Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Hyviä kuvankäsittelyohjelmia
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Kotisivut
Sivuja: 1, 2
Pisara
Okei. Pitääpä käydä kirjastosta katsomassa sitä kirjaa, kunhan tässä ehtii. Suomenkielinen tuo on.
Tiia
LAINAUS(Pisara @ 26.8. 2006, 13:38)
Okei. Pitääpä käydä kirjastosta katsomassa sitä kirjaa, kunhan tässä ehtii. Suomenkielinen tuo on.

Siis suomenkielisellähän on paljon helpompi (?) kuvia muokata smile.gif Itse omistan vain eng.kielisen, joten vaatii aikas paljon muistamista, missä on mikäkin biggrin.gif
Kokeilemaan vain, siitähän se aina lähtee wink.gif

(Tämä oli muuten 200. viestini c(: )
Pisara
LAINAUS(Tickli @ 27.8. 2006, 11:00)
Siis suomenkielisellähän on paljon helpompi (?) kuvia muokata smile.gif Itse omistan vain eng.kielisen, joten vaatii aikas paljon muistamista, missä on mikäkin biggrin.gif
Kokeilemaan vain, siitähän se aina lähtee wink.gif

(Tämä oli muuten 200. viestini c(: )

Aivan wink.gif Englanninkielinen tuottais mulle vielä enemmän vaikeuksia, kun tuon suomenkielisen käyttö. Muttei sekään ole ihan itsestään selvyys. Menee varmasti aikaa, että tuota oppii perusteellisesti käyttämään.
---
LAINAUS(Tickli @ 25.8. 2006, 18:25)
Onko sulla muuten suomen- vai englanninkielinen?

Jos minulta kysyttiin kieltä niin PSP 7 on englanniksi täällä.
-Saana-
Mulla on tuo Gimp 2.? ja mietin että pystyykö sillä muuttamaan kuvan kokonaan hieman sinisävyiseksi tms.? Joillakin sivuilla olen tälläistä nähnyt ja omille sivuille kiinnostaisi muutama kuva muokata noin joten jos joku tietää voiko gimpillä noin tehdä? blush.gif Osaan kyllä gimpillä muuttaa kuvan mustavalkoiseksi sekä seepiaksi...
-Saana-
Nostellaan, osaako kukaan gimpin omistava auttaa? blush.gif
Eve
^ http://www.joutsi.com/gimp.html

Tuo on hyvä sivusto, josta löytyy paljon ohjeita Gimpin käyttöön.

Sinisävyiseksi saat esim. Työkalut -> Värityökalut-> väritä ja siitä muutat sitä sävyä. biggrin.gif
Fal
Itselläni nyt kokeiluversiona PSP9.
Mutta isä ostaa minulla Paint Shop Pro Photo XI:n (suomenkielisenä!) :] Se on siis PSP:n tuorein versio ^^

Onhan minulla myös adobe photoshop elements 2.0, aika hyvä, mutta kuitenkin aika köyhä. PSP on parempi ehdottomasti.
Pisara
En ole vieläkään saanut aikaiseksi lähteä kirjastoon blush.gif . Mutta tietääkö joku miten Adobe Photoshop 7.0:lla saa muokattua kuvan värit huomattavasti selkeämmäksi, ja värikkäämmiksi? rolleyes.gif .
Cerasi
^Image --> Adjustments --> Hue/Saturation
Seriliini
Miten työ ootte saanu tuollasia kalliita kuvanmuokkasuohjelmia? Säästäny ite rahaa ja ostanu,kopioinu laittomasti?
Liewec
LAINAUS(Seriliini @ 17.3. 2007, 11:46) *
Miten työ ootte saanu tuollasia kalliita kuvanmuokkasuohjelmia? Säästäny ite rahaa ja ostanu,kopioinu laittomasti?

Me saatiin isän työkaverilta joka vaihtoi oman kuvnkäsittelyohjelmansa vielä huipumpaan (tekee kuvajuttuja työkseen). Luulisin kuitenkin että suurin osa näistä kalleimmista joita "taviksilla" on on ladattu netistä laittomasti. Tai siis, mulla ei ainaskaan henkilökohtaisesti olis varaa ostaa mitään tällasta (tätä ennen ainoa kuvankäisttelyohjelma olikin Paint)..
Henny
LAINAUS(crim @ 29.3. 2007, 18:02) *
Me saatiin isän työkaverilta joka vaihtoi oman kuvnkäsittelyohjelmansa vielä huipumpaan (tekee kuvajuttuja työkseen). Luulisin kuitenkin että suurin osa näistä kalleimmista joita "taviksilla" on on ladattu netistä laittomasti. Tai siis, mulla ei ainaskaan henkilökohtaisesti olis varaa ostaa mitään tällasta (tätä ennen ainoa kuvankäisttelyohjelma olikin Paint)..

happy.gif Tunnustan ladanneeni Adobe Photoshop CS2:sen netistä laittomasti... Sen hinta on niin päätähuimaava, etten edes harkinnut säästämistä. PSP9 on kuitenkin ostettu ja samaten ostan joskus tulevaisuudessa PSP Photo XI:n, senkään hinta kun ei päätä huimaa. Toisaalta hinta = laatu, CS2 on miljoona kertaa parempi kuin PSP:t, mutta niilläkin saa kyllä hyvää jälkeä aikaan.
---
Meillä vähän samaan tyyliin kuin crim :llä. Tuttava tarjosi tuota PSP 7 ohjelmaa meille, muusta en sitten loppujenlopuksi tiedäkään. Mutta eipä ole netistä ei.
Tippa
Ihan ollaan ostettu laillisesti smile.gif
Fal
Meillä on tuo PSP XI, uusin versio siis. Tosi hyvä ohjelma ja monipuolinen, suomenkielisenä, joten melko helppo käyttääkin ^__^ Ja meillä ainakin toiminut bugittamatta, kun jotkut sitä ovat valitelleetkin, kun kyselin yhdeltä foorumilta tästä versiosta.
Maksoi jtn. 90-100e, en ole ihan varma, verkkokauppa.comista tuo isukki tilasi mulle joululahjaksi : DD
Seriliini
LAINAUS(Fal @ 2.4. 2007, 21:40) *
Meillä on tuo PSP XI, uusin versio siis. Tosi hyvä ohjelma ja monipuolinen, suomenkielisenä, joten melko helppo käyttääkin ^__^ Ja meillä ainakin toiminut bugittamatta, kun jotkut sitä ovat valitelleetkin, kun kyselin yhdeltä foorumilta tästä versiosta.
Maksoi jtn. 90-100e, en ole ihan varma, verkkokauppa.comista tuo isukki tilasi mulle joululahjaksi : DD

Aika epistä teehee.gif Mein iskä ei varmaan ostais mulle mitään ohjelmaa, ehkä ei ilmastakakaan latais (tosin tähän ei saa muuuta, kun on niiin täys kone) Äiti vielä vähemmän kustantais (oon kuulemma nytkin liikaa koneella... ph34r.gif )

Ja asiasta toiseen..

Miten saa Adobe Photoshop 7.0 muokattua tekstiä/tekstityyliä erilaiseksi, ainakin perusfonteilla se joissakin kohdissa niin sanotusti röpelöityi (: (kaverilla ollaan tota ohjelmaa kokeiltu..)
Gin
^ Tuohon röpelöitymiseen vaikuttanee tekstin muotoilussa kohta anti-alias? Sen kun laittaa päälle niin pitäisi vaikuttaa tekstin reunoihin pehmentävästi... En kovin hyvin muista Photoshopista, mutta se voi olla ihan vain on / off tai esim. off / sharp / smooth, jolloin noi kaksi viimeistä vaikuttaa omilla tavoillaan siihen jälkeen, jälkimmäinen on sitten se tasaisempi.
SanniM
auttakaa te viisaat ihmiset. miten saan psp 9:llä muokkaamani kuvan takaisin jpg muotoon?
Gin
^ File - > Esport -> JPEG Optimizer. Ja jos et ole sitä ennen käyttänyt, niin ne asetukset saattavat olla vähän miten sattuu, kannattaa kokeilla ja esikatsella ennen kuin tallentaa ettei se sitten pakkaa sitä ihan miten sattuu.
~Blink~
Monet monituiset hetket on tullut vietettyä photoshop 7.0:n kanssa smile.gif Tähän nimenomaiseen masiinaan millä nyt kirjoittelen, ilmestyi toissapäivänä photoshopin CS3 betaversio. Tunnustan, että tämä tosiaan on laiton versio biggrin.gif ei opiskelijabudjetilla yksinkertaisesti pysty ostamaan kunnon ohjelmaa, varsinkin kun koko ajan tunkee ulos uutta ja parempaa versiota. Euroopassa kuvankäsittelyohjelmien hinta hipoo pilviä verrattuna esimerkiksi jenkkilän vastaaviin... Mutta tuo CS3 vaikuttaa betaversionakin olevan sangen näppärä. Jos sen CS-raamatun omistaisi (tämä ilmeisesti alan kouluissa jaettava tiiliskiven paksuinen opaskirja) niin tästä saisi varmasti irti vielä paljonkin enemmän. smile.gif
Pisara
LAINAUS(Cerasi @ 17.3. 2007, 10:56) *
^Image --> Adjustments --> Hue/Saturation
Tuo muokkausohjelma on suomenkielinen, mutta sain tuostakin selvää, joten kiitoksia smile.gif
virpi
Mistä saisi jonkunmoisen kuvankäsittely ohjelman ladattua ilmaiseksi?
Fal
LAINAUS(virpi @ 11.4. 2007, 17:26) *

Google on ystävä ^__^
mm. GIMP kuuluu olevan ihan hyvä ja suosittu ilmainen kuvankäsittelyohjelma.
Neposka
LAINAUS(virpi @ 11.4. 2007, 17:26) *

PhotoFiltre on ainakin ilmainen, en kyllä tiedä onko hyvä.
Kiiwi
Tuo GIMP on tosiaan hyväkuvankäsittelyohjelma ja sen saa vielä suomenkielisenäkin! Itse latasin Gimpin täältä. Tuolla sivulla on myös oheet asennukseen. smile.gif
Seriliini
^^ Hyvähän se on, tosin vie aika paljon tilaa koneelta ):

Itselläni on Photofiltre, on ihan hyväksi ososittaunut ja selkeäksi, vaikka se on meillä vajaa toimintainen (kuvakkeet ei näy), kevyt ohjelma, meillä ei ainakaan jumita (kovin usein rolleyes.gif )

Täältä löytyy jonkinlaisia ohjelmia (.

Gin
http://ftp.jasc.com/pub/en/

Jascin Paint Shop Pro 9 & 10, toisessa on ainakin 60 päivän pidennetty kokeilu. Ysi on tällä hetkellä koneella, olen ollut todella tyytyväinen kun se ei laske sitä 60:tta päivää automaattisesti kalenterista, vaan ottaa vaan ne päivät jolloin ohjelmaa käyttää.
---
Kenelläkään tietoa mitä ohjelmia on mahdollisuus saada Applen koneille?
Corel Paint Shop Pro Photo XI ei ilmeisesti saa ko. tietokoneelle, PaintShop on liian kallis ja Elements (4.0 mikä on ilmeisesti ainoa minkä saa?) ei sopiva käyttöön mihin tarvitaan. Ja ihan ollaan ajateltu ostaa ohjelma, eli ei Gimppiä.
Nelet
Itselläni on PhotoFiltre ja GIMP2.
Indy
Jollain vanhalla PSP:llä olen joskus koittanut muokata kuvia, mutta mielestäni ohjelma oli sekava...

Nyt muokkaan kuvani photo shopilla. Pääasiassa käytän CS:ää, mutta myös Photo shop 5-7 löytyy, jotka myös ovat käyttökelpoisia smile.gif

En muista mitä maksoi, mutta jos englantia osaa vähän niin Photarilla pärjää pitkälle (itse en osaa englantia juuri lainkaan). Kokeilemalla selviää myös paljon ja kirjat auttavat smile.gif
pikopiko
LAINAUS(Kettis @ 27.6. 2006, 15:07) *
Mulla on Microsoft Picture it! 9 ja GIMP. Picture it on tosi helppokäyttöinen, mutta sillä ei voi oikeastaan tehdä paljon mitään. Hintaa en ollenkaan tiedä, GIMPin latasin ilmaiseksi netistä. blush.gif

Eipä hätää, Gimp on ilmaisohjelma joten turhaan punastelet biggrin.gif

LAINAUS(Fanla @ 27.6. 2006, 22:46) *
Itellä käytössä photoshop cs ja paint shop pro x. Lähinnä psp:tä tulee käytettyä, vain muutamat jutut ps:llä, siis ne jota en osaa psp:llä tehdä.
Molemmat hyviä ohjelmia, psp ehkä hieman parempi kun sitä oppii käyttämään.

Onko CS hankkimisen arvoinen?

LAINAUS(Lara @ 3.7. 2006, 22:24) *
Minulla käytössä abode photoshop 7.0, saatiin yhdestä kuvafirmasta ilmaiseksi tongue.gif, ihan loistava ohjelma, tosin pitäisi lainata joku opas että osaisi kunnolla väännellä niitä kuvia. smile.gif kaupoissa maksaa varmaan jonku 90 euroa ?

Anteeksi että hajosin, mutta Photoshop maksaa kaupoissa siinä tonnin kieppeillä. Voisit minulle pistää postilla koko roskan niin minätyttö pistän toimimaan biggrin.gif biggrin.gif (ei mulla taka-ajatuksia...)
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.