LAINAUS(Doglover @ 10.11. 2009, 13:00)

Ohhoh...

Voitko todella väittää kirkkain silmin ettei koirallesi ole haittaa tuollaisesta turkista jonka on annettu pamahtaa täysin? Jestas sentään... Toi nelkytsenttiä oli sellanen karkee arvio, mutta kyllä tommonen puuhka jo roskat kerää, jos et sitten aivan pelkästään asfaltilla sitä lenkitä, mihin cockeria ei tosiaan ole luotu.
Kuule, turkki on osa cockeria ja voisit sinä sen verran vakavasti sen ottaa, että edes harjaisit sen, joko coat kingillä tai sitten furminatorilla vetelisit kuolleen karvan siitä pois. Kyllä tuosta turkista näkee, ettei siihen ole ihan lähiaikoina kajottu. Valitettavasti.

On se kumma kun sinä tunnut pelkkien kuvien perusteella tietävän paremmin kuin minä koiran olon. Vaikka se onkin sinun niin vaikea uskoa, takkuja tuo koira ei ole nähnyt. Ja väitän AIVAN kirkkain silmin että tuosta turkista ei ole sille ikinä ollut haittaa. Eikä tee edes tiukkaa!
Ja nuo häntäkarvat ei tosiaankaan niitä roskia ole kummemmin kerännyt, ei kai sillä nyt herran jestas sellaisia häntäkarvoja olisi jos ne niin tekisi? Ei kukaan ole niin tyhmä että ehdoin tahdoin sellaista haluisi. Ja näin lisäyksenä spekulointiisi: Ei, koiraa ei lenkkeilytetä pelkästään asfaltilla. Se ei ole cockerin EIKÄ minkään muunkaan koiran elämää.
Turkki on osa cockeria, niin kuin mitä tahansa muutakin koiraa. Mutta minun mielestäni se saa vieläkin olla millainen tahansa kunhan ei haittaa koiraa. Ja koska kertaus on opintojen äiti: Iitua sen turkki ei ole ikinä haitannut!
Ja kun tuo cockerihan ei _vieläkään_ ole minun koirani. Olen kyllä sen verran suorasanainen koirien olojen suhteen, että olisin itse älähtänyt jos olisin katsonut koiralla olevan paha olla. En katsele sellaista vierestä, todellakaan.
Olen tähän asti ollut suht kärsivällinen nimettömän älämölösi suhteen, mutta kun sitä laitetaan jo ties minne parin _kuvan_ perusteella, alkaa mennä hermo. Joten jos ei nyt pilattaisi kaikkien muiden cockerikeskustelua ja jatkaisit lähettämällä minulle sähköpostia/yksityisviestiä jos asiaa vielä löytyy. Vai onko perättömien asioiden levittely nettipalstoilla asian ydin ja hauskuus?