Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Paras noutaja?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Sivuja: 1, 2
Charlie
Elikkäs kertokaa teidän mielipide parhaasta noutajasta smile.gif

omani: Novascotiannoutaja wub.gif
-Emmi-
Vaikea sanoa mikä on paras noutaja, mutta lemppari on ehdottomasti flatti koska sellainen on itsellä...
caramel
Ehdottomasti flatti, jollainen onkin tulossa ensi keväänä 50% varmuudella biggrin.gif .
Himpula
Flatti se taitaa olla täälläkin päin. biggrin.gif Se vaan on niin ihana, ehkäpä joskus tepsuttelesi minunkin elämääni. wub.gif
Avispa
Flatti ja kultsu kuuluvat kärkeen noutajista. smile.gif
Stella-
Käykö Kiinanharjakoira joka NOUTAA riistapukin vedestä?? eks se oo sillon melkee noutaja xD

No meijän harjis käy verijäljilläkin että..mä luulen et se luulee olevansa cockeri biggrin.gif
Evy
Mä tykkään novascotiannoutajista, joskus aion hankkia itsellenikin wub.gif ja tykkään myös kultsuista ja labradoreista, koska olen tutustunut koiramaailmaan naapurin noutajien kautta. biggrin.gif
Dutchess~
Tolleritolleri. Sellainen meille meinas tulla. joskus otan..
Kettis
Kultainen, ehdottomasti. wub.gif
ellien
Kultainen smile.gif .
-Else-
eiköhän se ole tolleri.. wub.gif
Joy.
Flatti ja kultsu! wink.gif
Koiruuksia
Kultainen, ehdottomasti wub.gif
Cerasi
Tolleri on ehdoton ykkönen ja erittäin vahva kakkossija chessielle.
-tosa-
Ehdottomasti tolleri,ne nyt vaan on niin ihania.... wub.gif
Jettis
Tolleri ja flatti... Ehkä tolleri ykkösenä. wink.gif
Himpula
Ajattelin nyt laittaa tähän näitä äännesttetyjä rotuja äänineen. Sitten jos joku saanoo vaikka näin:Mä tykkään novascotiannoutajista, joskus aion hankkia itsellenikin ja tykkään myös kultsuista ja labradoreista, koska olen tutustunut koiramaailmaan naapurin noutajien kautta. Niin siitä otetaan toi tolleri. cool.gif (anteeksi lainaus) tai näin Flatti ja kultsu siitä otetaan molemmat. Ja jos antaa toisenkin sijan siitä ei oteta mitään.

Kultainennoutaja 5
Tolleri 7
Flatti 7
Labradori 0
Chesapeakelahdennoutaja 0
Kiharakarvainen noutaja 0
~Merski~
kiharakarvainen noutaja wub.gif
minnapa
Flatti tai tolleri, entiiä kumpi laugh.gif tasapeli tongue.gif
liputti
kultsu ja flatti ja tolleri
Finger!
Kultsu wub.gif
Himpula
Kultainennoutaja 7
Tolleri 9
Flatti 9
Labradori 1
Kiharakarvainen noutaja 1

Päivittelinpä listaa... Minä kyllä sanon että Labradorinnoutaja ja flatti ovat kyllä tasovertaisia joten Labradorille ääni, jaah, flattiahan äänestin jo aiemmin.
Tiia
Kultainennoutaja 8
Tolleri 9
Flatti 9
Labradori 1
Freesy
FLATTI.
Himpula
Kultainennoutaja 8
Tolleri 9
Flatti 10
Labradori 1

Hyvä hyvä Flatti!! thumbup.gif
riikkak
Flatti, ehdottomasti! Serkulla sellainen on ja omasta mielestäni kyseinen rotu on ehkä yksi parhaista (:
Reetta82
Kiharakarvainen noutaja on mun mieleen wub.gif
Suzy
Flatti ehdottomasti smile.gif

Jos hyvin käy on meillä springerin kaverina flatti 1-2 vuoden päästä smile.gif
Tiia
Kultainennoutaja 8
Tolleri 9
Flatti 12
Labradori 1
Kiharakarvainen noutaja 2

Päivittelin listaa biggrin.gif
Eppu
LAINAUS(Charlie @ 8.6. 2006, 09:41)
Elikkäs kertokaa teidän mielipide parhaasta noutajasta smile.gif

omani: Novascotiannoutaja wub.gif

Ihan varmasti tiedän turreista ja mesestä kuka olet ;D

Niin ja mun suosikki noutaja on ehkä labbis sekä kultsu. Niin ihania tunnen <3
Liisa
Tämä on vaikeaa, voisipa antaa äänen ainakin neljälle.(silti haluan antaa vain yhdelle) Mutta labbis taitaa viedä voiton. (ainakin talla kertaa) wub.gif

Kultainennoutaja 9
Tolleri 9
Flatti 12
Labradori 3

Lisäsin myös edellisen sanomat rodut listaan, eli lista päivitetty. wink.gif
Kääpiö-
Aapuva.. 3 vaihtoehtoa mutta flatti taitaa voiton edelleen viedä.. laugh.gif en kyllä itselle ottaisi.. eli järjestys niistä kolmesta:

1. Flatti (kaverilla, paljon ollut tekemisissä, mm junnukoirana, tokoa treenannut yms..)
2. labbis (siskolla nykyään, ja kaverilla myös, aika tuttu rotu myös)
3. Kultsu (siskolla oli ennen, suloisia tapauksia)
HetaK
flatti ja tolleri smile.gif
Himpula
Kultainennoutaja 9
Tolleri 10
Flatti 14
Labradori 3

Päivitin listaa nyt kun kerkeen. Chesapeakelahdennoutajaa ei oo kukaan äänestänyt. confused.gif
Taco.
Kultainennoutaja 8
Tolleri 11
Flatti 12
Labradori 1

Tolleri oli harkinnassa wub.gif Sellanen sitten joskus.
Freda
Eih. En nyt osaa päättää mikä olisi paras, kultsu, chessie vai tolleri. Mutta, kultaisen omistajana...

Kultainennoutaja 9
Tolleri 11
Flatti 12
Labradori 1
Henna-
Paras noutaja on Flatti smile.gif
BlackFlatt
Lätty ehdottomasti. Niin ihania hösääjiä, en vaihtais pois! wub.gif Kultsu tulee hyvänä kakkosena...

Kultainennoutaja 9
Tolleri 11
Flatti 14
Labradori 3
Mariza
Kultsu on paras <3
hellu.
Tässä järjestyksessä smile.gif

1. labbis
2. flatti
3. tolleri
4. kultsu
5. kihara
6. chessi
*janina
Paras varmaankin on flatti.Ovat ihania luonteeltaan ja ulkonäkökin on aivan ihana happy.gif Tykkään myös tosi paljon kultsuista ja labbiksista.Eräällä tutullani on kaksi flattia, jotka ovat tosi ihmisrakkaita ja luonne miellyttää tosi paljon.Tulevaisuudessa tulen myös esittämään näitä kahta flattiherraa biggrin.gif

Sileäkarvainen noutaja 16
Kultainennoutaja 11
Novascotiannoutaja 11
Labradorinnoutaja 4
Kiharakarvainennoutaja 2
-Emmi-
Päivitin listan:

Sileäkarvainen noutaja 15
Kultainennoutaja 11
Novascotiannoutaja 11
Labradorinnoutaja 4
Kiharakarvainennoutaja 2

Oma TOP6:

1. Flatti
-Mukava rotu, sopivasti särmää, energiaa ja hulluutta. Kekseliäisyyttäkin riittää, samoin aina on paikka kujeilulle. Omat eivät ole kamalasti kujeilleet (vielä wink.gif ). Ulkonäkö miellyttää myös, harmittavasti vain rotu on kasvanut ja muuttunut "raskaammaksi". DualPurpose koira.

2. Tolleri
- Liian pieni omaan makuuni, luonnevikoja, herkkä hermoisia. Hyvät harraste mahdollisuudet, monikäyttöinen näpsäkkä pakkaus.

3. Kihara
- Kaunis, yhden ihmisen koira. Hieman kovapäisiä, mutta muuten toimivia, kunhan saa yhteistyön sujumaan.

4. Chessi
- Turhan itsenäinen, saisi olla enemmän miellyttämisen halua. Hyviä työkoiria.

5. Kultsu
- Parempi nimitys olisi valkoinennoutaja. Ainakin näillä näyttölinjaisilla. Liian massavia, luonteissa vikaa, joko liian lepsuja lapasia tai sitten agressiivisia. Käyttökultsut, jota olen tavanneet on olleet ihanan virkeitä, kultaisianoutajia, sporttisempia ulkomuodoltaan ja todella hyviä työkoiria.

6. Labu
- Ei miun rotu, ei sit ollenkaan. Näyttöölinjaiset, erhm. Ne on liian massiivisia ja yleensä vielä läskejä (sehän Ei ole koiran vika). Mie ihmettelen, et miten ne kaikista paksuimmat pääsee eteenpäin missään mettässä? Luulis, että ne jää mahastaan kiinni jos ne hypää jonkun kaatuneen puun yli? Käyttölinjaiset on hienoja työkoiria, ulkomuotokin joillain koirilla ihan mukava, mutta siinäkin pitäis kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköön.

Nämä ovat minun omia näkemyksiäni perustuen omiin kokemuksiini, yleistyksiäkin on. Tarkoitukseni ei ole loukata ketään!
Hiipivä Siiseli
LAINAUS(-Emmi- @ 22.5. 2008, 21:30) *
5. Kultsu
- Parempi nimitys olisi valkoinennoutaja. Ainakin näillä näyttölinjaisilla. Liian massavia, luonteissa vikaa, joko liian lepsuja lapasia tai sitten agressiivisia. Käyttökultsut, jota olen tavanneet on olleet ihanan virkeitä, kultaisianoutajia, sporttisempia ulkomuodoltaan ja todella hyviä työkoiria.

Höpönpöpön. biggrin.gif Joo, osa on tosi massavia ja fleguja, mutta kyllä kultsuissakin vielä (aivan liian vähän kyllä) on niitä dual purpose -koiria, jota ominaisuutta fläteissä ihailen. Ja ihan kullanvärisiäkin, ei kultsun kuitenkaan kuulu punainen olla. Omasta koirasta (epäonnistunut geeli, ei pärjää näyttelyissä) voin sanoa, että kyllä siitä tarvittaessa virtaa löytyy, mutta osaa kyllä rauhoittua lähes tilanteessa kuin tilanteessa. Aika ihanteellinen tapaus, vaikka ainahan sitä ruutia voisi enemmänkin olla.

Omien kokemuksien mukaan nuo geelitkin ovat melkoisen aktiivisia ja iloisia, eivät aggressiivisia tai lapasia. Yksi esimerkki tulee mieleen, joka ei tällaista ole, mutta harvemmin tuleekin noita näyttelyitä kierreltyä. Hyviä harrastuskoiria kyllä on niin käyttö- kuin "näyttö"-linjaisissakin kultsuissa. Muutama tuttu on kyllä vannonut, että seuraava harrastuskoira (tokoon) ei ole kultainen- eikä mikään muukaan noutaja.. Ei siis johtuen rodun flegmaattisuudesta, vaan muista ominaisuuksista.

Ja itse kysymykseen.. Flätti tai kultsu, oma koira on toki paras koira, mutta lätyköissä viehättää kovin moni ominaisuus. smile.gif
-Emmi-
^Juu, niin kuin sanoin, noi perustuvat omiin kokemuksiini. Ja omat miun mielipiteitä.

Joo, tieän ettei niitten kuulu punaisia olla, niitä löytyy niistä käyttökoirista, joita olen tavannut. Eli ei niissäkään kaikki ole hyvin. (niinku ei varmaan missää roussa joissa on kaks linjaa)

Toi rauhoittuminen on positiivinen juttu, monissa flateissa on sitä, että ne on rauhattomia, piippaa eikä osaa rauhoittua. Se ei ole tarkoitus. Omat ovat olleet sellaisia, että rauhoittuvat paikassa kuin paikassa.

Ja tuosta agressiivisuuesta ja "lapasista". mie olen tavannu geelejä, jotka on ollu just joko lapasia tai agressiivisia. Mutta miulla on vaan ollu uhonot kokemukset. Olen kyllä tavannut niitä mukaviakin kultsuja.
Lässy

Kultainennoutaja 12
Novascotiannoutaja 11
Labradorinnoutaja 4
Kiharakarvainennoutaja 2

pointsit kultsulle! biggrin.gif
iino
Kultainennoutaja 12
Novascotiannoutaja 11
Labradorinnoutaja 5
Kiharakarvainennoutaja 2

Tarviiko tätä edes kysyä? Tietysti labradori on paras biggrin.gif.
TAA
Kultainen ja flatti löytyy täältäpäin! smile.gif

Sileäkarvainen noutaja 16
Kultainennoutaja 13
Novascotiannoutaja 11
Labradorinnoutaja 5
Kiharakarvainennoutaja 2
JIAkk
Itseltäni löytyy kultsi, mutta se ei valitettavasti kuulu suosikkirotuihini lainkaan ;< Omani tietenkin on suloisempi kuin kaikkien muut biggrin.gif Ainahan se sillee on, oma koira on paras wink.gif Noutajaroduista pidän erityisesti Tollereista ja Flateista. Ihastuttavia wub.gif

Sileäkarvainen noutaja 17
Kultainennoutaja 13
Novascotiannoutaja 12
Labradorinnoutaja 5
Kiharakarvainennoutaja 2
jenna-
Flatti ja tolleri on lempparit näistä wub.gif

Sileäkarvainen noutaja 18
Kultainennoutaja 13
Novascotiannoutaja 13
Labradorinnoutaja 5
Kiharakarvainennoutaja 2
reetushkaa
Sileäkarvainen noutaja 18
Novascotiannoutaja 14
Kultainennoutaja 13
Labradorinnoutaja 5
Kiharakarvainennoutaja 2

Tolleri!! thumbup.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.