Tuossa jossain vaiheessa oli "puheena" että syyskokouksen yhteydessä olisi tarkoitus pitää ennen varsinaista kokousta yhteinen tilaisuus (keskustelua, luentoja, mahdollisuus treenata jotain koirien kanssa + illanvietto tms). Paikaksi suunniteltiin Hämeenlinnaa, eikö? Kuka tätä asiaa hoitaa ja milloin syyskokous on? Tiedän, että syksyyn on vielä pitkä aika mutta olisi kiva varata aika jo nyt kalenterista ettei sitten sovi samaan aikaan jotain muuta menoa.
Enpä ole kyseisetä tietoinenkaan joten jään mielenkiinolla taustoille odottelemaan josko asiasta saataisiin lisää infoa.
http://www.koirauutiset.com/forums/index.p...topic=18132&hl=Täällä siitä on alustavia suunnitelmia. Vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Shar pei harrastajat ry:n Syyskokous/Kesäpäivä järjestetään 19.8 Lauantaina, Tuomarinkartanon Vinttikoirakeskuksessa, Helsingissä. Kaikki rodusta kiinnostuneet, Tervetuloa mukaan.
Daybreaker
13.6. 2006, 10:11
Hyvä Sanna että otit asian ajoissa esille!
Eli nyt kaikki jotka olisivat halunneet tarjota apuaan Erkkarissa, tai EUV:ssa niin kuulolle ja hereille! Eli tämänkin järjestämisessä tarvitaan apua, ideoita ja toteuttajia!!
KAIKKI halukaat ilmoittakaa itsestänne! Kokoon, näköön, rotuun ym.. katsomatta!
Ja kaikki kenellä on jonnekkin päin suhteita niin suhteet käyttöön, jotta saadaan kustannuksia alas.
Ja taas piilov***lu

Edellisen ketju tuli monta vaihtoehtoja.
Daybreaker
13.6. 2006, 10:21
Mabel, jos tarkoitit kommenttisi minulle, niin en ymmärrä mitä ajat takaa.
Ajatuksena itselläni oli
vilpittömästi. se että nyt ne ketkä (ainakin tätä foorumia lukevat jäsenet) haluavat osallistua auttamiseen, saavat tietoa ajoissa. Ja voivat antaa ideoitaan käyttöön. Mukaanlukien sinä Mabel.
sannukka
13.6. 2006, 10:23
Mabel-kulta, tuntosarvet alas. Oot tainnu asettaa ne vähän turhan herkille...
Taffinaff
13.6. 2006, 10:24
Ehdotan uudestaan luentoa luonteista ja niiden testaamisesta (luennoitsijaksi voisi kysyä vaikkapa Söderholmia). Ja tarjoudun myös auttamaan järjestelyissä kunhan ajankohta on ensin tiedossa
"Eli nyt kaikki jotka olisivat halunneet tarjota apuaan Erkkarissa, tai EUV:ssa niin kuulolle ja hereille!"
Luin tämä lausunto just niin mitä on tarkoitettu, hölmö en ole, piiiitkääää sarvet
Vaihtoehto olisi ollut, "kaikki halukaita mukaan, kaikki tarvitaan, se olisi ollut rohkaiseva ja kannustava. Asioita voi sanoa monta eri tavalla.
Minä haluan vapaamuotoinen keskustellu, näin että se on eniten tarpeen.
Luonnetestit on alkanut suju, ja se on ollut ennen kasvattajapäiville.
Ja minä voin hoita joku tehtävä myös
Moikka,
eikö ollutkin puhetta viime kokouksessa panna pystyyn ns. "huvitoimikunta", joka järjestää kaikkea mukavaa toimintaa eikä näin ollen kuormita liikaa niitä toimihenkilöitä, joilla kädet muutenkin täynnä töitä.
Ideoita varmaankin ihmisillä riittää ja varmasti myös halua osallistua kaikkeen yhdessä tekemiseen. Aina ei myöskään haluta istua luentosalissa vaan tehdä jotain hullunhauskaa
Eli antakaapa ideoita, mitä haluaisitte tehdä kera koirien tai ilman
Terveisin,
Heidi
Miksi aina pitää olla jokin luento. Miksei voisi olla mukavaa yhdessä olemista, leikkimielisiä kilpailuita, grillausta,saunomista yms,yms.
En ole luentoja vastaan, mutta eikö sellaisia voisi pitää erikseen ja vaikka syksysyllä/talvella kun on hiljaisempaa harrastusrintamalla.
Taffinaff
14.6. 2006, 14:44
Huvitoimikunta olisikin hyvä idea - kuka tietää ollaanko sellaista mahdollisesti perustamassa?
Kun rubin sanoo, se oli esille, mutta kun ei ole mitään vastakaikku, "tavallisia" ei voi tehdä mitään. Minulla on myös erilaisia ideoita mutta en tiedä missä voin ota niitä esille
Yksi tärkeä seikka on päivämäärä tai lähinna vuosiaika. Ei voi olla sama toiminta elokuussa kun marraskuussa
Taffinaff
14.6. 2006, 15:01
Voihan niistä ideoista täällä keskustella, tämähän on keskustelupalsta

"Virallinen" reitti on luonnollisesti yhdistyksen yleiskokous eli sinne vaan kaikki äänestämään ja huvitoimikuntaa ideoimaan
Mutta sitten se mene taas ensi vuoden puolella. Asia on jo ollut esille mutta meillä on pakko saada valtiudet tai siunaus
Taffinaff
14.6. 2006, 15:06
Totta....olisi kiva tosiaankin saada jotain oheistapahtumaa syyskokouksen yhteyteen. Makkarajuoksu koirille ja olutsuunnistus omistajille
AnneSal
14.6. 2006, 15:49
Hallitus päätti edellisessä kokouksessaan, että syyskokous on perinteiseen tapaan silloin Pyhäinpäivä-viikonloppuna eli 4.-5.11.. Nyt en valitettavasti muista, kumpana päivänä se kokous oli, mutta loogisempi olisi tuo 5.11., koska tiedossa oli, että jotain oheisohjelmaa mahdollisesti on edellisenä päivänä. Marja ehdotti silloin Hotelli Linneaa Riihimäellä (?); siellä oli ollut Kennelliiton tilaisuus ja se oli kuulemma ollut tosi mukava paikka ja koirat olivat tervetulleita. Mutta paikan sopivuus tietenkin riippuu siiitä, mitä se mahdollinen oheisohjelma on. Varmistan tuon päivän vielä sihteeriltä!
Kevään yleiskokouksessa päätettiin perustaa huvitoimikunta ja eikös Maire@ ollut yksi niistä, jotka sinne valittiin??? Toivottavasti löytyisi aktiivista porukkaa järjestelypuolelle; olisi kiva, jos jonkinlainen "meeting" järjestyisi
Onko mahdollista järjestää "jotakin" ennen kokouksesta, esimerkki elokuussa että voimme olla ulkona *vilpitön kysymys*
Romulus
14.6. 2006, 16:10
Ihan tiedoksi vain Pohjanmaalla asuville (ja miksei muillekin kiinnostuneille), että minä olen "kypsynyt" siihen, että aina kaikki tapahtumat järjestetään etelässä, joten aion ihan henkilökohtaisesti järjestää elokuun 12. päivä Molossi Treffenin Kokkolassa!
Paikka on vielä hieman avoin, mutta ohjelmassa on erilaista hauskaa koirien kanssa, yhteistä aikaa omistajien parissa, grillausta ja kilpailuja. Tarkoituksena on myös, että keskustelemme olisiko kiinnostusta perustaa yhdistyksen alainen virallinen tai epävirallinen alajaosto, joka pitää mukavin väliajoin tapaamisia rennoissa merkeissä.
Alustavissa suunnitelmissa on, että Molossi Treffenistä tulisi jokavuotinen kokoontuminen. Näin aluksi, yhden hengen vetämänä, hieman pienimuotoisempi, mutta jatkossa jos kiinnostusta löytyy voimme järjestää jalostustarkastuksia, koulutuksia ja vaikka mitä muuta. Taivas vain on rajana!
Laittakaa tuo päivämäärä ylös kalenteriin, ilmoittelen paikan ja "ohjelman" kun saan ne varmistettua
Hienoa
Kuka päättä "huvi"toimikunnan jäsenistötä että ketä sinne valitaan? Miten sinne ihmiset valitaan? Mielestäni olisi hyvä että kyseisessä toimikunnassa olisi vähän eripuolita maata ihmisiä joka ehkä mahdollistaisi sen että toimikunta tulisi järjestämään näitä tapahtumia eri puolille maata.
AnneSal
14.6. 2006, 16:28
Mun mielestä "jotakin" voi järjestää milloin tahansa, kunhan löytyy porukka, joka järjestää. Hienoahan se vain olisi, jos saataisiin jonkinlaista yhteistä toimintaa aikaiseksi.
Siinä tapauksessa, että tämä "jotakin" vaatii jonkinlaista yhdistyksen rahallista panostusta, asiaa on tietenkin kysyttävä hallitukselta. Ja luonnollisesti tietenkin muutenkin olisi hyvä ja suotavaa informoida asiasta päättäviä tahoja; varsinkin jos ja kun toimintaa järjestetään yhdistyksen nimissä, sellainen kun aina vaatii hallituksen "siunauksen".
Eli kerätkää järjestelyporukka ja alkakaa ideoimaan ja informoikaa esim. hallituksen sihteeriä siitä, mitä olette suunnittelemassa
Totta se on. Hupitoimikunta laitettiin pystyyn kevätkokouksessa ja minun lisäkseni siihen kuuluu Noodles, Kim, Daybreaker ja tyyneläinen sekä eräs borkun omistava nuori herra.
Toimikunta on kokoontumassa lähiaikoina. Tarkoitus on saadan yhdistyksemme nettisivuille
hupitoimikunta tiedottaa-osio ja sähköposti osoite, johon jäsenistö saa laittaa toiveita ja ideoita hulluista ja hauskoista yhteisistä riennoista.
(Toivottavasti en mennyt jo asioiden edelle, kun yllämainittuja ei vielä toistaiseksi ole..)
Hupitoimikunta on avoin kaikille ehdotuksille!
(Mutta kaikkea molossifoorumilla kirjoiteltuja ehdotuksia ei voi mitenkää muistaa, niin käytetään sitä virallista sähköpostia ehdotuksille sitten heti, kun saamme sen auki.) Toivon kärsivällisyyttä.
Avoin se on myös kaikille, jotka haluavat tulla mukaan itse "toimikuntaan".
Toivottavasti saamme järjestettyä mukavaa yhdessäoloa ja hauskaa tekemistä/rientoja.
Olinko minä nukumassa kun tämä päättetin

Minulla on yksi ehdotus tuolla kokoonpanossa, päästä Kim vapaalle kun hänelle on jo nyt riittävä
^Mä ihmettelinkin, että kukahan siellä oikein kuorsasi.
Kokoonpano, ketä on nyt mukana, tulivat vapaa-ehtoisesti ja omasta halustaan.
^
Just oli puhetta että pitää jaka tehtävät, hmm, nyt on oiva paikka tehdä sen. Eli ne joka ei ole mukaan toimintaan nyt, ovat mukaan hupi-osaston, sitten tule suurempi ryhmä vapaaehtoisia ja hommat sujuu teholla, ei puoliteholla
Ilmoittauduin mukaan hupitoimikuntaan, koska tiedän, että vapaaehtoisia on aina vaikea saada... Mutta voin ihan mielelläni antaa paikkani jollekin muulle, Mabel ole hyvä vain
Onnea järjestelyihin
Minä sanoin sen hyvällä mielellä, että kakki voimavarat otetaan "talteen" ja että ihmisiä on aika ja voimia painostaa asia täysillä. Lapsellinen vastaus tuli takaisin , mutta mitä muuta oli odotettavissa

Rakentava kriitikka ei pitää olla pahaa, kuinka enemmän väki mukaan kuinka parempi sujuu, ja kun näin että erkkari ei toiminut täysi voimalla kirjoitin tämä ehdotus.
auri leppä
14.6. 2006, 19:34
Rakentava kritiikki,hohoijaa,ja kun ei homma toiminut,sinähän sitten tarjosit apua,kukaan muu kuin Mabel,Mirka ja Tyyneläinen ei urputa täällä.Sovitaan niin että järjestätte koko homman käskytys ja aikataulut toimii,kaikki on niin helppoa.
Tähän mennessähän on mennyt niin että jotkut tekee,ja täällä sitten keskustellaan miten se pitäisi tehdä,luojan kiitos ettei ruikuttajia ole enempää,nämäkin kritiikit tulee johdolle,sehän ei toimi.Eipä taida olla kysymys näyttelystä ollenkaan vaan ihan jostakin muusta.
LAINAUS(AnneSal @ 14.6. 2006, 16:28)
Mun mielestä "jotakin" voi järjestää milloin tahansa, kunhan löytyy porukka, joka järjestää. Hienoahan se vain olisi, jos saataisiin jonkinlaista yhteistä toimintaa aikaiseksi.
Juuri näin. Mun mielestä hyviä esimerkkejä tällaisesta ovat meidän pääkaupunkiseudun tottisryhmät ja hakuporukat. Ei se vaadi sen enempää kuin että on samanhenkisiä ihmisiä jotka haluavat tehdä yhdessä toisten harrastajien ja ennenkaikkea KOIRIENSA kanssa

Ilmeisesti homma on jopa jossainmäärin antoisaakin kun useat ovat olleet mukana jo muutamia vuosia ja tuovat uudet koiransakin mukaan. Näyttelyharrastamisesta poiketen treenaamisessa ei ole koskaan ollut väliä onko hankkinut koiransa "oikealta vai väärältä" kasvattajalta. Kaikkien koirat treenataan tasapuolisesti ja jokaisen edistymisestä iloitaan yhdessä ilman että on tarvetta vertailla kenellä on se muka paras tai ei ihan niin hyvä koira.
"Eipä taida olla kysymys näyttelystä ollenkaan vaan ihan jostakin muusta."
eli mitä??
Älä miksa tyyneläinen tähään, hän ei ole tehnyt mitään pahaa, kuinka sinä kehtat hyppä hänen päällä

Minun ehdotus oli vaan että enemmän väki ovat mukaan tominassa ja ne joka on nyt kahta eri paikassa voivat keskitty siihen. Onko se niin h***tin vaikea ymmärtä
Mitä jos Mabel ja Auri soittaisitte toisillenne ja hoitaisitte keskenäisen riitelynne muualla kuin tällä palstalla.
Hupitoimikunta on avoin kaikille kuten Maire@ kirjoitti. Mene ihmeessä Mabel mukaan toimintaan niin voit alusta alkaen olla mukana tuottamassa meille harrastajille mukavia tilaisuuksia. Hupitoimikunnan toiminnassa kun kai kuitenkin on kyse mukavan/mielenkiintoisen järjestämisestä eikä siitä kuka saa tai voi tai jaksaa olla mukana toimikunnassa joka ei vielä ole kunnolla saanut toimintaansa käyntiin
Mikä kieli kirjoitaan että minun pointti mene läpi, ME TARVITSEMME ENEMMÄN VÄKEÄ TOIMINNAN ETTÄ TÄMÄ HYMIÖ

EI TULE ENÄÄ!
tyyneläinen
14.6. 2006, 20:44
LAINAUS(auri leppä @ 14.6. 2006, 20:34)
Urputtaja tässä hei
Ettei nyt vaan kenellekään tulisi paha mieli kyselystäni,niin senkin uhalla haluaisin hieman selvennystä että tässäkö kohtaa urputin?
Näyttely sujui mielestäni hyvin, joten ei valittamisenaihetta pitäisi olla, ja nosta hattua kaikille, jotka kortensa kekoon kantoivat.
Vai tässä??
Toivottavasti ensivuonna oltaisiin aikaisemmin liikkeellä kaikessa tiedottamisessa, niin voisi ehkä useampi ehtiä paikalle, ettei aina joudu samat ihmiset raatamaan näyttelyn eteen.
Nyt myönnän olevani hieman hukassa arvostetun puheenjohtajamme syytöksistä, mutta se minulle, pienelle ja laiskalle rivijäsenelle suotakoon
Huvitoimikuntaan olen ilmoittautunut ja siinä aion mukana olla,jopa joidenkin kiusaksi ehkä.
Toimimme käsittääkseni yhteisen mukavan harrastuksen hyväksi, vai olenko oikeassa
Odotan todella innolla syyskokousta ja mukavaa yhdessäoloa kaikkien ruttunuttujen omistajien kanssa.
Urputtaja päättää tältäerää tähän
Taffinaff
15.6. 2006, 07:39
LAINAUS
Ei se vaadi sen enempää kuin että on samanhenkisiä ihmisiä jotka haluavat tehdä yhdessä toisten harrastajien ja ennenkaikkea KOIRIENSA kanssa
Allekirjoitan tämän - aina ei tarvitse odottaa että Joku Muu järjestää jotain vaan joskus voi tehdä itsekin jotain asioiden eteen.
"Ei se vaadi sen enempää kuin että on samanhenkisiä ihmisiä jotka haluavat tehdä yhdessä toisten harrastajien ja ennenkaikkea KOIRIENSA kanssa"
ja Sanna avasi tämä aihe kun kyse on B & M syyskokous, eli pysyy aihessa että tule jotakin selvä. Ei kuka vaan voi tehdä mitä vaan yhdistyksen nimellä, puuuhhhh...
Taffinaff
15.6. 2006, 08:18
Jos syyskokouksen YHTEYDESSÄ järjestetään epävirallista oheisohjelmaa, ei se tarkoita sitä että myös oheisohjelman pitäisi olla virallista ja "yhdistyksen nimissä".
Minä luulen, ja sanoin kokouksessa, että me tarvitsemme enemmän miehiä tämä toimintan. Onneksi minulla on miesvaltanen työpaikka. Tämä sössötys edes takaisin ilman minkäläinen linja ei saa mitään aikaan. En ole koskaan kuulut sana Kyllä, toi oli hyvä, aina pitää vääntä ja kääntä kaikki. Kyllä me akkat ovat kanoja
Taffinaff
15.6. 2006, 08:34
Mikä tässä on sulle Mabel vielä niin helvetin epäselvää?? Ymmärtäisitkö muka paremmin, jos joku MIES kertoisi sinulle, että Huvitoimikunta on olemassa? Ja että syyskokouksen yhteydessä ON tarkoitus järjestää vapaamuotoista ohjelmaa....
Itse sanoit myös, että väkeä tarvitaan enemmän, mikä on TOTTA - vapaaehtoisia ei koskaan tunnu olevan riittävästi. Eli mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää?
Kim kirjoitti : " Kauheasti en ehtinyt kehän reunalla koiria katsella, oli vähän kiirettä... Talkoolaisia oli taas liian vähän

vaikkakin siihen nähden homma kuitenkin toimi yllättävän hyvin. Ainakin kiitoksia on näyttänyt tulevan . Kiitos siitä!"
Siksi minä aloitin keskustellu työn jakaminen!
T-naff, nyt kirjoitat että huvikunta järjestää vaikka lainat viesti että kuka vaan voi järjestää mitä vaan. Kyllä jokainen elää omä elämää ja järjestää oma hupi, mutta kun kerran on yhdistys, onko se ei sen toiminta mitä pitää ylipitää.
Mies sano kyllä asiat aivan eri tavalla kun nainen, nainen on kiero!
Taffinaff
15.6. 2006, 08:48
Nyt ei voi muuta enää kun nauraa
T-naff, hyvä, tarjoan sen
auri leppä
15.6. 2006, 09:11
Huvitoimikunnasta tuli puhe koska ensi vuonna on yhdistys 40 vuotias,kevätkokouksessa sanoin että siihen näyttelyyn olisi kiva saada jotain muuta ohjelmaa.Vapaaehtoisia siihen löytyi muutama.Tässä yhdistyksessä miehistä ei juuri apua ole ollut.Enkä menisi yleistämään naisten kieroutta,vaikka jokunen löytyykin,kuten tällaista älytöntä ja joka sanaan takertumista.
Aihe on 4 sivua pitkää ja ei mitään konkreetista ole vielä tullut esille että jonkunlainen startti on mahdollista. Ei kukaan odotta valmis tarjottu pöytä. En tiedä kuka on takerttunut mihinkään, mutta kun suora vastaus ei tule mistään suunta paitsi AnneS.
auri leppä
15.6. 2006, 09:33
Kerro mihin haluat suoran vastauksen,en ole sitä vielä ymmärtänyt
Onko se huvikunta joka järjestää "jotakin" syyskokouksen?
Onko se mahdollista järjestää "jotakin" ennen?
Saako kuka vaan järjestää "jotakin"?
AnneS vastasi nro 2, mutta siunaus on sitten auki. Se on helpo teille joka istuu yhdistyken paikoille, te tiedätte missä olemme menossa, mutta te ette voi odotta että me muut ovat selvinäkijät. Kaikki tiedot mitä tule on tämän kautta, se on tullut esille täällä monta kerta. Minä kaipaisin enemmän "epävirallisia" kokouksia että saa selville missä apua tarvitaan ja mitä on mahdollistä järjestä.
Eiköhän tämä vänkääminen tältä erää ala taas riittämään.
Tässä ei enään kukaan taida tietää, kuka puhuu aidasta ja kuka aidanseipäästä!
Toistan itseäni, mitä kirjoitin tähän ketjuun jo aiemmin. Hupitoimikunta on kokoontumassa lähiaikoina. Siitä lähtevät sitten ne rattaat pyörimään. Ei vielä hermostuta, kun toiminta ei ole edes alkanut.
Ja kuten kirjoitin,
toimikunta on avoin kaikille uusille ideoille ja uusille vapaaehtoisille toimintaan mukaan haluaville.
Kun siellä yhdistyksemme nettisivuilla ei vielä sitä virallista hupitoimikunnan sähköpostiosoitetta ole, voi ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen, jos on halua tulla toimintaan mukaan tai päässä pyörii jo useita hyviä ideoita itse toteutusta varten.
En osaa tätä asiaa enään tämän selvemmin kirjoittaa...
-Maire@-
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.