No eka koe on nyt sitten takana, tulos AVO 1 ja pisteitä 45 :hii:

Kaikki kunnia koiralle, itse onnistuin sähläilemään mukavasti monellakin saralla. Se, että olin ekassa kokeessa oikeen paisto musta

Mutta luonnollistahan se on ja kaikki oli tosi kannustavia, jokainenhan on kerran ollut aloittelija.
Ennen ensi seuraavaa koetta täytyy kyllä opetella suunnistamaan, ehkä se tarjoasi jotain tukea onnettomalle suuntavaistolleni

Jouduttiin sitten purkamaan krepit ja palaamaan alkuun kun oltiin tehty mun suunnistuksella jäljestä kaksi kolmannesta... No mutta, hyvinhän eilen tuli liikuntaa
Opastus sujui... no joo. Onneksi oli hyvä koira (sai 48 p, joten en ainakaan pilannut suoritusta), tiesi varmaan jäljen kulun paremmin kuin minä

Silti välillä olin ihan muualla missä jälki kulki. Puolustuksekseni sanottakoon, että asiaa hankaloitti sadekuuro, joka oli pyyhkinyt osan piilomerkeistä pois. Olisi niitä toki voinut laittaa enemmän, ja avomerkkejä kanssa. Mutta se mun suuntavaisto, "miks noi kaikki puut on niin samanlaisii".
Omalla suoritusvuorolla jännitin (niin kuin aina kaikissa kilpailuissa, olen toivoton jännittäjä! ). Koira varmaan aisti tämän, paperissa lukee "aluksi hyvin epävarmaa työtä", vaikka tämä on mitä varmaluonteisin ja riistaverisin spankku. No, pian se oli taas normaali itsensä ja jäljesti innolla, mutta itse häiritsin koiran työskentelyä mm. kerimällä narua, ihan huomaamattanikin, ja tuomari sai koko ajan olla sanomassa "anna sen tehdä töitä rauhassa". Loppuarvostelussakin sanotaan että ohjaaja voisi luottaa enemmän koiraansa, miks mä en ikinä opi että se koira _todellakin_ tietää sen jäljen kulun paremmin kuin mä
Kuulostaa ehkä vähän sekavalta, mutta oikeesti mulle jäi tosi hyvä fiilis, eikä vähiten lopputuloksen takia

Eihän sitä opi muuta kuin tekemällä ja kisaamalla, nyt tuntuu että olen ensi kerralla jo melkein guru, heh :cool: