*minun tuontikoirani on tuonut mukanaan kaikki mahdolliset perinnölliset ongelmat; sinun tuontisi ansiosta maahamme on saatu kipeästi kaivattua uutta verta
*minun 5 koiraani ovat aliravittuja, huonosti hoidettuja ja surkeissa oloissa eläviä; sinun 5 koiraasi ovat pienen kotikennelin onnellisia koiria
*jos minä teetän nartullani "Y" kolme pentuetta, minä tuhoan rodun geenipoolin; jos sinä teetät nartullasi "Y1" kolme pentuetta, sinä parannat rodun geenipoolia
*jos minä kasvatan 3 pentuetta vuodessa, minä olen pentutehtailija; jos sinulla on 3 pentuetta vuodessa, sinä teet hienoa jalostustyötä
*jos pentueeni sukusiitosprosentti on 4, pentueeni on sisäsiitettyä/sukurutsaista; jos sinun pentueesi sukusiitosprosentti on 4, se on tarkkaan harkittu linjasiitos
*jos minä en ensimmäisenä ilmoita sinulle esim. ilmennyttä terveysongelmaa, minä salailen, valehtelen ja pimitän tietoja; sinä olet rehellinen, tunnollinen ja avoin kasvattaja
*kun minä rehellisesti/avoimesti kerron esim. terveysongelmista, kaikki koirani/kasvattini ovat sairaita; sinun koirillasi/kasvateillasi ei ole mitään sairauksia
*jos minun kasvatilla ilmenee lonkkavika tms, niin se johtuu siitä, että kasvatan sairailla koirilla sairaita pentuja; jos sinun kasvatilla ilmenee lonkkavika tms, se johtuu siitä, että pentu on syötetty väärin tai liikutettu rikki
*jos minun pentueessa on jollain valkoinen rintaläikkä, koko pentue on värivirheellistä p*askaa; sinun pennuissa ei ole värivirheitä
*jos minun kasvatillani on käytösongelma, se johtuu siitä, että pentuni ovat luonnevikaisia; jos sinun kasvatilla on käytösongelma, niin syy on hullussa omistajassa
*jos minun koirani/kasvattini saa sertin, se on haettu pikkunäyttelystä huonolta tuomarilta; sinun koirasi/kasvattisi sertti on saatu erikoisnäyttelystä erikoistuomarilta
*jos minä pyydän pennusta saman hinnan kuin sinä, niin minä olen rahastaja; sinä myyt laatupentuja
*jos minä pyydän enemmän kuin sinä, minä paikkaan kuralla olevaa talouttani; sinä kasvatat rakkaudesta rotuun
*jos minä pyydän pennusta vähemmän kuin sinä, minä myyn p*askaa ja pennuissa on pakko olla vikaa; sinun pentusi ovat laatutavaraa
*jos minulla on pentueesta myymättä luovutusikäisiä pentuja, ne ovat jääneet käsiin; jos sinulla on myymättömiä pentuja, sinä et ole myynyt kelle tahansa
*jos minä olen myynyt kaikki pentuni luovutusikäisinä, minä olen myynyt ne kelle tahansa tai sellaisille ostajille, jotka sinä olet hylännyt; sinä valikoit ostajat erittäin tarkoin
ja kaikki meidän koiramme ovat "samanlinjaisia" ja tällaisessa ilmapiirissä me kasvattajat teemme yhteistyötä;O)