Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Cockeri-keskustelua
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Sivuja: 1, 2, 3
riiT
Millasia cockereita immeisillä on, minkä värisiä? yms.. biggrin.gif Onko kuin monta? smile.gif Empä täällä nähny tällasta keskustelua, ni ajattelin sitte laittaa smile.gif

Itelläni ei cockeria ole, mutta hoitokoirana löytyy punanen cockerinarttu Roosa, Triplet Edenrose ja Tyyne, Spectrolite's Be My Dream. wub.gif
Heidi&koirat
Meiltä löytyy kaksikin punainen ja musta kummatkin ovat narttuja. reilut 3v ja kohta 3v.
*Noora*
Minulla on yksi punainen cockeri ja hän täyttää nyt 3 vuotta smile.gif
neruska
nyt on punainen kova sana tässä keskustelussa biggrin.gif
mä meinasin orange roania, vielä ei olla varattu/oltu yhteydessä kasvattajaan mutta punainen taitaa olla tulossa wub.gif tai no saa nähä
tosin haluisin mahd vaalean jos ois löytyny niin goldenin. dogrun.gif
riiT
punaset on nättejä wub.gif Mitä yleensä teette koirienne kanssa? Ja käyttekö niiten kans näyttelyissä? (: Täällä saa kyllä keskustella ihan vapaasti biggrin.gif

neruska:miltä kasvattajalta ootte miettiny? (:
~heidi~
Meiltäkin löytyy punainen cockerimies Roope. Roope on reilun vuoden ikäinen tapaus wub.gif
Näyttelyitä harrastetaan ensi sijaisesti, mutta myös valikoimaan kuuluu toko ja mejä. smile.gif
shalimar
No mulla löytyy niitä kirjavia wub.gif eli kolme blue roan väristä Sara,Brenda ja pikku-Rebekka. Yksi orange roan-värinen Mari, ja mustavalkoinen Roosa-neiti.
Sara,Mari ja Rebekka ovat Benchmark-kennelistä ja vanhat muorit Roosa&Brenda ovat Breeze-kennelistä.
Näyttelyitä harrastetaan ja odotellaan tuon Saran INT CH-vahvistusta,JEE!!

Eli viisi cockerinarttua meidän huushollissa hyörii ja kirjavat ovat mun juttuni rolleyes.gif Vaikkakin eihän sitä väriin ole katsomista, kaikki cockerit ovat niin mahdottoman nättejä!

Ja tupla-Heideille terkkuja teehee.gif
~heidi~
LAINAUS(shalimar @ 8.5. 2006, 20:19)
Eli viisi cockerinarttua meidän huushollissa hyörii ja kirjavat ovat mun juttuni rolleyes.gif Vaikkakin eihän sitä väriin ole katsomista, kaikki cockerit ovat niin mahdottoman nättejä!

Ja tupla-Heideille terkkuja teehee.gif

Terkkuja myös sinne takaisin w00t.gif

Meillä tähän asti nuita yksivärisiä (ja se muutaman vk päästä tuleva kuuluu myös tähän sarjaan), mutta siltikin mielessä ja haaveena olisi blueroan tai orangeroan.
Virtaa, päähänpistoja ja hömppäilyjä ei nimittäin näiltä meidän kaveruksilta puutu missään määrin!! wink.gif Sisäisiä kirjavia ilmeisesti? biggrin.gif Mutta osaavat kuitenkin rauhoittua tarpeen tullen, ainakin joskus whistling.gif
shalimar
Juu, näin myös meillä..rauhoittuvat joskus whistling.gif jostakin Heidi luinkin,että sulle on tulossa cockerinarttu, joten tervetuloa tähän narttujen mystiseen sielunelämään w00t.gif

Oulussa tavataan ja Ropelille rapsutuksia ja terkkuja smile.gif
Heidi&koirat
Mitä onko teille jostain jo viideskin pompsahtanut w00t.gif ??
shalimar
^Kyll maar, sellainen pieni ja touhokas tyttö virallisesti Benchmark Ace of Hearts alias Rebekka, täyttänee nyt 12.5 3kk:tta rolleyes.gif
riiT
Ihanilta kuulostaa nuo teidän cockerinne wub.gif Shalimarille onnee tuolle Int Ch vahvistukselle! Se on hieno juttu!! biggrin.gif Onkos kukaan muuten tulossa Aptukseen? Tämä Roosa ei minun tietääkseni ole.. Mut jos joku on menossa niin onnea suoritukselle!! smile.gif Mie oon menos junnuihin..
shalimar
^Kiitos! Meillähän tuo Sara olisi tullut jo INT CH:ksi heti kun ikä antoi periksi, kun sai cacibit samantien Suomesta ja Ruotsista..Mutta ehti kehveli juuri ennen muuttua nuo säännöt,että taipparit eivät enään kelvannetkaan..Joten nyt kun FCI palautti säännöt takaisin siihen miten ne ovat olleetkin, niin kolme vuotta angry.gif ollaan nyt odotettu tuota titteliä! ja shamppanjapullo poksahtaa heti auki, kun odotettu kirje Ranskasta tulloo laugh.gif

Ei olla Aptukseen tulossa ja siellähän on VAIN 11 cockeria ilmoitettu ja kyseessä cacib-näyttely ohmy.gif joten ei ole paljoa kilpakumppaneita, ei..Viime vuoden Aptuksessa meitin Sara oli ROP siellä, mutta nyt jää nuo näyttelyt väliin..
Oulu on seuraava mihin suunnataan kasvattajatädin kanssa..Ja sitten Jämsänkoski ja tietysti erkkari..Marin nuihin olen ilmoittanut, Sara viettää ansaittua näyttelytaukoa ja tulee näillä näkymin kehiin vasta Mikkelin Intissä Harri Lehkosen eteen ja sitten V-06 Christian Vantun eteen arvosteltavaksi cool.gif

Rebekan ensi koitos on elokuussa pentunäyttelyt ja sitten katsellaan mites tyttönen on kehittynyt, ja mietitään sitten minne ja koska..

Ja juu, olen Marin taippareihin ilmoittanut, joten pitää vielä hioo tuota luoksetulemista, kun tytöllä jää korvat jonnekin mettään teehee.gif
~heidi~
^ Onnea tosiaan upean Saran intti-arvosta wub.gif Tosiaan Oulussa nähdään. Pakkohan se nyt on Ritva-tätiäkin kokeilla cool.gif

Kyllähän meille tuo turri on tulossa, ja innolla odotan ekoja juoksuja.. tai "innolla" sly.gif Pelottaa, että jos on huomaakkaan niitä, ja Roope huomaa... sleepy.gif
Ja minä kun pidin Roopea vilkkaana niin mikähän tuo Pin** sitten on tongue.gif

Rebekka neiti on todella kaunis! Vähän olen käynyt vauvelin kuvaa katselemassa harva se päivä wink.gif
shalimar
^Onnea tulevasta Pin...rusetti-neidistä w00t.gif kyll sää Heidi huomaat, kun juoksut alkavat...ihan varmaa biggrin.gif
Juu Ritvalle mennään kokeilemaan ja Mari ollut hirmu dieetillä, kun tuo tuomari-täti on niin tarkka koirien painoista, kääk! Mutta toivotaan hienoa ilmaa, vaikka vettä onkin luvanneet ja vain +4 astetta lämpöä, grrrr..siellä tavataan!
Quéta
Itselläni on hoitokoirana kaksi cockerspanieli narttua wink.gif , Sani (Flyers Romantic Tan) ja Miina (Tribute Selected For Me), ja molemmat ovat black&tan -värisiä.. wub.gif Sen verran vielä sanon, että Sani on siis Miinan emä. biggrin.gif

Suunnitteilla olisi itselle cockeri tässä lähi aikoina ottaa.. happy.gif shifty.gif
~heidi~
LAINAUS(shalimar @ 10.5. 2006, 16:54)
^Onnea tulevasta Pin...rusetti-neidistä w00t.gif kyll sää Heidi huomaat, kun juoksut alkavat...ihan varmaa biggrin.gif
Juu Ritvalle mennään kokeilemaan ja Mari ollut hirmu dieetillä, kun tuo tuomari-täti on niin tarkka koirien painoista, kääk! Mutta toivotaan hienoa ilmaa, vaikka vettä onkin luvanneet ja vain +4 astetta lämpöä, grrrr..siellä tavataan!

Rusetti.. laugh.gif Sehän se.
No toivottavasti huomaan.. Pitää vähä tarkkailla, kun alkaa lähestyä NE kuukaudet innocent.gif

Tarkka painosta.. whistling.gif
Hyvä tietää. Roope ei kyllä mikään luikero ole, tosin.. Se on nii massakas ja vahva muutenkin, että se saattaa näyttää pullukalta vaikkei ole tongue.gif
Oulussa on aina kanssa kylmä! ainakin toisena päivänä. No lämmintä päälle.

Quéta: Noni, olisko sen oman lurpsun aika sullakin happy.gif Hieno juttu!
^MinnaZ^
Täällä on vuoden ikäinen blue roan narttu Isabella. smile.gif
siiru
täältä löytyy 4-vuoden ikäinen, punainen cockeri viuhti. happy.gif
Katina
Mulla on kotona 4 kirjavaa cockerinarttua: punavalkoinen Ada 5.5v, blueroanit Emma 4v ja Kukka 3v, sekä laumamme nuorimmaisena mustavalkoinen Helmi-Orvokki 1v (Adan tytär). Lisäksi omistuksessani on blueroan narttu Silvi 2v, joka asuu sijoituksessa.
^MinnaZ^
Täältä löytyy 1.5 vuotias Isabella-tyttönen, eli Tiias Guardian Angel.
cool.gif
-Mia-
Täällä on eräs kahden toisenrotuisen spanielin omistaja, cockeria ei meillä ole mutta sellaisen kovasti kolmanneksi koiraksi halajaisin. Pitää nyt katsella kun toinen nykyinen koira on saamassa pennut tämän vuoden lopulla ja pitää sitten niitä hoitaa. Mutta cockerin hankin viimeistään kun omaan kotiin muutan ja saan asiat kuntoon wink.gif .
Nassikka
LAINAUS(-Mia- @ 7.8. 2006, 20:30)
Mutta cockerin hankin viimeistään kun omaan kotiin muutan ja saan asiat kuntoon wink.gif .

Kuin myös! Kovasti, pitkään ja hartaasti olen cockeria halunnut, mutta olosuhteet tulevat antamaan myöten vasta muutaman vuoden kuluttua. Narttukin olisi jo tiedosta miltä tahtoisin, mutta taitaa minun suunnitelmat mennä hieman liian pitkälle biggrin.gif.

Kahden uroksen omistajana kyselisin, että onko cockeri nartuissa ja uroksissa paljoa eroa? Luonnetta meinaan. Entä oletteko kokeeneet cockerin luonteeltaan pehmeäksi vai kovaksi? Ja kyllä, yhdistyksen sivut ym on luettu moneen kertaan, eritoten tarvitsen vain lisää omistajien kokemuksia. smile.gif
onninen
Ainakin mun cockeriuros on kova ja sitkeä kaveri
Ihana otus wub.gif Myös miellyttämishaluinen,joten helppo kouluttaa
riiT
Onnea yrtykseen/hankintaan -Mia- ja Nassikka! smile.gif Itsellänikin harkinnassa cockeri tai sprinkku tai joku muu, mutta vanhempien kanssa kun asun, niin ei ole oikeastaan mahdollista ottaa.. :/

Oma hoitokoirani on jo n. 1v 1kk, 27.8 täyttää 1v 2kk. <3 wub.gif Tytöstä on tullut aivan ihana, oppinut lisää käskyjä yms.. (: Se on myös tosi sosiaalinen luonne.
shalimar
Meillä tuon cockerivaavan kanssa ensi esiintyminen on Oriveden 17.9 pentunäyttelyissä ja sitten onkin kiva liuta niitä näyttelyitä ja ulkomaillekin lähdetään pentuluokkaan marraskuussa laugh.gif
Anma
Meillä cockeri uros Benchmark Whisky eli Ässä. 5kk vanha Blue Roan Tan värinen riiviö. Ensiviikolla ois ekä näyttelykin tiedossa Spanieliliiton päänäyttely. Onkos muita sinne tulossa?
shalimar
^Meiltä tulee Rebekka (Benchmark Ace of Hearts) isoihin pentuihin wub.gif
Joten siellä tavataan dogrun.gif
Heidi&koirat
LAINAUS(shalimar @ 15.10. 2006, 00:15)
^Meiltä tulee Rebekka (Benchmark Ace of Hearts) isoihin pentuihin wub.gif
Joten siellä tavataan dogrun.gif

Jos nyt vihdoin ja viimein näkisin niin kuuluisan Rebekan. tongue.gif
shalimar
^Siellä näet Rebekka-tättähäärän lookaround.gif ja kiva myös tavata sinua smile.gif
riiT
Mitenkäs teillä meni siellä Spanieliliiton näyttelyssä? smile.gif

Sain tuossa muutama viikko sitten uuden hoitokoiran[sama omistaja kuitenkin kuin nykyisellä smile.gif] Se on aivan suloinen orange roan narttupentu wub.gif Tyyne kutsumanimeltään. Vilkas ja innokas tutkimaan kaikkea. (:
shalimar
taidanpas tietää tuon Tyynen wub.gif ja on vielä sukua mein Rebekka 8kk cockeritytölle whistling.gif .Minulta oli ainoastaan tuo Rebekka Spanieliliiton erkkarissa ja sillä meni oikein mukavasti, oli pennuissa PN-2 KP:llä, voitti oman luokkansa 7-9kk narttupennut. Sanohan Tyynelle terkkuja Rebekalta (Tyynen äiti ja Rebekan isä on sisarukset, siitä sukulaissuhde smile.gif )
riiT
Onneksi olkoon! smile.gif Hyvinhän teillä sitten meni. thumbup.gif
Juu, kerrotaan kun nähdään wink.gif wub.gif
willow
Onnea shalimar! Mikäs on cockeri pennun virallinen nimi? smile.gif Itse olen ihastunut cockereihin ja vielä meille tulee cockeri pentu! Kotona oli musta cockeri mutta se kuoli jo 7 vuotiaana silmäsairauteen (itse oli silloin n. 2). Millainen turkin hoito cockereilla on? Äiti ei enää kuulemma sen turkin hoitoa jaksaisi confused.gif
shalimar
Meidän Rebekka on Benchmark Ace Of Hearts, oltiin myös eilen Lahden pentunäyttelyissä ja Rebekka oli hienosti ROP-pentu ja RYP-2 rolleyes.gif
Mulla on myös kaksi muuta samasta kennelistä kuin tuo Rebekka, on Int&Multi Ch Benchmark Oh-La-La Samsara (Sara) ja tyttärensä Mari, Benchmark Shalimar.Vanhat muorit Roosa ja Brenda ovat Breezestä..Perjantaina lähdetään Eestin puolelle Tartoon, meitä lähtee sinne isompi cockeriporukka jonne ujutettu mukaan kaksi walesia teehee.gif siellä Tartossa Rebekka on viimeistä kertaa pennuissa.
On mukavaa lähteä sinne Tartoon, kun näen siellä Saran pojjaan Carloksen (Benchmark Santana) pitkästä aikaa, se kun asustelee siellä Eestin puolella.
Quéta
Tuttuni ehdotteli ensi kesälle cockeria sijoitukseen.. rolleyes.gif

Ensi kesänä on siis mahdollisesti tulossa yksi kiva pentue, josta tämä tuttuni haluaisia pennun, mutta ongelmana on, ettei hän pystyisi pentua itsellensä ottamaan ja sillä ehdotteli sijoitus mahdollisuutta minulle. Toivotaan vain, että astutus ja kaikki muukin tulee onnistumaan. wink.gif lookaround.gif
siiru
LAINAUS(Quéta @ 30.10. 2006, 20:39)
Tuttuni ehdotteli ensi kesälle cockeria sijoitukseen.. rolleyes.gif

Ensi kesänä on siis mahdollisesti tulossa yksi kiva pentue, josta tämä tuttuni haluaisia pennun, mutta ongelmana on, ettei hän pystyisi pentua itsellensä ottamaan ja sillä ehdotteli sijoitus mahdollisuutta minulle. Toivotaan vain, että astutus ja kaikki muukin tulee onnistumaan. wink.gif lookaround.gif

ihanaa ! wub.gif toivottavasti kaikki menee hyvin. smile.gif
~heidi~
Minullakin olisi kovasti haaveessa toinen lörppäkorva.
Ja ehkäpä vielä Roopelle todella todella läheistä sukua whistling.gif Mutta se nähdään sitten ensi keväänä tuleeko tulosta tai siis miten hommat nuorella pariskunnalla sujuupi wink.gif
Onnea Rebekalle!! Siinä on kyllä maailman kaunein ja kiltein blueroan, vaikka minä muka niin yksiväristen ihailija.. wub.gif
Ni_inu
Meiltä löytyy blue roan narttu pentu! smile.gif
shalimar
Heidi,toivotaan Ropelille wub.gif kaveria smile.gif Meillä Rebekka cockeripentu oli viimeistä kertaa Tartossa pentuluokassa ja tuloksena oli hienosti Best In Show-pentu smile.gif pentuja kilpaili liki 50 klp:tta. Kyllä oli jännät paikat, kun toinen toistaan kauniimpia pentuja juoksi isoon kehään teehee.gif ..

Heidi, tuutteko Jyväskylään? jos tulette, niin siellä tavataan dogrun.gif
~heidi~
Luinkin palstaa. HIENOA Rebsa wub.gif
Jyvikseen PALJON tsemppiä, Rebekka näyttää kaikille mistä pienet tytöt on tehty. wub.gif
Ei tulla jyväskylään. Mennään tänä vuonna enää vaan vaatimattomasti Messariin ja Ruotsin voittajaan. Eihän me nyt mitään vaatimattomia pikku KV:tä käydä.. biggrin.gif No ei vaites. Vaan koulu painaa liikaa päälle niin ei ehdi oikein muualle, mutta Ruotsissa ajateltiin mielenkiinnosta käydä, ja messari nyt onkin must. innocent.gif
Ja tokoa treenaillaan sitten loppuaika mitä harrastuksille jää.

Nm. Pitkän matikan opiskelija crybaby.gif
shalimar
^No katsos Heidi, vaatimattomus kaunistaa biggrin.gif eli messarissa tavataan ja halataan rolleyes.gif Ruotsin voittajaan mun piti tulla turistiksi, mutta kun ollaan juuri silloin muuttopuuhissa..Ostettiin asunto, Joyan ja Sunnyn mamman asunto teehee.gif

Joten onnen potkut saat peffaan messarissa dogrun.gif
Anma
LAINAUS(shalimar @ 10.11. 2006, 15:41)
  Meillä Rebekka cockeripentu oli viimeistä kertaa Tartossa pentuluokassa ja tuloksena oli hienosti Best In Show-pentu smile.gif

One muuten nätti tuo Rebekka wub.gif

Ässä oli spanieliliiton päänäyttelyssä kolmas kuudesta uroksesta biggrin.gif Oli eka näyttely, mutta mätsäreissä ollaan käyty harjoittelemassa wink.gif Voittajaankin ollaan tulossa, saa nyt sitten nähdä miten siellä menee...
shalimar
^Messarissa tavataan ja tullaan sitten Rebekan kanssa muiskuttelemaan Ässää wub.gif

PS.Oltiin tänään moikkaamassa kaverini luona Ässän isiä Ressua smile.gif
Afterglow
Onko ketään tulossa Tuusniemen ryhmänäyttelyyn 25.2 ?
meillä oli tarkotus mennä, pitää nyt vielä miettiä. confused.gif
Sanne-
Meille piti tossa viime(tai toissa) vuonna cockeri neiti tulla kennel Eben's,istä, mutta Sunny saikin vain 2 urosta ja yhden nartun jonka kasvattaja piti itsellään, joten ei meille punaista cockeria tullut. Mutta cockerin kyllä aion vielä ottaa. Nimittäin kyseinen rotu on ehdottomasti suosikki rotuni! smile.gif

Mites onks cockerin turkki hirmu vaikee trimmata? tai siis yleisesti ottaen helppo/vaikee hoitaa? biggrin.gif
Quéta
LAINAUS(Sanne- @ 13.1. 2007, 22:42) *
Mites onks cockerin turkki hirmu vaikee trimmata? tai siis yleisesti ottaen helppo/vaikee hoitaa? biggrin.gif

Trimmaamisesta en oikein osaa sanoa, että muut voisivat kertoa siitä enemmän. rolleyes.gif Mutta jos cockerin turkin harjaa auki/läpi säännöllisesti (noin 1-2 krt viikossa), niin pysyy enimmät takut ja tuppurat kurissa. Turkin hoitoa helpottaa myös säännöllinen trimmaaminen. Ja turkin hoidon vaikeus/helppous riippuu aika paljon siitä, minkänlainen turkinlaatu on. ;)
Mici
Meillä on vähänyli 4-v punainen poitsu!!
riiT
Onkos cockeri-ihmisillä täällä menossa pentuja Kaapelitehtaan pentunäyttelyyn 25.2? Tyyne on menossa sinne, varmaan ekaa kertaa[en oo ihan varma] wub.gif

// Onneks olkoon Rebekan menestyksestä! flowers.gif
shalimar
^Rebekka kiittää onnitteluista ja lähettää hurrrjasti muiskuja sinulle rolleyes.gif Tyyne tuleekin ensi lauantaina tänne Espooseen trimmiin, niin pääsee sukulaistytöt Tyyne ja Rebekka präijjäämään tuohon pihalle kaunistautumisen jälkeen teehee.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.