Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Hyviä kuvankäsittelyohjelmia
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC** > Kotisivut
Sivuja: 1, 2
Suzy
Eli sellaista kyselen, että kokemuksia eri kuvankäsittelyohjelmista?

Millaisia käytäteet?
Onko ostettu? Mitä maksoi?
Netissä ilmaisia?
Vaativammalle kuvanmuokkaajalle?

Itse olen kokeillut erilaisia kokeiluversioita mm. PSP7, PSP8 ja sitten siirryin Adoben Photoshop Elements 3.0 (maksoi n.75e), myös Adoben Photoshop CS on tullut tutuksi jonkinverran.. mielestäni 2 viimeistä olivat parempia tai ainakin niillä oli mukavampi tehdä.
Lydia
Mulla on käytössä Gimp, aluksi aika monimutkainen, mutta kun sitä oppii käyttämään, sillä pärjää loistavasti. Mä oo mikään hyvä kuvankäsittelijä ja tuntuu et kuvankäsitttelyohjelmat vihaa mua blush.gif mut Gimpin kanssa oon nyt suht' sujut... monien tappeluiden jälkeen tongue.gif

Gimpin hyviin puoliin kuuluu myös se että sen saa netistä ilmaiseksi, toimii sekä Linuxilla että Windowsissa.
Ninnura
Adoben Photoshop Elements 4.0 smile.gif Sain ton vasta vähän aikaa sitten enkä oo viel oikeen ehtiny opetella ton käyttöä biggrin.gif
Hinnnasta ei oo mitään tietoa wink.gif
-Krista-
Meillä on Paint Shop Pro 9, joka on mielestäni todella hyvä smile.gif Hintaa en kyllä
muista lainkaan /:
>tinja<
meillä on PSP X, joka on mielestä tosi hyvä smile.gif PSP9 on kanssa hyvä mutta tuo X on vielä parempi paljon biggrin.gif
Patu
PSP X tässä meidän koneella kans ja sitä käytän. Latasin sen kokeiluversiona netistä, enpä osoitetta muista, mutta googlen kautta kuitenkin. 30 päivää saa kokeilla ja sitten ladattava uudelleen jos haluaa vielä. Ja tietysti voi myös ostaa kaupasta maksullisen. wink.gif Aivan pieniä kuvien muokkauksia (pienennys) on helpompi tehdä normaalilla paintilla, mikä on kaikissa koneissa yleensä valmiina.
-Milli-
Mulla on myös GIMP. Mä en ole valmis ohjelmasta maksamaan,sillä mä lähinnä pienentelen kuvia,lisään kehyksiä& tekstiä yms.. Mutta Vaikea se on näin alussa.
willow
mulla on picasa2 ihan ok hyvä smile.gif latasin netistä wink.gif
Soen
Tällä hetkellä PSP8, kokeilu versio, latasin sen MBnetin sivuilta. Mahtava ohjelma, kaikkea mitä tarvitsen :]
deeh
Meillä Adobe Photoshop 6.0 ja sillä olen pärjännyt aivan mainiosti. PS:llä saa vaikka mitä hienoa aikaiseksi, kun vain tietää mitä tekee ja kuinka. Vaatii siis tutustumista, mutta perusjutut hoksaa kyllä nopeasti. Meillä on kyllä kirja, joka käsittelee melkeinpä kaiken mahdollisen Photoshopin käytöstä, mutta en ole ikinä jaksanut lukea sitä kun on niin kamalan pitkä ja tylsästi selitetty.

Meiltä löytyy myös Adobe Photoshop Elements 4.0 mikä on mielestäni hyvin kämänen, enkä tee sillä juuri koskaan mitään. Ja silti mielestäni parempi kuin Paint Shop Pro, joista en ole koskaan ymmärtänyt kuin joitakin peruskikkoja.

Hinnoista en tiedä, äidillä kun on eräänlainen mainostoimisto, niin meiltä nyt vaan löytyy kaikilta koneilta nuo.
Suzy
deeh: sitä kautta pystyy saamaan monesti juuri parempia kuvankäsittelyohjelmia, jos on töissä tai muuten. Itsekkin opiskelupuolelta saanut tuon paremman, ku opiskelen ulkoasuntoteuttajaksi, vähän niinku graafinen suunnittelija biggrin.gif en pisänyt pahakseni, tänne vaan, muutenkin oli vaikeuksia löytää hyvää ohjelmaa ilman että maksaa maltaita.

Muuten sellainen asia, aikas hyvin on tultua pelattua noiden kuvankäsittelyohjelmien kanssa, mutta kuitenkin liin vähän siihen, että tuntuu ettei noita ohjelmia opi edes 20 vuodessa.

Kun tänne kirjauduin piti saada tuohon toi avatar, mutta kuvan piti olla 12kt no en meinannut millään saada pienennttyä sitä kuvaa tiedostona, ilman että kuva kauheasti pienenisi. Se vain kokoajan halusi olla 16,5kt biggrin.gif hemmetti.. niin miten sen saa kuvankäsittelyohjemalla sitä kokoa pienennettyä tuohon 12kt ilman, että siitä tulee pisteen kokoinen. Eräs tuttu sen jo teki, siksi kuva tuossa biggrin.gif mutta minä en sitä saanut ja kaipaisin neuvoa? biggrin.gif
Kettis
Mulla on Microsoft Picture it! 9 ja GIMP. Picture it on tosi helppokäyttöinen, mutta sillä ei voi oikeastaan tehdä paljon mitään. Hintaa en ollenkaan tiedä, GIMPin latasin ilmaiseksi netistä. blush.gif
Fanla
Itellä käytössä photoshop cs ja paint shop pro x. Lähinnä psp:tä tulee käytettyä, vain muutamat jutut ps:llä, siis ne jota en osaa psp:llä tehdä.
Molemmat hyviä ohjelmia, psp ehkä hieman parempi kun sitä oppii käyttämään.
Triad
LAINAUS(Kettis @ 27.6. 2006, 15:07)
Mulla on Microsoft Picture it! 9 ja GIMP. Picture it on tosi helppokäyttöinen, mutta sillä ei voi oikeastaan tehdä paljon mitään. Hintaa en ollenkaan tiedä, GIMPin latasin ilmaiseksi netistä. blush.gif

Picture it:stä olen toista mieltä biggrin.gif meillä on se ja kun sitä osaa käyttää niin kaikki luistaa biggrin.gif se on todella mahtava, ainoa huonopuoli on että se tekee mix. muotoiseksi kuvat, mutta ei siinä kauaa mene kun ne vaihtaa jpg muotoon laugh.gif Todella hyvä!
Ja sitten minulla on GIMP, jonka kanssa tällä hetkellä tappelen.. en ole oikein vielä perillä biggrin.gif
Pisara
Mulla on kokeiluversiona Paint shop pro 9, oon ladannu aiemminkin, ja kirjakin löytyy tuosta, joten osaan käyttää suht hyvin. Eikä todellakaan ole vaikea käyttöinen, tosin tarkoituksena olis ostaa tuosta se kokoaikainen versio, ettei tarviis aina ladata. Mutta toisaalta haluisin kyllä vielä paremman, esim. Adobe Photoshop Elements 4.0:n. Mutta kattoo nyt, hinnat on aina aika mukavat. rolleyes.gif
Lara
Minulla käytössä abode photoshop 7.0, saatiin yhdestä kuvafirmasta ilmaiseksi tongue.gif, ihan loistava ohjelma, tosin pitäisi lainata joku opas että osaisi kunnolla väännellä niitä kuvia. smile.gif kaupoissa maksaa varmaan jonku 90 euroa ?
-Tintti-
LAINAUS(Lara @ 3.7. 2006, 22:24)
Minulla käytössä abode photoshop 7.0, saatiin yhdestä kuvafirmasta ilmaiseksi tongue.gif, ihan loistava ohjelma, tosin pitäisi lainata joku opas että osaisi kunnolla väännellä niitä kuvia. smile.gif kaupoissa maksaa varmaan jonku 90 euroa ?

Kai se maksaa nyt kaupoissa enemmän kuin 90€ ohmy.gif
Lory
Photoshoppihan on ihan ammattilaisten vehje, kaupoissa voi maksaa jopa 1000€, eli kaukana yhdeksästäkympistä ;D

Meillä on kotona PSP 8 ja Adobe Photoshop 6.0 (aitoina) joilla pärjäilen aivan mainiosti smile.gif Hyviä ohjelmia ovat, mutta PSPtä käytän enemmän, se on itselleni helpompi. Ja kumpaakaan en ole siis ostanut, kaverilta ja enolta olen nuo lainannut ja laittanut koneelleni.
Liewec
Mulla on Adobe Photoshop 7.0 ja se on tosi hyvä. Saatiin se isän tyäkaverilta, kun se oli itse hankkinut vieläpä paremman kuvankäsittelyohjelman (en tiedä minkä). Eli ei maksettu tuosta mitään, vaikka kuulemani mukaan on oikeast tosi kallis?
Tiia
Meilläpä on Adobe Photoshop CS2. Todella hyväksi koettu. Kuvia pystyy muokkaamaan helposti jos vaan viitsi kokeilla, kaiken mailman niksejä biggrin.gif En tiedä mistä se on tullut jostain vain, mutta sen tiedän, että sitä ei ole ladattu mistään.
<Aino>
Mulla on Adobe Photoshop CS ja hyvin pärjätty ollaan. Kunhan vaan oppis kunnolla käyttämään baa.gif
Laurlia
Gimp2 on ehkä eniten käytössä, teen sillä vähän kaikenlaista, Pixiaa käytän piirtämiseen silloin harvoin kun piirrän ja Digital Photo Professionalia käytän lähinnä kuvien uudestaan rajaamiseen ja värien korjailuun. Kaksi ensimmäistä ladattu koneelle netistä (ilmaisohjelmia) ja kolmas tuli kameran mukana. Lisäksi koneella on vielä pari muuta pientä kuvankäsittelyohjelmaa joita en käytä. Nuo mainitsemani sopivat oikein hyvin siihen mihin käytän. Eivät kovin monipuolisia, mutta riittävät minulle.

Kun tein aktiivisemmin ulkoasuja käytin Pain Shop Pron ja Abode Photo Shopin demoja. PSPistä on käytössä ollut 7, 8 & 9, oisko ollu X:kin. Photo Shopeja on ollut vain pari, CS2 ja Elements 3.0. Monipuolisempia ja näin toki, mutta rahaa menee.

PS on pääsiassa kallis ammattilaisten ohjelma, mutta Elements-sarja (vai mikä liekään) on suunniteltu ihan tavalliseen kotikäyttöön ja on huokeampikin.
Cerasi
LAINAUS(crim @ 4.7. 2006, 10:40)
Mulla on Adobe Photoshop 7.0 ja se on tosi hyvä. Saatiin se isän tyäkaverilta, kun se oli itse hankkinut vieläpä paremman kuvankäsittelyohjelman (en tiedä minkä). Eli ei maksettu tuosta mitään, vaikka kuulemani mukaan on oikeast tosi kallis?

Me myös saatiin tuolta ^^ Varmasti tosi kiva ohjelma ja sillä pitäisi saada tehtyä ties millaisia muokkauksia, mutta kun... Vuoden verran ko. ohjelman kanssa kohta tapellut, enkä vieläkään osaa käyttää sitä. Kuvia osaan juuri ja juuri pienentää, sekä jonkun verran muuttaa väritasapainoa, mutta siis käytännössä en yhtään mitään :/
Lara
biggrin.gif heh, minä en oikein osaa käyttää tuota. smile.gif Pitäisi tosiaan opiskella.
<Aino>
Adobe photoshop CS:n käyttäjät!
Miten kuviin saa ns. läpinäkyvät kehykset? Tähän tyyliin. Kiitos helpeistä, ne on tarpeen! rolleyes.gif
Quéta
Itseltäni löytyy Adobe Photoshop 7.0 suomenkielinen versio. wink.gif

Todella kätevä ja hyväksi havaittu kuvanmuokkausohjelma, siskoltani sain sen ilmaiseksi sekä mukana ison ja paksun käyttökirjan, joka tosin on hukkunut muutossa jonnekin.. lookaround.gif biggrin.gif
Tiia
LAINAUS(<Aino> @ 5.7. 2006, 23:09)
Miten kuviin saa ns. läpinäkyvät kehykset? Tähän tyyliin. Kiitos helpeistä, ne on tarpeen! rolleyes.gif

Onkos sulla suomenkielinen vai englanti?
Englanninkielisellä nimittäin sain äsken jotenkin suherrettua reunat niinkuin tuossa blush.gif
Pisara
Abobe Photoshop 7.0 maksaa kyllä varmasti enemmän kuin se 90 euroa, koska Paint Shop Pro 9 maksaa serkkuni mukaan täällä päin n. 75 euroa.

Mukavia hintoja rolleyes.gif :
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuoteh...l?tuoteryhma=51
-anna-
LAINAUS(<Aino> @ 5.7. 2006, 23:09)

Ainakin meillä saa JPSP:lla silleen että alan leikkaamaan ekka sitä kuvaa, sellaisen neliön siihen.. Painan invertistä jolloin tuo leikkaus vaihtuu pois isosta neliöstä loppu osaan kuvasta.. sitten vaihdan painan Custon selection- palkista ja otan sen verran pois reunasta kun haluan ( siis kummastakin ), tuosta on otettu varmaan jotain 5-10.. Sitten ku on niiko aktivoitu se osa tuosta reunasta niin sieltä jostain mitä ite haluat voit muokata siihen.. vaikka vaihtaa kontrastia tai jottain smile.gif

Ainakin jpsp olen tuolleen saanut..

Meillä siis on tuo uusin Adobe photoshop ja Jasc paint shop pro 9.0.. Yleensä teen jsps:lla kaiken koska jotenkin adobe tuntuu tönköltä.. ehkä siksi että olen aina käyttänyt tuota toista wink.gif Mutta kummatkin ovat todella hyviksi koettu ja en millään hinnalla vaihtaisi pois cool.gif
Weldon
Juup, ku ostaa photoshopin sellasenaan, niin melkein tonnin saapi pulittaa. Mut hinnat on tullu alaspäin mun mielestä, muistan joskus lukeneenin Photoshop 8 CS:n hinnaks 1270€ tms, että toi vajaa tonni tosta seuraavasta versiosta on aika kiva tongue.gif
<Aino>
LAINAUS(Tickli @ 6.7. 2006, 09:15)
Onkos sulla suomenkielinen vai englanti?
Englanninkielisellä nimittäin sain äsken jotenkin suherrettua reunat niinkuin tuossa blush.gif

Englanninkielinen smile.gif..
Tiia
LAINAUS(<Aino> @ 6.7. 2006, 18:47)
Englanninkielinen smile.gif..

Okei. Sitten osaan auttaa ;D

-Valitse haluamasi taustan väri
-Avaat kuvan laugh.gif
-Paina Ctrl+A, joka valitsee kuvan, siis rajaa sen.
-Sitten Ctrl+c, joka leikkaa kuvan.
-Painat Ctrl+v, joka liittää kuvan.
-Paina Add Layer Mask Katso tästä, missä sijaitsee
-Menet Ylävalikosta Edit -> Stroge -> laita haluamasi koko kuvan reunoille
-Sitten ylävalikosta Image -> Apply Image

Näin biggrin.gif
<Aino>
LAINAUS(Tickli @ 6.7. 2006, 19:03)
Okei. Sitten osaan auttaa ;D

-Valitse haluamasi taustan väri
-Avaat kuvan  laugh.gif
-Paina Ctrl+A, joka valitsee kuvan, siis rajaa sen.
-Sitten Ctrl+c, joka leikkaa kuvan. 
-Painat Ctrl+v, joka liittää kuvan.
-Paina Add Layer Mask Katso tästä, missä sijaitsee
-Menet Ylävalikosta Edit -> Stroge -> laita haluamasi koko kuvan reunoille
-Sitten ylävalikosta Image -> Apply Image

Näin biggrin.gif

se ei anna mun valita strogea ph34r.gif siis se on sellaisena että sitä ei voi painaa..? huh.gif oon tumpelo biggrin.gif
Tiia
LAINAUS(<Aino> @ 6.7. 2006, 23:24)
se ei anna mun valita strogea ph34r.gif siis se on sellaisena että sitä ei voi painaa..? huh.gif oon tumpelo biggrin.gif

Onkos sulla siel kaksi Layeria? Jos on niin koita vaikka maalata kuvaa. Jos siinä on vain sellain, et ei pysty maalaamaan, niin paina sitä kuvaa kerran. Tulee joku kysymys ponnahdus ikkunassa. Paina ok, ja koita uudelleen Strogea wink.gif
<Aino>
LAINAUS(Tickli @ 7.7. 2006, 08:55)
Onkos sulla siel kaksi Layeria? Jos on niin koita vaikka maalata kuvaa. Jos siinä on vain sellain, et ei pysty maalaamaan, niin paina sitä kuvaa kerran. Tulee joku kysymys ponnahdus ikkunassa. Paina ok, ja koita uudelleen Strogea wink.gif

ok biggrin.gif kiitos kovasti!
Tiia
LAINAUS(<Aino> @ 7.7. 2006, 10:34)
ok biggrin.gif kiitos kovasti!

Eipä mitään ;D Itsekki sain tuon vain kokeilemalla selville wink.gif
Pisara
Pystyykö Paint Shop Pro 9:llä tekemään epäselvää taustaa, niin, että 'kohde' on tarkka, mutta tausta epäselvä? biggrin.gif. Ja jos pystyy, niin miten?
Patu
Suosittelen tätä sivustoa: http://www.pspvinkit.net/
Ja sieltä kun menee keskusteluun, niin varmasti löytää apua.
---
Löytyisiköhän mistää apua PSP7 :aan, brusheihin.
Itse käytän seiskaa, eipä ole mahdollisuutta ladata parempaa cry.gif sneaky2.gif
Pisara
LAINAUS(Patu @ 8.7. 2006, 12:11)
Suosittelen tätä sivustoa: http://www.pspvinkit.net/
Ja sieltä kun menee keskusteluun, niin varmasti löytää apua.

Olen käynyt tuolla, muttei ainakaan tuohon kysymykseeni löytynyt vastausta. Tuolla selitetään mielestäni aika omituisesti, samalla selkeästi, mutta myös vaikeasti. Kaikkia sanoja ei edes ymmärrä.
reetushkaa
Tietääkö kukaan, miten saa GIMP 2 tehtyä niin et saa vaikka taustan mustavalkoseks, mut sit joku tietty juttu jää siinä värilliseks? Osaan taas selittää biggrin.gif lookaround.gif
Lydia
Jaa-a enpä tiiä mitä tarkoitat, mutta luulisin että tasoilla pitää kikkailla...
siinä mä en oo hyvä neuvomaan, kun itsekään siitä oikein mitään tajua tongue.gif
reetushkaa
lookaround.gif entäs sit sellaset läpinäkyvät reunukset, tais tuolla joku kysyy niitäkin, mut eri ohjelmalla.. unsure.gif teehee.gif tietääks kukaan?
---
Onko mahdollista saada PSP X kokeiluversiota?
Jos ei, tietääkö kukaan paljonko ko. ohjelma maksaa?

(Ja mistä saisi kokeiluversion?)
Patu
Täältä saat tehtyä sen tunnuksen tai mikä lie, muuten ei voi lataa kokeiluversiota. Eli "Need an account?" ja sen alapuolelta valitset "Personal". Sitten siirtyy uudelle sivulle, jossa täytät vaan ne pakolliset tiedot. Tämän jälkeen antamaasi sähköpostiin tulee muistaakseni varmistusviesti ja osoite mistä ladataan se kokeiluversio. Ei oo hirveän vaativa tuo rekkaaminen, nopeasti menee.
---
Patu: ja ihan ilmaista on?
Pisara
Sain tuttavaltamme eilen Adobe Photoshop 7.0 -kuvanmuokkausohjelman. En osaa kyllä käyttää yhtään.
Pystyykö tuolla tekemään esim. semmoset reunat mitä joku jo tuolla aiemmilla sivuilla kyseli? Pystyykö muokkamaan silmää kovin tarkasti? Mitä tuolla yleensä voi tehdä, muuta kuin muokata taustan epäselväksi (varmaan ainoa asia mitä osaan tähän mennessä tehdä rolleyes.gif )? biggrin.gif
Cerasi
^PS7:lla pystyy tekemään vaikka mitä (onhan se kuitenkin "ammattilaistason" kuvankäsittelyohjelma) wink.gif . Sitä pitää ainoastaan opetella käyttämään ensin, mikä tosin vaatii aikaa... mutta kokeilemalla oppii nimim. kokemusta on.

PS. Kannattaa katsoa, jos vaikka kirjastostasi löytyisi ohjelman "ohjekirja", siinä on ihan kivoja vinkkejä. Opus tosin on paksu kuin mikä ja sisältää aika paljon sellastakin materiaalia, millä "tavallinen" kuvanmuokkailija ei mitään tee... (Itse lueskelin joskus kauan sitten tuota kirjaa englanniksi).
Tiia
Joo, siis samaa mieltä Cerasin kanssa. Kokeilemalla mitä ihmeenlisempiä vaihtoehtoja voit luoda jotain kaunista biggrin.gif Onko sulla muuten suomen- vai englanninkielinen?
Suzy
Suosittelen myös kokeilemista! Eli kannattaa itse kokeilla eri juttuja, kysyä kavereilta jos ne tietävät, etsiä kirjastosta kirjoja tai mennä esim. Pixel2life sivuille, jossa on erilaisia opetusjuttuja kuvankäsittelyyn yms.

Kokeilemalla oivaltaa, mutta kuvankäsittelyohjelmat ovat sellaisia, että vielä 20 vuodenkin opetuksen jälkeen löytää uusia juttuja tai oivaltaa miten jonkun saa helpommin tehtyä smile.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.