eli siis kuinka te esitätte cockerinne?
miun kun piteisin hieman oppia sellaista esittämään...
*Noora*
18.3. 2006, 19:57
Cockerin esittäminen

heehh.. Kauheen vaikee lyhyesti selittää, mut siis periaatteessa näin:
Ensin etujalat samaan tasoon ja takajalat kanssa ( vähän levälleen ) ja sit kun cockerin häntä on ennen typistetty nii käännetään sillai sopivalta mitalta ja sit kaulanahat esittäjän puoleiselle puolelle ( käteen ) ja sit jos haluu nii päätä voi kääntää vähän kallelleen..
Vaikee selittää.. Et varmaan tajunnu ?!
kyllähän mie tajusin..
tuo voiskin auttaa, kun aion kumminkin mennä cockerin kanssa näyttelyyn..
kiitusta *Noora*
Parhaiten oppii seuraamalla eri kehiä ja kuvia katselemalla

.
LAINAUS(ellien @ 28.3. 2006, 19:32)
Parhaiten oppii seuraamalla eri kehiä ja kuvia katselemalla

.
niimpä... ja hyviä seisoma kuvia josta saa vähän näyttöä löytää mm. spanieliliiton sivuilta ja cockeri kasvattajien omilta sivuilta
Minäkään en osaa *Noora*:a paremmin selittää cockerin esittämistä, vaikka sitä muinoin tuli harjoiteltua tuttavan avustuksella näyttelyissä ja kyläillessä käydessä.
oukii.. kiitosta teille...
kaippa mie johtain jotain kuvia löydän ja kaippa jossain cockeria esitetäänkin..
Kurotora
21.4. 2006, 23:13
LAINAUS(*Noora* @ 18.3. 2006, 20:57)
sit kun cockerin häntä on ennen typistetty nii käännetään sillai sopivalta mitalta..
Eikö tämä hännän kääntäminen riipu vähän esittäjästäkin.. Olen nähnyt myös rotukehissä että, ihan suorana hännän annetaan olla.....?
Voi ei... oli pakko jotain mennä kommentoimaan
Niin ja näyttelyremmi seisottaessa löysälle.
http://kotiweb.kotiportti.fi/riitta.piesala/lossl4.jpg Tolla tavalla.
Kurotora
22.4. 2006, 16:49
Ja osa myös ottaa kokonaan hihnan pois..
*Noora*
22.4. 2006, 17:23
Nii on tietty se on ihan esittäjä kohtaista voishan esittäjä esittää cockerin vaikka häntä suorana ylöspäin jos haluu,mutta yleensäkkin se käännetää! Ainakin minä olen niin oppinut aikoinaan
Heidi&koirat
22.4. 2006, 17:51
LAINAUS(*Noora* @ 22.4. 2006, 17:23)
Nii on tietty se on ihan esittäjä kohtaista voishan esittäjä esittää cockerin vaikka häntä suorana ylöspäin jos haluu,mutta yleensäkkin se käännetää! Ainakin minä olen niin oppinut aikoinaan

Suorana ylöspäin??

englantilaisilla cockereilla häntä pidetään selkälinjan jatkona sen voi kylläkin kääntää mutta se on maku kysymys.
*Noora*
22.4. 2006, 19:08
LAINAUS(Heidi&koirat @ 22.4. 2006, 17:51)
Suorana ylöspäin??

englantilaisilla cockereilla häntä pidetään selkälinjan jatkona sen voi kylläkin kääntää mutta se on maku kysymys.
Siis niiku esittäjästä kiinni!
Harvoinpa enää näkee noita jotka pitävät hännän täysin suorana. Yleensä se joko käännetään tai pidetään vaa siitä kohdasta kiinni, mistä cockerit on aikoinaan typätty (niin itse pidän). Jos pidät hännästä kiinni, etkä taita saat oivasti hännästä "säädeltyä" mikäli koira vaikkapa kanittaa tms.
Ja koiran takatassuja ei saa venyttää liikaa tai laittaa levälleen liikaa, ettei cockerille tule laskeva selkälinja joka EI KUULU cockerille, vaan amerikkalaiselle versiolle.
Etujalat eivät saa jäädä myöskään liian eteen, koska silloin häviää etukulmat. Ja jos vedät takajalat liian taakse, häviää takakulmat.
*Noora*: kääntää päätä hieman kallelleen? Minkä takia? Mahdoitko tarkoittaa, että kääntää hieman tuomariin päin?
Itse pidän hännästä myös siitä kohdasta kiinni, mistä se on ennen typistetty.. sitten seisottaessa olen tottunut laskemaan remmin koiran lavoille.
~heidi~
12.5. 2006, 17:28
LAINAUS(Quéta @ 10.5. 2006, 18:48)
Itse pidän hännästä myös siitä kohdasta kiinni, mistä se on ennen typistetty.. sitten seisottaessa olen tottunut laskemaan remmin koiran lavoille.

Niin aivan, se unohtuikin. Tosiaan kaulalinja tulee paremmin näkyviin, eikä hihna "katkaise" sitä
Mie yleensä oon esittäny, et asettelen ensin etujalat samaan tasoon, sitte takajalat taakse. Hihna lavoille, päästä kiinni [kaulanahkat käteen, sormet kuoppaan kurkussa] ja sitte häntä n.1/3 "poikki"
Kertokaas jotain nostosta..?
LAINAUS(Freesy @ 13.5. 2006, 20:33)
Kertokaas jotain nostosta..?
Ai tarkotatkos sitä etujalkojen nostoa? Mie nostan kaulasta ja tuen samalla vartaloa, mutta sen voi tehdä myös nostamalla etujalkojen välistä. Siis pistät käden etujalkojen väliin ja nostat. Vai tarkotitko pöydälle nostamista? No, mutta.. Toivottavasti tosta oli apua.. (:
Itse olen oppinut coccerin esittämisen, kun olen seurannut kehien laidalla
Stella-
18.7. 2006, 00:00
älkää mieluiten kääntäkö pitkähäntäisen cockerin häntää vaan antaa sen loppuosan olla suoraan.
~heidi~
20.7. 2006, 21:37
LAINAUS(Stella- @ 17.7. 2006, 22:00)
älkää mieluiten kääntäkö pitkähäntäisen cockerin häntää vaan antaa sen loppuosan olla suoraan.
Tuo on totta. Koiran vaikkapa heikot takakulmaukset saa paremmiksi kikalla jonka pysty tekemään hyvin vain hännällä joka on kokonaan suorassa

Ja sitä paitsi kun cockerilla on nyt kaunis pitkä häntä, niin se saa myös näkyä
Se hännän kääntäminenkin on ihan esittäjästä kiinni. Jostain syystä Pimua esittäessä käännän hännän, muiden cockereiden kanssa en. Mielestäni on kyllä kauniimpaa olla kääntämättä.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.