Eli juu , kun meen mun seropin kanssa kehään ja kun se seisoo *just ja just* niin kun tuomari tulee kattomaan ni se alkaa perääntyy ja jos tuomari alkaa tulla lähemmäs sattaa näykkästä , eli ongelaman se että se pelkää.
meillä oli leevin kanssa aika samankaltainen tilanne. kun tuomari tuli, leevi lähti kiskoon poispäin ja kerran meinas purrakkin tuomaria. me käytiin vaan ahkerasti mätsäreissä silti ja vähitellen se oppi. Mä aina sanoin tuomarille kun se oli lähestymässä että mulla on arka koira siinä narussa, että lähesty varovasti. sitten vaan en päästäny Leeviä perääntyyn vaikka se kuinka yritti! ja sitten aina kehuja kun se oli kauniisti. joskus tuomari saatto vaan vähän rapsutella jostain kaulasta tai jotain semmosta. Sitten ku se rupes antaan tuomareitten koskee ni oli ongelma hampaitten kanssa, se ei tahtonu niitä näyttää! aika lailla samalla taktiikalla sekin ratkes.
Aran koiran kanssa pitää treenata joka käänteessä tota koskettelemista ja katsomaan tuloa.. Elikkä pyydä ihmisiä tulemaan koiran luo ja koskettelemaan sitä.. Katsomaan sen hampaita sun muuta.. Voit aloittaa tutuilla ihmisillä ja sen jälkeen siirtyä vähemmän tuttuihin. Kyllä koira kohta oppii että se ei ole mitään kauheeta.. Ja muista kehua ja kiittä joka kerta koiraasi..
okei , hmm
Meillä on sama ongelma, mutta Nanna ei missään tapauksessa ole aggressiivinen. Eli tuomari kun tulee lähelle, Nanna lähtee karkuun kuin syötävä, pelkää ihan kamalasti.
Nanna on nyt 2v, että mitä luulette, jos pyydän ihmisiä tulla koskettelemaan Nannaa, auttaako se enää? Nanna on aina ollut kauhean arka ja kaikelle.
LAINAUS(Nanna* @ 9.7. 2006, 13:00)
Meillä on sama ongelma, mutta Nanna ei missään tapauksessa ole aggressiivinen. Eli tuomari kun tulee lähelle, Nanna lähtee karkuun kuin syötävä, pelkää ihan kamalasti.
Nanna on nyt 2v, että mitä luulette, jos pyydän ihmisiä tulla koskettelemaan Nannaa, auttaako se enää? Nanna on aina ollut kauhean arka ja kaikelle.
Ei ksenjakaan agressiivinen ole , mutta se ärsyyntyy jos sitä ei totella xD
Kokeileppa että jos vaikka joku kaverisi tai tuttu leikkisi tuomaria, eli tekisi samat "toimenpiteet" mitä tuomarikin mätsärissä tekee. Silloin se voisi tottua enemmän siihen.
Minulla oli oikeastaan samantapainen neuvo kuin sipalla ;D
-inessa-
11.8. 2006, 13:56
LAINAUS(Nanna* @ 9.7. 2006, 13:00)
Kyllä uskon, että se auttaisi. Eihän 2-vuotias mikään vanha ole.
Meillä on sama ongelma, mutta voiskohan tuomarilta pyytää että kun tulee tutkimaan koiraa, että tulee namipalan kanssa ja antaa sen namin sille eka ja sit alkaa tutkia, tulisi koirallekin miellyttävä kokemus siitä ? mitä mieltä olette ?
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.