Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Cockeri-keskustelua
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Sivuja: 1, 2, 3
KaroKallela
^^^ Muiskut laitettu eteenpäin Nana-tirpalle ja yankeeseille.. happy.gif laugh.gif Nanalla onkin sitten näyttely debyytti edessä tulevana lauantaina spanieli erkkarissa... lookaround.gif
TiinaE
^Peukkuja pidetään Tirppikselle thumbup.gif

Meillä seuraava turnee vasta 17.-18.5 Joensuun molemmat päivät dogrun.gif Nyt on koko jengi uinut päivittäin ja nauttineet olostaan joka meillä tarkoittanee riehumista ja leikkimistä pihalla laugh.gif
riiT
Vähän tälleen myöhässä, mutta olipas reissu. Olin sitten siellä Spanielierkkarissa Helsingissä junnuissa, uuden koiratuttavuuden Emman (Leading-Light Ants In My Pants) kanssa tuloksena 4. sija! happy.gif Oli kyllä valloittava neiti tuo Emma wub.gif

Karo: Mites teillä meni?
^Onnee teilleki happy.gif
KaroKallela
^Onnea Riikka!
Meidän pikku tirppa repäisi ollen VSP-pentu.. Tuomari rakastui Nanan liikkeisiin! happy.gif
TiinaE
^^ ja ^ onnea molemmille thumbup.gif Sitä Karo se lähtee rolleyes.gif

Riikka, Emma on todellakin oikein hurmaava rouva.. Mein Rebekka-tättähäärä on Haminassa menossa junnukoiraksi näillä näkymin, oman kehän jälkeen "Ässä" cockerin omistajan kanssa teehee.gif
TiinaE
^Rebekka junnuissa Haminassa AnnMarin kanssa isojen kolmas thumbup.gif

Ja Rebekan oma tulos ko. näyttelyssä PN-2 ja Va-Ca..Edellis viikonloppuna Joensuussa lauantaina VSP ja sunnuntaina VSP ja Cacib dogrun.gif

Nyt hieman lomaa ja sitten suunnistetaan Toijala-Lohja viikonlopun näyttelyihin blink.gif
Riksu & koirat
Meiltä löytyy 4 vuotias blueroan tyttönen wub.gif
riiT
Onnittelut Rebekan hienosta suorituksesta niin rodussa kuin junnuissakin! wub.gif
pikkuessi
onnea!

hyvää kesää kaikille cockereiden omistajille!
TAA
Moi!
Meilläpäin asustelee, 2 cockeri narttua. Orange roan 5v ja blue roan 2 v wub.gif Etupäässä näyttelykoiria ne on, mutta olisin kiinnostunut nuoremman kanssa agilitystä ja tokosta. Oliskin mukava kuulla kokemuksia ja vinkkejä molemmista smile.gif
Mukavaa ja toiminnan täyteistä kesän jatkoa kaikille cockeri-ihmisille smile.gif cool.gif tongue.gif
pikkuessi
ketkä kaikki oli oulun 12-13.7 näyttelyssä ? miten meni, jos olitte ?
TiinaE
^Ei oltu Oulussa, mielenkiintoinen keli kuulemma siellä

Mutta MV-08 Ruotsissa oltiin tuon Rebekan kanssa ja sieltä tuli luokkavoitto ja loppujen lopuksi oli 4 parhaimman cockerinartun joukossa ja sai VA-SERTIN..Cockerinarttuja oli siellä lähes 150 kpl:tta Joten hieno reissu meillä kerrassaan thumbup.gif

Seuraava näyttely on vasta 14.9 Porvoossa, näillä näkymin..Nyt lomaillaan ja rentoudutaan noista kauneusskaboista.
riiT
Onnittelut Tiina ja hieno Rebekka! flowers.gif
pikkuessi
^onnittelut !

joo oli tosi ihana ilma.. ja kenttä vielä ihanampi ! täyttä vettä vaan. kenttä melkein lillui siellä vedessä. :/
^Minnalyn^
Moipsis!
Multa löytyy yksi blue roan narttu, Isabella 3v. wub.gif
"Pentu aikana" käytiin paljon näyttelyissä mutten sitten se jäi, ja ei oo tarkotus enää palatakkaan kehiin, eli ihan kotosalla koreillaan. smile.gif

iino
Täältä löytyy kohta 4 vuotias musta "minicockeri" neiti Iitu.
Iloinen pieni tättähäärä. smile.gif

pikkuessi
täällä on ollut aika hiljaista. blink.gif nyt kaikki rupattelemaan!!
Doglover
LAINAUS(iino @ 22.7. 2008, 17:19) *
Täältä löytyy kohta 4 vuotias musta "minicockeri" neiti Iitu.
Iloinen pieni tättähäärä. smile.gif

Nättipäinen koira sinulla. Kerrohan enemmän koirastasi. Oletteko käyneet näyttelyissä? Trimmaatko itse vai kasvattaja? Onko siitä seisotuskuvaa? Laitatko tänne? dogrun.gif
iino
LAINAUS(Doglover @ 19.2. 2009, 16:33) *
Nättipäinen koira sinulla. Kerrohan enemmän koirastasi. Oletteko käyneet näyttelyissä? Trimmaatko itse vai kasvattaja? Onko siitä seisotuskuvaa? Laitatko tänne? dogrun.gif

Iitu on tuommoinen vähän eri mallinen cockeri. Eli se oli pentueen pienin ja jäi aikuisenakin sitten tavallista cockeria pienemmäksi. Säkää sillä taitaa olla 33 cm paikkeilla, joten poikkeaa rotumääritelmän rajoista jonkin verran (nartuilla 38-39 cm). Tämän vuoksi näyttelyihin ei olla menty. Turkkikin tuolla menee jotenkin jännästi, plus että se menee takkuun kun katsookin koiraa päin. biggrin.gif. Ja niin, siitä trimmaamisesta. Siskoni hoitaa siis trimmaamisen eli Iitulle tehdään pelkkä kotitrimmi. Esim. korvakarvat vedetään aika usein lyhyeksi, koska se tekee elämästä helpomman sekä koiralle että omistajalle (periaatteessahan Iitu on siis siskoni koira. Mutta samaan laumaan se kuuluu yhtä kaikki. smile.gif )

Mutta se on täydellinen pakkaus tuollaisena mukavan "epätäydellisenä" wink.gif.

Tässä tulee jonkinmoinen seisontakuva:
iino
Unohdin sanoa, että tästä linkistä löytyy Iitusta enemmän kuvia smile.gif.

http://www.mihamar.kuvat.fi/kuvat/Koirat/Omat+koirat/
-p1njja
Meillä oli 2 cockeria, kun olin pieni. Musta Lecibsin Ninny ja punainen ööh... Elli (en muista virallista nimeä) Cockereihin ihastuin pienenä täysin ja joskus haaveessa olisi. Äitini kasvatti yhden cockeripentueen.
iino
Meillä vedettiin cockerilta turkki pois. smile.gif Sen laatu on aina ollut aika kamala ja tämä helpottaa sekä koiraa että omistajaa kesällä. Vesipetokin kuivuu nopeammin wink.gif.

veau
En oo ikinä nähny cockerilla noin pitkiä häntäkarvoja biggrin.gif Ei oo mun mielestä mitenkään pahan näköstä mutta sanoimpaha vaa smile.gif
iino
LAINAUS(veau @ 22.5. 2009, 10:32) *
En oo ikinä nähny cockerilla noin pitkiä häntäkarvoja biggrin.gif Ei oo mun mielestä mitenkään pahan näköstä mutta sanoimpaha vaa smile.gif

Jaa-a, eipä ole ikinä tullut katsottua tuolta kantilta. biggrin.gif
Doglover
Iino muutenkin on kova kikkailemaan turkin kanssa. whistling.gif Cockerilla ei häntä kuulu tollainen olla vaan joko noutajamalli, piiska tai sit sellanen pari senttiä hapsuja. Johan toi kerää kaikki p....tkin lenkillä... Aika raju, ja samalla säälittävä.
iino
LAINAUS(Doglover @ 29.10. 2009, 13:13) *
Iino muutenkin on kova kikkailemaan turkin kanssa. whistling.gif Cockerilla ei häntä kuulu tollainen olla vaan joko noutajamalli, piiska tai sit sellanen pari senttiä hapsuja. Johan toi kerää kaikki p....tkin lenkillä... Aika raju, ja samalla säälittävä.

Sehän on vähän niin kuin Iitu itse, aika raju ja samalla vähän säälittävä. biggrin.gif

Ja oikeasti, miksi sen _kuuluisi_ olla jonkinlainen? Joskus se on tuollainen, joskus se on noutajamalli, joskus jotain siitä väliltä. Minä en henkilökohtaisesti jaksa välittää millainen yleisen mielipiteen mukaan sen kuuluisi olla, kunhan se ei haittaa koiraa. rolleyes.gif Ja yllättävää kyllä, se ei kerää kaikkea paskaa lenkiltä. Jos keräisi, niin olisi jo noutajamallia tai piiska.

Iitulla ei ikinä ole ollut yli 40cm pituisia häntäkarvoja, se ei ikinä ole ollut takkuinen ja huopaantunut. Se on iloinen, pieni koira, joka nauttii elämästään. Usko tai älä. wink.gif

Turkki ei ole vakava asia ja se kasvaa aina takaisin. wink.gif Minun mielestäni turkki saa olla millainen tahansa, mutta tietysti niin ettei koira kärsi. Myös turkkiroduilla.
Doglover
LAINAUS(iino @ 29.10. 2009, 20:16) *
Sehän on vähän niin kuin Iitu itse, aika raju ja samalla vähän säälittävä. biggrin.gif

Ja oikeasti, miksi sen _kuuluisi_ olla jonkinlainen? Joskus se on tuollainen, joskus se on noutajamalli, joskus jotain siitä väliltä. Minä en henkilökohtaisesti jaksa välittää millainen yleisen mielipiteen mukaan sen kuuluisi olla, kunhan se ei haittaa koiraa. rolleyes.gif Ja yllättävää kyllä, se ei kerää kaikkea paskaa lenkiltä. Jos keräisi, niin olisi jo noutajamallia tai piiska.

Iitulla ei ikinä ole ollut yli 40cm pituisia häntäkarvoja, se ei ikinä ole ollut takkuinen ja huopaantunut. Se on iloinen, pieni koira, joka nauttii elämästään. Usko tai älä. wink.gif

Turkki ei ole vakava asia ja se kasvaa aina takaisin. wink.gif Minun mielestäni turkki saa olla millainen tahansa, mutta tietysti niin ettei koira kärsi. Myös turkkiroduilla.

Ohhoh... blink.gif Voitko todella väittää kirkkain silmin ettei koirallesi ole haittaa tuollaisesta turkista jonka on annettu pamahtaa täysin? Jestas sentään... Toi nelkytsenttiä oli sellanen karkee arvio, mutta kyllä tommonen puuhka jo roskat kerää, jos et sitten aivan pelkästään asfaltilla sitä lenkitä, mihin cockeria ei tosiaan ole luotu.
Kuule, turkki on osa cockeria ja voisit sinä sen verran vakavasti sen ottaa, että edes harjaisit sen, joko coat kingillä tai sitten furminatorilla vetelisit kuolleen karvan siitä pois. Kyllä tuosta turkista näkee, ettei siihen ole ihan lähiaikoina kajottu. Valitettavasti. angry.gif
iino
LAINAUS(Doglover @ 10.11. 2009, 13:00) *
Ohhoh... blink.gif Voitko todella väittää kirkkain silmin ettei koirallesi ole haittaa tuollaisesta turkista jonka on annettu pamahtaa täysin? Jestas sentään... Toi nelkytsenttiä oli sellanen karkee arvio, mutta kyllä tommonen puuhka jo roskat kerää, jos et sitten aivan pelkästään asfaltilla sitä lenkitä, mihin cockeria ei tosiaan ole luotu.
Kuule, turkki on osa cockeria ja voisit sinä sen verran vakavasti sen ottaa, että edes harjaisit sen, joko coat kingillä tai sitten furminatorilla vetelisit kuolleen karvan siitä pois. Kyllä tuosta turkista näkee, ettei siihen ole ihan lähiaikoina kajottu. Valitettavasti. angry.gif

On se kumma kun sinä tunnut pelkkien kuvien perusteella tietävän paremmin kuin minä koiran olon. Vaikka se onkin sinun niin vaikea uskoa, takkuja tuo koira ei ole nähnyt. Ja väitän AIVAN kirkkain silmin että tuosta turkista ei ole sille ikinä ollut haittaa. Eikä tee edes tiukkaa!
Ja nuo häntäkarvat ei tosiaankaan niitä roskia ole kummemmin kerännyt, ei kai sillä nyt herran jestas sellaisia häntäkarvoja olisi jos ne niin tekisi? Ei kukaan ole niin tyhmä että ehdoin tahdoin sellaista haluisi. Ja näin lisäyksenä spekulointiisi: Ei, koiraa ei lenkkeilytetä pelkästään asfaltilla. Se ei ole cockerin EIKÄ minkään muunkaan koiran elämää.

Turkki on osa cockeria, niin kuin mitä tahansa muutakin koiraa. Mutta minun mielestäni se saa vieläkin olla millainen tahansa kunhan ei haittaa koiraa. Ja koska kertaus on opintojen äiti: Iitua sen turkki ei ole ikinä haitannut!
Ja kun tuo cockerihan ei _vieläkään_ ole minun koirani. Olen kyllä sen verran suorasanainen koirien olojen suhteen, että olisin itse älähtänyt jos olisin katsonut koiralla olevan paha olla. En katsele sellaista vierestä, todellakaan.

Olen tähän asti ollut suht kärsivällinen nimettömän älämölösi suhteen, mutta kun sitä laitetaan jo ties minne parin _kuvan_ perusteella, alkaa mennä hermo. Joten jos ei nyt pilattaisi kaikkien muiden cockerikeskustelua ja jatkaisit lähettämällä minulle sähköpostia/yksityisviestiä jos asiaa vielä löytyy. Vai onko perättömien asioiden levittely nettipalstoilla asian ydin ja hauskuus? wink.gif
NooorA
LAINAUS

On se kumma kun sinä tunnut pelkkien kuvien perusteella tietävän paremmin kuin minä koiran olon. Vaikka se onkin sinun niin vaikea uskoa, takkuja tuo koira ei ole nähnyt. Ja väitän AIVAN kirkkain silmin että tuosta turkista ei ole sille ikinä ollut haittaa. Eikä tee edes tiukkaa!
Ja nuo häntäkarvat ei tosiaankaan niitä roskia ole kummemmin kerännyt, ei kai sillä nyt herran jestas sellaisia häntäkarvoja olisi jos ne niin tekisi? Ei kukaan ole niin tyhmä että ehdoin tahdoin sellaista haluisi. Ja näin lisäyksenä spekulointiisi: Ei, koiraa ei lenkkeilytetä pelkästään asfaltilla. Se ei ole cockerin EIKÄ minkään muunkaan koiran elämää.

Turkki on osa cockeria, niin kuin mitä tahansa muutakin koiraa. Mutta minun mielestäni se saa vieläkin olla millainen tahansa kunhan ei haittaa koiraa. Ja koska kertaus on opintojen äiti: Iitua sen turkki ei ole ikinä haitannut!
Ja kun tuo cockerihan ei _vieläkään_ ole minun koirani. Olen kyllä sen verran suorasanainen koirien olojen suhteen, että olisin itse älähtänyt jos olisin katsonut koiralla olevan paha olla. En katsele sellaista vierestä, todellakaan.

Olen tähän asti ollut suht kärsivällinen nimettömän älämölösi suhteen, mutta kun sitä laitetaan jo ties minne parin _kuvan_ perusteella, alkaa mennä hermo. Joten jos ei nyt pilattaisi kaikkien muiden cockerikeskustelua ja jatkaisit lähettämällä minulle sähköpostia/yksityisviestiä jos asiaa vielä löytyy. Vai onko perättömien asioiden levittely nettipalstoilla asian ydin ja hauskuus? wink.gif

OhhOh ! ohmy.gif Onko tälle palstalle myrsky iskenyt ! ? happy.gif biggrin.gif
iino
LAINAUS(NooorA @ 28.11. 2009, 19:25) *
OhhOh ! ohmy.gif Onko tälle palstalle myrsky iskenyt ! ? happy.gif biggrin.gif

Jep biggrin.gif

Toivoinkin että myrsky jatkuisi nyt sähköpostissani/yksityisviestien muodossa, koska voin kyllä keskustella jos vielä on puhuttavaa. smile.gif Turha täällä on muiden keskusteluita pilata. smile.gif
NooorA
Sanon muuten tässä oman mielipiteeni !

Minusta omistaja saa ajaa koiran kaljuksi vaikka ja heti, kunhan omistaja miettii onko siinä mitään järkeä.

Doglover

Miksi asiasta pitää tehdä noin iso numero ?? Iino ei sentään ota asiaa vakavasti ja pysyy tyynenä ja vastailee tyynenä. . .

Musta toi koko homma on ihan päätön juttu. Mistä sä Doglover tiiät mikä on koiralle parasta jos et edes tunne koiran omistajaa tai itse koiraa ?? Esim. Jos on kesä ja on 40astetta lämmintä ja sulla on partacollie, nii mitä sä tekisit.?. Miettisit varmaan kai että ¨no mä ajattelen mun koiran parasta ja jätän sen lämpöhalvauksen partaalle ¨
Hei haloo ihmiset !! Miettikää ny vähä eka mitä kirjotatte.. .. ..

En sano Doglover tätä millään pahalla mutta mieti nyt hei vähäsen rolleyes.gif

-Noora flowers.gif
Doglover
Kyllä noita käpylehmiä on ihan tarpeeks. Kai ihmiset ei sit osaa/ halua/ jaksa hoitaa cockerin turkkia ja on tietty musta ainakin harmi jos ei edes tavoitella sitä rotumääritelmän mukaista tukkia jossa selkäkarvat ovat lyhyet, hapsut normipituiset, häntä joko piiska, noutaja- tai pikkupituudella oleva. Ne on kuitenkin kauneimpiakin ja antavat ainakin hyvän kuvan rodustamme. Eikös sellainen tuntuisi myös omistajasta kivalle?
Ehkä turhan rankkoja oli noi mun mielipiteet, mutta minusta on ainakin sääli jos kauniit koirat vedetään muliksi tai sitten turkki on ylipitkä... (Tollasta en vielä aikasemmin oo millään koiralla nähny, et pää on ajeltu muliksi ja muu kroppa on sitten hillittömän pitkässä karvassa.)
Tukea kirjoitukselleni, suosittelen lämpimästi tutustumaan esim. Cockerspanielit ry:n sivuihin, sieltä voi linkeistä tutustua mm. Suomen ja muiden maiden cockerikasvattajiin, joillakin sivuilla on trimmausohjeetkin, miten trimmataan tassut, selkä, pää ym. Joillakin sivuilla on toooodella upeita cockereita.
m44rit
"Doglover" jos nyt sitä sentään olet niin mikset samantien ilmoita koko asiasta eläinsuojeluyhdistykselle miten järkyttävän "trimmauksen" iino on tehnyt cockerilleen vain siksi ettei kesällä turkki olisi niin kuuma? Hopi hopi,koirahan voi vaikka kärsiä kun se on noin kauniin lyhyessä kesä turkissa thumbup.gif ja jolle on maun mukaan tehty oma häntä. Eihän cockeri nyt kuumuudesta piittaa vaikka on jalostettu lintukoiraksi ja rakastaa uimista. Osaatko edes itse trimmata cockeria? Nyppiä,saksia? Omistatko edes cockeria? Kyllä monilla cockereilla on nähty noin pitkät häntä karvat ja mitä minkälaisia trimmauksia, tiedän yhden cockerin joka oli vedelty niin et korviin oli jääny karvat ja häntään.. En ymmärrä miksi asiasta täytyy tosiaan tehdä näin suuri numero? Lapsellista käyttäytymistä. Minusta kuvassa häntä näyttää ihan luonniselta eikä ollenkaan takkuiselta blink.gif Ehkä kannattaisi miettiä miksei kukaan yhdy mielipiteeseesi..
Yst terv kokenut koiraharrasta,cockerin omistaja,kenneltyttö ja trimmaaja wink.gif ps. Mikä cockeri on? Se on metsäkoira joka rakastaa kaikkea likaa ja varsinkin metsää,ulkoilun jälkeen cockerista varmasti löytyy pari risua,hiekkaa ja sun muuta p***aa ja roskaa.. En oo koskaan tavannu mtn puudeli cockeria..EIkä niiden kyllä kuulukkaa olla mtn sellaisia..vai? Ne ovat vain koiria (ja enkä tarkoita sitä sillä kantilla että vihaisin niitä tai ajattelen ettei niillä ole mtn merkitystä mutta koira ei laske koskaan ihmistä omalle tasolleen,päin vastoin ja tiedätkö mikä ero meissä valittavissa "doglover" ihmisissä ja koirissa on ? Koirat oppii rolleyes.gif
NooorA
M44rit Joka ikinen sana tossa on NIIN totta wink.gif
Doglover
Voihan Venäjä, lapsien/teinien kanssako mä oonkin kirjoitellu cockerinhoidosta? No, silloinhan ei voi odottaa kuin takasinpäinpurnausta... biggrin.gif biggrin.gif
m44rit
Mielenkiinnolla voisin laittaakkin cockerit ry keskustelu palstalle tämän linkin ja katsoa mitä oikeat kasvattajat ja cockeri ihmiset ovat mieltä. Ja taidat tuntea itsesi uhatuksi vai mistä moinen haukkuminen? En taida enää teini olla,ihan norm 20v nuori nainen joka käy töissä smile.gif ja muistaakseni teini iässä juuri haukkumiset ym lapsellinen käyttäytyminen oli aika päällimmäisenä, että taitaa olla oma lehmä ojassa,vai?
NooorA
Dogglover

No okei mä oon 13v-14v tyttö ja plaa plaa plaa, mut kyllä mä cockeri rodun tunnen ihan hyvin. Musta taas tuntuu että jos joku täällä ois teini/lapsi tai jtn nii kyllä sun luonteen perusteella oisit sä : //

M44rit

Oishan se kiva tietää kasvattajien mielipide ; )
Anma
Meillä siskoni meni kerran leikkaamaan Ässän turkin ihan lyhyeksi jottei Ässälle tulisi kuuma. Itse en olisi kyllä mennyt leikkaamaan, mutta en sitä mitään paineitakaan viitsinyt ottaa kun Ässä ei käy rotukehissä enää ja se turkkikin kasvoi parissa kuukaudessa takaisin. Ei se turkin leikkauttaminen mitää lopullista ole.
NooorA
Jjep ^^ Jos pitkä karvasen koiran turkkia ei sais kesällä koskaan leikata niin miettikääs mikä kärsimys se esim. nöffeille olis =o Jos tää turkin leikkaus homma koskee Cockereita niin kyllä se homma pätee muihinkin rotuihin...... =, Mutta mä oon vieläkin sitä mieltä että koiran voi vaikka ajaa kaljuks jos itse on sitä mieltä kesällä = )
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.