Minua on vaikea provosoida

.
Hyvä koira.. minun näkemys; Terve mieli terveessä kropassa

.
Henkilökohtaisesti arvostan bullmastiffia jolla sura selkälinja, harmikseni on todettava että näitä suoran selkälinjan omaavia bullmastiffeja on harvassa tämän päivän suomessa.
Koko on toinen asia johon olen kiinnittänyt paljon huomiota. Onko trendi se että bullmastiffi kutistuu? Örkki on pienehkö uros, kuitenkin rotumääritelmään mahtuva.. Matalampia uroksia olen kuitenkin useita tavannut ja mietin toisinaan miten näyttelyissä ei rotua mitata useammin? Ilokseni on todettava että tapasin isokokoisen nartun noin 4 viikkoa sitten

.
Luonne.. vaikka minulla on ollut yksi bullmastiffi jolla musta-valkoinen suhtautuminen kaikkeen ja kaikkiin.. Voin todeta vaan että tuskin koskaan saan toista niin luotettavaa ja selvästi singnaloivaa bullmastiffia enään koskaan (puhun Päärynästä). Toinen ääripää joka rakastaa kaikkia ja kaikkea jos vaa saa hieman rakkautta osakseen ..hmm.. siihen monet ymmärtääkseni jalostuksella pyrkii.. Onko se kuitenkaan rodun alkuperää vastaava ja rodun edun mukaista? (Bullmastiffi ei ole mielestäni kaikille ja kaikkiin olosuhteisiin soveltuva rotu.. Liiallinen mainostaminen ylitsevuotavaisen ystävällisenä saattaa nurkan takana kostautua .. )
Minun ajatuksia siis yllä.. lisättäköön vielä ettei ulkomailta tuontikoiraa hankittaessa voi olla sen varmempi siitä että koira on SUPER. Usein jää tutustumatta ja näkemättä vanhemmat ja kuvatkin joita kasvattajat vanhemmista lähettää saattaa ola otetuna kulmasta jossa virheet kätkeytyy.. Sekään ei aina ole varmaa (luulen) että ulkomaalinen kasvatta on valmis myymään parhaat yksilöt toiseen maahan.. En tiedä.. jännityksellä odotan ja toivon toki parasta

.