Täytyy nyt tulla käsin hämmentämään, kun en oo lusikkaa tai paremminkin sanottuna isoa kauhaa saanut hankituksi

.
Mä yhdyn täysin Ceen mielipiteeseen paksuista labbiksista, mutta yhtä suuresti mua rasittaa muunkin rotuiset, mitkä havaitsen ylipainoisiksi. Itkeä mieli tekee, kun näkee ylipainoisia koiria, joilla mieli olisi vauhdikkaaseen menoon, mutta lyllertää täytyy, kun ei painoltaan muuta jaksa. Surullista.
Muistan, kun kerran menin varta vasten labbiskehän reunalle, ja silmät oli revetä näkemästä, kun paksut koirat siellä hitaanlaisesti etenivät ringissä, ja se koomisin puoli oli mielestäni ne esittäjät, kuumailmapalloilta näyttivät. Vaikka en ollut noina aikoina labbiksiin tutustunut nimeksikään, niin hämmästelin kyllä suuresti, miten niin lihavat ihmiset olivat valinneet rodukseen labbiksen, rodun, mille liikunta ja toiminta ovat perusedellytyksiä kaikenpuoliseen hyvinvointiin. Ja toisen kerran, kun eksyin eräällä paikkakunnalla labbisten erkkariin ja näin pentulabbiksia, niin silloin päätin, että labukkarinkejä en enää mene katsomaan. Minulle riitti näkemäni pulleista pennuista ja vireän ikäisten aikuisten koirien heikko juoksuyritys.
Mabelin sivuilla oleva Afrodite on punkeron näköinen, mutta onhan bullmastiffin rakenne hieman toinen kuin esim. labbiksen, mutta hitto vie mikä juoksija se bm oli, mutta se ei ollutkaan ylipainoinen kropaltaan, rungon vahvuudesta huolimatta. Nuoren kaksivuotiaan dobberiuroksen kanssa ne päivittäin juoksivat kuin dorkat ikään. Meillä oli tosi hyvä ulkoilupaikka tuolloin, töyräitä ylös ja alas lenkkimaastona, joten olis luullut, että bulmastiffi väsähtää. Koskaan bm ei jäänyt niin kauaksi pitkäkoipisen dobberin hänniltä, ettei viimeistään käännösten kohdassa olisi ollut liki toista. Vietävä sentään, ne olivatkin hyviä aikoja, kun koirille oli aina tilaisuus painaa mennä täysillä, ilman, että oli varottava jalankulkijoita tai muuta liikennettä.
Niin, ja yksi ihmisryhmä mikä mua kanssa rassaa on ne, oli taluttimessa pieni tai iso koira, että vain pakolliset (pissitys, kakatus) ulkonakäyntikuviot toteutuu koirien osalta. Niitäkin, kun on.
Tulipas käsilläkin hyvin hämmennettyä omia mielipiteitään muiden mielipiteiden joukkoon

.