Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Yhdistyksen virallinen tietopalsta?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Arkistoidut foorumit > FCI 2 (a): Molossit
mabel
Onko se mahdollista kysy Vahtikoira ja Toiskan Muori jos täällä voi olla oma nastoitettu aihe koskee yhdistyksen asiat? Tietysti yhdistys on pakko myös olla halu siihen...onko tämä hyvä ehdotus lookaround.gif

Tiedotuspalsta on ehkä oikea nimitys, hmm, minä ja minun suomenkieli biggrin.gif
tyyneläinen
Ja ennenkuin kukaan tulee sanomaan, ettei tämä ole virallinen tiedotuskanava (sehän jo kokouksessa todettiin),niin ehdotus on mielestäni todella hyvä thumbup.gif
Tuntuu siltä,että aika monet molossifoorumilla kuitenkin käyvät, ja täällä asiat kulkevat nopeammin, ymmärrettävistä syistä.
Lyhyesti siis KANNATAN
Lima Löllerö
Mä kerran ehdotin yhdistykselle omaa keskustelufoorumia, johon kirjauduttaisiin esim jäsennumerolla, mutta kukaan ei kuulema halua ottaa oikeudellista vastuuta ihmisten sanomisista (muistaakseni se oli tällainen syy.) lookaround.gif
mabel
Nyt kyse ei ole keskustellupalsta, se on tiedotuspalsta mitä minä haen smile.gif
Lima Löllerö
Siinähän se toimisi samalla tiedotuskanavana, ja tosiaan jos sellainen on avoin vain jäsenille, pysyisi poissa sellaiset provoilijat jotka esim valittelevat yhdistyksen toiminnasta ilman että ovat edes yhdistyksen jäseniä.

Tässäpä linkki siihen keskusteluun.

Foorumikeskustelu
mabel
Minä muistan ja laitoin myös ehdotus sinne, katso viimeinen viesti, se oli 2004, ja vastaus ei ole tullut vielä, kyllä tuntui että hyppään tasajalka.
Jettaneito
Tuota tuota.. Linkkinä olleessa keskustelussa oli muistaakseni Rubin laittanut, ettei nettitoimikunta halua aloittaa yhdistyksen omaa palstaa vedoten siihen, että ylläpitäjät ovat oikeudellisessa vastuussa kirjoituksista. Tuli mieleeni, että Leinosen Jussi perusti rottweiler-palstan (rottisyhdistyksen "virallinen" palsta sijaitsee lemmikkipalstojen alla, eikä siellä oikein kunnon keskustelua voi käydä, siitä suivaantuneena Jussi perusti "oman hiekkalaatikon"). Lenonen käytti jenkkiläistä palstatarjoajaa, jonka kotipaikkana on muistaakseni kalifornia.. Lakien mukaan, mikäli käräjille joku mielii, pitää oikeutta käydä palstan tarjoavan yrityksen kotimaassa. Eli käytännössä eletään palstatarjoajan maan lakien alla ja jos suomalainen henkilö x ottaa herneet nenään suomalaisen henkilön y kirjoituksista ja haluaa nostaa herjauskanteen, tulee kanne nostaa eo. palstatarjoajan kotipaikkakunnalla, tässä tapauksessa siis kaliforniassa.. Eli edes tuohon oikeudelliseen vastuuseen ei minun ymmärrykseni mukaan voisi vedota. Tämä ei siis ole faktatietoa, en ole asiaa mistään tarkistanut, näin olen vain kuullut. Toki asian tarkistaa varmaan melkoisen pienellä vaivalla, jos halua ja tahtoa on. innocent.gif
Vahtis
Kyllä minusta tässä lähdetään nyt kovasti hakoteille, kun palstan pitämisen ensimmäinen huoli on oikeudellinen vastuu! ohmy.gif Eikö kannattaisi lähteä siitä, että jokainen käy aamuisin sen varran itseään katsomassa peilistä ja hengittää pari kertaa syvään ja rauhallisesti, että keskustelu pysyy jossain järjellisissä rajoissa.
mabel
Vahtikoira, et vastanut minun ehdotus lookaround.gif
Vaikutta niin että et myöskään tarvitsee kun vastakaiku on 0 angry.gif
Lima Löllerö
Vahtikoira: Minä olen vissiin sitten niin naiivi, että vilpittömästi uskoin tuota omaa foorumia ehdottaessani, että aikuiset ihmiset osaisivat käyttäytyä netissä yhtä hienosti kuin live-elämässä. Että tuli kyllä todella yllättäen ainakin minulle 1. tuo kanta omaan foorumiin 2. peruste kannalle.

Kuinka voi olettaa että ikinä saadaan mitään yhteisymmärrystä aikaan kun oletusarvoisesti jo "pukeudutaan haarniskaan". Että ei edes haluta kokeilla ovatko ihmiset luottamisen arvoisia. En ymmärrä, en. confused.gif
mabel
Jettaneito kirjoitti perusteet, mikä voi olla yksi ongelma, sen asian on pakko ota huomion kun on palsta, niin valitettava mitä se on.
Rubin
Hei vaan,

muistaakseni tämä oikeudellinen vastuu oli YKSI peruste, eikä se ole mikään vitsi angry.gif tai että siihen tulisi suhtautua väheksyen confused.gif Kuinka usein kuuleekaan ihmisiä uhattavan haastaa oikeuteen syystä tai toisesta koiramaailmassa.

LimaLöllerö: "welcome to the real world". Niin ikäviä asioita on joutunut vuosien mittaan seuraamaan, että kyllä tämä vilpitön oletusarvo ihmisten hyvästä tahdosta on päässyt hieman rapistumaan. Mutta jos joku rupeaa palstaa pitämään ja todistamaan olettamukseni vääräksi, olen tietenkin enemmän kuin tyytyväinen happy.gif

Virallinen tiedotuspalsta on sitten ihan eri asia ja se olisikin oikein hyvä idea ja kannatettava sellainen thumbup.gif Nykyään tieto liikkuu niin nopeasti ja asioihin tulisi pystyä reagoimaan samalla vauhdilla.

Heidi Rubin
0400-333 242
mabel
Kirjoitin myös B & M:n guestbook jos siellä olisi mahdollisuus avaa palsta unsure.gif
Jettaneito
Rubin, tiedän itsekin, miten usein tuolla oikeustoimella uhkaillaan. Vaan onpa vissiin aikasta harvassa jutut, jotka ihan oikeasti viedään syyttäjälle ja vielä harvemmassa on jutut, jotka ihan sinne istuimeen saakka menevät.. Tuo perustelu minkä luin yhdistyksen oman palstan perustamattomuudelle, ei muistaakseni ollut kuin tuo oikeusvastuu ja vetoaminen siihen, että palstan ylläpitäjillä on myös muuta elämää. Vai jätinkö jotain lukematta, korjaathan jos oli joku muukin peruste?! Mielestäni em. oikeusvastuu on huono tekosyyy. Ja jos nyt vedotaan siihen, ettei bm-porukka osaa netissä käyttäytyä, ei ne/me rottis-ihmisetkään osata confused.gif
Mielestäni jo mainitsemani Leinosen veto oli hyvä ja radikaali, mentaliteetti oli, että antaa kaikkien kukkien kukkia. Palstalla on ollut monta vääntöä, mutta provot sieltä on puuttuneet, syy varmasti siinä, että jokaisen käyttäjän nimimerkkinä pitää olla oma KOKO nimi, rekisteröinti onnistuu vain "virallisen" sähköpostin avulla (ei esim hotmail, gmail, yahoo tms. vaan ihan työpaikan tai muun virallisen tahon sähköpostilla). Näin jokainen joutuu itse seisomaan omien sanojensa takana, myös live-kohtaamisissa.. B&M-yhdistyksen palsta olisi halutessa mahdollista rajata vain jäsenistölle, rekisteröityminen tapahtuisi vain jäsennumeron avulla. Tässä ainoa haittapuoli mielestäni olisi, etteivät rodusta kiinnostuneet ei-jäsenet voisi lukea/kirjoittaa palstalle.
Lima Löllerö
Mutta jos tällä ajatuksella leikittäisiin sen verran pitkälle, että tuollainen palsta tulisi, olisihan sellainen kaikille avoin "alaosio" mahdollinen?

Minusta ainakin siihen ei löytynyt muita "kunnon" syitä kuin tuo oikeudellinen vastuu. Ja kurjaa on se jos yhdistyksen toimihenkilö(i)llä on tuollainen asenne jäseniä kohtaan: " Ei mitään teille moukille jotka ette kuitenkaan osaa käyttäytyä". Ei koko jäsenistöä kai voi leimata muutaman tulisielun takia?
mabel
Mikä palsta on kyse, minä ehdotin tiedotuspalsta, ei mitään muuta.

Jos tule yhdistyksen foorum se pitää olla auki jokaisen, myös lukeminen, meille ei pitää olla salaisuksia joka eivät kestää päivän valo.

Älä käyttä sana tulisielu negattivisesti innocent.gif
Vahtis
mabel en vastannut ehdotukseesi juuri siksi, minkä itsekin toteat... se ei ole saanut kauheasti kannatusta. En siis nähnyt syytä vastata siihen. Keskustelua olen kyllä seurannut ja jopa jo pohtinut erilaisia toteutusmahdollisuuksia.

Puskaradion ohjelma taipuu aika moneksi, josta yhtenä esimerkkinä on tämä molossifoorumi. Tätä voivat lukea kaikki, mutta vain tietyt henkilöt voivat osallistua keskusteluun. Tämä foorumi voisi olla myös ulkopuolisilta silmiltä kokonaan piilotettu, mutta eihän siinä ole mitään ideaa, jos tarkoitus on olla avoin keskustelufoorumi.

Nikit ovat minusta kivoja ja kertovat nekin jotain kantajastaan, siksi Puskassa on tuo lista oikeista nimistä. Se takaa myös jonkinlaisen "anonymiteetin" kirjoittaessanne muillakin palstoilla.

Jos Puskaradiota perustettaessa olisi ajateltu oikeudellisia vastuita, ei tätä olisi koskaan avattu saati, että tänne olisi avattu molossifoorumia. Molossifoorumia pyydettiin ja tiesimme pyyntöjen taustalla yhtenä tekijänä olevan sen, että muualla molossifoorumit oli suljettu sanansäilän vuoksi. Mutta niin paljon tälläkin puolella koiramaailmaa tunnetaan, että tiedämme etteivät molossi ihmiset ole ainoita, joilla sanansäilä on käytössä.

Välillä on ollut vaikeaa, mutta hyvin on vielä saatu tilanne rauhoittumaan ja palstalla on käyty paljon rakentavaa ja hyvää keskustelua tärkeistäkin aiheista kaiken muun mukavan pienen välissä. Itselläni kaiken takana on luja luottamus ja usko siihen, että ihmiset ovat pohjimmiltaan hyviä. Asiaa varmasti auttaa se, että minä en itse ole molossi ihminen enkä teistä ketään tunne kuin Puskan välityksellä. Minä siis muodostan kuvani teistä vain ja ainoastaan sen kautta, mitä luen täällä.

Todetaan vielä, että palstalla ei oikeudellisessa vastuussa ole vain palstan pitäjät, vaan kyllä jokainen kirjoittaja vastaa omista kirjoituksistaan, jos käräjille asti lähdetään. Minusta kuitenkin kirjoittelu pitää pitää sellaisella tasolla, ettei siihen ole syytä.
Lima Löllerö
Mabel: Sillä tulisielulla ei ollut negatiivista merkitystä wink.gif

Kaikki vaan ei ole yhtä tulisieluisia, esim Uppiksen tyyli kirjoittaa on ihanan runollinen. Eli viesti oli se että vaikka meillä saman ryhmän koiria onkin, ei me kaikki olla samasta muotista.. Tuo tasapäistäminen ja asioiden oletus vaan pännii.
mabel
Löllö biggrin.gif En voi ota sinun sanoja eri tavalla, ehkä se on se että en osa suomenkieli blush.gif

" Ei koko jäsenistöä kai voi leimata muutaman tulisielun takia?"
Lima Löllerö
Siis kaikki eivät ota yhtä tulisesti kantaa smile.gif

Äh en mä osaa sinulle helteen pehmittämällä päälläni selittää paremmin, mutta ei se aina ole negatiivista jos asioista sanoo topakasti. Toisinaan se vaan kertoo sen, että kyseinen asia (tässä tapauksessa bullmastiffi) on sydäntä lähellä. smile.gif

Se negatiivisuushan tulee tässä kuviossa mukaan vasta sitten kun se tulisuus kohdennetaan puukkona selkään/piikkinä lihaan jne vertauskuvia. Ja ennenkuin kukaan käsittää väärin, niin tämä oli sitten ihan yleisesti sanottu.
Rubin
Hei vaan kaikille,

noh, nämä olivat minun perusteluni sille, että en ala tällaista palstaa pitämään. Jollakin toisella voi olla muunlaisia perusteluja, jotka voivat olla toisten mielestä tekosyitä. Itselleni nämä syyt ovat todellisia. Mitkä ovat muiden perustelut sille, että eivät ala / alkavat palstaa vetämään?
LAINAUS(Vahtikoira)
Jos Puskaradiota perustettaessa olisi ajateltu oikeudellisia vastuita, ei tätä olisi koskaan avattu saati, että tänne olisi avattu molossifoorumia.

Kuten sanoin, jos joku osoittaa sanani "kyynisiksi" saamalla aikaan palstan, jossa kaikki käyttäytyvät asiallisesti, niin sehän on vain hienoa. Kyllä täälläkin on saanut osallistua erittäin asialliseen, hauskaan ja informatiiviseen keskusteluun aika ajoin. Sehän on tällaisen palstan parhaita puolia. Ei tarvitse ajaa minnekään, voi paikaltaan naputella tekstiä wink.gif
LAINAUS(Jettaneito)
Rubin, tiedän itsekin, miten usein tuolla oikeustoimella uhkaillaan. Vaan onpa vissiin aikasta harvassa jutut, jotka ihan oikeasti viedään syyttäjälle ja vielä harvemmassa on jutut, jotka ihan sinne istuimeen saakka menevät.. Tuo perustelu minkä luin yhdistyksen oman palstan perustamattomuudelle, ei muistaakseni ollut kuin tuo oikeusvastuu ja vetoaminen siihen, että palstan ylläpitäjillä on myös muuta elämää. Vai jätinkö jotain lukematta, korjaathan jos oli joku muukin peruste?! Mielestäni em. oikeusvastuu on huono tekosyyy

Aivan oikein, jokainen on ensisijassa vastuussa omista teksteistään.
LAINAUS(Vahtikoira)
Todetaan vielä, että palstalla ei oikeudellisessa vastuussa ole vain palstan pitäjät, vaan kyllä jokainen kirjoittaja vastaa omista kirjoituksistaan, jos käräjille asti lähdetään. Minusta kuitenkin kirjoittelu pitää pitää sellaisella tasolla, ettei siihen ole syytä.

Noh noh, Lima Löllerö: ei pidä asettaa suuhuni sanoja, jota en ole sanonut enkä tarkoittanut. Olet ehkä huomannut, etten ole enää "niin paljon toimihenkilö kuin ennen" ( en ole enää jtk:n pj). Ihan tavallinen "tulisielu" siis minähin cool.gif
LAINAUS(Lima Löllerö)
Minusta ainakin siihen ei löytynyt muita "kunnon" syitä kuin tuo oikeudellinen vastuu. Ja kurjaa on se jos yhdistyksen toimihenkilö(i)llä on tuollainen asenne jäseniä kohtaan: " Ei mitään teille moukille jotka ette kuitenkaan osaa käyttäytyä". Ei koko jäsenistöä kai voi leimata muutaman tulisielun takia?

Terveisin,

Heidi Rubin
0400-333 242
Lima Löllerö
Rubin: Kertoisitkos sitten mitä tarkoitit, minä en ainakaan osaa tekstiäsi tulkita muulla tavoin? unsure.gif
Lima Löllerö
Jahas, kun tota omaa tekstiäni luin, niin löysin sen kohdan mistä se negatiivinen merkitys löytyi. Tuohan näyttää ihan selvästi siltä, että tulisieluiset= moukat jotka eivät osaa käyttäytyä.. blush.gif En mä sitä kyllä noin tarkoittanut, en nyt kuitenkaan muokkaa tuota tekstiä, kun menee muuten vielä sekavammaksi..
mabel
Jiiipppiii, osan suomea thumbup.gif Löllö, ei hätä wub.gif
Lima Löllerö
Joo vika ei ollut sinun suomessa, vaan minun.. Taidanpa marssia takasin äidinkielen tunneille.. *nolo*
mabel
Älä, minä voin anta oppikurssi biggrin.gif
Vahtis
LAINAUS(Rubin @ 16.6. 2006, 16:26)
Kuten sanoin, jos joku osoittaa sanani "kyynisiksi" saamalla aikaan palstan, jossa kaikki käyttäytyvät asiallisesti, niin sehän on vain hienoa.

Tuota... minusta tämä heitto on itsessään ihan huippu kyyninen. Sellaista maailmaa ei olekaan, jossa kaikki käyttäytyvät asiallisesti. Me olemme valitettavasti - tai onneksi - ihmisiä ja sellaisina puutteellisia. Onneksi siksi, että millaista sanansäilää täällä taitettaisiinkaan, jos keskustelu käytäisiin jumalien välillä.

Keskustelupalstaa ei siis kannata edes yrittää ennen paruusiaa, ja sen jälkeen sitä tuskin kukaan enää edes kaipaa. Taidanpa laittaa pillit pussiin ja sulkea koko Puskaradion.

Toisaalta Puskaradion molossipalsta on jo osoittanut sanasi kyynisiksi. Palstalla on ollut n. 16000 viestiä ja näistä reilusti alle prosentti on ollut asiattomia. Kyllä voidaan sanoa, että täällä kaikki käyttäytyvät asiallisesti, eivät ehkä aina, mutta käyttäytyvät kuitenkin. wink.gif Useampi vuosi tässä on menty ja muutaman viikon katkoilla on selvitty ja jatkossa ei toivottavasti tarvita niitäkään.

Jokainen saa ihan vapaasti päättää lähteekö ylläpitämään keskustelupalstaa ja syyt voivat olla moninaiset. Minä olen vain todennut, että minusta ollaan lähdössä liikkeelle ihan väärästä päästä, jos ensimmäisenä on mielessä käräjätupa tai miten oikeudellinen vastuu onnistutaan kiertämään siirtämällä palsta Suomen rajojen ulkopuolelle. Tämä lähtee mielestäni liikkeelle väärästä päästä siksi, että ennakkoajatus on nimenomaan se, ettei maan päällä ole mitään hyvää ja keskustelupalstan sisältö ei voi olla muuta kuin asiatonta. Kuvitellaanpa kaupungin isiä tai äitejä, jotka pohtivat kannattaako avata uusi linja joukkoliikenteessä, koska kysyntää on ja käyttäjiä olisi paljon. Ei tietenkään kannata, koska bussissa kuitenkin matkustetaan liputta ja tehdään ilkivaltaa kalustolle. Näinkö se ihan oikeasti menee?

Muuten voin todeta, että keskustelupalstan ylläpitoon saa aikaa kulumaan hulppeasti, vaikka ei tarvitsisi edes "säätää" keskustelijoita. Säätäminen on sitten oma ikävä lisänsä, jos sitä tulee, joka vie sekä aikaa, energiaa että hyvää mieltä. Sitten kun hommaan menee liikaa aikaa ja energiaa eikä se anna vastapainoksi mitään, niin kyllä tulee mieleen pistää lappu luukulle.
auri leppä
Jos on jotain tiedotettavaa niin yhdistyksen ajankohtaista osiossa voi viralliset kiireelliset asiat kertoa.Tämäkin foorumi tavoittaa useat vaikkei se virallinen olekaan.Keskustelupalstasta on kerran ollut puhetta hallituksessa ,ja sen toin snne minä Henna Jokisen pyynnöstä.Kukaan ei halua otta vastuuta,tai vahtia mitä siellä kirjoitellaan,ja kun täälläkin näitä itsestään selviä asioita saadaan väännettyä mihin milloinkin,niin ainakin minulle tämä riittää.
mabel
Tiedotuspalsta on vuorovaikuteinen, kuka tahanssa voi kysy ja saada vastaus nopeasti, se oli minun ajatus, eli se tuli virallinen, ei kun nyt heitetään asiat tänne ja sitten kun vasta saa kuulla että tämä eí ole virallinen foorum. Tosi sekava. Mutta tämä oli vaan ehdotus, jos ei ole hyvä sellainen, antaa aihe vajoa alas.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.