Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Pennun hankkiminen
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Seropifoorumi
belinda
Heips vaan kaikille.

Olisin kovasti haluamassa itselleni nimenomaan sekarotuisen mutta ongelmaksi onkin tullut se etten tiedä/ole varma mistä kautta pentu kannattaisi ottaa? Voiko netti sivujen ilmoituksiin luottaa kun niissä on kait kaiken laisia ilmotuksia... wink.gif
Joandy
Kyllähän siinä saa pennun "aitoudesta" tiedon kun soittaa tongue.gif

yks hyvä osoite ois apula.
Pötkylä_
LAINAUS(Joandy @ 9.6. 2006, 15:34)
Kyllähän siinä saa pennun "aitoudesta" tiedon kun soittaa tongue.gif

Nykyään kyllä kaupataan pentuja/koiria joita ei ole olemassakaan, joten 100% varmasti et voi keneenkään luottaa. Parhaiten selviää, kun menee katsomaan pentuja paikanpäälle, ja pyytää nähdä vanhemmat. Mutta tälloinkin kannattaa pitää mielessä, että nämä eivät välttämättä ole "oikeita" vanhempia.

Kannattaa myös selvittää vanhempien rodut, niin tietää edes vähän minkälainen koirasta on tulossa. Lisäksi x-rotuiset yleensä kasvavat vähän isommaksi kuin vanhempansa rodut, se johtuu siitä että siinä on vähemmän/jos ollenkaan sukusiitosta, ja on näin ollen ehkä terveempi. (johon myös perustuu väite että sekarotuinen on terveempi kuin rotukoira)

Miksi haluat juuri sekarotuisen, etkä rotukoiraa? (tietää mitä saa, ja mikäli sinulla on jotain toiveita koiran suhteen, on koirarotujakin useita)
Terhi
Saako kysyä että miksi haluat nimenomaan sekarotuisen?
Hugis
^Mietin ihan samaa. Rotukoiraa hankkiessa saa kuitenkin varmemmin sitä mitä oikeasti haluaa.
belinda
No minulla ei sinänsä ole kovinkaan suuria vaatimuksia koiralle eli en ole etsimässä näyttelytähteä vaan ihan tavallista kaveria. Eikä minusta sekarotunen ole yhtään sen hullumpi kun rotukoirakaan.
Terhi
LAINAUS(belinda @ 22.8. 2006, 22:57)
No minulla ei sinänsä ole kovinkaan suuria vaatimuksia koiralle eli en ole etsimässä näyttelytähteä vaan ihan tavallista kaveria. Eikä minusta sekarotunen ole yhtään sen hullumpi kun rotukoirakaan.

Eivät kaikki rotukoiratkaan ole mitään näyttelytähtiä. rolleyes.gif En ymmärrä, mikset voisi ostaa rotukoiraa joka täyttää sinun asettamasi vaatimukset luonteen, koon ym. suhteen. smile.gif
-inessa-
LAINAUS(belinda @ 22.8. 2006, 22:57)

Ei tietenkään ole, mutta terhin ja hugonmamin kanssa siinä samaa mieltä, että rotukoira täyttää paremmin vaatimukset, sekarotuisesta et oikeastaan voi tietää mitään. Ja onhan se 'turvallisempaa' ostaa koira esim. joltain kasvattajalta kuin netistä.
Wupsu
no kaippa se on jokaisen oma päätös ottaako rotukoiran tai seropin.. wink.gif

itse en tiedä oikein mitään hyvää paikkaa kysellä seropeista, mutta voisi katsella lehtiä ja soitella ja kysellä pennuista.. rolleyes.gif
Xenju
Itse olen tasan sekarotuisetn puolella. Minulla on sekarotuinen ja toisenkin saan joko tänävuonna tai ensivuonna. Sekarotuinen on maailman upein koira. Sitä ei voi verrata muihin rotukoiriin. Jotkut ne ''ei tajua'' ja vastustavat sekarotuisia!!

NIM. AINA SEKAROTUISET wub.gif
Terhi
LAINAUS(acitaco @ 8.9. 2006, 19:36)
Sekarotuinen on maailman upein koira. Sitä ei voi verrata muihin rotukoiriin.

Miten niin muihin rotukoiriin, eihän sekarotuinen ole rotukoira. rolleyes.gif

Ja "sekarotuinen on maailman upein koira"... hmm.. mitähän tuohonki sanois. rolleyes.gif Sekarotuisia on niiin monenlaisia. whistling.gif
Sundae
Nii, onhan se ihan hyvä puhua sekarotuisista maailman upeimpina koirina, kun on kokemusta tasan yhdestä tai kahdesta seropista wink.gif Että näin meillä.. rolleyes.gif
Xenju
LAINAUS(*Tepa* @ 8.9. 2006, 19:47)
Miten niin muihin rotukoiriin, eihän sekarotuinen ole rotukoira. rolleyes.gif

Ja "sekarotuinen on maailman upein koira"... hmm.. mitähän tuohonki sanois. rolleyes.gif Sekarotuisia on niiin monenlaisia. whistling.gif

On on , mutta niitä ei arvosteta niin paljon , kun niitä pitäisi arvostaa.

//. Meille ehkä pian uusi perheen lisäys sekarotuisesta ( kun en halua rotukoiraa) smile.gif
Soen
Sanon vaan, että jokaisella on omat mielipiteensä, siitä minkärotuisen koiran ottaa. Joku tahtoo sekarotuisen, joku puhdasrotuisen. Se on aina tätä, jos joku on päättänyt ottaa jonkun rotuisen koiran, ja tuttava on toisen rodun kannalla, sitä "tykytetään" ja kerrotaan parhaimpia puolia. En kuitenkaan menisi koskaan sanomaan että "tää rotu on parempi ku sun, ja tää on maailman paras rotu".. Ainahan saa ehdottaa!! lookaround.gif

belinda varmasti tietää mitä tekee. Tiedän, usein tulee tunne, että apua, nyt tuetaan pentutehtailua.. Mutta kuitenkin, moni saattaa tukea sitä ostamalla ihan puhtaan rotukoiran.
Ja en sano että Terhi tai Hugonmami tekisi väärin suositellessaan rotukoiaa. Tälläisiä me ihmiset olemme. Suosittelemme sitä omaa suosikkia. Jotkut ovat mieltyneet rotukoiriin, kun toiset taas sekarotuisiin. Sekarotuisissa on tietenkin usein se riski, ettei tiedä minkälainen siitä aikuisena tulee. Osviittaa saa vanhemmista. Mutta se ei kerro koko totuutta. Tiedän tiedä, rotukoirastakaan ei tiedä. Mutta rotukoirasta saa osviittaa jo siihen, että minkälainen siitä tulee aikuisena, sekä vanhemmista että koirakirjoista... Mutta hei, ei tapella tälläisistä asioista! Jokainen tekee päätöksensä. On hyvä että on sekä sekarotuisia kannattajia ja rotukoira kannattajia! Mutta mielipiteistä ei kannata tapella. Siitä ei seuraa mitään muuta kun pahaa mieltä toisille...

Meni vähän OT:ks.. Anteeks. Oli vaan pakko sanoa mielipiteeni asiaan.. sleepy.gif
Sundae
LAINAUS(acitaco @ 9.9. 2006, 19:51)
//. Meille ehkä pian uusi perheen lisäys sekarotuisesta ( kun en halua rotukoiraa) smile.gif

Et halua rotukoiraa, mutta silti haluat käydä koiranäyttelyissä ja junnuilemassa? Aika hassu yhtälö.. Mietippä jos hankkisit rotukoiran, niin sun ei tarttis aina olla kyselemässä jokaiseen junnukisaas koiraa, kun sulla olis sellainen jo kotona. Voisit lisäksi harjoitella koiran kanssa aina kun haluat, sekä kehittää sitä todellista yhteistyötä teidän välillä. Mutta tyylinsä kullakin rolleyes.gif
Xenju
LAINAUS(Sundae @ 9.9. 2006, 21:27)
Et halua rotukoiraa, mutta silti haluat käydä koiranäyttelyissä ja junnuilemassa? Aika hassu yhtälö.. Mietippä jos hankkisit rotukoiran, niin sun ei tarttis aina olla kyselemässä jokaiseen junnukisaas koiraa, kun sulla olis sellainen jo kotona. Voisit lisäksi harjoitella koiran kanssa aina kun haluat, sekä kehittää sitä todellista yhteistyötä teidän välillä. Mutta tyylinsä kullakin rolleyes.gif

niin..muttakun on monta rotua mikä olis sellanen kiva ,mutta valinta liian vaikea. Siksi sekarotuinen. Mutta saa nähdä tuleeko ollenkaa toista koiraa.
Yenn
Ei millään pahalla, mutta aloittaja tuskin laittoi viestinsä kuullakseen arvosteluja ja mielipiteitä TAAS tästä samasta aiheesta, eli rotukoirat vs sekaiset.. dry.gif

Kaikilla on oma mielipiteensä, mutta seropifoorumi ehkäpä tarkoittaa sitä, mitä nimestä voi päätellä!
Ava
Itse ostin rotukoiran joka lopetettiin nuorena alle 2v. sad.gif, toinen koira oli myös rotukoira,
ja hieman myöhemmin tuli elämäni koira Nasvin Nöpönen(seropi) ja sen jälkeen
vielä tämä Rölli-ukko(seropi). Etsin viimeistä koiraa n. 1kk kun se ilmoitus sieltä
muiden pikkukoirien keskeltä paistoi ja tiesin että se olisi se joka tulisi.

Itse katson kumpiakin ilmoituksia sillä silmällä ja en luokittele seropia eri kastiin
kuin rotukoiraa, itse tykkään omistani ja varmasti tulee joskus aika jolloin otan
seropin.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.