Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: "riippuvalikko"
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Kotisivut
cocona
[COLOR=blue][FONT=Courier]Siis miten sellaisen saa tehtyä? olen ihan kädetön näiden kotisivujen kanssa oops.gif . Siis tavallisia sivuja kyl olen tehnyt mutta haluaisin sellaisen ylhäältä alas tulevan riippuvalikon. Eli jos ylhäällä on vaikka viisi laatikkoa vierekkäin ja haluan että jokaisesta valahtaa alas riippuvalikko kun laitta laatikon päälle hiiren niin miten tämä tehdään confused.gif käytän fortpagea ja siinnähän on ohjattu toimintokin ko asiaan mutta en saa toimimaan. Siis toivottavasti joku ymmärtää wub.gif

dogrun.gif
-anna-
ai tälläistäkö tarkoitat? http://www.hienohelman-afghans.info

Itse olen koodannut kyseisen linkki systeemin, PHP:llä, joten se ei toimi paljon missään.. maikkarilla, ei geossa.. omilla domaineilla joissa on php tuki kylläkin toimii..

tietenkin sen voi saada koodattua html:llä, josta minulla ei ole mitään tietoa.. itse koin sivuja tehdessä php:n helpommaksi.
cocona
Jep just tuollaista takoitin stupid.gif mitenköhän sen saisi tehtyä?

dogrun.gif
Omppo
HTML ei todellakaan tue tuollaisia, mikä liikkuu. Sen sijaan javasrciptilla sen saa tehtyä, samoin kuin erillisillä ohjelmilla.

Googlesta löytyy, mm. hakusanoilla free menu jne. MilonicMenus -sivustolta löytyi ainakin aikoinaan koodeja ja ladattavia paketteja ja ne toimivatkin ihan mukavasti.

Itseni päästän vähällä: Opettelemalla käyttämään Menu Builder -ohjelmaa saa valikot tehtyä kohtuullisen yksinkertaisesti. Toimii melkein kaikilla selaimilla, mutta muistaakseni Nestcape tai Opera ei menua näytä. Siksi tuon ohjelman kanssa täytyy mielestäni olla ehdottomasti mukana sivukartta, joka ei ole kiinni dropdownissa.

Niin ja tuo menu builder löytyy http://www.burmees.nl/menu. Minä en kuitenkaan ala sen käyttöä opettamaan, itsekään en kaikkia jippoja tiedä ja oletettavasti sen kanssa hermostuisin alta aikayksikön. Ei ole mitenkään vaikea, tosi selkeä. Ainakin itse tajusin ohjelman käyttämisen aika hyvin omin päiten. Kikoissa on tullut turvauduttua sitten apuihin, kiitos näille ihmisille.
Cerasi
Minulla oli sivujen edellisessä ulkoasussa käytössä drop-down -menu. Koodin sain suoraan Dynami Drive:ltä, ja sitä sitten hieman muokkailin (värit, fontit jne.). Löytyypi siis täältä. Tuossa on useita eri vaihtoehtoja, niitä kannattaa katsella ihan rauhassa, jos vaikka löytyisi se omille sivuille sopiva valikko sitten.
cocona
No nyt sain tehtyä tollaisen hyvän sivun jossa on mieleiseni "riippuvalikko" väsäsin sitä tietenkin koko illan, mutta kun siirsin sen nettiin niin teitenkin siihne tulee päälle heti sellainen ikkuna jossa on tyyliin että nämä sivut on tehty .... paina ok millä sen saa pois.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.