aika helposti.

Kävin vilkaisemassa Kennelliiton sivuilla dopinglistaa ja siellä sanotaan, että homeopaattiset ja luontaistuotteet 14 vrk, mutta tuore valkosipuli ei ole kumpaakaan vaan ruokaa. Joten kyllä ajattelin sitä edelleenkin antaa...
Herder
Minkäslaisessa muodossa olette antaneet valkosipulia? Jos olette ostaneet jostain niin mistä?

Ja kuinkas annostus menee? smile.gif
Hugis
Mäkin ajattelin, että tuolle vanhemmalle vois olla tuo valkosipuli hyvästä. Uskaltaisko sitä kokeilla papanoiden seassa ihan raakana?
bellfegor
Mä olen laittanut siivutettuna kynnen tai kaksi ruoan joukkoon ja hyvin on uponnut eikä mitään vatsaongelmia tms. ole ollut. Murskattuna on jostain syystä kitkerämpää kuin siivutettuna.
Hugis
Ok, kiitti flowers.gif Kokeilen heti huomenissa, miten herran naama vääntyy biggrin.gif
bellfegor
Ota kamera valmiiksi, jos menee vekkulin näköiseksi, niin me muutkin saadaan ihmetellä blink.gif
monami
Siis voiko sitä antaa ihan samaa valkosipulia kuin itse syö? Vai pitääkö ostaa niitä jauheita mitä jotkut täällä kirjoittivat antavansa...? Mitä eroa? Jauheessa muitakin aineita? blink.gif
LaRa & Olli
LAINAUS(bellfegor @ 30.3. 2007, 21:27) *
Mä olen laittanut siivutettuna kynnen tai kaksi ruoan joukkoon ja hyvin on uponnut eikä mitään vatsaongelmia tms. ole ollut. Murskattuna on jostain syystä kitkerämpää kuin siivutettuna.

monami: Tuosta ylle lainaamastani bellfegorin tekstistä vois ainakin maalaisjärjellä kuvitella, että ihan sellaisenaan - kuten itsellekin! wink.gif

Mä en ole antanut, mutta voishan tuota kokeilla. Vois rauhoittaa noita toisen tassuja, kun niitä tuntuu välillä kutittavan niin, että pitää nuoleksia.
bellfegor
LAINAUS(LaRa & Olli @ 2.5. 2007, 14:41) *
monami: Tuosta ylle lainaamastani bellfegorin tekstistä vois ainakin maalaisjärjellä kuvitella, että ihan sellaisenaan - kuten itsellekin! wink.gif

Mä en ole antanut, mutta voishan tuota kokeilla. Vois rauhoittaa noita toisen tassuja, kun niitä tuntuu välillä kutittavan niin, että pitää nuoleksia.

Ja kannattaa huomioida näyttely- ja kisakoirilla, että jauhe saattaa kuulua dopingvalmisteisiin. Tuoreena on vain osa ravintoa.

Vois auttaa noihin tassuihinkin
LaRa & Olli
LAINAUS(bellfegor @ 4.5. 2007, 11:23) *
Vois auttaa noihin tassuihinkin

Tuosta rohaistuneena taidankin tosissani kokeilla - ovat just nyt vähän pahana... unsure.gif
Rixuliini
Meillä käytetään valkosipulia ihan sellaisenaa, siivuna koiran ruuan joukkoon. Hyvin maistuu ja lisäilen sitä esim. laatikkoon aina välillä..
Swi
Tätä palstaa selaillessa innostuin minäkin, ja sain vihdoin lisättyä tuota valkosipulia ruokaan. Tähän asti ei ole oikein saanut aikaiseksi rolleyes.gif ... Sinne se meni kotiruuan joukkoon, ja yllätykseksi koira vielä söikin blink.gif ! Saa nyt nähdä, huomaavatkohan muut perheenjäsenet blush.gif . Onko teillä koirien hengitys haissut valkosipulin jälkeen? Ainakaan vielä ei oman turrin henki haiskahda...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.