Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: FCI-8 Lempirotusi
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Sivuja: 1, 2, 3
Nera
Kertokaahan mikä koira on teidän lemppari FCI 8 ja perustelkaa.
ellien
Kultainennoutaja. Meillä on ollut aiemmin kultsu ja mulle tulee vielä joskus kultainen smile.gif . Ne nyt vaan ovat niin monipuolisia harrastukoiria ja kauniita.

Hyvänä kakkosena on jenkki, sellaisia olen ihastellut varmaan jo viitisen vuotta, useimmilla se luonne on aivan ihana. Sellaisia hyväntahtoisia häsliä smile.gif . Ja kieltämättä on niillä kaunis ulkonäkö.
Sumu
Portugalinvesikoira, mulla on ittellä semmonen vauva ja se on aivan ihana! kauhulla tosin odottelen sitä turkkia, kun se rupee aikuisen karvaan vaihtaan, sillon kuulemma ihan painajainen se turkki. nyt on ainakin vielä kiva hoitaa sitä, kun oon melkein päivittäin sitä kampaillut (ja nyt totuttanu sitä trimmeriin)

ja kakkosena lagotto romagnolo, mulla on ittellä myös semmonen. Ihana koira, paitsi että se turkki on aika kamala lian ja roskan kerääjä, eikä sitä meinaa saada puhtaaks millään! Vähän hidas älyämään mitään tuo meidän jätkä, mutta ihana se on siltikin.
Pulina
Kyllähän se tuo irlanninvesispanieli on wub.gif
sellanen on omana koirana ja pois en rotua vaihtais. Puhvelit on niin mun omalle luonteelle sopivia, huumoria riittää ja mikään päivä ei taatusti mene saman kaavan mukaan. Ja kyllähän tuo vesispanielin ulkonäkökin on aivan mahtava smile.gif
tuunanen
lagotto.. wub.gif Tommonen jaloissa makaa. Omalla tavallaan erittäin viisas ja tyhmä, mutta rakastettava Persoona. Vaikea kuvitella elämää ilman Agon ihme tempauksia.. smile.gif
-Saana-
Mulla on oikeastaan kaks suosikkirotua kasiryhmästä, portugalinvesikoira ja amerikancockerspaniel. Vesikoirat, (omien kokemuksien mukaan) tosi symppiksiä ja mahtavia kavereita. Jenkit taas on jo pelkästään luonteeltaan niin mahtavia ja tietysti ulkoinen kauneus kruunaa koko "pakkauksen". wub.gif smile.gif
Nera
Ittelläni on myöskin kaks suosikkia ja ne on irlanninvesispanieli ja portugalinvesikoira..Portugalinvesikoira on kyllä ykkösenä koska ne vaan on niin ihania ja niitten kanssa on tullut niin paljon puuhailtua..Irlanninvesispanielin kanssa en oo ollenkaan puuhaillut mutta olis kyllä kiva kokeilla joskus esittää tätä rotua.. Portugalinvesikoirat kyllä ykkösenä! wub.gif

Sumu: Joo portugeesin turkki on kyllä hankala ja varsinkin jos käy metsälenkeillä niin lenkin jälkee on kyllä aika paljon selvittämistä laugh.gif
~Merski~
Kiharakarvainen noutaja
shalimar
Helppo vastata smile.gif cockerspanielihan se on suosikkirotuni wub.gif

Perusteluina kotona viipeltää viisi ihunaista cockerityttöä teehee.gif
Koiruuksia
Kultainen noutaja wub.gif
Ne on vaan niin ihania luonteeltaan kuten myös ulkonäöltään, sopii moneen harrastukseen. Ja vipeltäähän kotona kaksi kultaista!
Metelimäki
No espanjanvesikoirahan se on... Se on semmonen hellyydenkipeä, fiksu ja ah niin itsepäinen välillä... Ainakin meillä laugh.gif
Kakkosena tulee tanskandoggi, se kun on semmonen mitä saa halittua kunnolla!
~Wanda~
Kyllä se ehdottomasti tämä lempirotu, eli kultsu on. Sellainen täällä nyt jaloissa pörrää, ja toivottavasti joskus toinenkin. teehee.gif Aivan ihana luonne, sopii oikeastaan jokaiseen koiraharrastukseen, pk, toko, agi, metsästys... aivan hurmaava rotu kerrassaan. wub.gif
_berni_
clumberinspanieli wub.gif kauheen järkevää perustelua en osaa antaa, mutta olen jotenkin ihastunut tähän kyseiseen rotuun ja sellaisen vielä joskus varmasti otan smile.gif hyvä harrastuskoira ja muutenkin ihana smile.gif
Pasadena
Hmmm.. enkku. blush.gif Nyt mieleen tulevia ovat myös jenkki, cockeri ja irlanninvesispanieli. smile.gif
Rochas
On se jenkki, niin mahtavia koiria! wub.gif Meikä aivan ihastunut.
Tippa
Portugalinvesikoira. Niihin olen vain niin ihastunut! wub.gif smile.gif Ja myös perro.
Any
Lagotto ainakin tällähetkellä, kun satun itse omistamaan sen rotuisen. Toisaalta pidän myös muista vesikoirista ja varsinkin noutajista (novascotiannoutajasta ehkä eniten).
Liisa
Tämä on ihan hirveän vaikea. En varmaan ikinä tiedä, mikä niistä on se kaikkein paras, sillä pidän lähes kaikista kai ryhmän koirista wub.gif

parhaita on noutajat, lagotto ja cockeri.

Jaa että miksi.. sitä on vaikea selittää. Kaipa ne on ne miellyttämisenhalu, harrastusmahdolisuudet, ulkonäkö, koko jne..
Charlie
Novascotiannoutaja ehdottomasti wub.gif

kerran sellasia kotona pyörii biggrin.gif
Avispa
Kultainenoutaja, jenkki, cokeri ja muuta spanielit. Ne vaan on lunteen ja käytönkin puolesta monipuolisia harrastus koira ja mukavia koti kavereita. smile.gif
reetushkaa
Enkkusprinkku ja tolleri ehdottomasti!! wub.gif thumbup.gif

Sprinkuilla on niin ihana luonne ja niiden kanssa olen tosi paljon tekemisissä, sillä kummilla on kaks enkkusprinkku narttua. Niin lempeitä ja kilttejä ja energiaa täynnä. Aina valmiita toimimaan joka asiassa. Sprinkut on mielestäni todella kauniita ulkonäöltään. wub.gif

Tollerit tulee hyvänä kakkosena. smile.gif wub.gif Ne vaan on niin mukavan luonteisia ja monitoimisia, kauniita ja "helppoja".

Mitä sitä enempää perustelemaan, nuo ne kuitenkin on, ja noiden rotujen kanssa oon ehkä eniten tekemisissä.
Sandra
En osaa tehdä valintaa kolmen noutajan välillä, mutta kultsu, labbis ja tolleri.
Freesy
Labradorinnoutaja, ne on monipuolisia ja kauniita.
preriaz
Flatti tietenkin, kun meillä niitä touhottaa kaksin kappalein.
Kaunis koira ja erinomaiset metsästystaipumukset omaavana upea pakkaus wub.gif
JennaS
Jenkki, tolleri ja espanjanvesikoira smile.gif
rebekka
ESPANJANVESIKOIRA! dogrun.gif Mutta myös IRLANNINVESISPANIELI!
Xenju
Portugeesi ja Irlanninvesispanieli smile.gif Ihania on!!
nipeti12
suosikki rotu ryhmä 8
on kultainennoutaja cool.gif
-Emmi-
Flatti ehdottomasti. Sellainen on itsellä ja luonne on ihana. On miellyttämisen halua, mutta myös omaa tahtoa. Virtaa mutta osaa myös rauhoittua.
henkkui
Fieldspanieli on kyllä lempirotuni wub.gif ...Itsellä on sellainen, ihana luonteeltaan, vaikka no fieldeillä on hyvin suuri riista vietti, elikkä ei meillä kannata pitää vapaana, jos ei halua, että koira on naapurin lehmien aitauksessa tai metsässä confused.gif

Toinene ihana 8 ryhmän rotu on welshi.... äidillä on niitä kaksi... molemmat ovat tosi ihania luonteeltaan... laugh.gif
caramel
Kyllä se on flatti. Siltä löytyy energiaa sekä miellyttämishalua, ja vaikka sillä onkin oma tahto, se ei ole liian terävä. Lisäksi alati heiluva häntä sekä todella kaunis ulkomuoto viehättävät minua happy.gif Nykyisin myös kooikerhondje on lähellä sydäntäni, aivan kirjaimellisestikin wub.gif
Pasadena
Englanninspringeri ja irlanninvesispanieli smile.gif
Taco.
Kooikerhondje wub.gif Kotona kun tuollainen on. Se vaan on niin ihana. Mutta taitaa (lähes) aina olla se oma koira kaikkein ihanin wink.gif
Stella-
Cockeri, miten voisinkaan elää ilman sitä koko aikaista hännänheilutusta ja vipinää!
sahku
Lagotto, aivan ehdottomasti wub.gif
-Else-
Jenkki ja tolleri wub.gif wub.gif
Evy
Mun suosikki on cockerspanieli smile.gif Kaverilla on kaksi kappaletta, mukavaluonteisia ja kauniin näköisiä wub.gif
Finger!
Cockeri on kyllä aivan ihana wub.gif !
Se on niin iloinen ja ystävällinen ja söpö luppakorva hauveli.
rebekka
espanjanvesikoriat ja irlanninvesispanielit biggrin.gif
Suzy
Englanninspringerspanieli ja sileäkarvainennoutaja smile.gif
Freesy
FLATTI (!!)
cuddle
Flatti ja perro blush.gif
Freda
Noutajista tykkään kultsuista, tollereista ja chessieistä. Sitten on vielä niin ihanat koikkerit. <3
qems
Amerikancockerspanielit tietenkin. Semmoisen kun omistan (: ja cockerspanielit.
-Paupi-
Kultsi ja jenkki smile.gif
australianpaimenkoira
Ehdottomasti englanninspringerspanieli, itselläni kun sellainen kotona sattuu olemaan. Todella ihania luonteiltaan, 8-ryhman paras rotu( ei silti ihan se paras kaikista... oops.gif )
qems
LAINAUS(qems @ 15.3. 2007, 14:11) *
Amerikancockerspanielit tietenkin. Semmoisen kun omistan (: ja cockerspanielit.
Tiia
Kultainennoutaja, tottakai biggrin.gif
wenakko
Jenkki. wub.gif Totaalisen rakastunut rotuun, ja sellainen on meille tulossa! smile.gif
iino
Labbishan se on tietysti! biggrin.gif Tuossa jaloissakin sellainen nukkuu tälläkin hetkellä, tarviiko muuta syytä?

No ei, labbis on täydellinen harrastuskoira. Mahdollisuudet ovat rajattomat ja luonnekin mahtava (miellyttämisen haluinen, mutta ei täysi tossukka). Muitakin perusteluja löytyy, mutta lopetetaan tämä kehuminen tähän smile.gif

Onhan labbiksessa tietysti huonojakin puolia, mutta jääkööt mainitsematta nyt. Jos ulkonäöllisesti puhutaan niin labbiksenhan täytyy olla sopusuhtainen. Ei tankki/tynnyri, mutta ei myöskään vinttikoiramallinen kuten jotkut metsästyslinjaiset. Kultainen keskitie olisi siinäkin mun silmää miellyttävä.

Seuraavaksi paras onkin sitten varmaan cockeri, en ole aivan varma. Sellainenkin löytyy biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.