laukka aavikolla
4.5. 2006, 09:50
Mistä olette telttoja ostelleet ja minkälaisia, millainen olisi hyvä?
Ostin vuosi sitten Hobby Hallista meidän näyttelyteltan, hinta oli n.160e ja on kyllä aivan loistava. Painaa toki ku synti ja vie aika suuren tilan autossa, mut onneks sitä ei paljoa tarvi kannella

Tuosta saa kaks vastakkaista seinää nostettua ylös ja näin ollen katettu tila kasvaa, toiset kaks seinää saa avattua niin et ilma kiertää mut niissä on hyttysverkot.
Mietin myös Findogsin telttaa mut se oli about 200e ja pienempi. Tuota meidän telttaa voi käyttää myös puutarhajuhlissa tms.. Eli se ei joudu näyttelyiden välissäkään lojumaan tyhjän panttina

Voin kyllä suositella tuota telttaa!

Nuita vaan ei näytä nyt olevan Hobby Hallin sivuilla, voipi olla et niitä lähempänä kesää tulee taas myyntiin. Ainakin viime vuonna oli niin.
Jasubulli
5.5. 2006, 11:21
Minkäkokoinen on Hobby Hallin teltta? Katselin tuolla töissä yhtä, mutta se oli aika iso...
Findogsilla on myynnissä kahta erilaista telttaa:
mallit Tuota alempaa en koskaan itse luonnossa nähnyt, liekö sitten uutuusmalli?
Meillä on ollut muutaman kesän käytössä tuo ylempi malli ja on kyllä tykätty hirmuisesti.

Kevyt kantaa, helppo koota, tilava ja säänkestävä, pois ei vaihdettais.
¤janette¤
6.5. 2006, 16:10
Hobby Hollyn teltta on meillä

Tosi kätsy koska siinä ei ole mitään erillisiä putkia

ei tarvii tehä muutakun ne putket naksauttaa suoraks

se on myös hyvä koska siinä on jokaisella neljällä sivulla hyttysverkko ja sellanen pressu jotka voi rullata ylös
Tilasin meille tuon Findogsin teltan (se ylempi malli), tänään pitäisi hakea se matkahuollosta

Parilla tutulla on tuollainen teltta ja itsekin saanut sellaisessa sitten oleskella näyttelyissä, ja todella hyvältä se on vaikuttanut

Nyt on sitten oma, ei tarvitse enää lusmuilla muiden nurkissa
jonna75
17.5. 2006, 15:43
Mulla Vapaa-ajan tarvikeliikkeestä ostettu pukukoppiteltta, joka sopii hyvin meikäläisen tarpeisiin, sisälle mahtuu häkki ja pöytä juuri sopivasti ja vie tilaa vähän, kun taas tuo hobby hallin teltta vie näyttelyissä minusta aivan älyttömästi tilaa, ymmärrän jos koiria on paljon, mutta kun monella on vain yksi koira ja valtava teltta.
Tuo pukukoppiteltta on myös kevyt, eikä vie paljon tilaa kasattuna ja on helppo kasata yksinkin.
LAINAUS(jonna75 @ 17.5. 2006, 16:43)
Mulla Vapaa-ajan tarvikeliikkeestä ostettu pukukoppiteltta, joka sopii hyvin meikäläisen tarpeisiin, sisälle mahtuu häkki ja pöytä juuri sopivasti ja vie tilaa vähän, kun taas tuo hobby hallin teltta vie näyttelyissä minusta aivan älyttömästi tilaa, ymmärrän jos koiria on paljon, mutta kun monella on vain yksi koira ja valtava teltta.
Tuo pukukoppiteltta on myös kevyt, eikä vie paljon tilaa kasattuna ja on helppo kasata yksinkin.
Mahtaako toi sun telttas näyttää tältä:
http://www.vapaa-aika.com/images/Spesiaalit/20110.jpg ?
^Tuo olisi aika kätsy teltta, meillä kun on sellainen iso ja raskas teltta jota ei tee mieli raahata mukana
Mulla on tuo Findogsin uusi malli. Maksaa kyllä paljon, mutta on hintansa väärtti.
Kevyt kantaa, yksin kokoaa parissa minuutissa. Hieman Hobby Hallin telttaa pienempi.
Aikaisemmin mulla oli juuri tuo Hobby Hallin teltta, enkä koskaan tykännyt siitä.
Muoviset nivelt vanhetessaa menee poikki helposti. Näin kävi juuri meillä ja sain hyvän syyn ostaa uuden teltan.
toypuudeli
17.5. 2006, 19:07
Meilläkin hobby hallin teltta ja tykätty on kovasti. Riittävän tilava et mahtuu kaks pöytää vierekkäin ja koirien boksit reunoille.
jonna75
17.5. 2006, 19:16
Sundae: Juuri tuo teltta se on, just passeli mun käyttöön.
Moi!
Viime kesänä tuli kastuttua useamman kerran ja otin opikseni... Nyt siis näyttelytelttaa hankimassa. Findogsin teltat sikakalliita mielestäni... Varmaan kyllä laadukkaita, en epäile. Googlaamalla löytää tosi vähän erilaisia vaihtoehtoja...
Onko tästä teltasta kenelläkään kokemuksia
http://www.vipstore.fi/cat/product_details.php?p=158 Ajattelin olla jo ajoissa liikkeellä, niin en jää ainakaan ilman
Ehdotuksia ja kokemuksia kuulisin mielellään...
^ Ystävälläni on tuollainen teltta, jonka pystytyksessä autoin. Se on mielestäni helppo pystyttää ja se on kevyt.
Teltta näyttääkin mukavalta ja se ei ole mikään valtavan iso.
QUOTE (Paapa @ 29.1. 2008, 20:52)

Moi!
Viime kesänä tuli kastuttua useamman kerran ja otin opikseni... Nyt siis näyttelytelttaa hankimassa. Findogsin teltat sikakalliita mielestäni... Varmaan kyllä laadukkaita, en epäile. Googlaamalla löytää tosi vähän erilaisia vaihtoehtoja...
Onko tästä teltasta kenelläkään kokemuksia
http://www.vipstore.fi/cat/product_details.php?p=158 Ajattelin olla jo ajoissa liikkeellä, niin en jää ainakaan ilman
Ehdotuksia ja kokemuksia kuulisin mielellään...
Mulla on samanlainen teltta. On kevyt kantaa ja helppo koota. Mutta teltta ja raudat, joilla se kiinnitetään maahaan ovat heppoisia. Pienenkin tuulenvireen telttaan osuessa se irtoaa maasta ja lähtee lentoon koko komeus. En voi suositella. Kannatta ostaa tukevampi versio.
Hobbyhollin teltta on hyvä ja kestävä, mutta vie kauhean paljon tilaa ja on painava, kun mikä... ja hankala.
Sateisen näyttelypäivän jälkeen ei ole mitään mielekästä tunkea sitä painavaa märkää telttaa pieneen kassiin ja kotona ottaa pois ja laittaa kuivumaan. Ja sen kuskaaminenkin on niin hankalaa, kun muutenkin tavaraa on (boksit, pöydät jne. sekä koiratkin) niin vielä siihen mukaan tuollainen teltta niin siinä saa tosissaan tehdä töitä autoa pakatessa ja telttaa kantaessa autolta ntl-paikalle.
Nuo kevyemmät eri ruokafirmojen sponssaamat teltat oat parempia. Kevyitä, helppo kasata ja menevät pienempään tilaan, koska eivät ole niin painavaa materiaalia. Esim. tuo Paapan teltta on ihan älyttömän hyvä! Meiltä löytyy sellainen! eli ihan omalla kokemuksella ja ostettiin se, koska kaverilla oli sellainen ja todettiin se erittäin hyväksi. Samoin se royal canin punainen teltta on todettu erittäin hyväksi ja toimivaksi!
Nuo hobbyhollin teltat ovat erillaista materiaalia, kuin esim- juuri tuo Bento Kronen sponssaama teltta tai tuo Rotal Canin teltta...
Mutta kun on kauhea tuuli ja myrsky, on onnellinen, että on jaksanut raahata sen painavamman Hobby Hallin teltan. On kestävä (kun jotkut muut saattavat lähes mennä tuulen mukana..)! Mun mielestä hyvin yksinkertainen kasata ja koota. Yksinkin varmasti pärjäis, mutta kahden menee sutjakasti.
Mulla on näyttelyteltanhankinta myös edessä ja oon melko varmasti päätynyt tilaamaan sen ruottista. Tässä linkki sivuille:
Biodistra Sivuilta löytyy kahta mallia ja hinnat on n. 160€ tai 180€. Varsinki tuo kevyempi (ja kalliimpi) malli näyttää sopivalta...
LAINAUS(Japsi @ 31.1. 2008, 19:33)

Mutta kun on kauhea tuuli ja myrsky, on onnellinen, että on jaksanut raahata sen painavamman Hobby Hallin teltan. On kestävä (kun jotkut muut saattavat lähes mennä tuulen mukana..)! Mun mielestä hyvin yksinkertainen kasata ja koota. Yksinkin varmasti pärjäis, mutta kahden menee sutjakasti.

Muistatko Tallinnan kaatosadekeli 2006? Onneksi mulla oli Hobbarin teltta silloin.
Nykyään Royal Canin, koska yksin en saa tota hobbaria pystyyn kovin helposti.
LAINAUS(missi @ 7.2. 2008, 16:12)

Muistatko Tallinnan kaatosadekeli 2006? Onneksi mulla oli Hobbarin teltta silloin.
Tottakai. Onneksi silloin päästiin sun teltan suojuksiin
Onko nuo Ruotsin teltat sitten yhtään sen tukevampia..? Näyttää kyllä olevan enemmän noita tikkupaikkoja, joilla teltan saa maahan kiinni... Saakohan tuosta Bentokronen/1st choicen teltasta tehtyä ovesta katosta, kuin noissa Plague Offin teltoissa?
Täällä kanssa teltan osto tiedossa ja nyt yritetään kovin etsiä sopivaa. Bento Kronen teltasta kuulin, että muuten hyvä, mutta ilmeisesti ei saa noista sivuja nostettua, kuten jossain teltoissa oli, että saisi nostettua sivut ja jäisi kuitenkin hyttysverkon tapaista.
Millainen on Royal Canin teltta, onko miten iso?
Eräs ihminen laittoi tämän viestin tuonne toisaalle palstalle avoimesti ja olen itsekkin mukana tuossa tilauksessa. HUOM! Tämä on alunperin Turussa asuville koiranomistajille suunnattu, joten mikäli kiinnostuneita on pitkän matkan takaa, kannattaa kysyä tarkemmin, minulla ei ole tietoa. Eli lisätietoja saa allaolevasta sähköpostista.
Tässä viesti kopioituna toiselta palstalta:
Nyt kaikki näyttelyteltanostoa suunnittelevat huomio! Olen tilaamassa Ruotsista keväänaikana kasan telttoja halvalla. Jos kiinnostaa ota yhteyttä. email: haemle@gmail.com
Hello! Olen tuon Suzyn mainitsema ihminen, joka on tilaamassa telttoja Ruotsista. Pistin aiemmin viestin toisista ruotsalaisista teltoista tälle palstalle, mutta nettisurffailu tuotti tulosta, kun löysin vastaavan halvemman teltan, siis tämän:
teltta. Hinta rahteineen Turkuun asti n.140€. Tilaan teltat luultavasti huhtikuun aikana. Lisäinfoa: haemle@gmail.com Kiitti! T: Hanna Leinonen
~Blink~
20.3. 2008, 07:25
LAINAUS(Japsi @ 31.1. 2008, 19:33)

Hobbyhallin telttakin on lähtenyt myrskysäässä omille teilleen

mutta oletettavasti poikkeus vahvistaa säännön. Kahdestaan on parhaimmillaan saatu ko. teltta muutamassa minuutissa pystyyn, yksistään homma myös onnistuu, vaatii vaan liukasta liikkumista jos sää ei ole tyyni
sipukka
21.3. 2008, 23:39
Olisko tällainen aivan hullu ostos, NYHET Shadow solskydd,
http://www.biodistra.se/indexse.htmMahtaisko tällaisen tilaus onnistua Rommilta (Hanna Leinonen) asustelen itse Turun nurkilla.
Ruotsin kieli ei taivu
QUOTE (sipukka @ 21.3. 2008, 23:39)

http://www.biodistra.se/indexse.htmMahtaisko tällaisen tilaus onnistua Rommilta (Hanna Leinonen) asustelen itse Turun nurkilla.
Ruotsin kieli ei taivu

Minusta noita samoja telttoja oli myynnissä viime vuonna myös suomenkielisillä Biodistran sivuilla.
Tassuttelija
23.3. 2008, 21:58
Täällä myös yksi telttaa vailla oleva
Olin sähköpostiyhteydessä tuonne Biodistraan jokunen viikko sitten ja yritin saada lisätietoa tuosta kupolimallisesta, tai lähinnä sen pystyttämisestä, mutta tuo kielimuuri... Onko tietoa tuon Rommin linkittämän teltan pystyttämisestä? Onko samanlainen palapeli niiden keppien kanssa kuin on esim. Royal Caninin teltassa, ja onko yhtä ohutta kangasta? Meinaan sellainen teltta ei ole ihan sitä mitä etsin.
Moikka!
LAINAUS
Ruotsin kieli ei taivu rolleyes.gif
Voin toki auttaa tilauksessa meilitse, mutta en ole itse tilaamassa Biodistralta...
LAINAUS
Onko tietoa tuon Rommin linkittämän teltan pystyttämisestä? Onko samanlainen palapeli niiden keppien kanssa kuin on esim. Royal Caninin teltassa, ja onko yhtä ohutta kangasta? Meinaan sellainen teltta ei ole ihan sitä mitä etsin.
Teltta pystytetään kahdella putken pätkistä koostuvilla kepillä. Putkien sisällä menee kuminauha, mikä pitää yhteenkuuluvat osat järjestyksessä. Eli pomminvarma ja nopea pystytys. Käsittääkseni keppisysteemi sama 1st Choisen/Bento Kronen teltassa. Kankaasta sen verran, että kangas on ohutta päällystettyä polyesteriä (painokin sen varmasti paljastaa), saumat liimattu. Mutta otin sen vedenkestävyydestä selvää ja valmistaja kertoi olevan 2000ml. Eli on tosiaan vedenkestävä (vrt. Benton teltan 800ml pitävyys).(Jos se vaikuttaa ostopäätökseen...)
Kysymyksiä otetaan lisääkin vastaan! Ja jos haluatte suomennetun ja laajennetun version teltan infolinkistä, pistän mielellään meilillä tulemaan!
t.Hanna Leinonen
sipukka
24.3. 2008, 00:19
Pris 300:- + frakt 125:- (
fraktfritt vid köp av två)
Tarkoittaako tuo tummennettu, että jos ostaa kaksi, ei tule kuluja?
Eli yksi maksaa 45€
ja kaksi maksaa 63,50€
Olenko ymmärtänyt oikein?
Olis ehkä kannattanut kuunnella pakkoruotsin tunneilla
Itse tilasin kupolimallisen teltan tässä kuussa. Laitoin sähköpostia englanniksi ja sain tarjouksen. Eli jos tilasi 5 telttaa, niin tilaus tuli rahtivapaana ja teltat maksoivat 110 € (kanttisempi malli) ja 160 € (kupoli). Ja kaupan päälle kaikille tilaajille t-paidat.
Itse en jaksanut alkaa säätämään ja kokoamaan kimppatilausta, vaan tilasin yhden itselleni. Rahti maksoi 17,20 € kotiin asti kuljetettuna ja teltta 164,80 € alveineen. Eli yhteensä 182 €. Teltta lähti postiin heti kun tilaus oli maksettu ja viikon päästä olin onnellinen teltan omistaja
ps. kanttisempi malli maksoi n. 140 €.
Tassuttelija
26.3. 2008, 21:26
Joko olet koepystyttänyt teltan? Oliko helppo kasata ja oletko tyytyväinen siihen? Minua niin kovasti kiusaisi hankkia juuri tuo teltta mutta kaipaisin käyttökokemuksia

Onko sivuikkunat muuten verkkoa vai muovia?
Tottakai se piti pystyttää heti!
Siis ihan senkin takia halusin sen pystyttää, jotta näin että kaikki osat varmasti mukana. Jos oisin kesällä alkanut valittamaan puuttuvista osista olisivatkohan uskoneet... Mutta kaikki osat oli mukana!
Teltta erittäin tilava mielestäni. Kokeilin sisälle jo näyttelyhäkkejä ym. hyvin mahtuu. Ikkunat puoliksi muovia puoliksi verkkoa.Ne saa aukaistua vain osittainkin eli jos sataa vettä mutta tahtoo nähdä ulos, voi sen verkko osan jättää aukaisematta. Lisätilaa teltalle saa etuoven nostamisella niiden kepukoiden avulla. Joka seinämässä alareunassa on useille tapeille reiät, joista saa teltan tukevasti maahan kiinni. Kesällä sen näkee pysyykö millaisessa tuulessa...
Kokoamisessa meinasi ensin mennä kyllä sormi suuhun... Kokosin teltan sisällä, joten hieman ahdasta oli. Meitä oli kaksi kokoomassa telttaa, mutta kun sain ideasta kiinni niin helposti se kävi. Luulen, että muutaman pystytyksen jälkeen homma käy jo nopeasti. Ja epäilin kyllä, että teltta ei mahdu enää samaan pussiin takaisin, mutta helposti meni!
Tällä hetkellä ei ole muutakuin positiivista sanottavaa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.