Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koiraharrastukset
Puskaradio > Puskis > K-18
Esmo
Tulipa mieleen, että onkohan täällä ollut topicia siitä, mitä kukakin harrastaa koiransa kanssa? sleepy.gif Siis normilenkkeilyjen lisäksi. Ehkä siinä meidän esittelyketjuissa on jotain, mutta...

Me ollaan Esterin kanssa käyty tottiksessa kerta viikossa jo 6 vuotta - välillä aktiivisemmin, välillä vähemmän. Meidän tottis on kivaa, kun lähes kaikki siellä samanrotuisia. Joitain kisoja ollaan käyty, silloin kun E oli nuorempi ja kun mulla vielä luottamus siihen tallessa... lookaround.gif Nyt tottistelu on lähinnä kivaa tekemistä ja sosiaalistamisharjoitusta vanhalle, mutta energiselle äksy-E:lle. smile.gif

Viime kesästä asti ollaan myös käyty ohitusharjoituksissa, joita on nyt esim. tänä keväänä ollut 1-3 kertaa viikossa. Eli harjoitellaan ohittamista kaikesta vaikeasta (toiset koirat, rullaluistelijat, pyörät yms.) positiivisen vahvistamisen kautta... Tämän kevään aikana E on oppinut ottamaan muhun heti kontaktin, kun näkee pyöräilijän! Ja se on hienoa mun E:ltä, joka meinasi nuorena jäädä pyörän alle ja siitä asti niitä inhonnut... Eli vanhankin koiran voi opettaa uusille tavoille! thumbup.gif

Mitä te muut touhuatte? teehee.gif
Arissa
Näyttelyt on meidän juttu smile.gif Tosin nyt ne on toistaiseksi jätetty pois. Sitten kun Unelma kuntoutuu taas hyvään kuntoon niin sitten varmaan jatketaan ja käydään joissain näyttelyissä.

Koirakoulussa ollaan käyty opiskelemassa sosiaalista käyttäytymistä, sillä Unelma on ollut aika kova tyttö puhisemaan jos joku on tullut silittelemään. Puh käytöstä ei ole ollut kaikille vaan se on valikoinut ihmiset jollain omalla kaavallaan. Nyt se on vähentynyt huomattavasti ja tottelevaisuutta muutenkin on tullut enempi. smile.gif
Hugis
Meillä ei oo erityisiä harrastuksia, Hugo kävi pentutottiksen pienenä mutta sitten kurssi vaihtoi paikkaa ja me lopetettiin.

Helmin kanssa oon miettinyt hakua, kun sillä on niin paljon energiaa ja tuntuu käyttävän mielellään nenäänsä. Katsotaan jos mahduttais ryhmään ja järjestyis kyyti smile.gif
Annelinne
Meillä Maukan kanssa on vaan harrastuksena toi sohvalla löhöily ja pihalla kellistely lookaround.gif

Markku enempi sitä harrastaa, kun sen kanssa on melkeen 24h.

Minä vuorostani sitten täytän toiminta-aukon hössöttävänä äiteenä ja vien Herran välillä näyttelyyn tahi johonkin passatti-tapaamiseen.

Siinä ne meitin harrastukset oikeestaan onkin.

Eipä sitä kummosia tarvita kun äijä on tommonen nukkumista rakastava, lyhytjänteinen poeka. Kyllä siinä esim. tottisharkoissa naurettais meidät ihan pihalle kun Mauno kävis nukkumaan kun ei jaksa enää pinnistellä nystyröitään "turhaan" w00t.gif
Jasubulli
Näyttelyissä ravataan. Noin joka toinen-joka kolmas viikonloppu. Tosin nyt ei oikein ole koiraa kohta, kun Unelma ei viihdy näyttelyissä, Senja astutetaan kohta, Jasua nyt ei tuon puolikkaan korvan kanssa viiti viedä ja Väinö on nyt menettänyt luottamuksen vieraan henkilön suorittamaan kopelointiin näyttelytilanteessa huonojen kokemusten seurauksena. Mutta onneksi Lilli-bulli kotiutuu lauantaina, josko siitä saisin uuden näyttelykaverin. Tietysti Senja taas pentujen jälkeen on iskussa...
Nirppu
Meillä ei oikeastaan normilenkkien lisäksi hirmupaljon harrastuksia oo.
Saken kanssa on aina välillä käyty paimentamassa lampaita, hevosia ja lehmiä. Valitettavasti en ole osannut opettaa sille oikeita paimenkoiran oppeja joten se paimentaa ihan vaiston varaisesti. Ja näyttelyissähän me on kulettu tuon MVA tittelin verran biggrin.gif
Riepu ja Lenni harrastaa lenkkeilyn lisäksi lähinnä sohvaperunailua ja tuo itälaikanpentu (Ite) lähtee ensi syksynä metsään opettelemaan hirvien haukkumista.
Cola1
Meillä tuon iso c:een kanssa harrastellaan tällähetkellä tokoa ja näyttelyissä käydään silloin, kun huvittaa. Agility jonossa ollaan. Tuo tokokin hieman on lörpsähtänyt ja kupsahtanut oman viitseliäisyyden vuoksi lookaround.gif
Mettässä ollaan käyty ihan omaksi iloksi muutaman kerran jäljestämässä ja sitä varmasti jatkammekin.

Pikku c:een kanssa treenailemme nyt kotosalla toko liikkeitä ja hänkin on myös agility jonossa. Näytelmissä käymme aika harvoin. Tämä jätkä taas ei niin kauheasti tuosta jäljestämisestä intoudu, mutta täytyyhän se mukkaan ottaa!

Nyt kesällä saavat pojat sitten, kun mökille päästään niin molskahdella uimataitoja hiomaan laugh.gif
SaanaS*
Meillä tuo nuorempi koiruus Nemo Kiertelee ahkerasti näyttelyissä ja reenaa ja kisailee agilityssa. Kisaura tosin vasta aluillaan. smile.gif
Vanhemman koiran eli Venlan kanssa agilityssa kisaaminen ollaan ainakin toistaiseksi lopetettu (nyt medi2).. Ehkä sitä joskus vielä muutamissa kisoissa käy.. Mutta satunnaisesti kuitenkin Venla pääsee agilityradalla reenaamaan.
Tokoa harrastellaan vaan ihan itsenäisesti kun huvittaa.. smile.gif Toisinaan käydään myös kursseja, mutta tällä hetkellä ei.. Tulevaisuudessa ehkä taas.
sipa
LAINAUS(Hugonmami @ 6.6. 2006, 20:07)
Meillä ei oo erityisiä harrastuksia, Hugo kävi pentutottiksen pienenä mutta sitten kurssi vaihtoi paikkaa ja me lopetettiin.

Sama kävi meillä.. Mutta jatkettiin harkkoja ihan omin päin.. biggrin.gif

Annelinne Onhan teillä toi bassattien juoksu jututkin missä tuli se jumbo palkintokin.. thumbup.gif
Annelinne
Hui, tuli ihan "bon voyage"-fiilis kun luin näitä viestejä ja SaanaS:n ja Nuudelin avat on melkein identtiset tongue.gif Ehkä johtunee siitäkin kun ei silmä ole tottunut pehkoihin, mutta uskaltaisin silti väittää, että nopeasti pientä kuvaa vilaisemalla näyttää kovinkin samalta nuo koirat smile.gif

Joo, oltiinhan me tosiaan juoksukisoissa ja menestyksellä biggrin.gif Maunon aika tosiaan oli kolmanneks hitain whistling.gif

Meillä on näissä harrastuksissa vähän semmonen "hauskaa sen olla pittää"-meininkin, että mitään ei tehdä jos siihen ei liity kiva yhdessä olo. Mitään me ei jakseta puunata sun muuta, mennään sellasena kuin ollaankin... Ja vaikka erikoisnäyttelyyn biggrin.gif Mitä sitä paineita ottamaan wink.gif Jos ei kelepoo niin ei kelepoo..

(no okei, pakko pistää kyllä Markulle ilmo että pesis edes ukkoa vähän, ettei kaulassa näy paskarantu kaulapannasta biggrin.gif)
sa-an-ri
Täällä nyt vähän kaikki harrastukset jääny tän vuoden puolella, mutta näyttelyissä ollaan käyty jonnii verran (ei suurempaa menestystä), ja tokoa treenaillaa ja kisaillaa säännöllisen epäsäännöllisesti.

Agilityä harrastettiin kun herra oli nuorempi, kisattiin pari kisaa myös. Mutta meidät potkaistiin treeneistä pois, koska treenaan kuulemma sairaalla koiralla. Minulle itselleni ei siis suoraan kerrottu etten pääse enää treenaamaan, sain tiedon kaverin kautta.

Ja viikottain pyörivä koirakoulu saman seuran, kouluttajat ei sentäs onneksi samat, sielläkään ole tullut hetkeen käytyä kuin katselemassa. Kun tietynlaista roturasistisuutta ilmassa kun sattuu olemaan pikkukoira sleepy.gif Ja kun ohjaajana ihminen joka ei ole kouluttanut itse yhtäkään koiraa, en näe hirveästi ideaa mennä kuuntelemaan hänen neuvojaan... Varsinkaan kun en muutenkaan tule toimeen ko. henkilön kanssa.
s-ml
Mummukoiran harrastus on katsella, kuinka Camu harrastaa smile.gif Eli tahtoo aina mukaan ja hyvin rauhoittaa olemuksellaan tuota säheltäjää. Ja meidän harrastukset taitaa jo kaikki tietää; maastokisat ja näyttelyt. Näyttelyt jäävät vähän vähemmälle tänä kesänä, heinäkuukin on aivan kokonaan vapaa, katsellaan nyt mihin lähdetään jatkossa. Niin, onhan mummeli aikoinaan harrastanut samoja juttuja, nyt psyykkaa kokemuksella, tiedolla ja taidolla nuorempaa, niin just..ehkä enemmänkin tönii toista pois häiritsemästä mummelin päikkäreitäsmile.gif

Tuli mieleeni, kun itseäni joskus huvittanut samanlaisessa topikissa vastaukset tyyliin meidän koira harrastaa autoilua tai veneilyä. Hitsi, en ole ikinä nähnyt ajokortillista koiraa saati navigoivaa tai koiraa, joka vetelee purjeita ylös ja alas smile.gif Toisaalta, harrastaako se koira näyttelyäkään, aika passiivinen se koiran osa yleensä. laugh.gif
Nuudeli
Annelinne biggrin.gif Niinpä..ulkomuoto sama, koko eri smile.gif
Terhi
Näyttelyt on myös meidän juttu. smile.gif
Vanhemman koiran kanssa on myös käyty agilitykurssilla ja tokoa on treenattu jonkin verran. Näyttelyiden lisäksi molempien kans kotona tokoillaan kun jaksetaan. Myös nuoremman kans ois tarkotus kokeilla agilitya jossain vaiheessa.
Cee
Metsästys.

Ennen oli myös NOME ku oli nuorempiaki koiria talossa. NOME tulee kyllä olemaan seuraavakin harrastus, tarttis vaan uuden koiran.

Cee

ps. suojelukoiria olen seurannut läpi elämäni, ja aina miettinyt, että ehkä joskus sellaisenkin, mutta en ole kuitenkaan jaksanut alkaa harrastamaan mitään, millä ei normisiviilin kanssa ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa.
Jasubulli
Unohtui mainita, että Lilli-bullista on tarkoitus tulla mulle agility kaveri. Ylihuomenna se pikkuneiti sieltä kotiutuu...
Turunen
Jänisten ajatus eli metsästys, olis ainakin tarkoitus. Saa nähdä milloin toi Sissi ajaa eka kerran. wink.gif
Ja näyttelyt sekä ajokokeet ovat aina olleet mukana kuvioissa, joskun paremmalla menestyksellä ja toisinaan huonommalla. smile.gif
Tuo Sissi on sen verran villi rolleyes.gif että olisi tarkoitus lähteä hieman tottelevaisuutta opiskelemaan, jos vain täältä lähellä olisi koulutusta.
nuunuu
No tuon sammari pojan kanssa kierrellään näyttelyitä eli ne ovat sen harrastus. Coton neidin kanssa taaseen harrastellaan tokoa.Välillä enemmän ja välillä vähemmän.Kisaamaan ei olla vieläkään alettu, kun ei siihen valmiita olla. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa.
hemuli
Näyttelyitä harrastetaan täällä päässä.
Mejää myös jonkin verran, lähinnä tehdään harjoitusjälkiä.
Vanhimman mäykyn kans käyty myös kokeissa, se ku menee jäljen ku jäljen maastosta ja elävästä riistasta piittaamatta.
Cee
Geeli pursuaa teidän vastauksista biggrin.gif

Cee
mammanpoika
Cee, oi ku kiva, kun oot takas maisemissa wub.gif

Minä käyn tuon pennun kans nyt tällä hetkellä vaan näyttelyissä. Jos me päästään pentutoko-ryhmään tuossa elokuussa, niin sitä sitten. Toinen tuleva harrastus lienee (jos työt ei ole yhtä hysteerisiä, mitä tämän talven aikana) agility.

Vanhimman kanssa harrastettiin agia, ja koira ainakin tykkäs. Saa nähdä, miten tämän nuoremman kanssa käy; se on melkonen mammafani, joten mitenkähän sen saa irtoomaan esteille? Jänskää... wink.gif
Cee
LAINAUS(mammanpoika @ 10.6. 2006, 08:21)
Cee, oi ku kiva, kun oot takas maisemissa   wub.gif

Teidän kaikkien puskislaisten maisemien jälleenmyyntiarvo otti ison askeleen ylöspäin ku mä ilmestyin maisemiin! Mä olen kävelevä maisemanparannus joka pitäisi itseasiassa asettaa suojeluun ja kaikkinaisiin toimenpidekieltoihin!
Ellen olis niin vaatimaton, mä nostaisin itseni hintaa ja rajusti! biggrin.gif

Cee
Mansku
Kyllä meillä on näyttelypainotteista. Leojen kanssa oli tarkoitus aloittaa aikoinaan vepe, mutta kun ne ei piittaa tuon taivaallista vieraista ihmisistä. Äipän vierestä ei poistuta vaikka joku hukkuis..

Ja jos taas mä "melkeen uimataidoton" yritin mennä veteen, en päässyt metriä pitemmälle rannasta, kun leot pyöri ympärillä.. Ukon ne kävi "pelastamassa" jorpakosta. Kerran kokeiltiin vieraan ihmisen kanssa, mutta katsoivat mun vieressä vaan, kun yks tako vettä ja kilju.. Joten sen saimme sit unohtaa..

Agilitykään ei saanut niitä vauhtiin.. Jos ite juoksi niin nää löntösti ja yks kerta Bella "jäi" jumiin keskelle rengasta.. Mokoma glowni.. Siin se sit seiso: etutassut renkaan toisella ja takatassut toisella puolella, katsoi mua anoen: tuu nyt irrottaan mut tästä.. Joten sekin jäi.

Makkarajälki ja akan etsintä on harrastus.. Kun ei toi Donna haluu muuta ku olla mun lähellä.. Kuten kaikki meidän koirat.. biggrin.gif
s-ml
Wiputar, tervetuloa puskaan smile.gif
Pitääkin heti kysyä, mistä kennelistä sun koirasi on? Mihin radalla olette menossa?
Onnea harkkoihin!
snoproof
Näyttelyt, näyttelyt ja vielä kerran näyttelyt! (Ceen iloksi... biggrin.gif )
Okei, kyllä me vanhimman kanssa treenataan agilityä ja yksissä epävirallisissa käytiin, joten eiköhän me virallisiin kisoihinkin vielä eksytä, ihan vahingossa... Tottista opetan ihan kotitarpeisiin ja tuosta nuorimmaisesta olisi tarkoitus saada uusi agikoira, kunhan vaan kerkeisi treenaamaan...
sannukka
Me just alettiin agilityn alkeiskurssi. En tiedä kuin kauan jatketaan, niin kauan varmaan ku Ulpu tykkää, ja mua jaksaa kiinnostaa edes vähän. (mulle ennustettiin, että kun koira oppii ja innostuu, suuri osa omistajista väsähtää...) biggrin.gif Haku oli viimevuoden laji, ja olis ollu tämänkin vuoden jos hakuporukka ei olis kadonnu.
ZaiYa
Näyttelyt täälläkin. Tykkään käydä siellä ja mielelläni menen katselemaan ilman koiriakin. On muutama rotu joita olen tosissani jostain syystä alkanut seuraamaan. Borkut ja bokserit wink.gif
Lamppu
Meidän ehdottomiin ykkösharrastuksiin kuuluu agility, johon olen saanut nyt miehenikin (onneksi) hurahtamaan. Sen lisäksi käyn toisen tyttö-koirani kanssa ahkerasti näyttelyissä, lähinnä ihan vain sen vuoksi, että siellä näkee muitakin aussi-ihmisiä. Nimittäin koira kun saa EH:n tai ERI-n ja siihen se sitten jää eli rahaa vain palaa wink.gif Lisäksi poika-koiran kanssa pääsimme keväällä mukaan Harraste-ryhmään, joka kokeilee "huvin vuoksi" kaikkia mahdollisia koiralajeja, ja tästä olen erittäin tyytyväinen. Sitten koitamme päivttäin ehtiä lenkkeilemään lähimetsissä niin, että koirat juoksevat vapaana. Ja jos koirilta kysytään mikä on kivointa, ne varmasti vastaisivat, että agility ja mökillä vapaana juokseminen.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.