Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Molossimarssi
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > Arkistoidut foorumit > FCI 2 (a): Molossit
Sivuja: 1, 2, 3
Åland
Molossimarssi

Tarkoitus on kerätä ihmisiä, jotka elävät molossiensa kanssa, rauhanomaiselle rinnakkaiskävelylle näyttääksemme kuinka yhteiskuntakelpoisia rakastamamme rodut ovat. Mukaan voi halutessaan ottaa koko perheen.

Jos kävely vähääkään kiinnostaa ja olet huolissasi rotujemme jatkosta Suomessa, osallistu! Nyt jos koskaan on aika kulkea yhdessä.

Paikkakunta marssille on Lahti la 1.7.06., klo 13.00.

Kokoontumispaikka ilmoitetaan myöhemmin osallistujille kirjeitse / sähköpostitse / puhelimitse.

Kahvi- ja keskustelutilaisuus on tilaisuuden jälkeen, huvitoimikunta on tervetullut uurastamaan ensimmäisen todellisen haasteen kanssa ja jos siellä joku itkee, niin me itkemme kaikki rotujemme tähden, ei minkään muun asian takia.

Sydämellisesti tervetuloa ja vapaaehtoisia tarvitaan!

Katriina puh. 040-8206445 tai mailaa
Hugis
Hienoa! Pitää katsoa saanko vapaata, tulen Helmin kanssa (Hugo kun ei ole aivan yhteiskuntakelpoinen... wink.gif)
Åland
biggrin.gif Kiitos rohkelikko Hugonmami! Tämä on hyvä alku.

Meiltä tulee Ronja wub.gif
mabel
Ja täältä tule Kettu biggrin.gif
Åland
biggrin.gif Kiitos Mabel !

thumbup.gif
tyyneläinen
Mukaan tullaan, jos pomo suo cool.gif
arado
Voisin ehkä tulla Dogo argentinon kanssa, joka on Bh- kokeen suorittanut.
Jos saan kyydin sinne, tervakoski-lahti ja takas myös smile.gif
Tai ottaa nartun mukaan tai molemmatkin..
Åland
Tervetuloa Tyyneläinen biggrin.gif

Toivottavasti pomosi on armelias ja päästää sinut mukaan. " Kirjallinen anomus tässä".

Arado kera dogojen tervetuloa biggrin.gif

Pääasia on iloinen mieli koirilla ja omistajilla, kävelystä on tarkoitus tehdä iloinen tapahtuma ja kuvastaa myös sitä mielihyvää, joita nämä karvaiset ystävät meille tuovat.

Tämä kuulostaa nyt kerrassaan lupaavalta, kiitos että välitätte!
tizzian
Kuulostaa hyvältä! Toivottavasti saatte paljon väkeä kasaan kera iloisen, avoimen mielen ja pidänpä vielä peukkuja että säätkin ovat suosiolliset.

Jaaa, että mitäkö koiratonna tungin tähän väliin... biggrin.gif ...halusin vain tuoda julki että molossien ihailijana kannatan ajatusta.

thumbup.gif dogrun.gif
Åland
Hei Tizzian biggrin.gif Koiraton, sinä olet juuri se joihin me haluamme tehdä vaikutuksen näillä meidän rakkailla koirilla.

Kun yksikin koiraton ja koirallinen ymmärtää näiden rotujen olemassaolon positiivisessa merkityksessä, jokainen koiranystävä jonka tuolta kävelyltä saamme, on meille rodunharrastajille elintärkeä, vain me voimme vaikuttaa mielipiteisiin koiriemme avuilla ja minä jaksan edelleen uskoa, että saamme kokoon ryhmän ystävällisiä, hyvinkäyttäytyviä molosseja.

Tule katsomaan, jos ehdit! flowers.gif
Hugis
Vapaata anottu ja saatu. Eli jos en saa kyytiä täältä päin, niin tulee sitten harjoiteltua Helmin kanssa junalla matkustamista biggrin.gif Tälläisen asian puolesta matkustaisin vaikka Rovaniemelle thumbup.gif
mabel
Hugonmami, minä voin siepa sinut kyydin smile.gif
Hugis
Mabel, kiitos flowers.gif
Soni
Täältä ilmottaudutaan kans mukaan tallustelemaan Jaden (ja ehkä Soninkin) kanssa thumbup.gif
mabel
Åland kirjoitti : "Kun yksikin koiraton ja koirallinen ymmärtää näiden rotujen olemassaolon positiivisessa merkityksessä, jokainen koiranystävä jonka tuolta kävelyltä saamme, on meille rodunharrastajille elintärkeä, vain me voimme vaikuttaa mielipiteisiin koiriemme avuilla ja minä jaksan edelleen uskoa, että saamme kokoon ryhmän ystävällisiä, hyvinkäyttäytyviä molosseja."

Tuolla on kaikki pähkinäkuoressa rolleyes.gif wub.gif
Åland
Hugonmami, sehän kävi nopeasti, pomolle flowers.gif ja sinulle kanssa flowers.gif

Soni biggrin.gif Tervetuloa Jaden ja toivottavasti Soninkin kanssa.

Kaikki marssiin osallistujat voivat vaikuttaa vielä tässä vaiheessa tapahtuman suunnitteluun, ideat koiriemme hyväksi ovat tervetulleita.

Palaan tänne huomenna, katsotaan mitä palstalta löytyy. Jatketaan hyvässä hengessä ainutlaatuisen tapahtuman suunnittelua flowers.gif
tyyneläinen
Onko lahden seudun lehdille kerrottu/kerrotaanko kyseisestä tapahtumasta, että saataisiin mahd.paljon julkisuutta, samoin kun paikallisradio???
Voitaisiinko marssin kulkureitti ja aikataulu pistää myös paikalliseen mediaan etukäteen, voisi sitten vaikka päätepisteessä yleisö päästä kyselemään meiltä molossien omistajilta kaikkea, mitä mieli tekee.
Jaanakain
biggrin.gif Loistava idea Kati! Yritämme osallistua, joko kera koiran tai ilman. Jaana
~Merski~
Hitsi, olisin voinut estrelan kanssa tulla, mutta kun olen töissä juuri tuolloin.
Toivottavasti marssi onnistuu! thumbup.gif
-tanja-
Täältä tullaan Armin kanssa,jos vaan auto on siihen mennessä kunnossa,jos ei niin sitten lainataan.

arado: mä olen hämeenlinnasta,kyytiin mahtuu!
Hugis
Mä mietin kans tuota median kutsumista paikalle. Pitäiskö vaan pommittaa toimittajia, jos joku kiinnostuis? Mä voisin metsästää joitain e-mail -osoitteita ja laittaa tietoa tästä marssista. Päästään vielä kympin uutisten loppukevennykseen wink.gif (no ehkä ensin paikallislehteen...)
Romulus
Ammattikuntaan kuuluvan neuvo: Älkää vain soitelko lehtiin ja radioon, sillä sellaiset unohtuu heti kiireisiltä toimittajilta. Tehkää lyhyehkö pressitiedoite, josta ilmenee mistä on kyse, missä, milloin ja miksi. Toivottakaa lehdistö tervetulleeksi itse paikalle toteamaan, että molossien kanssa ei tarvitse pelätä tms. Tällä tavalla saatte lehdet ja radiot kiinnostumaan!

Jos tarvitsette apua tuollaisen laatimisessa, niin autan mielelläni rolleyes.gif
Jarppa
Harmittaa kun sattuu just mun vikalle työpäivälle ennen lomaa niin ei pysty ottamaan vapaaksi. Olisi muuten ollut kyllä ihan hauska päästä mukaan.
kerinkallion pelastaja
me täältä lahdesta ilmoittaudumme mukaan,ellei keikkaa pukkaa laugh.gif just sillon.
Hugis
Romulus, just jotain tollasta ajattelin. Aletaanko miettimään sitä tiedotteen sisältöä, voin tehdä sun kanssa kun nyt on aikaa biggrin.gif ? Ja sitten vaan postittamaan.
edi
Me ollaan kanssa mukana smile.gif
päärynä
smile.gif Hieno idea!
Ainoastaan suunniteltu ajankohta minua hieman huolettaa molossiystävämme hyvinvointia ajatellen.. kesäaikana, etenkin auringon paistaessa pyrin itse toimimaan niin ettei koirien tarvitse liikkua enemmän kun mitä itse päättävät liikkua lookaround.gif .
Åland
Huomenta vaan kaikille biggrin.gif

Kiitos ihan jokaiselle vastanneelle ja lehdistötiedoite on erittäin tervetullut ja kiitos avuntarjouksesta , Romulus, kaikki apu on tarpeen. Laitetaan sähköpostia toisillemme asiasta. Uskon lehdistön kiinnostuvan tapahtumasta, tuodaan positiivisuutta tiedotteeseen, rotujemme kohdalta.

Paikallisradioon voin ottaa yhteyttä uskon, että kiinnostusta löytyy.

Edi , lämpimästi tervetuloa, samoin Kerinkallion pelastaja, näin saadaan myös tätä harrastuspuolta smile.gif tuotua myös esiin. Merski, kiitos kiinnostuksesta smile.gif) ja Jaanakain, ota pikkuinen mukaan, Ronjan viereen mahtuu yksi taapero laugh.gif Jarppa, harmi, että et voi tulla mukaan, mutta työt on tehtävä wink.gif

tanja hienoa, että tulet Armin kanssa flowers.gif flowers.gif

Päärynä, älä ole huolissasi, paikka on suunniteltu huolella myös koiria ajatellen. Paikka johon menemme on suosittu kävelyalue, vilkas, mutta kuitenkin tilava.
Kävelymatka on suunniteltu koiria ajatellen, ei liian pitkä eikä liian myöhään, koska parempi mennä kävelylle perheiden ulkoiluaikaan, kun tämän meidän juhlivan nuorison.
Ja juhlivassa nuorisossa ei ole mitään vikaa, mutta koirille tilanne on parempi, jos meidän "kohderyhmä" on selvänä laugh.gif

Laitan teille paikasta viestiä, pidetään homma hanskassa ja ilmoittautumiset kasassa ja tiedotellaan myöhemmin paikasta, jookos?

Ei muuta kuin hihat heilumaan thumbup.gif
arado
LAINAUS(-tanja- @ 16.6. 2006, 20:01)
Täältä tullaan Armin kanssa,jos vaan auto on siihen mennessä kunnossa,jos ei niin sitten lainataan.

arado: mä olen hämeenlinnasta,kyytiin mahtuu!

Hienoa smile.gif

Voimme ehkä mennä meidän autolla, jos et saa omaasi korjattua.(ei ole mikään upea, vaan ...)
Laitetaan bensat puokkiin ja ekun enoksi smile.gif
Niin en omista ajokortia, harmi.
Elsaenkeli
Jippii! Hienoa! Minä olen töissä, mutta koitanpa päästä paikalle ilman koiraa. Tottahan siellä meitä tarvitaankin liikennettä ohjaamaan kiinnostuneista syntyvän ruuhkan takia wink.gif
Ilmoitatko täällä siitä paikasta sitten?
Åland
Hei Elsaenkeli biggrin.gif Mukaan voi toki tulla, hommaa riittää.

Koiramäärä tuntuu nyt sopivalta tähän ensimmäiseen marssiin, haastetta ja vastuuta riittää meille kaikille osallistujille ainakin minusta.

Mitä mieltä muut osallistujat ovat nyt koiramäärästä?

Mikään ei estä muissa kaupungeissa vastaavan marssin järjestämistä ja meistä varmasti jokainen tämän läpikäytyään voi kertoa täällä kokemuksiaan marssista ja lehdistä voi sitten lukea loput. smile.gif
Romulus
Ei pressitiedote tarvitse mikään kummoinen olla, kunhan siitä ilmenee tarvittavat seikat.

Toivotamme Teidät tervetulleeksi seuraamaan ainutlaatuista Molossimarssia!

Lauantaina 1.7 alkaen klo.... Teillä on ainutlaatuinen mahdollisuus tulla seuraamaan Molossimarssia, joka lähtee liikkeelle (mistä?) ja päättyy(mihin?). Molossimarssiin osallistuu useita erirotuisia molossityyppisiä koiria, kuten bullmastiffeja, bordeauxindoggeja (ja mitä muita?).

(sitten kannattaa selvittää miksi tällainen järjestetään, esimerkiksi:)

Marssin tavoitteena on osoittaa, että usein tappajakoiriksi leimatut molossirotuiset koirat ovat hyvinkin yhdyskuntakelpoisia, ja tappajakoiran maine ei ole lainkaan niille sopiva. Koirien omistajat kertovat marssin päätyttyä mielellään koiristaan ja harrastuksistaan niiden kanssa.

Tervetuloa mukaan!

ja loppuun yhteyshenkilön nimi ja numero, josta saa kiinni ja voi kysellä asiasta lisää.

Jotain tällaista rolleyes.gif Ja jos tiedotteeseen saa vielä jonkun molossin kuvan niin se erottuu hyvin kaikista muista tiedotteista. Ja aina pitää laittaa jonkun yhteystiedot loppuun ja voi vielä pyytää soittamaan ennen tapahtumaa, niin itse tapahtuma otetaan vakavasti.

Ja tiedote kannattaa lähettää noin viikkoa ennen itse tapahtumaa, ja vielä marssia edeltävänä päivänä laittaa muistutus tyyliin "Muistittehan, että huomenna on ainutlaatuinen tilaisuus..."
Åland
Romulus on ollut ahkerana, kiitos! flowers.gif

Osallistujat voivat vaikuttaa lopullisen tiedotteen tekstiin, joten laittakaa viestiä yksärinä, mitä muutetaan mitä ei. Rotuja lisätään osallistujien mukaan.

Jos joku kaikista roduistamme tietävä / ymmärtävä /asiasta kiinnostunut tuntee halua olla asian tiimoilla tiedottaja, ottakoon yhteyttä pikaisesti minuun. Muutoin omistajat kertovat itse mitä haluavat omista koiristaan ja harrastustavoistaan.

Asiat etenevät nyt omalla vauhdillaan ja me pyrimme tekemään parhaamme, enempää emme voi asioiden eteen tehdä.
Åland
Romulus smile.gif ja kaikki wink.gif

Karsastan itse sanaa "tappajakoira" joka on median luoma sanahirviö ja ajattelin, kuunneltuani näitä kahta kuorsaavaa "moottorisahalta" kuullostavaa koiraani, ehdottaa kainosti, että sana korvattaisiin seuraavasti;

Marssin tavoitteena on osoittaa, että usein hankaliksi leimatut molossirotuiset koirat ovat hyvinkin yhteiskuntakelpoisia, ja maine jonka rotumme ovat saaneet, sangen valitettavien tapahtumien takia, ei ole lainkaan niille sopiva. Koirien omistajat kertovat marssin päätyttyä mielellään koiristaan ja harrastuksistaan niiden kanssa.

Tervetuloa mukaan!
Romulus
Olen Åland kanssasi samaa mieltä tuosta tappajakoira -sanasta. Keksimäsi "kiertotie" on erittäin osuva ja sopiva. Käytä ihmeessä tuolla tavalla, niin ainakaan joku pölvästi kesätoimittaja, joka ei tiedä rodusta mitään, ei laita lehden otsikkoon "Tappajakoirat lenkkeilivät keskustassa".... stupid.gif

Ottakaa yhteyttä kaikkiin mahdollisiin lehtiin (maakuntalehdet, paikallislehdet, ilmaislehdet), radioihin ja telkkariin (kai siellä ainakin paikallistelevisio on? sekä Ylen paikallinen tv?), niin saatte ainakin jotain median edustajia paikalle. Lisäksi jos lehtiin on mahdollista jättää ilmaisia ilmoituksia johonkin menot-palstalle tai vastaaviin, niin laittakaa ihmeessä niihinkin kutsut ihmisille tulla katsomaan marssia.

Mä pidän kovasti peukkuja teille! Ja olen käytettävissä, jos tarvitsette jonkinlaista apua... Itse emme pääse marssimaan, sillä olemme samaan aikaan Ylivieskan näyttelyssä wub.gif
tizzian
Tulipa nyt vielä mieleen...
olisikohan mahdollista tehdä jonkinlainen marssin aikana/päätteeksi jaettava esitelappunen, jossa voisi olla esim. kerrottu mitkä rodut molosseihin kuuluvat, ehkäpä jotakin yleistietoa sekä vaikkapa joidenkin kotisivuosoitteita, joilla voisi sitten vaivattomasti käydä vielä tapahtuman jälkeenkin tutustumassa tähän molossimaailmaan...

dogrun.gif

Ps. itse myös kannatan tuota "tappajakoira" -sanan välttämistä
Åland
Romulus, olet ihan oikeassa ja minä puolestaan enemmän kuin iloinen neuvoistasi. biggrin.gif Yhdessä tekemällä tämä on muodostunut jo paljon selkeämmäksi, perjantaina aloitettiin smile.gif

Tizzian, erittäin hyvä idea ja ei muuta kuin toteutetaan se, raakavedoksia lähtee huomenna illalla kaikille osallistujille, lyödään taas päät yhteen ja mietitään selkeintä, parasta mahdollista esitettä rotujemme vuoksi.

Miltä kuulostaisi yhtenäinen T-paita osallistujille "Molossimarssi 2006, rotujemme puolesta" osallistujille, voisin selvitellä sen teettämistä, kiire tulee mutta tässä on onneksi vielä aikaa.

Aurinkoista päivää kaikille!
JennyJaKoissut
Voi harmi, mä en varmastikkaan pääse, töitä ois sillon luvassa sad.gif Mutta tuo miehenkörilääni yllätti mut ja sanoi et hän vois kyllä tulla Brandon kanssa, jos siis mukaan vielä mahtuu? wub.gif unsure.gif
tizzian
Meillähän on muuten myös täällä Puskassa tuo "Menovinkit" osio... wink.gif sinnekin voisi varmaan ilmoituksen marssista laittaa...

Tuo paitajuttu olis varmaan sikäli hyvä että se tekisi joukosta yhtenäisemmän. Ja jos mukana on paljon sellaisiakin jotka eivät tule koiran kanssa, mutta niistä silti voisivat kertoa niin "ulkopuoliset" tunnistaisivat heidät helpommin smile.gif
Åland
Menovinkit biggrin.gif Sinne palataan myös, kiitos Tizzian flowers.gif

Koiramäärät on vielä edelleen auki, mukaan mahtuu, osallistujamäärä tulee rajatuksi varmasti jossain vaiheessa, mutta vielä ei olla asiasta puhuttu sen kummemmin. wink.gif Tärkeintä on saada mukaan hyväkäytöksisiä molosseja ja niitä tuntuu tulevan kokoajan lisää dogrun.gif

Eli tervetuloa thumbup.gif Brandon ja miehenköriläs, harmi ettet itse pääse tulemaan JennyJakoissut.

Ilmoittautua voi toki vain sähköpostin kautta, jos ei halua tänne Puskaan tulla nimeään sanomaan. Kiinnostus on kasvanut ihan thumbup.gif koko ajan, siitä suuri kiitos teille kaikille!
auri leppä
Kiitokset loistavasta ideasta,asiaa voi vielä jalostaa,tässäpä huvitoimikunnalle on ihka ensimmäinen juttu.

Tapahtuma pitäisi järjestää elokuussa ja taas helsingissä,marssi tulee lopettaa eduskuntatalolle,se voisi alkaa suurkirkolta tai espan kappelista josta on helppo tulla Mannerheinmintielle,ja mukaan pitää saada toimittajia mahdollisesti kympinuutiset ja muita ,kuten eläinruokakauppiaita ,lääkäreitä j.n.edelleen .Ovathan koirat hyviä työnantajia.Alvia maksetaan vähän joka asiasta nykyään.
Åland
Kiitos Auri mukavasta viestistä ja kiitos, että ajatus poikii myös yhdistykselle toimintaa.

Me jaamme mielellämme kokemuksemme tästä marssista ja muistakaa kun luette näitä viestejä, kaikki on vielä alussa, mutta taustavoimille flowers.gif

Ensi perjantaina tulee tarkat tiedot tänne tapahtumasta.

Siihen asti kiirettä pitää dogrun.gif dogrun.gif ja teemme parhaamme!
¨steffy
voi itku, mielellään tulisin, mutta junamatka maksaisi maltaita sad.gif
Soni
Toi paita-juttu olis tosi kiva, jos vaan vielä ehtii rolleyes.gif
sannukka
Me ei päästä mukaan, mutta toi paita vois kiinnostaa. Voiko sitä paitaa ajatella marssiin osallistumattomillekkin molossien puolestapuhujille? Noin niinkuin "jokapäiväiseksi molossimarssiksi"? biggrin.gif
mabel
Olet vaan sannukka wub.gif biggrin.gif
Åland
Steffy, toivottavasti saisit matkan jotenkin järjestettyä..olisi hienoa jos pääsisit mukaan biggrin.gif

Soni, huomenna on paita-asia selvä, palailen tänne palstalle huomenissa.

Vai Sannukka, jokapäiväinen molossimarssi biggrin.gif Ihana !Sitähän tämä elämä on noitten ruttujen kanssa..

Jos paidoilla rupeaa olemaan kysyntää enemmänkin..sitten täytyy miettiä painattamista kerralla suurempi määrä vai tilataanko vain osallistujille biggrin.gif

Ihan hyvä kysymys, selvitellään ja palataan huomenissa. Kysehän on ainutlaatuisesta tapahtumasta ja hyvä jos paidat kelpaavat.
AnnaElina
Mekään ei päästä valitettavasti osallistumaan mutta tuo paita kuulostaisi tosi kivalta jutulta.

Näitä marsseja voisi järjestää useamminkin.
Bonanza
Mekään ei päästä marssille mukaan.
Paidan minäkin voisin ottaa ja marssia täällä yksin noitten molossien kanssa paita päällä w00t.gif wink.gif
mirka
Sen verran on kuuma kesällä että en halua lähteä ruttuturpieni kanssa ajamaan pitkää matkaa. Olisin myös kiinostunut kyseisestä T-paidasta ja osallistua täälä Sannukan kanssa yhteismarssiin thumbup.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.