Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Puhelinmyyjät
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Netta
Joku Oulun murteella kälättävä puhelinmyyjä onnistui kauppaamaan minulle äsken Trendin kahden vuoden tilauksen jollain "erikoishinnalla" ennen kuin edes tajusin koko hommaa biggrin.gif Kaipa tuon voi vielä peruuttaa kun maksukuitti tulee, mutta kyllä nyt nolottaa... Että annoinkin moisen hölöttäjän puhua itseni niin pyörryksiin, että myöntelin vain puhelimeen "joo, no niin... joo, eiköhän se sovi.." ja näen nyt sieluni silmin kuinka myyjäpoika nauraa vedet silmissä viimeisimmälle uhrilleen. Ja minä kun olen aina ollut niin taitava välttelemään tuollaisia.

Kohtalotovereita? Kuka muu on sortunut (kenties useammankin kerran?) puhelimyyjien hirveän papatuksen vaikutuksesta ostamaan jotain, mitä ei todellakaan tarvitse, vai olenko ainoa jonka puolustus petti? Pitänee tästä eteenpäin noudattaa entistä tiukemmin taktiikkaa "ei kiinnosta, moi".

Naurattaa ja nolottaa niin, että oli pakko jakaa tämäkin biggrin.gif
>tinja<
itselle ei yleensä puhelinmyyjät soittele, ja jos soittelee niin kuulun tähän töykeään joukkoon joka lyö luurin korvaan.Ei se puhelinmyyjänkään elämä ruusuista ole, tiedän, mutta en vaan jaksa kuunnella sitä tuputtamista ja vänkäämistä että enkö nyt kuitenkin ottaisi sen ja sen lehden kymmeneksi vuodeksi.. smile.gif
Patu
Enpä ole sortunut tuohon mitä -netta- biggrin.gif Mä aina paiskaan luurin korvaan tai sanon vaan jotain että: "ei kiinnosta, heihei". Tarjouksen kuuntelen, mutta useimmiten ovat jotain trendi -ja cosmopolitan-lehtiä, yms, jotenka ei kiinnosta, ja lisäksi vielä se, kun noi myyjät eivät jätä tuputtamista siihen vaan keksivät uutta tai vänkäävät vastaan.. pinch.gif
Kituli
Kävipä nolosti biggrin.gif

Itse olen yleensä mahdollimman kohtelias puhelimessa, mutta aina ei itse puhuja ole kohtelias. Eräskin mies soitti ja myi jotain lehtiä (joita meille jo tulee!) ja selitin kauniisti asian.

"Ai ei kiinnosta vai?!!" huusi mies puhelimeen ja paiskasi luurin kiinni. Minä raukka jäin hölmistyneenä kuuntelemaan piippiitä.

Että näin meillä...
Sundae
Työtäänhän he vain tekevät tosiaan, mutta itse teen kyllä yleensä kaikkeni, että pääsen niistä eroon rolleyes.gif Luuria en sentään lyö korvaan, mutta usein vastaus mulla on, että "just nyt ei kyllä ole aikaa.. (puhua puhelimessa siis)" ja se on sitten siinä. Kerran mulle kauppas joku tyyppi jotain ties mitä lehtiä ja sanoin ihan pokkana, että "mun kaverille tulee noi lehdet, luen ne aina siellä" ja voi kiesus kun se myyjä meni ihan sanattomaks biggrin.gif Jotain epämääräistä se soperteli ja lopetti puhelun biggrin.gif
Wilde
Onhan tuota tullut koettua kaikennäköistä, puhelinnumeronikin kun on äitini entinen niin kaikki lehtimyyjät soittelevat minulle ja kysyvät olenko äitini. shifty.gif
Viime viikolla ollessani riparilla nuori naismyyjä soitti ja kysyi tilaisinko vuodeksi Eläinmaailman. Kun vastasin että minulle se kyllä tulee jo, niin hän alkoi selittää hirveän nopeasti eri lehtien nimiä, että haluatko tilata tämän tai tämän... Vastasin sitten, ettei minua kiinnosta mikään niin nainen sanoi töykeästi; "No ei väkisin" ja paiskasi luurin korvaani. laugh.gif

Eniten ärsyttää myyjät jotka puhuvat niin nopeasti/epäselvästi ettei heistä saa mitään selvää.

Äidilläni on tapana udella lehdestä lisää ja lisää, niin pitkään että myyjä ehtii jo innostua, ja sitten kun pitäisi kertoa nimi ja osoite niin hän sanookin ettei tilaa yhtään mitään, kiittää, sanoo heihei ja lopettaa puhelun. Ilkeää. biggrin.gif
wiputar
Mä tajusin tossa muutama kuukaus sitten, että minkä ihmeen takia vastaisisin sellasen numeron soittoon, jota ei omassa puhelimessa oo muistissa. Kaikki, joilla on mulle OIKEESTI asiaa löytyy mun puhelimen muistista. Myöskään "tuntematon numero soittaa" rimpautuksiin en vastaa. Vastaan kyllä paikallisien lankapuhelimien soittoihin, mutta en outoihin numeroihin. Ja olempa huomannu, että näitä "pommittavia" numeroita löytyy melkein kymmenen!! Ja ovat soitelleet jo parin kuukauden ajan. Odottelen ja ihmettelen, että koska kyllästyvät kun en vastaa mihinkään vuorokauden aikaan rolleyes.gif cool.gif
Pisara
Meille päin tulee harvoin soittoja puhelinmyyjiltä, onneksi. Jos kuitenkin sattuu soittamaan sanon vaan, etten ole kiinnostunut tai, että pitää lopettaa, kun lähden kauppaan. biggrin.gif Aika hyvin yleensä tehoaa. Yhdesti joku oli soittanut, äiti vastasi, ja myyjä oli alkanut väkisellä tyrkyttää lehteä vaikka äiti sanoi, ettei tällä kertaa halua tilata mitään, lopuksi myyjä oli tiuskaissut jotain ja lätännyt luurin korvaan.
Ymmärrän kyllä, että niitä on vaikea myydä, ja, että on ärsyttävää kuunnella aikalailla jokaikisestä luurista kuuluvaa lausetta; "ei kiitos" "ei kiitos" "ei kiitos", mutta tuo luurin lyöminen korvaan on ehkä kaikista rasittavinta mitä voi asiakkaalle tehdä, meneehän tuossa viimeinenkin kiinnostus koko lehtimyyjiä kohtaan.
Sumu
lehtimyyjät on rasittavia. mulle on ny tässä soitellu jatkuvasti joku lehtimyyjä tai sitten jonku gallupinpitäjä, eri henkilöitä siis. mun kun on pakko vastata jos joku soittaa salasella numerolla, koska äidillä ja yhellä toisella tutulla on salaset numerot. ja sellasiin outoihin numeroihin vastaan kans, koska joku tuttu voi soittaa toisen kännykästä tai sitte niinku yks päivä tässä yks soitti ja kysy leeviä astututkseen....

nii ja asiaan. mulle soitti kerran yks semmonen rasittva myyjä joko puhu sillai tasasella konemaisella äänellä. se papatti kokoajan kamalasti ja kerkesin siinä aina miettiin kaikenmaalilman asiat ennen ku piti aina vastata jotai. nii se sano jotai et mä saan lahjaksi jonkun lehden vuoden tilauksen ja minähän olin heti kiinnostunu että "lahjaksi! tänne vaan" sitte se luetteli jonku kamalan litannian eri lehtiä jokka on siinä sillai et saa valita... en ees muistanu kaikkia mitä se luetteli ku se pääsi loppuun. no valitsin lehden ja se papatti taas kamalasti. sitte tuli et "nii ja sitte tässä olis tämmönen että sun pitäs maksaa tää 5kk ja se maksaa sitte päläplä..." mä olin ihan et "Jaa MAKSAAKO se ny sitte kumminkin!?" ja taas se papatti kamalasti. sitten sanoin että "joo en kyllä sitten tilaa mitään" sitte se rupes jotain että "jaa eikö kiinnosta! nää ny olis ihan mielenkiintosia lehtiä! eks sä muka lue lehtiä?! mitä sä niille sitten teet?!" mä olin ihan et en juu lue lehtiä ja heitän kyllä roskiin sitämukaa mitä postista tulee biggrin.gif tuli vasta sitte jälkeenpäin mieleen että olis pitänyt vaatia ne lahjalehdet koska se oikeesti lupas ekaks ILMASEKS vuoden lehdet! siinä olis pitäny heti mainita myös se maksuosuuskin... mutta kun olin niin hidasälyinen taas! rolleyes.gif

Äitillä meni hermot lehtimyyjiin ja se vaihto numeronsa salaiseksi. noh, kerranpa yks myyjä oli sen jostain tonkinu ja äiti hiuken pillastu biggrin.gif se karjas sinne puhelimeen jotai et "jos koitat muudä jotai ni en osta! ja mistä sä tän mun numeron oot saanu?! mulla on salanen numero juur sentakia että mä en voi sietää ku puhelimessa tuputetaan kaikenmaailman lehtiä!! poista sitte se mun numero niistä teijän listoista ja vähän äkkiäexcl.gif" se oli ollu se myyjä siellä ihan et "juu, juu, juu" eikä oo kyllä senjälkeen enää kukaan soitellukkaan biggrin.gif
Any
Mulle ei koskaan kukaan soita, onneksi. Ainoastaan kotipuhelimeen on soitettu, mutta silloinkin ne kysyy aina jotain muuta kuin mua puhelimeen. Jos mulle joku soittaa, niin todennäköisesti sanoisin, ettei mulla ole nyt aikaa tai sitten vaan "ei kiitos!". Kaverini muuten kauppaa kesätyökseen puhelimitse lehtiä biggrin.gif No, ainakin hommasta saa kuulemma ihan hyvin palkkaa, työaika on lyhyt ja työ ei ainakaan ole kovin fyysistä.
tizzian
Sikäli kun oikein muistan niin on mahdollista tehdä suoramarkkinointikielto... sen voimaantulo kestää kuulema n. puoli vuotta, mutta eiköhän se lopeta nuo lehtikauppiaiden soitot.

Itseäni on ärsyttänyt melkoisesti tuo kun annetaan ensin ymmärtää että jotain olisi muka voittanut ja näin ollen siis tietenkin maksutonta... vaan laskuahan ne sieltä aina ovat lykkäämässä. Sen verran epäluuloinen luonne kai olen etten tuohon halpaan ole koskaan mennyt.

Muutaman lehden suhteen olen sanonut suoraan etten ihan jo periaatteen vuoksi moisesta skandaalinhakuisesta roskasta maksa. Ovat ymmärtäneet sen aikas hyvin.... rolleyes.gif

Mutta on kyllä sanottava puhelinmyyntityötä tekevien kunniaksi että käyttäytyvät minusta paljon paremmin kuin vielä jokunen vuosi sitten.
Once
Minulle soitteli ennen puhelinmyyjät, kunnes sitten laitettiin esto niihin. Eipä soittele enää biggrin.gif

Sukulaismiestä kiusasivat puhelinmyyjät yhteen aikaan melko paljon. Kerran hän kuunteli jälleen kärsivällisenä kuinka siinä ja siinä lehdessä on sitä ja tätä. Lopulta sukulainen ei enää jaksanut kuunnella vaan sanoi pokkana luuriin: "mut kun mie oon sokkee" laugh.gif siihen loppui soittelu happy.gif
Netta
LAINAUS(Tizzian @ 17.6. 2006, 10:55)
Itseäni on ärsyttänyt melkoisesti tuo kun annetaan ensin ymmärtää että jotain olisi muka voittanut ja näin ollen siis tietenkin maksutonta... vaan laskuahan ne sieltä aina ovat lykkäämässä. Sen verran epäluuloinen luonne kai olen etten tuohon halpaan ole koskaan mennyt.

Nimenomaan! Kyllähän se hienolta kuulostaa (?) kun väitetään että "no sä olet yksi 35 onnekkaasta jotka saa tän lehden ilmaseksi.." ja sitten ollaan plussaamassa heti mukaan jotain toimituskuluja ja muita... Hohhoijaa. Ja minä menin siihen halpaan (:
Kituli
LAINAUS(Once @ 17.6. 2006, 12:47)
Sukulaismiestä kiusasivat puhelinmyyjät yhteen aikaan melko paljon. Kerran hän kuunteli jälleen kärsivällisenä kuinka siinä ja siinä lehdessä on sitä ja tätä. Lopulta sukulainen ei enää jaksanut kuunnella vaan sanoi pokkana luuriin: "mut kun mie oon sokkee" laugh.gif siihen loppui soittelu happy.gif

Hei tää oli hyvä biggrin.gif

Täytyykin muuten seuraavalla kerralla...
Omppo
Mulle ei omaan puhelimeen juuri lehtimyyjät ym. soittele, koska numerossa on esto päällä. Vaikkei mua löydäkään numeropalvelusta (niih, kaikkialta muualtahan sen mun numeron tuntuu löytävän laugh.gif ), niin ainakin tuo hyöty on asiasta.

Kotipuhelin onkin sitten jo eri juttu. Jotenkin sitä on oppinut kiertämään ja kaartamaan, mitään en ole koskaan ostanut enkä lahjoittanut, mutta jotenkin olen myyjät saanut aina kohtuullisen ystävällisesti suostumaan siihen, että ei kiitos, ei tällä kertaa. En usko, että työ itsessäänkään olisi kamalan hohdokasta, juuri sen takia, että myyjät eivät ole välttämättä järin pidettyjä.

Pienenä oli niin helppoa, kun saattoi vain sanoa, että äiti tai isä ei ole kotona. Nyt on jo vähän huonompi. Kyselyihin vastaan edelleen, mutta muuten on selviteltävä haluttomuutensa. Meille tulee muutenkin vissiin kaikki tämän planeetan lehdet.

Niih, eihän meidän isäkään enää asu meillä, jos kysytään puhelinmyyjiltä biggrin.gif
-Milli-
Mulle ei onneksi soittele kukaan omaan puhelimeen, ja kotipuhelintakaan ei onneksi enää ole. wink.gif ¨

Mutta isäni on sellainen että suunnilleen joka toinen kerta kun sille myyjä soittelee niin se tilaa, vastailee siis joojoo, ja sitten muutaman viikon kuluttua on reaktio tälläinen "mitä h*lvettiä meille tällänen lehti tulee". Parhaimmillaan meille tuli 6 "hukkalehteä",eli siis vahingossa tilattu lookaround.gif
Joy.
Meille nuo lehtimyyjät eivät enää paljon soittele onneks, mut sit on nää galluppikyselijät. sleepy.gif
sa-an-ri
Mulle lehtien lisäksi kaupataan jatkuvasti mm. Omega-3-kapseleita sleepy.gif Vähän ajan sisään soitti 2 eri myyjää samasta asiasta.

Ja aiemmin keväällä soitettiin muutaman viikon välein yhdestä lehtitalosta, ensin kauppasvat jotain nuorten lehteä, ku sanoin ettei kiinnosta siirtyvät Kaksplussaan, Odotus- ja Perhelehteen blink.gif Voitte arvata tuliko kaupat...

Trendistä ovat soittaneet ainakii 2 kertaa kuukauden sisään. Lupasin ottaa yhteyttä sitten kun olen kiinnostunut.

Viimeisin luontaistuotteiden myyjä oli erityisen ärsyttävä. Oli muutenkin huono päivä ja hetki, eikä uskonut kun sanoin ettei kiinnosta. "syötkö kuinka paljon kalaa ja ulkoiletko?" Njoo... "no siinä tapauksessa suosittelen..." USKO NYT JO, EI KIINNOSTA! Johan loppu sekii puhelu, eri lyhyeen.
Liisa
Minä en ole koskaan joutunut puhelinmyyjien puhutteluun, koska vanhempia ne aina kysyvät ja kännykkään eivät soittele. biggrin.gif

Veljeni on kesätöissä puhelimyyjänä (ja on ollut siellä ennenkin töissä), myymässä kännykkäliittymiä.
Ja se palkka taitaa tosiaan kertyä siitä kuinka monta liittymää saa mytyä, joten pakko niidenkin on yrittää kaikkensa. laugh.gif
besk
LAINAUS(Omppo @ 17.6. 2006, 16:17)
Mulle ei omaan puhelimeen juuri lehtimyyjät ym. soittele, koska numerossa on esto päällä. Vaikkei mua löydäkään numeropalvelusta (niih, kaikkialta muualtahan sen mun numeron tuntuu löytävän laugh.gif ), niin ainakin tuo hyöty on asiasta.

Samis. Mutta jostain ne tuntuu sen joskus kuitenkin löytävän ja oho-lehti soittelee isännälle melkein joka viikko vaikka olemme molemmat sanoneet ppuhelimeen tiukasti ja vielä tiukemmasti, että ei todellakaan kiinnosta. Ja joku kiinteistövälittäjä. Se jättää aina mainoksiaan meidän postilaatikkoon, nyt soitin sille ja avauduin asiasta, ei kuulemma tule enää mainoksia.

Joskus vielä köyhempänä kuin nyt, myin jotain huumeiden vastaista lehteä pari viikkoa ja se oli oikeasti ihan karseeta hommaa. Varsinkin, kun tilauksista sai provisiopalkan, mutta jos tilaukset peruttiin, se miinustettiin myyjän tilipussista. blink.gif
---
Joo-o. Meillä ne kyseli minua puhelimeen ja minulle rupesivat kauppaamaan lehtiä, ihan kuin minulla ei olisi vanhempia x).
Buuhacas
työtään ne puhelinmyyjät tekevät mutta täytyy myöntää, että ottaa ne silti aivoon. wink.gif kerran minulle soitti yksi ja kysyi "onko hetki aikaa?" ja vastasin että "ei nyt ole.." mutta tämä sitten alkoi "jaa, mutta jos miettisit tämmöistä tarjousta sitten ennen meidän seuraavaa soitto kertaa..." ja siinä se höpötti ja kysyi "kiinnostaako?" olihan siinä kerennyt itsellä kiehua yli ja tokaisin vain "ei kiinnosta" ja löin luurin korvaan...
JennaS
Mulle ei ole koskaan, ei siis koskaan soittanut yhdenkäänlainen puhelinmyyjä. Enkä koskaan ole mihinkään puhelimeen vastanut, johon olisi soittanut puhelinmyyjä.

Tosin pari kertaa on joku kyselijä soittanut. Kerran olin Särkänniemessä kaverin kanssa ja siellä ollessani soitti joku äijä, kysy jotain puhelinkyselyä. Muttakun kuuli ikäni niin meni hiljaseks ja sano jotain että ei sitten tms. biggrin.gif . Ihmettelen vaan, että mistä kyseinen henkilö on saanut numeroni, koska sitä ei löydy minkäänsortin numeropalvelusta tai puhelinluettelosta..
wenakko
Mun omaan puhelimeen ei kaupustelijat ole vielä sattuneet biggrin.gif Onneksi.
Meidän puhelimessa on kai joku sellaanen että kaupustelijat ei sais soittaa(?). En ittekkään tajua miten toimii, mutta äiti on jotaki sanonu biggrin.gif

Jos ne kaupustelijat kumminkin soittaa, niin yritän mahd. kohteliaasti sanoa, että ei kiitos ja lopettaa. Jos kysyy vanhempia, niin sanon että ei oo kotona ja että heitä ei luultavasti kiinnosta biggrin.gif
Tiia
Kun olin jtn 10 vuotias, mulle soitti joku lehtimyyjä joka myi vanhojen naisten lehtiä ja kysyi haluaisinko ottaa osaa johonkin kyselyyn. blink.gif Juu, ei kiitos lookaround.gif
Omppo
LAINAUS(wenakko @ 19.6. 2006, 14:42)
Meidän puhelimessa on kai joku sellaanen että kaupustelijat ei sais soittaa(?). En ittekkään tajua miten toimii, mutta äiti on jotaki sanonu biggrin.gif

Suoramarkkinointikielto sen nimi on.
Cerasi
Alaikäisillehän ei saisi mtn myydä puhelimitse (ainakaan lehtitilauksia). Tai niin olen käsittänyt ja mun kohdalla kaikki ovat ainakin heti todenneet, että jaa no ei sitten, kun olen sanonut olevani alaikäinen laugh.gif
On ollut kyllä kieltämättä hauskaa, kun joku lehtimyyjä on mua viimeisen reilu viikon ajan yrittänyt tavoitella. Tyyppi soittaa aina klo 11-13 välisenä aikana, jolloin olen töissä. Luulisi sitä vain jo ihmisen tajuavan kymmenen soittokerran jälkeen, että en todellakaan vastaa puhelimeen tuona ajankohtana...
sahku
Meillä äitiä pommitetaan jatkuvasti erilaisilla lehdillä, varsinkin avulla ja seiskalla. Yhtenä päivänä soitti 5 eri myyjää kaupitellen samoja lehtiä blink.gif Ei sitä vain kehtaa laittaa luuria korvaan tai vastata tylysti. Mutt pitkään saa jankuttaa, että ei kiitos, en ota tällä kertaa mitään. Vielä meillä ei ole mitään suoramarkkinointiestoa, mutta sellainen pitäisi varmaan laittaa voimaan, sen verran likaa soittoja tulee rolleyes.gif
¤janette¤
Joo! Kun vastaa kotipuhelimeen niin hädintuskin kerkeen nimeäni sanomaan niin ne jo on kauppaamassa tuotteitaan. vastaan joskus töykeästi ja olen jopa känykkääni tallentanut yhden myyjän numeron koska soittaa mulle 2 kertaa viikossa niin ainakin tiedän että millon en vastaa. Kurjaahan se niiden työ on kun aina vaan lyödään luurinta kiinni tai vastataan töykeästi, mutta se on niiden työtä kaupata niitä lehtiä.
onnicoton
Mulle ei onneks oo soittanut varmaan koskaan mitkään lehtimyyjät. Mutta sitten jotain näitä galluppeja tekevät on kyllä soittanut. Aina ne kyllä kysyy, että oonko yli 18-vuotias ja kun sanon, että en ole, niin sanoo vaan, että ei sitten mitään ja lopettaa. biggrin.gif
Raita
Viimeksi tuli soitto, että haluanko osallistua talouskyselyyn. Olin epähuomiossa sanonut että kyllä minulla on aikaa, joten päätin vedota ikääni, ei kai 16-vuotias voi osallistua talouskyselyyn. "EI SE MITÄÄN! Tämä kysely on suunnattu JUURI 16-99-vuotiaille!" Ihan tosi rolleyes.gif Siinä vaiheessa sopersin jotain ettei nyt olekaan hyvä hetki. Yleinen vastaukseni puhelinmyyjille on nimenomaa se, ettei juuri nyt ehdi. Kuulen kyllä että eivät usko, mutta tottakai niitten pitää uskoa kun kerran sanon.
-Mia-
Jos puhelinmyyjät ei sitä itse tajua kysyä, sanon että olen alaikäinen ja se on siinä rolleyes.gif .
Avispa
Kyllähän ne puhelin myyjät joskus kiusaa ja soittaa jatkuvasti. Varsinkin isän omalle firamlle paljon on kaikkee kauppaamassa. Mutta mikäs siinä, kivahan niitten kanssa on jutella ja niitten kustannuksella vähän pilailla. biggrin.gif Kerrankin puhelin myyjä isää yritti tavottaa niin kysyin että yhdistänkö suoraan johtajalle vai pistetäänkö sihteerikön kautta. No johtajan se valitsi mutta harmi vaan että johrajalla oli lakisääteinen ruoka tauko. cool.gif
Lanttu
hei dudes vaikka onkin inhottavaakun joku yrittää väki pakolla kauata teille jotakin, niin muistakaa että hekin ovat vain ihmisiä ja tekevät työtänsä! wink.gif
Maximilliam
Onneksi mun kännykkään ei kauhean paljoa ole puhelinmyyjät soitellu tongue.gif

Keväällä joku soitti jokaikinen arkipäivä aina siihen aikaan kun olin koulussa. Kuukauden verran hemmo jaksoi soitella kunnes lopulta oli pakko vastata. Tyyppi myi jotain luontaistuotteita ja oikein kohteliaasti itsensä esiteltyään kysyi, että kiinnostaako. Vastattuani ettei nyt oikein kiinnosta, sanoi vain että ei sitten mitään ja lopetti. Kuukauden ajan jaksoi soitella vain kuullakseen, että ei kiitos, ja siihen tyytyi ilman hermojen menetystä blink.gif

Kerran erehdyin vastaamaan tilastokeskuksen työpaikkakyselyyn, mutta ei se ollutkaan mikään kertahaastattelu vaan samoihin kysymyksiin piti vastata jonkun vuoden ajan aina kolmen kuukauden välein. Kyllä kyrsi, kun sama nainen soitti aina niin kauan kunnes lopulta vastasin ja hän sai haastattelunsa suoritettua sleepy.gif

Itsellä kyllä palaisi hihat puhelinmyyjän ammatissa, mutta senpä takia pyrin aina mahdollisimman kohteliaasti sanomaan ettei kiinnosta vaikka kuinka ärsyttäisi. Ikävä työ unsure.gif
LonelyWolf
Meillä on salainen kotipuhelin, joten siihen ei puhelinmyyjät soita.
Paitsi pari kerta ne on jostain syystä soittaneet.
Ja nyt on kännykkäkin salainen, niin sinne ei kukaan soita, ellen itse numeroa anna tongue.gif

Olen aina ystävällinen ja kohtelias, sillä he tekevät vain työtään ja en osaa kuvitella kuinka ilkeältä tuntuu istua tuntikausia päivästä toiseen "innostuneena"
kun ihmiset paiskovat luureja korvaan.
Moni heistä on juuri 15-19-vuotiaita, jotka eivät ikänsä tai koulutuksensa puolesta saa muuta työtä, ja jostain on rahaa saatava.

Miettikääpäs sitä!! angry.gif
phard
LAINAUS(LonelyWolf @ 10.7. 2006, 19:40)
Moni heistä on juuri 15-19-vuotiaita, jotka eivät ikänsä tai koulutuksensa puolesta saa muuta työtä, ja jostain on rahaa saatava.

Miettikääpäs sitä!! angry.gif [/color]

Tottakai pitää (ainakin yrittää) ymmärtää. Sitä en ymmärrä, miksi ei voi lopettaa sitä tyrkytystä jos selvällä suomenkielellä sanoo ettei ole kiinnostunut, eikä aio tilata yhtään mitään. Ihanko se jankkaaminen jotenki auttais asiaa, alkaa vaan ärsyttää entistä enemän.

Mulle ei onneks kännykkään soittele koskaan puhelinmyyjät, kotipuhelimeen sitte senki eestä.

Ku tarkemmin aattelee, niin aika moni mun kaveri on (tai on ollut) puhelinmyyjä. Ei mikään kovin helppo homma tienata rahaa.
Ida K
LAINAUS(LonelyWolf @ 10.7. 2006, 18:40)
Olen aina ystävällinen ja kohtelias, sillä he tekevät vain työtään ja en osaa kuvitella kuinka ilkeältä tuntuu istua tuntikausia  päivästä toiseen "innostuneena"
kun ihmiset paiskovat luureja korvaan.

Moni kaveri on tehnyt sitä hommaa, ja on kertonut kuinka töykeitä ne "asiakkaat" joskus ovat, toiset tosiaan vaan tekevät työtään.

Meidän perheen kännyköillä on melkein kaikissa salaiset numerot, mutta äiskän kännykkään ne joskus soittavat. Jos satun vastaamaan, sanon olevani alaikäinen taikka etten nyt tilaa mitään/ei ole aikaa puhua, jos jankutus jatkuu lyön kylmästi luurit korvaan.
Se on oikeasti v-mäistä kun on kiire ja joku tuputtaa pakolla ja selittää tarjousta ja mitä olet jo voittanut, vaikka oikeasti siihen tulee kaikenmaailman maksuja rolleyes.gif
Lovebanshee
Mun puhelimeen tuli yhdessä vaiheessa jatkuvasti soittoja puhelinmyyjiltä. Rasittavinta oli se että samanlehden myyjät saattoivat soittaa pari kertaa viikossa ph34r.gif

Viimeinen pisara oli se kun jostain lasten lehdestä soittivat 3 eri kertaa kuukauden sisällä tyyliin..."teillä on tietojemme mukaan 2 alle kouluikäistä lasta"... ja joka kerta totesin että, nyt on virhe tiedostoissa... minulla EI ole lapsia ja tiedän varmasti itse asian oikean laidan.Viimeisellä kerralla myyjä kävi väittämään vastaan ja mulla meni hermot ja tokaisin ettei ole lapsia eikä tule!... siitä hyvästä sain luurin korvaani. ohmy.gif

Sen jälkeen tuli hankittua esto puhelinmyyntiin ja aah... se on todellakin pitänyt. Ei tule laisinkaan tarjoussoittoja. Suosittelen lämpimästi smile.gif
LonelyWolf
^jepjep.
Jos kaupittelijat häiritsee, ei ole iso vaiva hankkia estoa.
Sen saa kai jopa ihan puhelin soitolla omalle operaattorilleen.
kyllä on helppoa tää elämä nykyään cool.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.