Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Bernejä näyttelykehissä
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 2: Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsinpaimenkoirat
-iina-
Miten ootte pärjänny berninne/bernienne kanssa näyttelykehissä ja minkälaisia on mielestänne ollu tuomarit?
Onko tietty kenneli/koira jota ihailette berni kehissä?

Mä oon pärjänny Sulon kanssa ihan mukavasti että paras tulos meillä on nyt PU2 ja sillon tuli vasert ja vacacib... Musta Järvenpään erikoisnäyttelyssä se yks sveitsiläinen naistuomari oli vähän liian hidas koska sen kehä oli paljo myöhässä aikataulussa! confused.gif
-Milli-
Oma berni on Fin Mva, nyt ei enää käy kehissä, jospa ens vuonna kun menee vetskuluokkaan,tietysti jos on silloin vielä hyvässä kunnossa wink.gif

Tietysti "koiraidoileita" löytyy, niitä en viitsi täällä alkaa nimeämään.

Tuomareissa yks lemppari jonka kehään haluisin vielä tonkin elukan viedä.
Ja löytyy myös niitä p*skanaamojakin, mut täällä ei vissiin saa arvostella tuomareita nimellä wink.gif
Finca
Itselläni ei ole vielä ollut mahista omistaa omaa berniläistä... Mutta kaikkea hyvää joutuu aina hiukan odottamaan, eikö totta... wink.gif

Mutta näyttelyissä olen kyllä tuttujen bernien kanssa pyörinyt. Mieleenpainuvin muisto on vuoden 2003 messarista, kun handlasin berniherra Santtua (Calle v.d. Elfringhauser Schweiz). Santtu oli VSP ja sai näin ollen neljännen suomalaisen Voittaja-tittelinsä! Se näyttely jäi ikiajoiksi mieleeni!
Myös muutamat junnukisat berniläisten kanssa on jääny mieleeni.

Itse ihailin Santtua suuresti, kun koira vielä eli. Oli todellinen dream come true, kun sain sitä handlata.
Tämän päivän kehistä olen kovasti mieltynyt Riccarron Frog Princeen. Saku vaan on niin komea! wub.gif Samaten oli hienoa katsella Alpenbach Prinz Junioria, kun se messarin vetskukehissä pääsi kunnolla vauhtiin. Ansaitsi kyllä Bis-vet sijoituksensa aivan täysin!
-Milli-
^Upeita koiria kyllä on, ei turhaan saa ihailuja wub.gif
Sakun naamasta tykkään erityisesti, tummapäiset on enemmän mun juttu.
Ja Santtu, voe sitä kokonaisuutta, harmi vaan että ko. herran elämä loppui sillä tavalla cry.gif
hattara
Vaihtelevalla menestyksellä ollaan kehissä keikuttu wink.gif

Mun idoli on Montanaro Tino, siinä oli kaunis koira wub.gif
Ja sitten toinen mun "idoli" on Tinon tyttärenpoika Zweierteam Akonit. Olkoonkin, että oli oma koira... whistling.gif Niko jaksoi aina olla ilonen ja kehässä oleminen Nikon kanssa oli aina yhtä hauskaa. Ja järjestihän Niko vielä minulle sen sensaation.. olemalla VoV 2001 . Sitä kokemusta en unohda koskaan cry.gif
_berni_
LAINAUS(Finca @ 16.3. 2006, 23:24)
Tämän päivän kehistä olen kovasti mieltynyt Riccarron Frog Princeen. Saku vaan on niin komea! wub.gif

sama juttu mulla. aivan mahatava koira wub.gif
Raysi
Vaihtelevalla menestyksellä Tyydyttävästä Erinomaiseen ollaan kehiä kierretty. Joskus enemmän toisinaan vähemmän.

Omasta mielestä kauneimmista berneistä oli Hagridin isukki Sennetta's Sixten ja tulevaisuuden lupaus Private-Stefal Bundy (Hagridin poika) jatkaa isoisänsä jalanjälkiä.. wub.gif
Finca
Samaa mieltä, Akonit ja Sixten ovat myös olleet aivan ihania! wub.gif Montanaro Tinosta en hirveästi osaa sanoa, kun en sitä ole nähnyt kuin jossain vanhoissa hassuissa kuvissa vuonna yks ja kaks (eli ei kovinkaan suurta muistikuvaa uroksesta)... Pitää varmaan mennä selaamaan juhlajulkaisua... wink.gif

Ja Santusta vielä. Oli se tosiaan traagista, miten niin hieno koira menehtyi ja vielä niin hyväkuntoisena veteraanin alkuna... Ehdin Santun nähdä vielä Tampereen näyttelyssä ennen kohtalokasta ulkomaanmatkaa. Kun laitoin sähköpostia kysellen lomakuulumisia, oli vastauksena vain surullisia uutisia... crybaby.gif
Finca
Taas pärjäsivät hienot koirat Euroopan voittajassa! wub.gif Vaikka ryhmäkisoissa ei sijoituksia tullutkaan, niin sekä Saku että Riccarron-kasvattajaluokka pääsivät molemmat 10 parhaan joukkoon - ei ollenkaan hassummin!

Oli myös mielenkiintoista katsella näitä ulkomaan kävijöitten koiria. smile.gif
Avispa
Voisikohan tähän saman aiheen alle laittaa kysymyksen: Miten te bernejä handlaatte? Löysällä tiukalla hihanalla? Asettelu? smile.gif
Raysi
Miten MINÄ esitän bernejäni:

Riippuen yksilöstä ja menohaluista whistling.gif
Pyrin esittämään "löysällä" hihnalla, mutta nämä omat kasvatit tuntuvat olevan sellaisia höyrykoneita, että pitää vähän toppuutella. Toisaalta on taas näitä laiskotteja, joita saa olla kannustamassa ja piristämässä, PIENI nyppäys, hihna ylös ja menoksi.

Etujalat asettelen rungon leveydelle, tasan ja rungon alle. Takajalat myös tasan, mutta jos koiralla taipumus notkoselälle, laitan esittäjän puoleisen takajalan hieman enemmän rungon alle. Varpaat AINA eteenpäin.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.