Moikka ja hei, olen 2,5 v bullmastiffi uros. Aiemmista touhuistani olette voineet lukea mm. iltapäivälehdestä. Saatatte tuntea minut nimellä Maxi (Royal Seed's Royal Bullion), mutta ilmeisesti uudet isäntäni ovat vaihtaneet nimeni, koska palkka on noudettavissa eri komennolla. No, en siitä vanhasta nimestä oikeastaan pitänytkään kuin joka kymmenennellä kerralla.. Olen kuullut, että minusta on puhuttu myös täällä, joten ajattelin kirjoitella hieman kuulumisistani.. Olen asustellut uusien isäntien kanssa nyt n. neljä viikkoa ja toistaiseksi meillä on mennyt hyvin(ainakin heidän mielestään..). Olen keskittynyt lähinnä olemaan vaaka-asennossa, tavaroiden kantaminen uuteen osoitteeseen otti yllättävän koville. Ilmeisesti lämpimät ilmat eivät myöskään houkuta liikkumaan, vai löytyykö teiltä muilta ylimääräistä energiaa?
Isäntäni ovat olleet muuten ihan ok tyyppejä, mutta ruokaa he eivät osaa tehdä! Aluksi tarjosivat jotain ruskeita kökkäreitä, joista pakkini meni ihan sekaisin. Jollain Yrjölän puurolla pitäisi muka nyt sitten jaksaa päivä tehdä töitä.. Ruuassa taitaa vaan olla vielä jotain joka ärsyttää, koska korvani kutiavat ja silmäni vuotavat.. Korvien puhdistus tuntuu hyvältä, mutta mitään tippoja on turha tulla korviin tai silmiin laittamaan! Miten te muut kestätte terveydenhuollon?
Seikkailuja ollaan jo yhdessä ehditty kokea monta erilaista. Erityisesti olen pitänyt mutaisista ja haisevista asioista, eläinlääkärissä käynnitkin menettelevät koska niistä saa parhaat palkinnot. Ja voi kun joskus saisin vielä linnun kiinni. Isäntäni on tosin sitä mieltä, että tähän ei harrastustililläni enää ole korkeiden korvaussummien takia rahaa, autokin kun piti hankkia...
Isäntäni veivät minut ensimmäiseksi kouluttajien luo, joiden luentoja olivat aiemmin keväällä käyneet kuuntelemassa. Aivan mahtavia tyyppejä nuo kouluttajat ovatkin!! Hössöttävät isäntieni kanssa koko ajan jostakin operantista ehdollistamisesta.. Hiukan päätä siinä touhussa joutuu käyttämään, että saan aikaiseksi äänen joka tietää palkan maksua. Mutta onhan tämä silti paljon parempi kuin vanha koulutustyyli, jossa pää tuli todella kipeäksi. Siitä minulla on muistona pari arpea.. Olen nähnyt kouluttajat pari kertaa ensitapaamisen jälkeenkin ja pitäisi vielä mennä muka mm. jonnekin hihnakurssille. Koirien kieleen minulle ei ole ollut pentuna mahdollista tutustua tai sitä ovat opettaneet myöhemmin siihen sopimattomat yksilöt. Yksin touhutessani en nimittäin ole varma miten minun pitäisi suhtautua toisiin koiriin, ihminen tukenani ohitukset kyllä mukavasti. Veljeä tai siskoa en siis isäntieni suruksi saa, mutta kyllähän minussakin on tarpeeksi huolehdittavaa.
Isännilleni tein muuten heti selväksi, että luihini on sitten turha koskea. Oppivat kyllä kerrasta ja antavat minun syödä niitä nyt omassa rauhassani.. Nykyisin luovun kyllä luusta mielelläni kun usein saan parempaa tavaraa vaihdossa. Ja usein saan vielä luunkin takaisin. Kukapa ei tällaiseen vaihtokauppaan suostuisi?
Käytiin tänään tekemässä juttua aamulehteen, meikäläinen pääsi malliksi lehteen tulehtuneilla silmillään! Jutun tarkoitus ei siis ole kertoa minusta eikä omistajistani, olemmehan tunteneet vasta niin vähän aikaa. Tarkoituksena on kertoa mitä jokaisesta koirasta voi väärässä ympäristössä tulla ja mitä näille asioille on jälkeenpäin tehtävissä. Aina vika kun ei meissä nelijalkaisissa ole ja ratkaisun saattaa löytää muualtakin kuin saunan takaa!
Etenemme täällä päivä kerrallaan varovaisen toiveikkaana, toivottavasti tulevaisuus on valoisampi (ei se kuuluisa valkoinen valo tunnelinpäässä) kuin menneisyys.. Laitan mukaan pari kuvaa, isäntä kun ei ole vielä ehtinyt lupailemaansa galleriaa tekemään..
Terkkuja tutuille ja kiitokset kaikille apuaan tarjonneille,
Hanna "Haen ehdotonta alistumista",
Tommi "Kova käsi",
Cabo "Älä **ttu koske mun luuhuni!"
Pic1
Pic2
Pic3