Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: x-rotuiset mätsärissä
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Seropifoorumi
Nera
Eli kysyisin että täytyykö sekarotuinen koira nostaa pöydälle? Ja katsooko tuomari koiran hampaita ollenkaan??Koska kun olen aina välillä katsonut x-rotuisten kehää niin tuomari ei ole ollenkaan katsonut koirien hampaita.. blink.gif

Voi poistaa tämän jos on jo tälläinen aihe..
Kettis
No se nyt tietenkin riippuu ihan koiran koosta nostetaanko vai ei. Jos koira on iso niin ei nosteta, jos on pieni niin nostetaan. Ja jotkut tuomarit katsoo hampaat ja jotkut ei.
TtT
Tosiaan se pöydälle nostaminen riippuu ihan koosta. Omia 20-kiloisia ei ole tullut mätsäreissä pöydälle nosteltua, mutta pienempiä kyllä ovat kyllä muut monissa mätsäreissä joutuneet nostamaan. biggrin.gif

Hampaiden katsominenkaan ei riipu x-rotuisuudesta, yleensä katsotaan kyllä. Toki riippuu vähän tuomaristakin eli joku tuomari ei katso hampaita. Omalla kohdalla kyllä useimmiten on hampaat katsottu.
Kituli
Coctail jo sen hyvin sanoikin. Pieniä nostetaan välillä, välillä ei. Hampaat katsotaan jos tuomari haluaa, yleensä aina.
Nera
Okei smile.gif Olen aina ihmetellyt kun oon kattonu niitä kehiä että miks tuomari ei oo kattonu hampaita..mutta riippuu aina vähä tuomarista varmaankin..
Nemi
Todella harvoin X-rotuisissa koira nostetaan pöydälle vaikka olisi pieni, tosin jos pääsee BIS kehään voi jotkut tuomarit haluta nähdä sen myös pöydällä.
Noin. 3/4 match showssa katsotaan myös X-rotuisten hampaat ja muutenkin tunnustellaan kroppa. Myös jokainen tuomari tulee ensiksi koiran eteen ja yrittää saada koiran huomion itseensä, että näkee kuinka luottavainen ja esim. sosiaalinen koira on.
Nera
Okei smile.gif No haittaako jos koiralta puuttuu esim. hammas niin voiko mennä monirotuisiin? ( ei varmaan, veikkaan )
TtT
LAINAUS(Nera @ 28.5. 2006, 16:38)
Okei smile.gif No haittaako jos koiralta puuttuu esim. hammas niin voiko mennä monirotuisiin? ( ei varmaan, veikkaan )

Koira, jolta puuttuu hammas, saa toki osallistua mätsäriin, mutta siihen luokaan, mihin kokonsa, ikänsä ja rotunsa puolesta kuuluu.
Joandy
LAINAUS(Nemi @ 28.5. 2006, 15:44)
Myös jokainen tuomari tulee ensiksi koiran eteen ja yrittää saada koiran huomion itseensä, että näkee kuinka luottavainen ja esim. sosiaalinen koira on.

Ei mulla oo ainakaan mitään tollasta tapahtunu.

Ja kyllähän niitä koiria pöydille nostellaan aina joissain ;o
Xenju
Mulla sellanen ongelma et mun seropi narttu pelkää kehässä tuomari ihan vallattoman plajon , mitähköhän pitäs tehä?
Nemi
LAINAUS(Joandy @ 28.5. 2006, 19:36)
Ei mulla oo ainakaan mitään tollasta tapahtunu.

Ja kyllähän niitä koiria pöydille nostellaan aina joissain ;o

Monta kertaa tuomari on tullut esim. vinkulelunsa kanssa/tai päästänyt jonkun äänen ja tullut koiran eteen ja katsonut miten koira reagoi siihen. Ei aina mutta aikas usein wink.gif
Karitan
Mun koirilta on aina mätsäreissä katottu hampaat! Tosin joissakin tuomari on kysynyt ensin, että saako katsoa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.