Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Erkkari
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Arkistoidut foorumit > Näyttelyt
Sivuja: 1, 2, 3
mabel
^Ok, halusin vaan saada asiat färjestyksen biggrin.gif
¨steffy
EH:N saanut uros koira ei suostunut hampaita näyttämään tuomarille, en sitten tiedä saiko tuon takia eh:n .
Lima Löllerö
Tuloksia olen vain näköjään kinunnut, mutta ketään en näemmä ole muistanut onnitella.. blush.gif

Korjataanpas tämä asia: Onnittelut kaikille menestyneille!

thumbup.gif
päärynä
ph34r.gif

Ehkä minun ei niinkään pitäisi asiasta puhua.. tiedän vaan että jo torstaina sain tietooni kummankin näyttelyn ROP koirat. ( Monet jätti esimerkiksi tulematta EUW näyttelyyn juuri sen takia että kyseinen koira joka ROP ilmoitettu .. ja erkkarin ROP koira.. en uskalla liiakseen asiasta puhua mutta tulokset oli päätetty ja tiedossa jo ennen näyttelyä, valitettavaa mutta totta ) . lookaround.gif
auri leppä
Tavallaan uskon Päärynää,vaikka en haluaisi uskoa.Mistä sait tietoosi että ne oli ilmoitettu,minä en tiennyt yhtään ulkolaista koiraa nimeltä ennakkoon.Olin tietysti kuullut että Bill Warren tulee mutta luulin että ilman koiraa,kun oli ruotsin erkkarissa,samoin tiesin muuta kautta että mahdollisesti Belgiasta Unkarista Hollannista ja venäjältä niin ja norjasta tulee koiria ,mutta nimiä en tiennyt,vaikka olin yleismies jantunen hain kaikki kamat mitä siellä tarvittiin niin luetteloa en ole nähnyt vieläkään,unohdin ostaa,ja Jenniltä ei kukaan saa tietoa ennakkoon.
Mutta toisaalta,oltiinhan vieraskoreita.
mabel
Tietysti kulkee tietoja kun on iso näyttely kyse. Me olemme eristetty täällä. Täällä tule taas esille miten kiero koiramaailma on, kuinka joku kehta tuoda koiria esille kun on tuttuja. Jokainen maksaa ilmottautuminen että saa reilu kohtelo. Tämä on kaikki muuta kun se, jos luke päärynän teksti. Liikaista peli angry.gif
Fasupala
Mabelille onnittelut kasvattajaryhmästä thumbup.gif

Ja kaikille muille pärjänneille tai muuten vaan hyvin menneille whistling.gif
mabel
Hups, kiitos kaikille, olen nöyrä ja iloinen wub.gif
päärynä
Belgialaiset tiesin tulevan.. koska minulla on heidän kasvattama brindle wub.gif vauva kotona lookaround.gif .
auri leppä
Onko sinulla tyttö vai poika,juttelin sunnuntaina sen sinun koiran kasvattajan kanssa,heillä on kokemusta rodusta jo 37 vuoden ajalta,hänen isänsä on aloittanut ja on vieläkin mukana kuvioissa.Odotan innolla koska vauva on kehissä,on varmasti kivan näköinen.
Daybreaker
Olihan näistä ennaltasovituista näyttelyistä juttu jopa Koiramme lehdessä. Jossa arvostetut tuomarit Vuorinen etc. vastasivat tuomareihin kohdistuineisiin syytöksiin. sleepy.gif
elina
Siis kenellä on varaa sanoa panetteluksi sitä,että Bullmastiffi puree?Pelkästään se,että tuodaan ihmistenilmoille koira,joka joka näyttelyssä rähjää ja yrittää hyökätä kaiken liikkuvan päälle on vastuutonta.Sitä saa mitä tilaa !
IIRIS
Minusta ainakin oli kamalaa kateltavaa kun kyseinen narttu puri omistajaansa moneen kertaan ja olin todella yllättynyt, että tuomari palkitsi sen noin korkeasti. Ja jos asioista vaan vaietaan, ei ole minun mielestä hyvä juttu. Sillä jalostukseen semmosta koiraa ei mielestäni saa käyttää. angry.gif Vaikka ulkomuoto olisi kuinka hyvä tahansa.
mia
eipä täällä ole kukaan sanonutkaan että noin koira saisi käyttäytyä tai että sitä pitäisi jalostukseen käyttää tai ei, eikä todellakaan ole mukavaa katsottavaa.....itse juuri olen todella tarkka luonteista mutta kannan myös aina vastuuni ja pidän sanani asioista sekä omaan käytöstavat smile.gif
Asioista toki pitää myös puhua avoimesti, mutta mielellään niin että on joku puoluueton asian tunteva ihminenkin joukossa.

hyvä hyvä jatkakaa samaan tahtiin ja haukkukaa täällä yleisesti sitten myös kaikki muutkin rähjäävät ja purevat koirat yhtä avoimesti wink.gif teillehän näin ei varmasti ole koskaan käynyt eikä tule käymäänkään....järkevä asiallinen keskustelu onkin aivan eri asia aiheesta! Onneksi senkin taidon omaavia täällä palstoilla kyllä on. smile.gif

Valitettavasti on vain todella läpinäkyvää tiettyjen korien ja ihmisten mollaaminen täällä palstoilla, (ja sattumalta usein ne ovat voittaneita koira) ja sitten kuin heille itselleen jotain käy niin asiathan tuodaankin tänne myös julki ihan juuri niin kuin ovat. whistling.gif

Noh tämäpä tästä keskustelusta minun osaltani, asiani oli vain että katsotaanpa aina ennen peiliin kun lähdetään täällä muiden koiria näyttelyn jälkeen ruotimaan..koska tässäkin asiassa on enemmän kyse henkilökohtaisella vihanpidolla tiettyä ihmistä kohtaan kun itse aihe. Niin mun mielipide on että jatkaisitte noita piikittelyjä sitten ihan asianomaisten kanssa suoraan, niin ehkä saisitte haluamanne tuloksen....

Näyttely itsessään oli hyvä ja hienoa että monet ihmiset pitivät sitä onnistuneena ja ilmapiirikin oli raikas ja iloinen ainakin meidän telttojemme ympärillä smile.gif
Kiitokset vielä järjestäjille hienosta erkkarista thumbup.gif
Lima Löllerö
Mia: Anteeksi nyt vaan, mutta kyllä minulle nyt tuli mieleen väkisinkin myös sinun kommenttisi tapaus Maxin aikaan.

Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistaa, mutta on jännittävää että ihmiset jotka ovat toisten koirien kohdalla lyömässä leimaa koiraan ja kasvattajaan ja haukkuvat vastuuntunnottomaksi ilman toisen osapuolen kuuntelemista jne, ovatkin tällaisessa tapauksessa tällä linjalla.

Mutta niinhan se menee, että kun yhdelle kumartaa, toiselle pyllistää.

Eipä mulla muuta.
Sanna
Mahtaisiko nyt kuitenkin olla niin, että Miia ja Lima Löllerö puhutte hieman eri asioista rolleyes.gif

Kiitos kivasta erkkarista ja hyvästä erikoisnäyttelytunnelmasta. Picknick oli loistava!

Olen enemmän kuin tyytyväinen koirieni ja kasvattieni tuloksiin jotka olivat...

Remarkabull Minnie The Woof "Minttu" 1 KP PN2 pentu
Remarkabull Esprit De Corps "Porthos" NUO ERI2 ja paras alle 2-vuotias suomalainen uros. Hieno suoritus kun luokassa esitettiin peräti 14 koiraa!
Remarkabull Envy Why Bother "Saurus" NUO ERI
Remarkabull Even Steven "Saxon" NUO EH
Remarkabull Ever So Clever "Brutus" NUO EH
Remarkabull Rumour Has It "Aatos" VAL ERI
Oldwell Harmony "Selma" VAL ERI

Remarkabull kasvattajaryhmä 2 KP

Kiitos kasvattieni omille ihmisille sekä kaikille minua näyttelypaikalla auttaneille smile.gif

Kehä oli riittävän suuri mutta valitettavasti vähän liukas. Kuluneelle nurmikolle ja sen liukkaudelle nyt ei kukaan voi mitään mutta kehästä löytyi myös lasia angry.gif ja valitettavasti juuri siitä kohdasta jossa Saurus täysin yht'äkkiä rupesi kesken juoksun ontumaan rajusti juostuaan ensin 1,5 kierrosta erittäin kauniisti...

Meillä onkin kotona maljakossa neljä ruusua biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
mia
sinäpä sanna sen sanoit kahdesta eri asiasta nyt lima löllerön kanssa tässä puhutaan whistling.gif

Mielestäni Maxi keskusteluun olen aina asiallisesti oman mielipiteeni kirjoittanut enkä suinkaan mitään vittuilu heittoja joita täällä nyt on näkynyt....
Nythän en tässä alunperin kommentoinut koirankäytöstä vaan tavasta jolla ne otetaan täällä esille sad.gif

Onneksi lima löllerö minun pyllyäni kehtaa katsoa ja kumarrustakaan ei tule kuin niille jotka sen ansaitsevat ja silloinkin yleensä käytän naisena niiaus tekniikkaa wink.gif
TÄMÄ ON VITSI wink.gif

Eikös tästä aiheesta voisi pistää tuonne molossin puolelle vaikka erillisen alun jos ihmiset näyttelyssä olevien koirien käytöksestä haluavat asiallisesti keskustella?
mabel
Kyllä pyllyt heilutta kun Linnanmäkin karuselli, se on just se mitä on ongelma meille ph34r.gif Se mitä on hyvä tänään on huono huomenna. Ei minkälainen linja dry.gif
Lima Löllerö
Miia: En mä ihan täysin huumorintajuton ole wink.gif

Minun pointtini oli vain se, että sinun tekstistäsi jäi minulle sellainen olo, että ikäänkuin tästä asiasta puhuttaisiin nyt vain sen takia kun ihmiset ovat kateellisia kun jonkun koira pärjää. Että ikäänkuin tuollainen käytös ei olisi tullut tuomituksi jos kyseessä olisi ollut joku muu/ jonkun muun koira.

Voi olla hyvinkin mahdollista että joidenkin kommentien takana on ollut henkilökohtaisia kaunoja, en voi tietää, kun ei tuollainen kuppikuntaisuus ole kauheasti minun luonteelleni ominaista. Mutta olen syvästi vakuuttunut siitä että iso osa ihmisistä on aidosti järkyttyneitä siitä että koira jolla on tuollaisia piirteitä luonteessa palkitaan siten kuin nyt kävi. Ja luultavasti tällainen reaktio heiltä olisi tullut, olisipa kyseessä ollut mikä tahansa koira. Tuskin siinä mistään kateudesta on heillä kyse.

Ja järjellä jos ihmiset ajattelisivatkin, niin tajuaisivat sen että hyvälle koiralle ei ole häpeä hävitä, päinvastoin jos esimerkiksi omani pärjäisi paremmin kuin vieruskaveri joka olisi selkeästi laadultaan omaani parempi, enpä tiedä osaisinko kyseisen tuomarin arvostelua arvostaa.. whistling.gif

Minusta jo se että tuodaan näyttelyalueelle koira joka on aggressiivinen ihmiselle, ennenkaikkea omalle (se kun ei mielestäni ole bullmastiffille ollenkaan tyypillistä käytöstä, heittääpä hormonit tai ei), on sangen ihmeellistä näyttelykäytöstä. Ja siinä otetaan myös aivan turhia riskejä.
Maire@
Kaikesta huolimatta Onnittelut erkkarissa menestyneille Suomalaisille koirakoille. smile.gif
Kim
Onnittelut kaikille myös meidän porukalta!!! Kauheasti en ehtinyt kehän reunalla koiria katsella, oli vähän kiirettä... Talkoolaisia oli taas liian vähän sneaky2.gif vaikkakin siihen nähden homma kuitenkin toimi yllättävän hyvin. Ainakin kiitoksia on näyttänyt tulevan biggrin.gif. Kiitos siitä!

Itse olin aivan älyttömän onnellinen Ainon junnuluokan voitosta thumbup.gif
Hugis
Niin ja onnittelut minultakin kaikille menestyneille thumbup.gif Niinkuin kim totesi, meitä vapaaehtoisia oli taas vain kourallinen, enemmänkin olisi mahtunut wink.gif Kiitos vaan kaikille kiitoksista. Oli todella mukava päivä kaikin puolin biggrin.gif
mabel
Kim, olet joku näyttelytoimikunnan päälikkö että se on sinun vastulla että väki tule. Jos olisit vastanut mailit ajoissa tai kysynyt perään silloin oli varmasti tullut enemmän, se on järjestelykysymys, mutta kun tietoja ei kulkee tää on lopputulos.
Kiitos myös täältä kaikki talkoväki wub.gif
Maire@
LAINAUS(Hugonmami @ 13.6. 2006, 09:25)
Niinkuin kim totesi, meitä vapaaehtoisia oli taas vain kourallinen, enemmänkin olisi mahtunut wink.gif 

ohmy.gif Esimerkiksi 4 ihmistä rokotustodistuksia tarkastamassa oli liikaa. Lähinnä siinä juoruttiin. (Ja pari ihmistä tekikin jotain). Siinä ainakin oli tarpeeksi talkoolaisia, joten itsekkin siirryin muualle.. wink.gif En sitten tiedä, oliko jossain muualla kauheasti vajausta. Jouduin muutenkin lähtemään taas vähän aiemmin pois..
mabel
Eli "johto" ei jakanut tehtävät etukäteen että asiat eivät takertuu yhden paikan, hmmm...
Kim
Aamulla siinä lipunmyynnissä oli ruuhkaa, joten siitä syystä siinä pitikin olla useampi silloin, mutta sinne olisi tarvittu porukkaa myös iltapäivästä, joten samat ihmiset joutuivat istumaan siellä lähes koko päivän...

Lisäksi aamulla ei ollut tarpeeksi porukkaa rakentamassa eikä purkamiseenkaan näyttänyt tulevan apuja.

Mabel, mitä sähköpostiin tulee, niin minulla on kyllä sähköpostit tallella viimeisen vuoden ajalta, sekä saadut, että lähetetyt, en ymmärrä kenen viestiä mahdat tarkoittaa, etten olisi huomioinut!?!? Kuten lehdessä ja täällä palstallakin on aiemmin mainittu, ilmoittautumiset sähköpostiini... confused.gif

Kiitos kuitenkin kaikille mukana olleille, oli kiva päivä! Ja onneksi oli vielä niin hieno ilmakin biggrin.gif !
auri leppä
Kuulehan Mabel,johto ei siis toimi,entä vaikkapa sinä,ei luulisi kovin paljon käskemistä tai ymmärtämistä vaativan se että yleiseltä paikalta on roskat kerättävä,edes omat,talkooväkeen ei kuulunut P.Leppä osasi silti kerätä roskat,joita olikin lahjakkaasti jätetty jälkeen.
mabel
Meinatko että minä jätin roska perään lookaround.gif
päärynä
biggrin.gif Auri, minulla on Belgiasta brindle tyttö.. ja komia onkin blush.gif .. Kyseisellä kasvattajalla on todellakin se 37 vuoden kokemus bullmasiffeista, kuulin monia hauskoja juttuja heidän ollessa meillä majoitettuna to- ma tongue.gif .

Tottakai toivon että Nadjasta tulee erinomainen yksilö.. aika näyttää ja vaikka osoittautuisi että hänestä tulee päärynän seuraaja kotikoirana niin voin niellä senkin w00t.gif ..

Niin, kiitos Auri kun puutuit bordeauxikehässä valitsevaan kaaokseen.. Tiedä milloin Canet olisi arvosteltu jos tuomarin ympärillä olleet ihmiset olisivat saaneet jatkaa "valittamistaan".. Taisi venäläiset koiranomistajat olla tyytymättömiä koiriensa arvosteluihin lookaround.gif .
mabel
Kim, jos tarvitaan väki se otan esille ja järjestetään etukäteen, ei viime tingassa. Meille on kokouksia jossa me voimme keskustella myös tääläiset asiat. Minä itse tarjoi että olisin menyt EUW infokopin, mutta kaikki sälämisen jälkeen en saanut miten selville. Minun hoito tuli sitten väli että en ole voinut mene mutta se minä en tienyt silloin. Ainoa paikka missä saadan informatio on täällä, sitten on pakko myös keskustella asiat täällä.
Taffinaff
Tämä on mielenkiintoinen ilmiö Molossifoorumilla - oli aihe mikä tahansa, aina ilmestyy joku joka ihan väen vängällä haluaa saada riidan aikaiseksi. Miksi aina eniten paskaa jauhavat ne, jotka A) eivät ole itse edes olleet paikalla B ) joita ei koskaan näy talkoohommissa huh.gif Mikään näyttely ei onnistu täydellisesti, aina on joku jota ei miellytä sää, paikka, päivämäärä, kellonaika, tuomari, kehäsihteerin naama tai naapurin sesse. ASIALLINEN kritiikki on paikallaan mutta epämääräinen vihjailu on ihan sitä itseään eikä johda yhtään mihinkään.

Perjantaina ja sunnuntaina olin Messarissa rotujärjestömme infokopilla - siellä oli osittain samat naamat töissä kuin erkkarissakin. Jos näyttelytoimikunnan vapaaehtoiset kyllästyvät ja lyövät hanskat tiskiin, niin erkkaria ei enää järjestetä.
mirka
Ehkä juuri tämmän takia nekin vähäiset ihmiset eivät halua tulla mukaan toimintaan ja talkooväkeen. Minäkään en tällähetkellä halua olla mukana.
Maire@
Minun tarkoitus ei ainakaan ole riitaa haastaa. blush.gif Pointtini oli vain kokemus, että ei ollut tulipalo kiirettä, eikä kukaan näyttänyt loppuunpalamisen merkkejä. wink.gif

Olisin toki voinut olla apuna muuallakin vielä iltäpäivällä, mutta järjestettävänä oli myös 3-vuotis bileet kotona. Ja ne on sitten rankat bileet ne! w00t.gif whistling.gif
(Aina sattuu samalle viikonlopulle kaikkea kivaa, missä pitäisi olla samaan aikaan. Mutta kai se on vaan se murphyn laki..) lookaround.gif
Taffinaff
Maire@, en tarkoittanutkaan että sinä olisit haastanut riitaa. Sitäpaitsi olit yksi niistä jotka olivat launtaina "töissä", mulla oli vapaapäivä ja olin paikalla vain turistina wink.gif
mabel
Olen sanonut kokouksissa ja sano sen taas. Minä en pysty itse olla aktiivinen erkkarissa kun minulla on koiria esille. Tarjosin itseni EUW mutta kunnon vastaus ei tullut. Tiedän että sama henkilöitä ovat vapaaehtoisia joka erkarissa, mutta kun ei ole kunnon tietokulku ajoissa, kuka tarvitaan mihinkään, lopputulos on tämä. Kim itse laitoi tää angry.gif minä vastasin siihen. Minä olsin voinut siivoa jos joku olisi kysynyt, mikä haitta se on, mutta kun ei saa minkäläisiä ohjeita, olen neuvoton myös sen suhteen. Minä olen virallisesti kokouksien kahvinkeittäjä, se oli ainoa tehtävä mitä sanotin kokouksen kun tarjosi minun apua.
tyyneläinen
Minä myönnän tarjoutuneeni vapariksi 21.5, mutta sain vastauksen meiliini 8.6. Tällöin oli sovittu jo muuta ennen erkkaria, joten oli sula mahdottomuus olla silloin paikalla.
Joten saa kivittää, etten paikalle tullut, jos siltä tuntuu.
Näyttely sujui mielestäni hyvin, joten ei valittamsenaihetta pitäisi olla, ja nosta hattua kaikille, jotka kortensa kekoon kantoivat.
Toivottavasti ensivuonna oltaisiin aikaisemmin liikkeellä kaikessa tiedottamisessa, niin voisi ehkä useampi ehtiä paikalle, ettei aina joudu samat ihmiset raatamaan näyttelyn eteen.
Innolla ensi erkkaria odotellen Pipsa.
Daybreaker
Muistutuksena tänne, jos joku ei hoksaa lukea "Molossi foorumia" niin syyskokouksen yhteyteen suunniteltiin jotain miittinkiä yms... jonne tarvitaan myös vapaaehtoisia, ideoita ym.... Joten vielä pääsette vaikuttamaan!
¨steffy
LAINAUS(Maire@ @ 13.6. 2006, 08:40)
ohmy.gif Esimerkiksi 4 ihmistä rokotustodistuksia tarkastamassa oli liikaa. Lähinnä siinä juoruttiin. (Ja pari ihmistä tekikin jotain). Siinä ainakin oli tarpeeksi talkoolaisia, joten itsekkin siirryin muualle.. wink.gif En sitten tiedä, oliko jossain muualla kauheasti vajausta. Jouduin muutenkin lähtemään taas vähän aiemmin pois..

eihän siinä koko aikaa ollu edes 4 ihmistä niitä rokotuksia tarkistamassa, ja muutenkin oli hyvä, että aina joissain väleissä oli, koska niiden venäläisten kanssa, meni niin pirun paljon aikaa, tarkistaa niiitten koirien todistuksia ja ettiä numerolappuja niille wink.gif
Kim
Mabel, lehdessä oli sähköpostiosoitteeni, jonne piti ilmoittaa vapaaehtoisuutensa myös EUV-kopille, tiedoksesi vain. Asiasta mainittu myös täällä palstalla vaikka en tätä pidäkään minään virallisena tiedotuspaikkana.

Pipsa/tyyneläinen, lähetin sinulle vastauksen 22.5. klo 16.56 sähköpostiisi wink.gif

Minullakin oli koira kehässä + esitin vielä toisen.

Nyt ymmärrän miksi monet aikaisemmin näissä hommissa mukana olleet ovat heittäneet hanskat tiskiin. Tekis mieli tehdä samoin... confused.gif
Romulus
Miksi aina pitäisi antaa kaikki ohjeet jokaiseen tekemiseen ja monta viikkoa aikaisemmin? Jos erkkarissa oli hetken aikaa, jolloin olisi voinut tehdä jotain, niin olisi voinut nykäistä Sannaa hihasta ja kysyä, että voinko olla avuksi? Pienikin apu on apu!!! Hieman oma-aloitteisuutta, pliis! Ei kai kukaan tule teitä kotoakaan hakemaan töihin, pakko teidän on itse raahautua paikalle???

Itse olin rokotustodistuksia tarkastamassa ja ei siinä kyllä liikaa ihmisiä ollut pahimman kiireen aikana! Kun kymmenen venäläistä yrittää selittää jotain, hihasta nykii unkarilainen ja suomalaiset huokailee, että kyllä tämä nyt kestää, niin neljä ihmistä ei ole liikaa. Tervetuloa vain ensi vuonna yksin siihen seisomaan!

Toivon mukaan kukaan ei nyt vedä herneitä nenään tästä kirjoituksestani, mutta kun tuntuu tosiaan, että koskaan ei osata muuta kuin vaatia ja valittaa. Itse ei kuitenkaan haluta tehdä mitään, jollei tuoda kaikki valmiina eteen ja sanota, että voisitko. Tiedän, että Sannalla ja muillakin järjestelyissä mukana olleilla oli kiirus, joten eivät he ehdi käydä kaikkia yhdistykseen kuuluvia ihmisiä läpi ja pyydellä mukaan auttamaan....

Pakko lopettaa, ennen kuin nielaisen tuon herneen tuolta nenästä... rolleyes.gif
tyyneläinen
Juu totta, että minulle vastasit, että ilmoittelet asiasta lähempänä.
Jo yli 20 vuotta toisen rodun erkkarin vaparina, olen vaan tottunut, että aikataulusta ilmoitetaan hieman aiemmin, kuin 2 päivää ennen. Minun virheeni, myönnetään. En osannut varautua näin myöhäiseen aikataulutukseen.lookaround.gif
Se toinen erkkari kun oli sunnuntaina 11.06 ja aikataulu tiedettiin jo paria viikkoa ennen blush.gif
mabel
Romulus, en ole vaadinut mitään, se oli Kim joka halusi enemmän väki paikkan päällä, minä vastasin siihen. Yhteistyö ei sujuu täällä hetkellä, syy siihen voimme mieti yhdessä.
En näe tarpeen kirjoitta täällä missä meidän perhe on ollut mukaan, kyllä jokainen on tehnyt oma pieni tai iso osuus. Pitääkö autta auttakseen, tai vaan korosta itsensä...ja ei herneitä wink.gif
¨steffy
LAINAUS(Kim @ 13.6. 2006, 11:26)
Nyt ymmärrän miksi monet aikaisemmin näissä hommissa mukana olleet ovat heittäneet hanskat tiskiin. Tekis mieli tehdä samoin... confused.gif

sama on käynyt täälläkin mielessä innocent.gif , tuntuu siltä, että vaikka kuinka yrität tehdä parhaasi, että ihmiset viihtyisivät, niin aina löytyy jostain nipottamisen aihetta sad.gif .. alkaa mennä maku tästä vapaaehtoistyöstä..
mabel
steffy, älä, se ei ole teidän syy, ei kukaan on moittanut erkkari, te vapaaehtoisia ovat tehnyt enemmän kun tarpeen meidän puolesta. Asia ei ole kyse se, asia on tietokulku.
kerinkallion pelastaja
smile.gif haluan kiittää kaikkia erkkarin talkooporukkaan kuuluvia loistavia ihmisiä jotka jälleen kerran tekivät mahdolliseksi nauttia mukavasta näyttelypäivästä smile.gif

päijät-hämeen kokoinen KIITOS

minua ette myöskään ole koskaan nähneet talkooporukassa,näytteilleasettajana kylläkin,olen mukana(valitettavasti tai onneksi)niin monessa muussakin jutussa.juuri siksi ja sen tähden arvostan suuresti kaikkien vapaaehtoisten työpanosta joka on todella suuri.

maarit
toiskan muori
LAINAUS(päärynä @ 12.6. 2006, 15:57)
ph34r.gif

Ehkä minun ei niinkään pitäisi asiasta puhua.. tiedän vaan että jo torstaina sain tietooni kummankin näyttelyn ROP koirat. ( Monet jätti esimerkiksi tulematta EUW näyttelyyn juuri sen takia että kyseinen koira joka ROP ilmoitettu .. ja erkkarin ROP koira.. en uskalla liiakseen asiasta puhua mutta tulokset oli päätetty ja tiedossa jo ennen näyttelyä, valitettavaa mutta totta ) . lookaround.gif

On se ihmeellistä, että näytteilleasettajat tietävät voittajat ennenkuin tuomari on edes yhtään koiraa kehäänsä saanut. Toki vanhat kokeneet, omiakin koiriaan objektiivisesti katselevat kasvattajat tietävät sellaisten tuomareiden maun, joka on ennenkin arvostellut. Ja osaavat olettaa mitkä koirat pärjäävät.

Meidän talosta oli ilmoitettu pari koiraa Euroopan Voittajanäyttelyyn, ja hyvin tuntien tuomarin, ilmoitin jo muutama kuukausi sitten, että ainoa joka meidän koirista voi siinä kehässä menestyä on juniori narttu. Ja näin kävi. Vahvistuksen tälle etukäteistiedolleni sain viikkoa ennen, kun arvostelin itse Englannissa ja nyt meillä arvostelleen tuomarinkin koiran (ei muuten voittanut), ja se oli samanlainen kun meidän junnutyttö. No Juniori Voittaja Titteli tuli, mutta ei muuta. Ja parhaat meidän mielestämme oli jätety kotiin, koska eivät ole tämän kasvattajatuomarin tyyppisiä koiria. Voittajaa kehässä en kuitenkaan pystynyt arvaamaan koska en tiennyt mitä muita koiria siellä tulee olemaan. HUOM: en itse esittänyt enkä ollut edes lähellä kehää. Ja koira ei ole omistuksessani vaan kasvattimme.

Mutta huolimatta siitä, miten ala-arvoisesti kennelliiton puheenjohtaja kirjoitti tuomareista, tiedän, että mitään sellaista ei ole tapahtunut eikä tapahdu, mistä hän puhui, hän on ainoastaan valitettavasti saanut vaikutteita sellaisilta ihmisiltä, joilla ei ole todellista tietoa, ja jotka haluavat vain juoruilla ympäriinsä olemattomista tiedoistaan.
Ehkä sellaisia ostettuja serttejä sitten on ajokoirapiireissä vaikka en usko sitäkään.
SE vähä mitä Mannersuo yleensäkkään tietää näyttelyistä on tiivistettävissä sormustimeen. Eihän Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja vaivautunut edes Euroopan Voittajanäyttelyyn kun yhtenä päivänä. Se jo todistaa jotakin.
Jättäkäämme pärjänneet koirat rauhaan. Tutkitaan rotumääritelmiä ja verrataan koiria niihin, eikä juorujen perusteella jaettuihin sertteihin.

Meillä on Suomessa hyvä ja rehellinen järjestelmä. Mikäli me ihmiset sen sellaisena osaamme ptiää omista pettymyksistä huolimatta.

Olisi suotavaa, että ihmiset eivät tällaisista asioista edes kirjoittelisi. Kun sellaisia asioita ei tapahdu, niin miksi mustamaalata meidän kiva harrastuksemme.
auri leppä
Näytteille asettaja aavistelee kyllä mistä tuomari mahdollisesti pitää,kyseinen uros joka tuli siis englannista oli ollut rop kaksi kertaa kyseisellä tuomarilla.Teemmehän mekin niin menemme sinne hyvän koiran kanssa mistä voi odottaa voittoa,Kylkiäisinä vielä euroopanvoittajanäyttely,vai pitäisikö sanoa toisin päin.Minä luin vasta nyt Mannersuon kirjoituksen,ei ihan hyvä juttu.Kasvattajatuomarilla on varmaankin aina vähän toinen lähestymistapa kuin "pelkällä ulkomuototuomarilla"vanhalla ulkomuototuomarilla,joka on siis paljon arvostellut kyseistä rotua,tulee mielestni mukaan jo kasvattajan näkökulmia,kun oikea tyyppi löytyy annetaan vähän muuta anteeksi.Minä en kyllä vanhana näyttelyissä kävijänä tunne saavani mitään helpolla,ihan kun katsottaisiin että ton tyypin täytyy jo itse tietää mitä ei saa tuoda näytille,keskinkertaisella koiralla palkintosija vaan alenee.
kuorsaaja
baa.gif Tää ei voi olla totta!! Siis täällä riidellään ja nupistaa jostain yhden tekevästä asiasta. Ainakin miun mielestä.. angry.gif Herätkää kasvattajat! Ehkä juuri joku pennunostaja ehdokas lukee tätä, arvatkaapa kahdesti haluuko ottaa bullmastiffia näin riitaisesta yhistyksestä? Onneksi kaikki kasvattajat eivät tääällä kommentoi.....
JennyJaKoissut
Pakko kommentoida tohon Kuorsaajan kommenttiin vaan sen verran, että:

Ymmärrän huolesi yhdistyksen riitaisuuden vuoksi ja eihän täällä varmasti mitään parasta kuvaa Bullmastiffi-ihmisistä saa, mutta kuinka monessa rotu-yhdistyksessä tänä päivänä ihmiset elävät vain sulassa sovussa ja ainoastaan toisiaan kannustaen?

Ja toisaalta, en mä ainakaan yhdistykseltä koiraani ostanut vaan ihan oikealta kasvattajalta, joka on neuvonut ja perehdyttänyt minua, uutta Bullmastiffi-ihmistä rodun pariin ja kuunnellut myös mitä typerämpiä kysymyksiä pentuun liittyen, ilman "hohhoijjaa"-asennetta. Ei mun tarvii osallistua näiden ihmisten riitelyyn, eikä mua edes kiinnosta, musta on vaan kiva saada jakaa kokemuksia, niin hyviä kun huonoja, muiden bulimosteri-ihmisten kanssa ja uudet tuttavuudethan on aina vaan plussaa smile.gif Niin, että ei täällä aina vaan tapella wink.gif
kuorsaaja
JennyJaKoissut; aivan oikein laitoit, ihmettelen vain miksi täällä aina kun avaa nää sivut tulee jotain "kakkaa" jostain asioista??!! Miksi niistä ei voi sanoa henkilökohtaisesti ihmisille, jos on valittamista. cool.gif Kun kaikilla olis edes hyvä mieli, näin Juhannuksen alla! cool.gif Paistetaan makkaraa ja annetaan koirien nauttia olosta, ehkä kuolauksen keskellä saavat jotain "makupaloja" suuhunsa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.